شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۷

هول و هلسینکی!



سرانجام دونالد ترامپ پس از شرکت در نشست سران ناتو و «تهدید رعایا»،  برای دیدار با چوبدار آمریکا راهی انگلستان شد و در «بلنهایم» ـ  محل سکونت قبیلة وینستون چرچیل ـ  با نخست‌وزیر برکسیت دیدار کرد،  و آتلانتیسم سنتی را گرامی داشت.  حضرت ترامپ سپس برای صرف چای به دیدار ملکه الیزابت شتافت و ایشان را چند دقیقه‌ای در انتظار گذاشت،   و به قول معروف حال‌شان را گرفت.   این ملاقات در کاخ «ویندسور» برگزار شد،   ‌مکان جشن ازدواج شاهزاده هری با مگان مارکل،‌  و نماد پیوند «نوین» دو سوی آتلانتیک!  به عبارت دیگر آتلانتیسم «تکثر» یافته!      

از آنچه طی دیدار ترامپ با ملکة انگلستان مطرح شد هیچ گزارشی درز نکرد.  ولی طی دیدار ترامپ از اروپا شاهد اخراج دیپلمات‌های روسیه از یونان؛   پارس کرة جنوبی به روسیه،  و انفجار بمب در تجمع انتخاباتی پاکستان بودیم.  همچنین بعضی‌ها سیاهی لشکر آتلانتیسم ـ   ‌شامل لات‌های چپ‌نمای جمکرانی ـ  را به خیابان‌های لندن هی کردند تا بر علیه سفر رئیس جمهور آمریکا به بریتانیا عرعر مفصلی به راه بیاندازند.  پس از این مراسم مقدماتی،  جنگ محافل یانکی اوج گرفت و بازهم ادعای پوچ دخالت روسیه در انتخابات بر سر زبان‌ها اوفتاد. اینچنین بود که وزارت دادگستری ینگه‌دنیا بر علیه 12 افسر اطلاعاتی روسیه اعلام جرم کرد ـ  منبع: رادیو فردا،  ‌مورخ 13 ژوئیه 2018 ـ  و به این شایعه جنبة حقوقی نیز داد.  اینهمه نشان می‌دهد که دیدار سران روسیه و آمریکا در هلسینکی،  در میعاد 16 ژوئیه،  بسیار بااهمیت است و گورستان‌پرستان را سخت به وحشت انداخته!               

از اینرو در آستانة دیدار رئیس جمهور آمریکا با رئیس فدراسیون روسیه، نخست‌وزیر اسرائیل و علی اکبر ولایتی هم راهی روسیه شدند. گویا نخست وزیر اسرائیل خواهان خروج  جمکرانی‌ها از سوریه است و مشاور علی روضه‌خوان هم خروج لات‌ولوت‌های «مدافع حرم» را به خواست بشار اسد منوط کرده.   خلاصه بگوئیم تخم و ترکة اسحاق و اسمعیل در واقع حامل پیام محافل جنگ‌فروش اسرائیل‌‌پرست و اسلام‌نواز غرب هستند!  از سفر بنیامین نتانیاهو فاکتور می‌گیریم و می‌رویم به سراغ مشاور رهبر جمکران.       

سفر علی‌اکبر ولایتی به روسیه،   و دیدار دو ساعته‌اش با ولادیمیر پوتین در حومة مسکو،  همانطور که انتظار می‌رفت سیلی از لاف‌وگزاف و تحلیل و تفسیر شکمی جاری کرد. آورده‌اند که طی این دو ساعت ناقابل در مورد مسائل دفاعی و اقتصادی و استراتژیک و غیره گفتگو شد و ولادیمیر پوتین به علی اکبر ولایتی وعده داد که شرکت‌های نفتی روسیه 50 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گزاری خواهند کرد و ... و این همه در شرایطی که طرف مقابل فقط به «تبادل نفت در برابر غذا» اشاره کرده و باعث تأسف داداش بزرگة کیهان جمکران در لندن شده!  تبادل نفت در برابر غذا برای این رسانه خیلی برخورنده تلقی شده.  حال آنکه شخصاً به عنوان مخالف فاشیسم،‌  از خفت و ذلت حکومت اسلامی بسیار مشعوفم و موضع روسیه را جهت تبادل نفت در برابر غذا درک می‌کنم.    

منطقاً مسکو نمی‌تواند بهای نفت را به آخوندها با ارز پرداخت کند.   ‌نخست اینکه،   با توجه به سرسپردگی سنتی آخوند به اردوگاه غرب،  قسمت اعظم این ارز صرف تأمین پشتوانة ارزی بانک‌های لندن و واشنگتن می‌شود.  در ثانی،  تتمة آن نیز در ایران خرج ارسال لات‌واوباش مسلح به مکه و کربلا و ...  و دیگر کشورهای منطقه جهت پیشبرد سیاست‌های زیرجلکی لندن و واشنگتن خواهد شد.  ولی لطف حکومت آخوند در این است که به فرمودة امام‌اش ـ  اقتصاد مال خر است.  از اینرو در هیچ زمینه‌ای،  خصوصاً در زمینة اقتصادی با «طرف مقابل» کاری ندارد؛‌  تمایلات محفلی‌اش را به حساب خواست دیگران می‌نویسد:

«[...] در این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید [طرفین] در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه‌، تجارت و... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند [...] ‌ولایتی در شرح موضوعات مورد بحث [...]اضافه کرد: آقای پوتین [...]‌گفت که روسیه آمادگی سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری در حوزه نفت و گاز ایران را دارد و می‌تواند بخوبی جایگزین شرکت‌هائی باشد که ایران را ترک کردند[...]»
منبع:  ‌کیهان مورخ 22 تیرماه سالجاری، کدخبر: 136947

بله،  این نوع خبرسازی ویژة‌ بوق‌های جمکرانی است.  چرا که همة این مسائل،  به اضافه وعدة ‌50 میلیارد دلار سرمایه‌گزاری در حوزة انرژی ایران فقط 2 ساعت به طول انجامیده.    باید بگوئیم این اولین بار است که مسائلی چنین بااهمیت با چنین سرعتی و به صورت سرپائی و بیخ‌دیواری مورد بحث‌وگفتگو قرار می‌گیرد!   ولی برخلاف تحلیل‌ها و تفسیر‌های «تکراری» و کسالت‌آوری که صرفاً با هدف ارائة تصویر «متحد روسیه» از حکومت پوشالی جمکران ارائه می‌شود،  علی اکبر ولایتی حامل پیام «تهدید مسکو» از سوی محافل «جنگ سرد» بوده:

«[...] اگر ایران نتواند نفت خود را از خلیج‌فارس صادر کند،  هیچ کس دیگر هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد [...]‌»
منبع: ‌کیهان مورخ 22 تیرماه سالجاری،  کدخبر: 136947

می‌دانیم که حکومت ملایان با پیت حلبی‌هائی که تحت عنوان ناوگان از کهنه‌فروشی‌های حوزة آتلانتیسم وارد کرده هرگز نخواهد توانست تنگة‌ هرمز را ببندد!‌   و همچنین می‌دانیم که توقف صدور نفت از خلیج فارس به افزایش بهای آن در بازارهای جهانی منجر می‌شود،   و این افزایش بهاء استخراج و صدور نفت صخره‌ای را برای آمریکا مقرون به صرفه خواهد ساخت.  در نتیجه،  با این نوع تهدیدات حکومت جمکران در واقع گوشه‌چشمی به هیئت‌حاکمة آمریکا نشان می‌دهد.   چرا که در اینصورت نفت صخره‌ای می‌تواند رقیب نفت صادراتی روسیه شود!   خلاصه بگوئیم دونالد ترامپ که پس از نشست سران کشورهای صادرکنندة نفت،‌  جیغ و فریادش به آسمان برخاسته بود،   به پاس این خدمات خواهد توانست دامنة‌ جنگ زرگری با حکومت ملایان را گسترش ‌دهد،  و دست کنیزمطبخی‌اش را برای سرکوب و تاراج ملت ایران باز هم بیشتر بگشاید.   حسن فوتبال هم که اختیار ذهن و زبانش را ندارد و حرف دهانش را نمی‌فهمد،‌  در این میانه خواهد توانست به قول خودش «کشور را اداره کند!»

حال که به ادارة‌کشور ایران رسیدیم و با توجه به اینکه دیدار «ترامپ ـ  پوتین» با 109مین ‌سالگرد آغاز سلطنت احمدشاه قاجار تقارن زمانی نشان می‌دهد  ـ  16 ژوئیه 1909 ـ  بد نیست یادی هم از «ادارة کشور» پس از مشروطه،  در دوران قاجار بکنیم!  در این دوران «نورانی»،   محمدعلی‌شاه سلطنت می‌کرد؛‌  با حمایت و  دخالت انگلستان،‌  جنبش مشروطه به لجن کشیده شده بود و یک قانون اساسی ضدایرانی هم از آن بیرون کشیده بودند!  البته هنوز با پیدا شدن سروکلة میرپنج و دوختن دهان فرخی یزدی و ترور میرزادة‌ عشقی فاصله داشتیم.   در این دوران،  انگلستان همچنان کشورمان را غارت می‌کرد،  آخوند‌ها هم برای انحراف افکار عمومی،   گلة وحش به خیابان هی می‌کردند و برای پیروزی ژاپن بر کفار روسیه ـ کشور همسایه ـ  «نماز شکر» بجای می‌آوردند!  این خلاصه را گفتیم تا شاید آندسته ایرانیان که به دلیل سانسور گسترده،‌  با گذشتة‌ نه چندان دور کشورشان بیگانه‌اند،‌  بدانند قشر آخوند که 4 دهه است عربدة مبارزه با استعمار سر می‌دهد،‌  همان‌ قشر متعفنی است که عباس‌میرزا، ‌ نایب السلطنه و فرماندة‌ قشون ایران را تکفیر می‌کرد،  چرا که سربازانش را موظف به پوشیدن شلوار ـ بجای لباده و عبا ـ کرده بود،   و ملایان با دیدن سربازان ملبس به شلوار به قول خودشان «واجب‌ال‌غسل» ‌شده بودند!   بله،   این همان‌ قشر خود فروخته‌ای است که در اوج استعمار انگلستان در کشورمان،  پیروزی ژاپن بر روسیه را در خیابان‌ها جشن می‌گرفت؛  ‌ همان قشر «مشروعه‌طلبی» است که برای رهائی «شرع مقدس» از آفت «جمهوریت» و مشروطیت دست به دعا و نذر و نیاز برداشته،   از استقرار استبداد میرپنج حمایت ‌کرد.    

سومین سالگرد توافق هسته‌ای را به ایرانیان تبریک می‌گوئیم.