یکشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۴

کاسه گدائی «پادگان جهانی»؟
پس از نشر کاریکاتور «حضرت ختمی مرتبت»، چه غوغایی در جهان به راه افتاد؟! در جهان اسلام که بلافاصله، جان بر کفان تعصب و تحجر بسیج شدند، و مجوز تظاهرات هم در یک آن صادر شد. غربی‌ها راهش را یاد گرفته‌اند، هر وقت هوس تماشای رژه‌های میلیونی تعصب‌ـ‌تحجر داشته‌اند، فحشی، متلکی، رمانی، فیلمی و این اواخر کاریکاتوری نثار اسلام ومسلمین کرده و حسابی حظ بصر می‌برند. البته منظور حاکمیت‌های غرب است، چون محکومیت‌های غربی، یعنی، اهالی «جامعه مدنی» و هواداران آزادی بیان و آزادی‌های فردی، از اینکارها به وحشت می‌افتند و ماست‌ها را کیسه می‌کنند. به این ترتیب همه آزادیخواهان جهان خفقان می‌گیرند. این جوری بهتر می‌شود گله را از گمراهی نجات داد.

نمی‌دانم ایرانی‌ها چرا گول این هیاهو را خوردند، ‌مگر خیمه شب‌بازی رمان سلمان رشدی را فراموش کرده‌اند؟ مگر فراموش کرده‌اند، چند سده پیش، سعدی گفته: جواب ابلهان خاموشی است؟ چه می‌شود کرد، فعلا اربابان بوش و رفقای اروپایی‌اش، گفته‌اند به جای «دهکدة جهانی»، «پادگان جهانی» ایجاد باید گردد.

پادگان خیلی خوب است. اولا همه در آن نظامی هستند و ملزم به اطاعت. و همانطور که عبدالکریم گوگوش!! گفته: «اصل بر طاعت و عبودیت است». در پادگان اپوزیسیون و آزادی بیان و اعتراض و نافرمانی نداریم، مجازاتش تیرباران است. و از همه مهم‌تر در پادگان جائی برای طنز نیست. چون طنز در کلام و در تصویر، تقدسی نمی شناسد، طنز آزاد است و خط قرمز ندارد. برای همین است که جرج والکر بوش، واتیکان، و اروپائی‌ها بخصوص جک استراو، که جدیداً مقدار زیادی اسقاطی‌های ارتش ملکه را به شیخ‌های کازینونشین «فروخت»، از رسانه‌ها درخواست کرد کاریکاتور چاپ نکنند. و فقط در باره‌اش قلم فرسائی کنند، تا حس کنجکاوی مسلمین تحریک شود و به سایت‌هائی مراجعه کنند که چندین کاریکاتور از آن حضرت ارائه می‌دهند. و تبدیل شوند به افراطیون! همة این هیاهو برای آن بود که در داووس، رامسفلد به هم‌پیمانانش در ناتو یادآوری کند که خطر افراطیون جدی است! و بودجه می‌خواهیم! حالا دیگر غربی‌ها نه تنها ملت‌های مسلمان را غارت می‌کنند، از برکت کاریکاتور پیامبر مسلمین هم کیسه گدائی‌شان را پر می‌کنند. شاید ملت‌های مسلمان باید «حضرت ختمی مرتبت» را مانند آثار ادبی به ثبت برسانند و حق چاپ و تکثیر و این جور چیزها را برای خود محفوظ نگهدارند. غربی‌ها می‌خواهند بودجة ناتو را افزایش دهند، چرا از کیسه پیامبر اسلام مایه می‌گذارند، کاریکاتور پیامبر خودشان را بکشند.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت