دوشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۷

یورو ویژن توحیدی!





پس آنگاه جبرئیل بر «مایک پمپئو» نازل شد و وی را فرمود،  «بخوان به نام مرلین مونرو که جهان را آفرید!»

سخنرانی مایک پمپئو،   وزیر امور خارجۀ ایالات متحد در «هریتیج کلاب» بر دو محور متضاد یعنی پروپاگاند و واقع‌گرائی استوار شده بود.   در محور پروپاگاند،  وی از حاکمیت آمریکا و مترسک جمکرانی‌اش دو تصویر متخالف ارائه کرد.   در راستای همین پروپاگاند،  آمریکا «طرفدار حقوق کارگران و زنان و مردم ایران» معرفی شده؛  حکومت جمکران هم دزد و سرکوبگر از آب درآمد!   به این ترتیب می‌باید دو دروغ شاخدار را بپذیریم.   

نخست اینکه طی چهار دهة اخیر،  نوکران جمکرانی آمریکا «مستقل» از ارباب و الزامات‌اش دست به تاراج و سرکوب ملت ایران زده‌اند.   و اگر اموال چپاول شدة ایرانیان در بانک‌های آمریکا و انگلستان روی هم تلمبار شده،   و یا توسط امثال خاوری‌ها در کانادا «سرمایه‌گزاری» می‌شود،  سیاستی سازمان‌یافته نبوده!   دیگر آنکه،   دستگاه ترامپ که در داخل خاک آمریکا به شدت متزلزل شده، ‌  امروز در شرایطی است که می‌تواند در خارج مرزها به ویژه در ایران،   سیاستی به مراتب قدرتمندانه‌تر از اسلاف‌اش اعمال کرده،  اهرم سرکوب را از دست ملایان بگیرد.   

پیامد این قماش سخنرانی‌های تبلیغاتی کاملاً روشن است.   این تبلیغات برای حکومت ملایان فرصتی طلائی فراهم خواهد آورد تا همة مخالفان واقعی‌شان را به عنوان «طرفداران آمریکا» سرکوب کرده،  راه بر مخالف‌نمایان رژیم هموارتر نمایند.  به عبارت دیگر،  دقیقاً پای در همان سیاستی بگذارند که در دوران پهلوی دوم اعمال شد و نتیجه‌اش در برابرمان قرار گرفت؛  آخوند جیره‌خوار غرب در جایگاه «اوپوزیسیون» نشست و با زدن نعل‌وارونه،  برای آمریکا و جنگ افروزی‌های دولت اسرائیل میدان‌داری کرد و از محفل تروریست «کارتر ـ برژینسکی» تصویر طرفدار دمکراسی ارائه داد!   

از اینرو بخش تبلیغاتی سخنرانی مایکل پمپئو ارزش بررسی ندارد؛  به دو دلیل.  نخست اینکه بارها و بارها به محور اصلی پروپاگاند سازمان سیا،   یعنی ارائة تصویر «ضداستبداد» از دین اسلام اشاره کرده‌ایم.   برای سازمان سیا،  اسلام که همچون دیگر ادیان ابراهیمی مشوق برده‌داری و پدوفیلی و زن‌ستیزی است می‌باید به عنوان نگرشی انسانی بر ملت‌ها تحمیل شود.   دلیل دوم اینکه،  دستگاه ترامپ در واقع دو وزیر امور خارجه دارد؛   اینان وجه مشترک‌شان «برتری‌طلبی» و ضدیت با لائیسیته است:  جاردکوشنر،  داماد ترامپ،  و مایک پمپئو!

اولی همچنانکه شاهد بودیم با نفی قطعنامة شورای امنیت سازمان ملل، ‌ در مراسم افتتاح سفارتخانة آمریکا در بیت‌المقدس حضور یافت و «پایان تاریخ» را مورد تأئیدات محفلی قرار داد!   بله،   در سال 1995  ـ  دوران کلینتون و حاکمیت هرج و مرج بر روسیه ـ کنگرة آمریکا از جایگاه کدخدای جهان و با تکیه بر بی‌بی‌گوزک‌های تورات،  «بیت المقدس» را پایتخت اسرائیل شناخت.  و اینک پس از 23 سال ترامپ مأمور اجرای تیز و آروغ کنگره شده.   این سومین طرح بحران‌سازی است که پس از ممنوعیت مهاجرت و خروج از برجام به گردن ترامپ افتاده و شاهد بودیم که دکان «یورو ویژن» هم با اعطای جایزه به بارزیلای، خوانندة اسرائیلی،  به صورت تلویحی از این بی بی‌گوزک‌سالاری حمایت به عمل آورد.  

خلاصه در لجنزار روتچیلد «هنر»،   مانند دیگر فعالیت‌های انسانی «در خدمت» خشونت و ابتذال بی‌بی‌گوزک‌های ادیان ابراهیمی قرار گرفته.   باری،‌  برگزاری «جشن» افتتاحیة سفارت آمریکا در بیت‌المقدس همانطور که شاهد بودیم با تظاهرات اسرائیلی‌های مخالف بی‌بی‌‌گوزک‌سالاری،   و کشتار ده‌ها فلسطینی‌ تقارن زمانی یافت.   تظاهرات مخالفان اسرائیلی به سکوت برگزار شد،   کشتار فلسطینی‌ها هم طبق معمول چند هزار لیتر «اشک تمساح» به همراه آورد.  هر چند این روند وحشیانه از «انساندوستی» آمریکا و استرالیا پرده برداشت؛‌  ایندو کشور «متمدن» با اعزام هیأت مستقل کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق در مورد فاجعة 14 ماه مه مخالفت کردند!  ولی رخدادهای 14 مه،   دکان دو نبش اسلام‌نوازی و اسرائیل‌پرستی چپ‌نمایان و ویشی‌ست‌های فرانسه را نیز تعطیل کرد!  روزنامة لوموند که در باور عوام «رسانة چپ» شناخته شده،   از تعیین پایتخت بر اساس بی‌بی‌گوزک ابراز رضایت نمود و از اطمینان همه در مورد الحاق اورشلیم به اسرائیل «خبر موثق» داد:  

«لوموند: پس از انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس،  دیگر هیچکس درباره الحاق قطعی این شهر به اسرائیل تردید ندارد.»
منبع:  رادیو فرانس انترناسیونال،  ‌مورخ 15 مه 2018  

بله بوق چپ‌نمایان فرانسه‌،   مانند خداوند خونخوار ابراهیم از ذهن و ضمیر همه آگاه است، و در این مورد نیز «هیچکس» نباید تردید داشته باشد!   در غیر اینصورت،  برچسب «یهودستیز» بر پیشانی‌اش الصاق خواهد شد و مانند کاریکاتوریست «زو دویچه» که به ساحت مقدس بینامین نتانیاهو و بساط مفتضح «یورو ویژن» جسارت کرده بود،   مورد تکفیر حکومت جرمانی و جهانیان قرار خواهد گرفت!   

حال نگاهی بیاندازیم به مواضع ویشی‌ست‌های نازنازی در مورد رخدادهای 14 مه.   مارین لوپن،   رهبر فاشیست‌ها و راست‌افراطی فرانسه کشتار فلسطینی‌ها را به عنوان دفاع ارتش اسرائیل از مرزهایش مورد تأئید قرار داد!  و به این ترتیب سفارت ملایان جمکران که همواره به «جبهة ملی» فرانسه پول توجیبی می‌دهد،   دیگر نمی‌تواند از حمایت سیاسی اینان،  حتی در حد رسانه‌ای نیز برخوردار شود.   در این مقطع است که می‌رسیم به محور واقع‌گرایانة سخنرانی مایک پمپئو!

در این مقطع،  وزیر امورخارجة ایالات متحد با تکرار مواضع کرملین ـ  لزوم خروج نظامیان خارجی از سوریه ـ   یک «شات‌آپ» جانانه،  هر چند اجباری به لندن تحویل می‌دهد.  به یاد داریم که پس از دیدار بشار اسد با ولادیمیر پوتین،  موضوع خروج نظامیان خارجی از سوریه مطرح شد و بوق نژادپرستان بریتانیا سخنگوی وزارت امور خارجة‌ ملایان را بالای منبر فرستاد تا دم از «استقلال» زده،   در واقع از سیاست مسجد‌سازی کاخ باکینگهام دفاع به عمل آورد:

«[...]‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته "کسی نمی‌تواند ما را مجبور به کاری کند [...] آن‌هائی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازة دولت سوریه به سرزمین و قلمروی اینکشور وارد شده‌اند و تمامیت ارضی این سرزمین را نقض کرده‌اند"»
منبع:  بی‌بی‌سی،   مورخ 21 مه 2018

سخنگوی کذا فراموش کرد که بگوید،  «همانطور که علیاحضرت ملکة انگلستان فرموده‌اند ما مستقل‌ایم!»  ولی به استنباط ما،  سخنرانی وزیر امورخارجة ایالات متحد در مورد خروج نیروهای نظامی جمکرانی از سوریه،   تداوم منطقی مواضع ترامپ در مورد برجام است!   همانطور که در میعاد تاریخی 8 مه،   دونالد ترامپ به رعایای اروپائی‌اش یادآوری کرد که رئیس همچنان آمریکاست،‌   مایک پمپئو نیز در سخنرانی اخیر خود در هریتج‌کلاب،  این نکتة پیش‌پاافتاده را به لندن،  رئیس اتحادیه اروپا گوشزد کرده:                  

«[...] ایران باید همه نیروهای تحت‌امرش را از سوریه عقب بکشد[...]»
منبع:   بی‌بی‌سی،  مورخ 21 مه سالجاری  

البته در ظاهر بنیامین نتانیاهو از سخنرانی مایک پمپئو سخت ابراز خرسندی کرده و در برابر خبرنگاران با دمش گردوهای فراوان  شکسته.  ولی یک اصل اساسی را نمی‌توان نادیده گرفت.  روند تحولات خاورمیانه طی 40 سال گذشته به صراحت نشان می‌دهد که تضعیف جایگاه حکومت جمکران،  نهایت امر به تضعیف جایگاه اسرائیل منجر خواهد شد.  هر چه باشد،   طی 4 دهة اخیر بدون جفتک‌پرانی‌های حکومت جمکران،   تاخت و تاز ارتش اسرائیل در منطقه تا به این حد امکانپذیر نمی‌شد.