پنجشنبه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۴

پیش‌نماز

می‌خواستم یک یادداشت برای سازمان فدائیان خلق (اکثریت) بنویسم، چون در بیانیه‌ای کاریکاتور "موهن!" را محکوم کرده‌ بودند. بعد زمانی که در حال پرسه روی سایت‌های دیگر بودم، دیدم رهبر حزب کمونیست روسیه،‌ گنادی زوگانوف هم کاریکاتور را محکوم فرموده‌اند. با خود گفتم: "پیش‌نماز که بگوزد، پس نماز خواهد رید!" از چینی‌ها هم نمی‌گویم، چون مدت‌هاست برای حفظ کمونیسم یا مائوئیسم و ... ناچار شده‌اند داس و چکش را غلاف کنند. فکر کردم بهتر است برگردم به ایران. فریاد زدن در تنهائی، وقتی گلة کفتارها زوزه می‌کشد، کار عبثی است. شاید هم شهامت بسیار می‌خواهد!؟

ولی در این دوره و زمانه، شهامت و جسارت و شرافت و این حرف‌ها به کار نمی‌آید، بیائید همه با هم پسامدرن شویم و از دریچة حوزة علمیه، واتیکان، کلیسای کانتربری و بقیه آبریزگاه‌های مقدس ادیان ابراهیمی، جهان را بنگریم. هرکه پولش بیش، زورش بیشتر، در نتیجه حقش بیشتر! پس لات و چاقوکش‌های حاکمیت‌های اسلامی که حقوق می‌گیرند تا به صورت فرمایشی از توهین به مقدسات احساسات‌شان جریحه‌دار شود، «حق» دارند. چون هم غربی‌ها هوای‌شان را دارند هم نوکران غربی‌ها، که همان حاکمیت‌های جهان اسلام هستند.

محکومان جهان غرب و جهان اسلام هم، یعنی امثال من، «حق» ندارند، چون زور ندارند. در نتیجه خفقان می‌گیرند تا حاکمیت‌ها عرصة سیاست جهانی را حسابی «مذهبی» کنند. روشنفکران دولتی غرب هم حمایتشان می‌کنند. رژیس دبره را که می‌شناسید، نمی‌شناسید؟! همان که از فرانسه مستقیم او را فرستادند سراغ فیدل کاسترو، آدرس چه گوارا را گرفت و به همراه یک نقاش! مدتی در مبارزات! چه‌گوارا شرکت کرد، سپس با همان نقاش از گروه جدا شد و خود را تحویل نیروهای نظامی داد. نقاش مبارز هم یک پرتره از چه گوارا تحویل ماموران داد و مدتی بعد چه گوارا دستگیر شد، شکنجه شد، مثله شد و امنیت برقرار شد. همین آقا را می‌گویم!!؟

بله، بعد یک هیاهوی جهانی، مدل هیاهو برای همین کاریکاتور، برای دستگیری "مبارز نستوه"، آقای رژیس دبرة فرانسوی به راه افتاد و جناب ایشان در یک محاکمه فرمایشی به زندان محکوم شد و محکومیتش را هم معلوم نیست در کجا گذراند. ولی از آن زمان جزو قهرمانان چپ به شمار می‌رود. حتی وقتی معلوم شد بچه‌اش را برای غسل تعمید برده‌اند کلیسا، با پرروئی گفت، خانم اصرار کردند غسل تعمید بدهیم!؟

فکر می‌کنم، اگر تا امروز هم رژیس دبره را نمی‌شناختید، از این لحظه به اندازة کافی، این قهرمان مبارزه با امپریالیسم را شناخته‌اید. این جاسوس والامقام، امروز توطئة غرب و حاکمیت‌های اسلامی را در مورد خیمه شب‌بازی کاریکاتور، شدیدأ تکذیب فرمودند، آن هم در گردهم‌آئی سازمان خبرنگاران بدون مرز!!!؟
البته صدای امثال من، که سر در آخور "پسامدرنیته" استعماری ندارند، به جائی نمی‌رسد، ولی با این همه نا‌امید نمی‌شوم و می‌نویسم. شاید در آینده، کسانی بدانند، که حداقل یکنفر در جنجال کفتار‌ها شریک نبوده.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت