شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۴

پرسه دوم مهر

نه روز تا جشن مهرگان
امروز هم پرسه زنان از سایتی به سایت دیگر رفتم

ابتذال آن لاین

در این سایت یک نفر از متفکران نوسواد ایران از آزادی می‌گوید: «سرنگونی دولت احمدی نژاد...اسلام مترقی، عدالت اسلامی، فتوای آیت‌الله... در مورد ریش و سبیل و چرب کردن سبیل... کمی پایین‌تر یک مبارز مترقی، سلطنت طلبی و سلطنت پهلوی را با هم «قاطی» کرده از «واپسگرائی!» سلطنت‌طلبان شکوه می‌کند. دست راست، سمت چپ، یک شاعر بی‌مایه به سبک جدید سرایش فرموده‌اند. همه با استفاده از فعل های امری: برویم، نگوییم، بخوانیم ... شباهت عجیبی به توضیح‌المسایل و امر به معروف دارد. بنظرم جدیداً از کمیته خیابان وزراء فارغ التحصیل شده باشد.

حرمسرا آن لاین

بکلی مردانه است، و به صورت پرسش شاگردهای کودن و پاسخ استاد ابله طراحی شده. پرسش و پاسخ به گفتمان حاج آقا در بازار مسگرها بسیار نزدیک است: «هزینه آزادی ... حکومت لیبرالیستی به صرفه نزدیک‌تر است ... شرع مقدس و دموکراسی عدل الهی ... » باید پای راست را پیش گذاشته بلافاصله، قبل از سنگسار شدن، عقب کشید.

مزاحمین آن لاین

اینجا همه آزادند ایجاد مزاحمت کنند. با چهره کریه، با گفتار دریده، با پندار پوسیده. یک طرف روضه و مرثیه و اسلام مترقی است، طرف دیگر حاج آقا مارکس، با فارسی شکسته بسته، از مبارزات کارگران بیکار ایران می گوید. در میانه هم، به مصداق «خیر الامور اوسطها»، بازار بحث علمی عمیق نوسوادان داغ است. اینجا بهتر است هر دو پا را پس بگذارید، وگر نه خونتان پای خودتان است.

باد آن لاین
این هم از سایت‌های آزادیخواه است. ولی جهتش زیاد مشخص نیست! البته ارادت فراوان و پنهان به سردار اکبر و شیاد اردکان دارد، که از طریق بایکوت مقاله‌ها اعمال می‌کند تا کسی نبیند! تا چند روز قبل بین چپ نمایی و اصلاح طلبی و آخوندپرستی استخاره می‌کرد. کمی به کفن طالقانی و شریعتی چسبید، از اسلام مترقی رجوی هم غافل نشد. بعد به سلطنت پهلوی‌طلبان هم گوشه چشمی نشان داد. از حاجیه فیلسوف اندرونی نشین هم آش شله قلمکاری در باب حجاب منعکس کرد. و کم کم با احمدی نژاد بر سر لطف آمد. با همه میانه‌اش خوب است بخصوص با مردها و مرده‌ها. از امام رضا و شعرای مرحوم مذکر بیرون نمی‌آید. ولی همچنان در مسیر آزادی گام بر می دارد. مبارز نستوهی است.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت