دوشنبه، دی ۲۴، ۱۳۸۶

و باز هم تولدی دیگر!
...

پیشتر گفتیم که «ابهام» یا عدم صراحت در قوانین، راه را بر سوء استفاده و سرکوب می‌گشاید، همچنانکه ابهام در شعارهای سیاسی، می‌تواند راه بر مردمفریبی باز کند. در راستای ایجاد ابهام و تکثیر آمیبی فاشیست‌ها، برای گرم نگاه داشتن تنور انتخابات جمکران، دکان «شیادی دوم خرداد»، چهارمین شعبة خود را نیز افتتاح کرده. نام این شعبه، «جبهة آزادی و برابری‌خواهی» است. و پاسدار شریعتمداری هم این خبر بهجت اثر را در کیهان‌شان منتشر کرده‌اند. مشی جبهة «کذا»، به گفتة مجید محتشمی، «اصلاح طلبی و انتقاد از دولت اصلاحات و مجلس ششم» خواهد بود!

اگر کمی به برنامة جبهة چهارم فاشیسم دقیق شویم، خواهیم دید که در واقع در همان نقطة معروف «استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی» گیر کرده. چرا که، جبهة چهارم هیچ تعریف مشخصی از «آزادی و برابری» ارائه نمی‌دهد، و می‌خواهد صرفاً به انتقاد از گذشته‌ها بپردازد! همانطور که در سال 1357 نیز هیچ تعریف دقیقی از «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» ارائه نشد، و پس از سرنگونی حکومت پهلوی، طی 28 سال اخیر، تنها توجیه گورکن‌ها جهت برقراری حکومت اسلامی، انتقاد از پهلوی‌ها شده! جبهة چهارم نیز با پیروی از این شیوه، قصد تکرار همین عوامفریبی را دارد. همچنانکه جبهة دوم خرداد هم، 8 سال را به انتقاد از تندروها گذراند! اما پیش از ادامة مطلب، پرانتزی باز می‌کنیم، در مورد شرکت در انتخابات جمکران!

شرکت در انتخابات مضحک حکومت اسلامی، به رسانه‌های غرب امکان خواهد داد، تا برای حکومت دست‌نشاندة استعمار کسب مشروعیت کرده، آنرا حکومتی برخاسته از آراء مردم معرفی کنند. همین کافی است، که دولت‌های غربی روابط خود را با این حکومت جنایتکار، حتی به صورت زیرزمینی تقویت کرده، و برای سرکوب گسترده‌تر ما مردم، از این ساختار دست‌نشانده حمایت بیشتری صورت دهند.

به گزارش «فرانس‌پرس»، امروز نیکولا سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه، پس‌از انعقاد قرار‌دادهای چند میلیارد دلاری با عربستان، به «مدرنیتة» حکومت اسلامی سعودی‌ها نیز پی‌ برده! و به هیچ وجه جای تعجب نخواهد بود که همین فرد، جهت انعقاد قراردادهائی مشابه با حکومت جمکران، بر «مدرنیتة» این حکومت عصرحجر نیز مهر تأئید بگذارد. بله، در قراردادهای منعقد شده، هر چه تعداد صفرهائی که در مقابل اعداد قرار می‌گیرد، بیشتر باشد، بر میزان کوری، کری و بیشرمی استعمارگران نیز افزوده خواهد شد. و در شرایطی که هنوز چنین قراردادهائی به امضاء نرسیده، «رادیو زمانه»، دست دوستی به سوی پاسدار شریعتمداری دراز می‌کند!

