چهارشنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۶

محرمانه و ابلهانه!
...

یکی از خوانندگان کامنت گذاشته بود که سری به «گوزآنلاین» بزنم. در واقع از روزی که این سایت را شناختم هر روز سری به آن می‌زنم. هر چند ریتم به روز شدنش را نمی‌شناسم. امیدوارم گردانندگان آن بتوانند همچنان کیفیت والای طنز آن را حفظ کنند. در ضمن به آن‌ها که ادعا می‌کنند سایت «گوزآنلاین» به دلیل دعوای بین گروه‌های طرفدار اکبرهاشمی ایجاد شده، یادآور شویم، اگر دعوای طرفداران اکبر رفسنجانی چنین پیامدهای نیکوئی دارد، چه بهتر! امیدوارم بیشتر دعوا کنند! حال طرفداران فرضی سرداراکبر را به حال خود رها می‌کنیم که به دعوایشان ادامه دهند و می‌رویم به سراغ سانسور در بلاگر!

«گویا نیوز»،‌ مورخ 29 خرداد ماه 1386، ‌ با انتشار مطلبی تحت عنوان «مسدود شدن بلاگر برای ایرانیان»، از «دیگر بلاگفا» گزارش می‌دهد که «گوگل»، ‌ ظاهراً پس از دریافت حق و حساب از گورکن‌ها، ورودی بلاگر را برای ایرانیان مسدود کرده، تا دیگر نتوانند وبلاگ خود را «به روز» کنند. و البته جای هیچ تعجبی نیست. حاکمیت‌های فاشیست تنها از طریق زندانی کردن مردم در فضای محدود و کاذب تبلیغات خود می‌توانند بر عمر نکبت‌بارشان بیفزایند. و حضور بلاگرهای ایرانی روی شبکة اینترنت، روزنه‌ایست از ایران به سوی گسترة جهان، و می‌تواند فضای بسته و سرشار از دروغ تبلیغات حاکمیت را تهدید ‌کند. اگر گوگل مانع از فعالیت بلاگرها در داخل ایران شود، در واقع ارتباط میان ایرانیان را با جهان خارج قطع کرده، و سایت‌های «بی‌بی‌سی، ‌ رادیو فردا، دویچه وله »‌ و دیگر سایت‌های تبلیغاتی استعمار،‌ تبدیل می‌شوند به تنها پل ارتباطی میان ایرانیان و جهان آزاد. و به این وسیله هر نوع جنجال و هیاهوی رسانه‌ای که منافع استعمارگران و مزدوران‌شان را در ایران تأمین کند، ‌به ملت ایران حقنه خواهد شد! و باز می‌گردیم به عصر طلائی رسانه‌های آزاد غرب! همان دوره‌ای که «بی‌بی‌سی»، «رادیو فرانسه» و شرکاء، از مشتی ریش و یک جفت نعلین، «رهبرکبیر انقلاب» ساختند، تا پس از چند ماه توسط ارفرانس در فرودگاه مهرآباد تخلیه‌اش‌کنند! بله، در آن روزها، چنین «معجزاتی» امکانپذیر شد، چرا که، ارتباطات و تبادل اطلاعات آزاد وجود نداشت. حال اربابان رسانه‌های غرب که مانند کرکس و کفتار از مرگ تغذیه می‌کنند، دوباره گویا فیل‌شان یاد هندوستان کرده، و سودای مهار ارتباطات در سر می پرورانند. و چه شرکتی خودفروخته‌تر از گوگل؟!

این شرکت چندی پیش هم با دولت چین زد و بند کرد، و مزاحم بلاگرهای چینی شده بود. البته چین را نمی‌توان با گورکن‌ها مقایسه کرد، ولی گوگل برای یک مشت دلار بیشتر، تن به هر پستی خواهد داد. تجربه‌ای که شخصاً از این «شرکت» آزادی بیان دارم، این است که گوگل ورودی وبلاگ مرا مدت‌ها با یک ویروس مسدود کرده بود. به این ترتیب که هر بار جهت «به روز» کردن وبلاگ به صفحه ورودی مراجعه می‌کردم، فریاد و فغان «آنتی ویروس» به آسمان می‌رفت. چند هفته‌ای نیز به دلیل واهی «پخش سپام»، دسترسی به صفحه ورودی، منوط به برپائی آئین مقدس وارد کردن کدهای ویژه شده بود! و می‌دانیم که تماس با «خداوندان» گوگل نیز کار هر کسی نیست! در نتیجه، به سایت‌های دیگر از قبیل «اوپرا»، «وردپرس»‌ و چند شرکت دیگر متوسل شدم، تا اگر گورکن‌ها چند تکه استخوان دیگر جلوی روسای گوگل انداختند، دست‌هایم در پوست گردو نماند! شاید ایرانیان در یک اقدام جمعی بتوانند از گوگل به جرم ممانعت از ارتباطات آزاد شکایت کرده و تقاضای خسارت کنند. و شاید بتوان با ارسال وبلاگ‌ها به خارج، یا به عبارت دیگر با تقاضای پناهندگی مجازی، آن‌ها را روی یک «بلاگ جمعی» قرار داد. حال بپردازیم به وبلاگ امروز.

می‌دانیم که در پی انفجارهای سال گذشته در سامرا، دو زیارتگاه شیعیان به قدمت 1200 سال آسیب دید. و به یاد داریم که مشتاقان احترام به ادیان و سینه چاک‌های مردم‌سالاری دینی در این مورد، خفقان نسبی گرفته، فقط اعتراض مختصری کردند. هفته گذشته در سامرا باز هم در همین اماکن، انفجار بمب به تخریب بخش گسترده‌ای از آن‌ها منجر شد. و باز هم شاهدیم که اشارة گورکن‌ها به چنین اعمال وحشیانه‌ای از حد اعتراض رسمی و عربده‌جوئی‌های خیابانی فراتر نرفت! دلیل هم اینکه تخریب اماکن شیعیان مستقیماً با همکاری گورکن‌ها انجام می‌شود، تا تنور جنگ شیعه و سنی گرم بماند و منافع حاکمیت‌های جنایتکار آمریکا و انگلیس تأمین شود. پیشتر اشاره شد که این اماکن تحت مراقبت شدید قرار دارند و کار گذاشتن مواد منفجره در مناره‌های چنین اماکنی فقط با همکاری و همیاری مسئولان تأمین امنیت میسر است. و خوشبختانه روز 11 و 12 ژوئن سالجاری، این مهم با حضور «گوردون براون» و «نگروپونته» در عراق امکانپذیر شد. و دیروز نیز پس از حضور رابرت گیتس،‌ وزیر فعلی دفاع ایالات متحد و یکی از رؤسای سابق سازمان جاسوسی سیا، یکی دیگر از زیارتگاه‌های شیعیان به افتخار تخریب نائل آمد! و البته پیش از آن،‌ یک مسجد مهم سنی‌ها در بصره منفجر شده بود!

آنچه مهم است، این است که در نظر داشته باشیم، خارج از اعتقادات مذهبی و یا غیر مذهبی، این اماکن «میراث فرهنگی» مسلمانان منطقه بوده و با اسطوره‌های آنان در ارتباط مستقیم قرار دارد. در اماکن تخریب شدة سامرا مکانی وجود دارد که آنرا «سرداب غیبت» می‌نامند. می‌گویند، ‌غیبت امام دوازدهم شیعیان از این مکان صورت پذیرفته. یا مسجدی که در نزدیکی بصره منفجر شد،‌ مقبرة طلحه، یکی از یاران برگزیدة پیامبر مسلمانان بود. انفجار مسجد شیعیان بغداد، که در پاسخ به انفجار مقبرة طلحه رخ‌داد، مقبرة دومین نایب امام زمان شیعیان بود و ... و اشغالگران با تخریب اماکن مقدس مسلمانان عراق نه تنها جنگ میان شیعه و سنی را تشویق می‌کنند که همزمان هر آنچه در این اماکن مقدس قابل فروش باشد: کاشی‌ها، تکه‌های ضریح، در و پنجره و ... را روانة بازارهای خرید و فروش اجناس عتیقه در غرب می‌کنند. این مصداق بارز به توبره کشیدن خاک یک کشور است. جالب اینجا است که در این گیرودار چپاول و کشتار، گورکن‌ها و گاوچران‌ها به مذاکره در عراق هم مشغول‌اند! و می‌توانیم با اطمینان بگوئیم که نتیجة این مذاکرات خیانت‌بار هرچه باشد، ‌ برضد منافع ملت‌های ایران و عراق خواهد بود. به زبان ساده‌تر اشغالگران و گورکن‌ها به دنبال راه چاره برای تأمین منافع آنگلوساکسون‌ها می‌گردند. و می‌دانیم که بهترین راه چاره، دفع فاسد به افسد است. به عنوان نمونه،‌ جهت مهار آتش‌سوزی چاه‌های نفت، به بمباران آن‌ها متوسل می‌شوند. به عبارت دیگر،‌ بهترین راه حل برای خروج جنایتکاران آنگلوساکسون از عراق این است که ایران و ترکیه عراق را مورد تهاجم نظامی قرار دهند، تا راه خروج بر نظامیان مهمترین مراکز وحش‌سالاری جهان گشوده شود. به یاد داریم که چند روز پیش ارتش ترکیه که عضو ناتو است، به بهانة گوشمالی کردها به عراق حمله کرد، و بعد هم اصولاً منکر اصل جریان شد! همچنین به گفتة برخی روزی‌نامه‌ها، خرابکاران از مرز کردستان عراق به ایران وارد می‌شوند! و گاوچران‌ها نیز ادعا کرده‌اند گورکن‌ها به عراقی‌ها اسلحه می‌دهند! خلاصه مطلب، مانند سال 1359، همة شرایط لازم جهت ایجاد درگیری میان ایران و عراق فراهم آمده. و اتفاقاً روزی‌نامة «گاردین»، که جهت ممانعت از آبگیری سد سیوند و ایجاد هیاهو، برای حفظ پاسارگاد پستان به تنور می‌چسباند، ادعا کرده ایران،‌ جهت وادار کردن آمریکا به خروج از عراق، با همکاری شبه نظامیان سنی و اعضای القاعده طرحی نظامی به اجرا خواهد گذارد، تا ایالات متحد ناچار شود عراق را ترک کند!

به زبان ساده‌تر، گورکن‌ها باید یک جنگ دیگر را به ملت های ایران و عراق تحمیل کنند، تا اربابان‌شان جان سالم از مهلکه به در برند! سایت رعایای الیزابت دوم، در مطلبی تحت عنوان «طرح محرمانه ایران برای تهاجم تابستانی در عراق»، به نقل از گاردین، مورخ 22 ماه مه 2007، می‌نویسد که گورکن‌ها طرح محرمانه‌ای در دست اجرا دارند، که آمریکائی‌ها بتوانند از عراق فرار کنند! و جالب اینجاست که این طرح به اصطلاح «محرمانه» را گاردین به نقل از مقامات آمریکائی به ما حقنه می‌کند! مقامات آمریکائی اراده فرموده‌اند، که «دولت» ایران چنین در نظر داشته باشد:

«ایران به شکلی محرمانه روابطی را با القاعده و شبه نظامیان سنی در عراق شکل می‌دهد تا با تشدید رویاروئی‌آن‌ها با نیروهای ائتلاف[...] کنگرة ایالات متحد را وادار کند به خروج نظامیان این کشور از عراق رأی دهد.»

و می‌دانیم که دولت پوشالی ایران، دست نشاندة ایالات متحد نیست، و به دلیل «استقلال» و «آزادی» بر خلاف منافع اربابانش، به صورتی کاملاً «محرمانه» عمل خواهد کرد! ولی مقامات آمریکائی را در جریان «طرح محرمانه» خود قرار می‌دهد، تا آن‌ها نیز گاردین را در جریان قرار دهند،‌ تا ما نیز در جریان آرزوهای گاوچران‌ها قرار داشته باشیم:

«یک مقام ارشد آمریکائی در عراق گفته است[...] ایران با دست نشانده‌های خود وارد جنگ عراق شده[...] فرماندهان نظامی آمریکا در عراق خود را برای تهاجم تابستانی گسترده‌ای آماده می‌کنند که انتظار می‌رود با مشارکت القاعده، شورشیان سنی مذهب[...] و هماهنگی ایران تا ماه سپتامبر به اجرا گذاشته شود[...]»

دلیل مشخص کردن زمان تهاجم نظامی تا ماه سپتامبر این است که ژنرال پتریوس فرماندة نیروهای آمریکا در عراق، نتایج سیاست امنیتی جرج بوش را در ماه «فرخندة» سپتامبر قرار است به کنگره ارائه ‌دهد! البته این‌ها تماماً ادعای گاردین و همان مقام ارشد است. واقعیت این است که سیاست جرج بوش شکست خورده و به دلیل نوکر صفتی حکومت گورکن‌ها، پیامدهای این شکست را ملت ایران می‌باید متحمل شود، تا دموکرات‌ها با فراغ بال در انتخابات آینده شرکت کنند. چرا که در چنین شرایطی امپراطوری هرج‌ و مرج از عراق و افغانستان به ایران نیز گسترش یافته و ارتش ناتو می‌تواند سواحل دریای خزر را زیر نگین خود داشته باشد. البته این آرزوی اهالی ناتو است! چرا که سیر تحولات واقعی در منطقه با آرزوهای گورکن‌ها و اربابان‌شان هماهنگی چندانی ندارد!

دیروز «ایزدی‌ها» که حدود 5 هزار سال است در عراق زندگی می‌کنند، و جمعیت‌شان بالغ بر یک و نیم میلیون نفراست، خواهان تشکیل یک دولت تحت‌الحمایة ایالات متحد شدند. به گزارش سایت فرانسه زبان نووستی، مورخ 19 ژوئن 2007، «عزیز تامویان»، رئیس اتحادیه جهانی «ایزدی‌ها» در رادیو دولتی ارمنستان، اظهار داشت تقاضای رسمی حمایت آمریکا از تشکیل یک دولت مستقل «ایزدی» در عراق را تسلیم جرج بوش کرده. ایزدی‌ها که آنان را «یزیدی» نیز می‌خوانند، گروهی از اقوام کرد به شمار می‌آیند و مذهب‌شان آمیزه‌ای است از اعتقادات اقوام هند و ایرانی، دین یهود، اسلام و مسیحیت. یادآور شویم که در عراق سنی‌ها و شیعیان به یکسان ایزدی‌ها را سرکوب کرده، آن‌ها را وادار به مهاجرت می‌نمایند. تاکنون 10 هزار یزیدی به سوریه و اروپا مهاجرت کرده‌اند. ولی به نظر نمی‌رسد که جنایتکاران آنگلوساکسون و مزدوران شیعی مسلک‌شان در عراق موفق شوند تا دو ماه دیگر، بیش از یک میلیون نفر را از عراق «اخراج» کنند. با توجه به اظهارات «عزیز تومایان» از رادیو ارمنستان، شاید لازم باشد گورکن‌ها و اربابان‌شان طرح «محرمانة» دیگری را بررسی کرده، جزئیات آن را پیش از ماه سپتامبر در اختیار روزی‌نامه‌ گاردین قرار دهند.



0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت