جمعه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۶

تلفن و تروریسم!




در پی اعلام نتیجة ابتر‌ رفراندوم ترکیه،   بعضی‌ها شکم‌شان را برای آشوب‌سازی در اینکشور صابون مفصلی زده بودند.   ولی ارسال تبریکات رسمی دونالدترامپ برای پیروزی رجب اردوغان،   به این سناریو پایان داد.   در نتیجه،   مادر ترزا برای برگزاری انتخابات پیش از موعد اعلام آمادگی کرد و اینچنین بود که جشن تولد هیتلر را با تیراندازی به مأموران پلیس در خیابان «شانزه لیزة» پاریس برگزار کردند.

این عملیات،‌   هم فرصتی طلائی برای پوپولیست‌های فرانسه فراهم آورد،   و هم به دونالد ترامپ امکان داد تا برای حمایت از نامزد پوپولیست،   پای به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بگذارد:

«[...]آقای ترامپ [...] ‌به کاندیدای خاصی اشاره نکرد اما در توئیتر خود نوشت:  یک حمله تروریستی دیگر در پاریس.   مردم فرانسه دیگر از این وضع خسته شده‌اند.  این حادثه بر انتخابات ریاست جمهوری اثر می‌گذارد[...]»
منبع:  صدای آمریکا،   ‌مورخ 21 آوریل 2017

بله نیازی هم نبود که دونالد ترامپ به نامزد خاصی اشاره کند؛‌   پوپولیست‌ها به اندازة‌ کافی شناخته شده‌اند و هم‌سوئی‌شان با محفل ترامپ از روز هم روشن‌تر است؛  ‌کوفتن بر طبل حماقت و توحش جمع‌،‌   نفرت‌فروشی،  جنگ افروزی،‌   و به ویژه فروپاشانی اتحادیة اروپا. و اینک که دولت بریتانیا به دلیل شکست تهاجم موشکی 7 آوریل،   و پیروزی «پیزوری» رفراندوم ترکیه،   ناچار شده «برکسیت» را تا 8 ژوئن به تعلیق در آورد،  ‌ محفل ترامپ گویا به امید «فرکسیت» نشسته!

به این ترتیب،   اگر نتایج انتخابات فرانسه با مسیر مطلوب محفل کازینونژاد منطبق باشد، تکلیف انتخابات آتی انگلستان و آلمان نیز می‌تواند در چارچوب مطالبات محفل ترامپ «روشن» شود؛   اروپا به دوران طلائی هیتلر بازمی‌گردد،  و نان دستگاه ترامپ در روغن فراوان شناور می‌شود و نهایت امر خواهد توانست انتقام «برجام» را از مسکو بگیرد!

می‌دانیم که فاشیست‌ جماعت به دلیل دست‌وپا زدن در توهم «برتری»،   با روابط حقوقی معاصر ـ  انسان‌محور ـ  سر ستیز دارد.   از اینرو «توافق هسته‌ای»،   هم در طویلة مشروعه،   و هم در طویلة مک‌کارتی باعث تلخکامی و ناخشنودی‌‌ فاشیست‌ها شده!   فراموش نکنیم که طی سدة ‌اخیر،   این نخستین بار است که طویلة مشروعه ناچار شده «یکجانبه‌گرائی» را کنار گذاشته و به مقررات بین‌المللی تن در دهد.   در واقع،   این نخستین بار است که طی سدة اخیر،  «لندن و واشنگتن» نتوانسته‌اند ‌با حمایت از لات‌بازی و مرزشکنی‌های محفل کودتائی «شیخ وشاه»،  ملت ایران را به سپر بلای خود در برابر مسکو تبدیل کنند و ... و مسلم است که تحمل چنین «مصیبتی» برای اینان بسیار دشوار است!

از سوی دیگر،  ‌ ترامپ درست می‌گوید،   «عملیات شانزه‌لیزه بر نتیجة انتخابات تأثیر می‌گذارد.»  به ویژه که از قضای روزگار،   این عملیات،   3 روز پیش از برگزاری انتخابات فرانسه سازمان یافت،   و با تماس تلفنی باراک اوباما و امانوئل ماکرون،   نامزد راست‌میانه فقط چند ساعت فاصله داشت!   خلاصه یکوقت فکر نکنید محافل مختلف آمریکا در انتخابات فرانسه دخالت می‌کنند؛‌   به هیچ عنوان!