پنجشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۴

سانسور سپتامبر!




در نخستین روز ماه اکتبر سالجاری،   حکومت ملایان که طی هفتة اخیر به خشتک «زوار شهید» و «دست دادن» ژنرال مم‌جواد با اوباما آویزان شده بود تا موضوع سوریه را زیرسبیلی در کند،  به ناچار در مورد عملیات هوائی روسیه در سوریه موضع‌گیری کرد،   و گامی دیگر از اربابان‌ آتلانتیست‌اش فاصله گرفت!  البته این فاصله را فقط در رسانه‌های غرب مشاهده کردیم:

«[سخنگوی وزارت امورخارجه اعلام داشت] بمباران تروریست‌های مسلح  در سوریه توسط روسیه، گامی است برای مبارزه با تروریسم،   و جمهوری اسلامی از آن به صورت بی‌قید و شرط حمایت می‌کند [...]» 
منبع:  فرانس‌پرس،  مورخ اول اکتبر 2015 

جالب اینکه،‌  تا هم اکنون مواضع «فرضی» وزارت امور خارجة جمکران در رسانه‌های رسمی حکومت ملایان انتشار نیافته!   تعجبی هم ندارد؛   ‌رسانه‌های این حکومت هم‌سو با بوق‌های ارتش ناتو،   ‌سخنرانی ولادیمیر پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل را هم سانسور کردند.   چرا که،  متن آن به مذاق‌شان خوش نیامده بود!   دلیل هم اینکه سخنرانی رئیس فدراسیون روسیه به تلخکامی مدعیان مبارزه با تروریسم،   یعنی آتلانتیست‌ها و لوتی و عنترهای ‌مسلمان‌شان انجامید:

«[...] غیر از یگان‌های دولتی اسد و پیشمرگة کُرد هیچ‌کس در سوریه با دولت اسلامی و دیگر سازمان‌های تروریستی به صورت واقعی مبارزه نمی‌کند[...]»
منبع:  سپوتنیک،‌  مورخ 29 سپتامبر2015

به عبارت دیگر،   پوتین تلویحاً اعلام داشت که ادعای یانکی‌ها و اروپائی‌ها،  خصوصاً پادوهای‌ مسلمان‌شان،  و به ویژه جمکرانیان پیرامون مبارزه با تروریسم «دروغ» محض است!   از اینرو پامنبری‌های آتلانتیسم در مجمع عمومی برای سخنرانی رئیس فدراسیون روسیه ابراز احساسات نکردند!   در عوض زمانیکه باراک اوباما بالای منبر رفت و به عادت همیشگی برای جهانیان وعظ و خطابه خواند و «حدیث و مسئله» گفت،  و جهان را به «حق و باطل» تقسیم فرمود،   مورد پسند «همه» قرار گرفت؛   حسابی برای‌اش دست زدند!   پر واضح است که،  وعظ و خطابة حسن فوتبال نیز در مسیر اربابان یانکی‌اش تنظیم شده باشد،  از اینرو رئیس دولت «تف و تکفیر» که به شیوة هیتلر و جرج بوش و شرکاء،  حدیث «نظم نوین» می‌گفت با تشویق پرشور حضار روبرو شد!   

بله،  در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل،   باراک اوباما و حسن روحانی پاسداری از جبهة فاشیسم بین‌الملل را بر عهده داشتند.   اولی با «تعیین تکلیف» برای ملت سوریه،   و دومی با پیشنهاد ابلهانة‌ «نظم نوین جهانی!»   در این میانه موضع فرانسه از همه جالب‌تر و تماشائی‌تر بود!  رئیس‌جمهور فرانسه همزمان در برابر آمریکا و انگلستان و روسیه  قرار گرفته،   ضمن انتقاد از آمریکا ـ  به دلیل خودداری از بمباران سوریه ـ   برای رفتن بشار اسد هم فتوی صادر می‌کرد!   «استدلال» اولاند،  رئیس‌جمهور فرانسه این بود که «بشار اسد جنایتکار است و مردم خود را به قتل می‌رساند.»   به عبارت دیگر،   دفاع ارتش سوریه از دولت و ساختارهای قانونی کشور از منظر ایشان «جنایت» شمرده می‌شود.   حال آنکه تروریست‌هائی که برای استقرار حکومت قرون‌وسطائی و اسلامی در سوریه دست به کشتار غیرنظامیان می‌زنند،  «حق» دارند!  

خلاصه اینکه ارتش سوریه،   برخلاف ارتش خودفروختة شاهنشاهی ایران در برابر اوباش اعلام بی‌طرفی نکرده،  به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید!   باری،   علیرغم گلایه و شکایت اولاند از آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد نقش «سرنوشت‌ساز» حکومت ملایان برای حل بحران سوریه،  ‌ با همتای یانکی‌اش کاملاً موافق  بود!   اینچنین بود که،   یک‌روز پس از وراجی‌های حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل،‌  عادل‌الجبیر،  وزیر امور خارجة عربستان،   بدون اشاره به تلاش حکومت ملایان برای کودتا در اینکشور،   به نقش مخرب ملایان در یمن و سوریه اشاره ‌کرد و تلویحاً در برابر فرانسوا اولاند قرار گرفت:

«[...] وزیر امور خارجه سعودی [طی مصاحبه] با تلویزیون العربیه،  در پاسخ به سخنان روحانی در سازمان ملل که گفته بود ایران برای ثبات در سوریه تلاش می‌کند،  گفت،  ایران شریک کودتای حوثی‌ها در یمن و مسبب اصلی ویرانی‌ها و بدبختی‌ها در سوریه است[...]»
منبع:  گویانیوز،  مورخ 29 سپتامبر 2015 

بله،   ابراز عشق یانکی‌ها و رعایای اروپائی‌شان به حکومت زال‌ممد بی‌حکمت نیست!   این حکومت ویراست اسلامی آلمان‌ نازی است،‌  که به زینت «افلاس استعماری» نیز آراسته شده!  همانطور که بالاتر گفتیم،‌  در تاریخ 28 سپتامبر سالجاری،   باراک اوباما و پامنبری‌های‌اش مجمع عمومی سازمان ملل را با مسجد و کلیسا عوضی گرفتند،  و از آن بالا «حق و باطل» و «نیک و بد» را خیلی خوب به جهانیان معرفی کردند!   باراک اوباما که چندی پیش برای مبارزه با «ابولا و تروریسم و روسیه» قیام حسینی کرده بود،   ‌‌ضمن عقب‌نشینی از مواضع گذشته‌اش اعلام داشت،   درمورد سوریه حاضر به همکاری با ایران و روسیه است! 

در مطلب امروز وعظ و خطابه باراک اوباما را بررسی نمی‌کنیم،   چرا که پیش از منبر رفتن اوباما،   تصمیم به همکاری نظامی آمریکا با روسیه،  در پنتاگون گرفته شده بود!   و استعفا یا بهتر بگوئیم اخراج محترمانه «جان بینر»،   رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ـ  رادیوفردا،‌  مورخ  24 سپتامبر2015 ـ   پیامد همین چرخش سیاسی هول‌هولکی هیئت حاکمة یانکی بود.   این چرخش گذشته از فروش میسترال به مصر ـ  وبلاگ میسترال و منا ـ   به دلیل ناکامی‌های محور «فرانسه ـ آمریکا»،  و محور آنگلوساکسون در یونان،   بورکینافاسو و عربستان الزامی می‌نمود!

 همانطور که انتظار می‌رفت،   انتخابات یونان،‌   علیرغم جنجال رسانه‌ای در مورد پناهجویان،  آراء فاشیست‌های تشکل «طلوع طلائی» را افزایش نداد!  کودتا در بورکینافاسو،  ‌ منطقة نفوذ فرانسه،  ‌ با ناکامی روبرو شد،  و ... و از همه مهم‌تر تلاش یانکی‌ها برای بازتولید سناریوی صحرائی 11 سپتامبر در عربستان شکست خورد!

روز 11 سپتامبر،   رسانه‌ها ادعا کردند که باد یک جرثقیل را روی مسجدالحرام انداخته و چندین زائر مؤمن از جمله گروهی جمکرانی را به شهادت رسانده!   به جزئیات این حادثه نمی‌پردازیم،   چرا که منبع موثق نداریم!  در هر حال،   این بساط زمینه مناسبی برای تحمیل فضای روضه و زوزه و عرعر و منبر بر جامعه ایران فراهم کرد،   و اعتراضی هم به همراه نیاورد.   ولی همزمان با افتتاح بزرگ‌ترین مسجد اروپا در مسکو،   خبر رسید که چندین تن از زائران «خانة خدا» زیردست‌وپای دیگر زائران خداجو افتاده و له و لورده شده‌اند.   البته همچنانکه در وبلاگ «میسترال و منا» هم گفتیم هر کجا ازدحام جمعیت باشد،  این حوادث هم خواهد بود.   ولی آنچه در این میانه اهمیت دارد،   واکنش تند و ابلهانة حکومت اسلامی به این حادثه،   و همدردی بوق‌های نژادپرستان غرب با حکومت زال‌ممد بود!   نژادپرستان،  آناً پروپاگاند فرسودة سازمان سیا بر علیه «ظالمان» را از پستو بیرون کشیده و به بازنشخوار آن نشستند:

«[...] این یکی از منحرف‌ترین خانواده‌ها روی کرة‌ زمین است یعنی فاسد،  حریص،  خودکامه و دیکتاتور است.»
منبع: سپوتنیک،  ‌مورخ 24 سپتامبر 2015،   به نقل از «صادرات دمکراسی آمریکائی»،   به قلم کولین‌کول.»

بله،   خانواده سلطنتی عربستان تا زمانیکه وجودش کارساز لندن و واشنگتن بود،   امثال «کولین کول» و یا قلم‌زن‌های ایندیپندنت و گاردین و ... و درباره‌اش چنین «قضاوت‌هائی» نمی‌کردند.   اینک که دولت عربستان ناچار شده به روسیه نزدیک شود،‌  هر بچه دبستانی در اروپا و آمریکا،  ‌از ظلم و ستم و فساد و اسراف این خانوادة سلطنتی مقاله و کتاب می‌نویسد.   تو گوئی حاکمیت خاندان سعود که توسط فرانکلین روزولت پایه ریزی شد،   «مستقل و خودمختار» بوده و از آمریکا و انگلستان هم دستور نمی‌گرفت!   در هر حال،   اگر وقت برای تلف کردن دارید مطالعة «کلیشه‌های» تبلیغاتی سازمان سیا را از دست ندهید،   تا ما هم برویم به سراغ سانسور سخنرانی‌های «ناخوشایند» پاپ در رسانه‌های آتلانتیست‌ها و لوتی‌وعنترهای جمکرانی‌شان!

بله،   امسال علاوه بر سخنرانی ولادیمیر پوتین،   سخنرانی‌های رهبر واتیکان هم سانسور شد!   چرا که واتیکان نیز جهت حفظ موجودیت‌اش بالاجبار تغییر موضع داده،   و از دکة «گفتگوی تمدن‌ها» ـ  این نمایش مهوع تولید مشترک روژه‌ گارودی و سازمان سیا بود ـ  فاصله گرفته.   پاپ طی سخنرانی اخیرش در فیلادلفیا رسماً نفرت‌فروشی به نام دین را محکوم کرد،   و اعلام داشت دین و فرهنگ هیچ ترادفی ندارد:

«دین،  زیرمجموعة جامعه است،   نه فرهنگ آن.»

جمله کوتاه فوق معنا و مفهومی بسیار گسترده می‌تواند داشته باشد،  و خلاصه نمی‌باید از کنارش به سادگی گذشت.  ولی در حال حاضر از بررسی ابعاد تاریخی،  اجتماعی و  سیاسی این «جمله» خودداری کرده،  به سانسور آن می‌پردازیم.    بله،   این سخنان سانسور شد چرا که تهدیدی است برای دکان پاترنوس و خصوصاً دکة زال‌ممد شیعی‌مسلک در ایران که طی سدة اخیر به فروش نفرت در قوالب جامعة اسلامی،  فرهنگ اسلامی،  میهن اسلامی و خلاصه پدیدة گنگ و مبهمی به نام «جهان اسلام» مشغول‌اند!   البته سانسور رهبر واتیکان به این مختصر محدود نماند.   پاپ طی سخنرانی‌اش در کنگرة ‌آمریکا ضمن حمایت از توافق 14 ژوئیه،   رسماً مجازات اعدام،   تشویق همجنس‌گرائی و تفنگ‌فروشی و جنگ‌افروزی را نیز مورد نکوهش قرار داد.   به استنباط ما استعفای «جان بینر»،  می‌تواند به اعلام مواضع جدید واتیکان نیز مرتبط باشد.  چرا که،   ظهور حضرت بینر با «بهار عرب» و حمایت از اسلام انقلابی تقارن داشت!.   خلاصه این ماه سپتامبر،  برخلاف سپتامبرهای گذشته،  تنور جنگ‌فروشان را داغ نکرد!
          
 یازدهمین روز ماه سپتامبر برای یانکی‌ها یادآور خاطرات خوشی است!   پس از مرگ مشکوک روزولت،   65 سال پیش در چنین روزی بود که هری ترومن فرمان دخالت نظامی در کره را صادر کرد!  و 23 سال بعد،‌   شاهد کودتا بر علیه دولت منتخب سالوادور آلنده بودیم،  و پس از گذشت 30 سال، سه هواپیمای مسافربری ـ  بر اساس ویراست رسمی سازمان سیا ـ  برج‌های مرکز تجارت جهانی و پنتاگون را مورد تهاجم قرار داده و برج‌های دوقلو را بکلی ویران کردند!   وارد جزئیات این «بساط» نمی‌شویم،  ‌چرا که کودتا و تسویه‌حساب‌های درون‌مرزی آمریکا موضوع وبلاگ ما نیست!   در هر حال،   رخدادهای 11 سپتامبر 2001،   زمینة مناسبی فراهم آورد تا پاشنه‌آهنی‌ها،   ضمن تحمیل شرایط ویژه در داخل مرزهای آمریکا،   با شعار ‌مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کنند و سپس به بهانة نابودی «سلاح‌های کشتارجمعی» ـ  این سلاح‌ها هنوز پیدا نشده ـ  دولت عراق را سرنگون کرده و اینکشور را به یک منطقة‌ آشوب‌زده و طویلة اسلامگرائی تبدیل نمایند.   

و این سیاست وحشیانه پس از مدتی در قالب «بهار عرب» به میدان آمد؛   تونس و‌ مصر و لیبی و سوریه را نیز  در آشوب فرو برد.   دلیل هم روشن است،‌   این آشوب‌سازی،  هم به تثبیت حکومت‌های تروریست در ترکیه و جمکران کمک می‌کرد،   هم مانعی بود در برابر نفوذ روسیه! ولی علیرغم حمایت تام و تمام ترکیه و جمکران از این سیاست تجاوزکارانه،   آتلانتیست‌ها نه تنها در مصر و تونس و لیبی ناچار به عقب‌نشینی شدند،   که در سوریه،  مثل خر درگل گیر افتادند و برای خروج از بحران پدیده‌ای به نام «داعش» را به میدان آوردند.  باشد که به بهانة مبارزه با داعش،  دامنة تاراج و تخریب‌شان را گسترش دهند.   ولی با توجه به آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه،   به نظر می‌رسد یانکی‌ها می‌باید بساط تروریسم نوازی‌شان را فعلاً از منطقه برچینند.  چرا که عملیات نظامی روسیه در واقع مخازن سوخت لشکر اوباش،   یعنی شاهرگ حیاتی‌شان را هدف گرفته!