یکشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۹۷

اسف‌بال!



پیروزی تیم فوتبال ایران بر تیم مراکش،‌  اعلیحضرت رضاشاه دوم را به «پادشاه خیابانی» تبدیل کرد!   با مشاهدة کلیپ ورجه ورجة‌ شاهانه در برابر اکران تلویزیون‌شان،  شخصاً برای جماعت شاه‌الله که رویای «بازگشت به عظمت گذشته» در سر دارد،  بسیار متأسف شدم!  رضا پهلوی،   هم شاهزاده است و تاجگزاری کرده،  هم می‌خواهد «پادشاه سمبلیک» باشد،‌  و در عین حال تلاش می‌کند مثل مردم کوچه و بازار رفتار نماید!  در واقع کلیپ ایشان فقط یک «دیزی و گوشت‌کوب» کم داشت تا بیننده را به اعماق فیلم‌فارسی «پرتاب» کند!  البته مهم‌تر از پیروزی تیم فوتبال،  کنسرت ارکستر سمفونیک ایران در سن پترزبورگ بود که به سکوت برگزار شد؛  دلیل هم روشن است.   با کنسرت نمی‌توان بساط «سربازگیری و سنگرسازی» به راه انداخت؛ به جنگ «شیطان» هم نمی‌توان رفت و خلاصه مطلق‌گرایان نمی‌توانند به خشونت و حماقت‌شان میدان دهند،  ولی همة اینکارها را با مسابقة فوتبال می‌توان به سرانجام رساند! فقط کافی است مسابقة ورزشی را «سیاسی» کنیم!

این همان شیوه‌ای است که حکومت آخوند در پیش گرفته.  این حکومت مانع ورود زنان به استادیوم می‌شود و گزک به دست این و آن می‌دهد؛  به بهانه‌های بنی‌اسرائیلی و ایدئولوژیک از تمرین‌های تیم فوتبال و برگزاری مسابقات دوستانه جلوگیری می‌کند و شکست تیم فوتبال را تبدیل به یک «فاجعة سیاسی» می‌کند،   و ... و مدعیان مخالفت با حکومت هم در واقع میمون‌وار از او تقلید می‌کنند!  به عنوان نمونه گروهی از فوتبال‌پرستان می‌خواستند با پرچم غیررسمی وارد استادیوم ورزشی شوند،  بدون اینکه در نظر بگیرند اگر در میان هواداران ایرانی،  گروهی هم طرفدار حکومت آخوند باشند و به پرچم غیررسمی واکنش نشان ‌دهند، ممکن است درگیری ایجاد شود!  در هر حال،   نیروی انتظامی به حضرات اجازه نداد با پرچم «غیررسمی» وارد استادیوم شوند و ... و جیغ و فریاد مخالفان حکومت در شبکة مجازی به آسمان برخاست که «روسیه دشمن پرچم شیروخورشید است!»   بله،‌  با کنسرت نمی‌شود این بساط را به راه انداخت.   یعنی هنوز نمی‌شود؛  شاید در روزهای آینده نوابغ مرزپرگهر به نتایج سرنوشت‌سازی در این میدان نیز برسند.   فعلاً برای حضور در کنسرت «پرچم شیروخورشید» هوا نمی‌کنند،  هر چند شاید بزودی جنگ خیابانی میان طرفداران «شیروخورشید» و «خرچنگ اسلامی» و پرچمداران «بی‌خرچنگ» سخت مغلوبه شود!  هر چه باشد امسال «سال سگ» است و حضرات می‌توانند با عوعو،  مسائل اصلی را به حاشیه رانده،   پاچة یکدیگر را سخت بگزند!   

حال که به پاچه‌گیری رسیدیم نیم‌نگاهی هم به عملیات وزیر امورخارجة یانکی‌ها بیاندازیم.  ایشان اخیراً برای «خانواده‌های ایرانی» اشک تمساح ریخته،   دست به «افشاگری» در مورد «کاخ‌نشینی» مقامات جمکرانی و تعداد زندانیان اعتراضات دی‌ماه زده‌اند!   بله،   رئیس سابق سازمان سیا که در جایگاه وزیر امور خارجه نشسته،  نیک می‌داند که افکارعمومی را با توسل به چه ابزاری می‌توان هدایت کرد؛   به ویژه در کشور استعمارزدة ایران!   در اواخر دوران آریامهر‌ نیز،  همین سازمان به ابزارهای مشابهی متوسل شده بود،   و با تکیه بر بوق ‌نژادپرستان بریتانیا،  همه روزه سیاهی لشکر آتلانتیسم را به خیابان‌‌های تهران می‌کشاند،  و آخوند پدوفیل و برده‌فروش را به عنوان «مخالف استبداد»‌ به عوام‌الناس حقنه می‌کرد.  ولی تفاوت آنروزها با اینروزها از زمین است تا آسمان!   

امروز، خوشبختانه اتحاد شوروی سقوط کرده؛  آمریکا برتری نظامی‌اش را از دست داده؛  و ... و به همین دلیل در 38مین سالگرد خروج شاه از ایران ـ  16 ژانویه  1979 ـ  روزی که عوام‌الناس به دستور بی‌بی‌سی و سازمان سیا جشن «شاه رفت» گرفته بودند،  ‌بوق نژادپرستان مراسم «جمشید رفت» بپا کرد،  و جمشید برزگر را که وظیفه داشت از تظاهرات دیماه و دکان «رضاشاه روحت شاد» حمایت کند،  به «صدای آلمان» پرتاب نمود!   البته ناکامی سیاست یانکی‌ها تلفات دیگری هم به همراه آورد که به سکوت برگزار شد،   ما هم از ورود به جزئیات‌آن می‌پرهیزیم «تا رستگار شویم!»   در هر حال،‌  گویا وزیر امورخارجة ایالات متحد تغییر شرایط را به هیچ گرفته و می‌خواهد همان سناریوی 40 سال پیش را در ایران به روی صحنه بیاورد!  حکومت ملایان هم دست‌نشانده و پیشخدمت آمریکاست،   از همکاری با ارباب دریغ نخواهد کرد.   از دامن زدن به تبلیغات ضدروس گرفته تا اعلام آمادگی برای خروج از برجام،‌  و حتی‌ «پیشنهاد مذاکرة دوجانبه با آمریکا» و ... همة امکانات را جمکرانی‌ها به‌کار گرفتند،  هر چند همه راه‌ها به رویشان بسته ماند!  

بله،  هنوز آتش حسد جمکرانی‌ها از مذاکرة رهبر کرة‌ شمالی با دونالد ترامپ شعله‌ور بود و  در تهران اوباش روغن بر آتش جنگ زرگری پیرامون «مذاکره با آمریکا» می‌ریختند و می‌خواستند به قول خودشان از واشنگتن «تضمین» بگیرند، که به یک‌باره خبر رسید،  دونالد ترامپ علیرغم مذاکره با رهبر کرة شمالی،  با تمدید تحریم‌های اینکشور موافقت کرده.   اینجا بود که کاسه کوزه‌ جمکران در هم ریخت؛   اعتبار آمریکا نیز بر باد رفت!  پس از دیدار ترامپ با رهبر کرة شمالی ـ 12 ژوئن سالجاری ـ  مانورهای نظامی آمریکا با کرة جنوبی به تعلیق درآمد و دونالد ترامپ اعلام داشت،  آمریکا دیگر از سوی کرة شمالی تهدید نمی‌شود!   با اینهمه در تاریخ 22 ژوئن،  تحریم‌های کرة شمالی برای یک‌سال دیگر تمدید شده:

«[...] رئیس جمهوری آمریکا [...] تأکید کرده است: با احترام به کره شمالی، وضعیت اضطراری را برای یک سال تمدید می‌کنم.»
منبع: رادیوفردا، مورخ 23 ژوئن سالجاری

و اینچنین بود که امید و آرزوی جمکرانی‌ها برای دستیابی به «توافق دوجانبه با آمریکا» بر باد رفت و کار به دخالت ‌کنیزالاسلام‌های صادراتی جمکران کشید!  شیرین عبادی و مهرانگیزکار که 40 سال پیش به فرمان محافل ایران‌ستیز غرب پشت سر آخوند پدوفیل و برده‌فروش ایستاده بودند،  اینک به فرمودة‌ همان دستگاه‌ها،  جایگاه «سخنگوی زنان ایران» را غصب کرده‌،  و ضمن تعیین تکلیف برای «فیفا»،   مسابقات فوتبال را به ابزار «فروش اسلام» تبدیل نموده‌اند!   

جریان طبق معمول از اینقرار است که بیانیه‌نویس سازمان سیا،  یک نامة سرگشاده سر هم کرده و علاوه بر کنیزالاسلام‌های «حقوق» ‌دان،  عده‌ای غیرحقوق‌دان هم نامة‌ کذا را امضاء فرموده،‌  و همه با هم «دین نوین مبین» را به ارزش گذاشته‌اند!   احکام دین کذا که آن را «اسف‌بال» می‌نامیم،  عبارت است از تقلیل حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی زن ایرانی به «آزادی حضور در استادیوم ورزشی و مسافرت!»   بله،   40 سال است که زن ایرانی به کنیز و برده تبدیل شده،   اینک سازمان سیا از زبان حقوق‌بگیران‌اش «لطف» کرده،   می‌خواهد به زن «حق حضور در استادیوم،  و حق مسافرت» بدهد!   این مأموریت الهی را نیز به کنیزالاسلام‌های جهادی از قماش عبادی و کار و توحیدی و جمعی از هنرمندان و فعالان «مردمی» محول کرده!   در «اسف‌بال نامه» آمده است،   حقوق زنان ایران را یک «ذهنیت» زیر پای گذارده:
                                  
«[...] حق زنان برای حضور در مناسبت‌های ورزشی در استادیوم‌ها تنها حقی نیست که از زنان تضییع می‌شود و زنان در ایران آن را تجربه می‌کنند.  اما ذهنیتی که زنان را از حضور در ورزشگاه‌ها منع می‌کند،  همان ذهنیتی است که زنان را از سفر کردن به تنهائی منع می‌کند و همان ذهنیتی است که از برخورداری حقوق برابر آن‌ها در دادگاه ممانعت به عمل می‌آورد [...] با به چالش کشیدن این رفتار تبعیض‌آمیز،  چنین ذهنیتی در همه ابعاد و کارکرد‌های آن به چالش کشیده می‌شود[...]»
منبع: رادیوفردا، ‌ مورخ 23 ژوئن 2018       

همچنانکه می‌بینیم در سرکوب سازمان یافتة‌ زن در ایران،  طی 4 دهة متوالی،  نه آخوندجماعت مسئولیتی دارد،   نه آمریکا و رعایای اروپائی‌اش که رسماً از حکومت‌های زن‌ستیز و آخوندی حمایت کرده و می‌کنند!  مسئول کیست؟  «همان ذهنیت» باید باشد.  و این‌بار نیز همچون دفعات پیشین،‌  حاجیه شیرین عبادی و شرکاء که بارها و بارها تبلیغات سازمان سیا را نشخوار و بازنشخوار فرموده‌ و اسلام را «دین برابری و آزادی» و این حرف‌ها معرفی کرده‌اند،  یک‌بار دیگر برای خدمت به ارباب به میدان آمده‌اند.  بر اساس خزعبلاتی که اینان می‌بافند،   یک «ذهنیت» وجود دارد که از تروریسم و تعدد زوجات و پدوفیلی و برده‌فروشی حمایت می‌کند،   و همه باید بدانند که این «ذهنیت» از آسمان به زمین افتاده و همچون محمدعین و علی‌عین و دیگر عین‌های موهوم معلوم نیست از کجا آمده و به ویژه هیچ ارتباطی هم با توحش و تحجر ادیان ابراهیمی و حمایت آمریکا از آخوند و حکومت آخوند و سرکوب و چپاول ملت ایران ندارد!  خصوصاً که پس از ورجه‌ورجة شاهانة رضاپهلوی در برابر اکران شاهنشاهی‌شان،   رهبر جمکران از شکست تیم‌ملی ایران از اسپانیا مشعوف شده،  در واکنشی «اسلامی» جفتکی الهی به طاق طویله زده‌اند!   خلاصه این روزها،  همه به دین «مبین اسف‌بال» گرویده‌اند،‌  و بوزنامة جمهوری اسلامی هم در اینمورد برای‌مان فتوائی صدوریده:

«روزنامه جمهوری اسلامی:  فوتبال یک ورزش است و باید مثل ورزش‌های دیگر مورد اقبال و استفاده عموم باشد.»
منبع: اطلاعات‌ نت،  ‌مورخ 22 ژوئن 2018   
              
بله،  فوتبال هم عین «مبال» شده،  امری است طبیعی که مورد استفادة عموم قرار می‌گیرد.   با این تفاوت که اگر از مبال استقبال نمی‌کنیم،  لازم است همه از فوتبال استقبال کنند.  حتی باید به آن «احترام» هم بگذارند!   به این ترتیب اگر کسی از فوتبال استقبال نکند،   در برابر «همه» ایستاده و تهدیدی است برای حکومت خیابانی!  به همین دلیل نیز کنسرت ارکستر سمفونیک ایران در کازان مورد تهاجم پیروان دین مبین «اسف‌بال» قرار گرفت،  باشد تا اهالی موسیقی بدانند و آگاه باشند که دنیا مانند دهکدة‌ جهانی،  دست گلة وحش است!   

جونم براتون بگه!   فوتبال‌پرستان جمکران که قصد داشتند «سالار عقیلی»،  خوانندة ارکستر را به دین مبین «اسف‌بال» مشرف نمایند،   در سالن کنسرت حضور یافته و ادب و نزاکت و شعور و «خردجمعی» خود را بخوبی به نمایش گذاشتند؛   از سالن هم اخراج شدند:

«[...]‌ درآستانه بازی تیم ملی ایران و اسپانیا،  یک برنامه موسیقی توسط ارکستر سمفونیک تهران در سالن موسیقی سایداشوا شهر کازان اجرا شد [...] دختران و پسران جوان [با لباس ورزشی تیم ملی ایران] در ردیف اول که برای هیئت ایران در نظر گرفته شده بود جمع شدند.  ناگهان یکی از طرفداران [تلاش کرد] شال تیم ملی ایران را به گردن سالار عقیلی [...] بیاندازد[و این عمل] با حمایت حدود سی نفر از حاضرین [از طریق] بوق زدن و فریاد کشیدن و تکان دادن پرچم ایران مواجه می‌شود. بعد از چند دقیقه از طرفداران خواسته می‌شود که سالن کنسرت را ترک کنند [...]»
منبع: سپوتنیک،  مورخ 20 ژوئن 2018 

همین روزهاست که عملة ساواک در شبکة مجازی پیرامون «دشمنی روسیه با تیم ملی فوتبال ایران» نیز به اجماع برسد!  و مسلماً محفل نفرت‌فروش «شیخ‌وشاه» در این مورد،   فتوی «جهاد با کفار روس» خواهد صدورید!