پاسدار شریعتمداری، به یاری «رادیو زمانه»، امروز موفق شده «شورای قانون اساسی» کشور فرانسه را در ترادف با «شورای نگهبان» در حکومت جمکران قرار دهد! بله، رادیوی کذا، با یک نفر در فرانسه «مصاحبه» کرده، و او هم بر پدیده‌ای به نام نظارت شورای قانون اساسی تأکید می‌کند، ‌در نتیجه ارگان «هریتیج کلاب» در تهران، به طبل زدن می‌پردازد، که چه نشسته‌اید، همة جای دنیا «شورای نگهبان» دارد! «ژنرال» شریعتمداری، که به دلیل حضور جرج بوش در امارات «دلگرم» شده، و قوت قلب یافته، بجای توضیح در مورد محدودة فعالیت‌های شورای نگهبان جمکران، امروز «وظایف» شورای قانون اساسی فرانسه را برای ما «توضیح» می‌دهند! البته توضیحی ناقص! چرا که، شورای قانون اساسی جمهوری فرانسه، از اختیاراتی به مراتب وسیع‌تر از شورای نگهبان حکومت گورکن‌ها برخوردار است. ولی قانون اساسی فرانسه، صدها سال نوری از قانون اساسی جمکران پیشرفته‌تر است! و بر خلاف قانون اساسی حکومت اسلامی، اصول آن ناقض یکدیگر نیستند! در ضمن به پاسدار شریعتمداری و «رادیو زمانه» یادآور شویم که، حکومت فرانسه یک جمهوری لائیک است و حاکمیت فرانسه «تقدس آسمانی» هم برای خود قائل نیست، و «مقدسات» در عرصة سیاسی فرانسه هیچ محلی از اعراب ندارد. به این ترتیب، مقایسة قانون اساسی جمهوری فرانسه با قانون اساسی حکومت اسلامی، که فی‌نفسه نافی «جمهوریت» است، اگر نشانة «سفسطه‌» نباشد، بی‌شک بهترین نشانة «حماقت» می‌تواند به شمار آید.

بله، همانطور که جرج بوش، به ادعای «بی‌بی‌سی»، ایران را با ژاپن مقایسه کرده، پاسدار شریعتمداری هم، البته با کمک «رادیو زمانه»، حکومت مضحک جمکران را با جمهوری فرانسه به قیاس می‌کشد. علامت تعجب هم نمی‌گذاریم. ما نیک می‌دانیم که «رادیو زمانه» یا سایت رعایای الیزابت دوم و ‌دیگر بنگاه‌های خبرپراکنی در غرب،‌ همگی از حامیان حکومت اسلامی‌اند، چرا که بدون حمایت استعمار غرب از حکومت‌ اسلامی، سرکوب ما ملت، و چپاول ثروت‌های‌مان طی این 28 سال، نمی‌توانست امکانپذیر شود. پس می‌باید افتتاح دکان جدید اصلاح طلبان را در چارچوب همین سیاست استعماری بررسی کنیم.

در مورد شیادی و مردمفریبی اصلاح‌طلبان، فراوان گفته‌ایم و گفته‌اند. و ما باز هم تکرار می‌کنیم، تا زمانیکه مدعیان اصلاح‌طلبی، تعریف مشخصی از اصلاح‌طلبی «مورد نظرشان» ارائه نداده‌اند، همچنانکه در دوران ریاست خاتمی شاهد بودیم، اصلاح طلبی اینان فقط دکانی است جهت عوامفریبی و کسب قدرت. و علیرغم تبلیغات بی‌شرمانة «مخالف‌نمایان» خارج نشین حکومت اسلامی، ما باز هم اعلام می‌کنیم که تحریم انتخابات مسخرة حکومت ملایان، به اربابان غربی اینان تفهیم خواهد کرد که دکان اصلاح‌طلبی و نهضت آزادی دیگر رونق نخواهد داشت. و شاید به همین دلیل نانخورهای حکومت جمکران دکان جدیدی افتتاح کرده‌اند، و نام آنرا «جبهة آزادی و برابری‌خواهی» گذشته‌اند. همانطور که گفتیم، «فیلد مارشال» شریعتمداری هم در خبر ویژة کیهان، مورخ 24 دی‌ماه 1386، برای این دکان جدید شروع به طبل زدن کرده.

جای تعجب نیست اگر بگوئیم که اصغرزادة معروف، خبر افتتاح دکان شیادی جدید را شخصاً اعلام کرده. ویژگی اصغرزاده، مانند دیگر فعلة فاشیسم،‌ بجز بلاهت فراوان، برخورداری از شامة قوی جهت تشخیص مسیر قدرت استعماری است. زمانیکه سفارت آمریکا اشغال شد، اصغرزاده، طی اظهاراتی، از اینکه با وجود «امام»، این امپریالیست‌ها بتوانند خواب راحت داشته باشند، ابراز تعجب می‌کرد! بله ایشان چنین «درک» و فهم گسترده‌ای از مسائل استراتژیک و سیاسی داشتند! ولی همین اصغرزاده، در دورة شیاد اردکان، به اصلاح‌طلبی متمایل شد، چرا که «باد» از آن‌‌سو می‌وزید. و در اواخر دورة خاتمی، ‌ اصغر زاده، به قول خودش به کمتر از «دوموکراسی» رضایت نمی‌داد! و امروز، همین اصغرزاده، از ظهور «جریان چهارم» در جبهة دوم خرداد خبر می‌دهد.

البته فراموش نکنیم که این جبهه نیز شعبه‌ای از جریان جبهة دوم خرداد است، و خارج از قبیلة دوم خردادی‌ها هیچکس را به عضویت نخواهد پذیرفت! همانطور که پیشتر هم گفتیم، فاشیست‌ها مانند آمیب تکثیر می‌شوند، تا سلطة کامل خود را بر فضای سیاسی حفظ کنند. و ایجاد «جبهة چهارم»، از همین روند تکثیر آمیبی پیروی می‌کند. مطالبات این جبهة کذا، مانند مطالبات شبه اصلاح‌طلبان، در ابهام کامل قرار دارد، و ویژة خودی‌هاست. به عنوان نمونه، اصولگرایان نمی‌توانند به عضویت این جبهه در آیند! اصغرزاده می‌گوید:

«همه احزاب و گروه‌های دوم خردادی می‌توانند با پذیرش منشور جبهة آزادی به عضویت این جبهه در آیند.»

البته هنوز محتوای «منشور» مشخص نیست! هدف از تشکیل این دکان جدید، به راه انداختن بحث‌های انحرافی، و دور کردن مردم از مسائل واقعی است. گروه اصغرزاده، مشی جبهة «آزادی و برابری» را «اصلاح طلبی» و «انتقاد از دولت اصلاحات و مجلس ششم» اعلام کرده! به عبارت دیگر، شبه مخالفان، یک گروه تشکیل می‌دهند که، از دولت اصلاحات و مجلس ششم انتقاد کند، و نام این عمل را هم آزادی و برابری می‌گذارند!

در حالت طبیعی، اگر گروهی قصد فعالیت سیاسی داشته باشد، ابتدا، «تعریف دقیق» از «آزادی» و «برابری» مورد نظر ارائه می‌دهد، و صریحاً می‌گوید «چگونه» و «از چه طریق» می‌خواهد به اهداف مطرح شدة خود دست یابد. سپس انتقادات خود را از دولت اصلاحات و مجلس ششم، به صورتی منسجم مطرح می‌کند تا رأی‌دهندگان بدانند، برداشت این حضرات از دولت و مجلس ششم چه بوده؟ در شرایطی که سکوت کامل بر فعالیت اینان حکم‌فرماست، این امکان وجود دارد که، «ایرادات» جبهة چهارم به مجلس و دولت ششم، همان ایراداتی باشد که جناح به اصطلاح «اصولگرا» به دولت و مجلس مذکور وارد می‌دانند! به عنوان نمونه، جبهة چهارم می‌تواند از دولت محمد خاتمی به دلیل آزادی بیش از حد انتقاد کند، یا بگوید، تعداد قتل‌های زنجیره‌ای کمتر از حد انتظار بوده و... و همانطور که قابل پیش‌بینی است، این «امام‌زاده» اصولاً معجزی نخواهد داشت!





0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت