سه‌شنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۲

روزنه و رَمَدان!


 

به گزارش ولترنت،  ‌مورخ 9 ژوئیه سالجاری،   ارتش ناتو یک ایستگاه رادیوئی به نام «روزنه» برای مخالفان حکومت لائیک سوریه به راه انداخته.  بله،   بدون «معنویات» نمی‌توان ملت‌ها را تاراج کرد:     

 

«[...] به آسانی می‌توان همه را فریفت و جیب‌شان را خالی کرد.  عقل‌شان در چشم‌شان است و چشم‌شان را پردة‌ نفهمی تنگ پوشانده [...] بیچاره‌ها چه می‌بینند تا بفهمند؟  هر چه می‌گوئی به اسم خدا و پیغمبر بگو و دیگر کار نداشته باش [...] ما در سایة [...] نادانی و ساده لوحی آنان زندگی می‌کنیم و نان‌شان را می‌خوریم به ریش‌شا‌ن می‌خندیم [...] خود من باگستاخی و بی‌شرمی چه ها که نکردم.   نبوت کردم،  معجزه کردم،  مرده زنده کردم[...] کافی بود چهار،  پنج نفر به من بگروند تا من به زور همان گستاخی و بیشرمی و بی‌چشم‌وروئی شارع‌اعظم و نبی‌اکرم بشوم [...]»

منبع: جیمزموریه،  «سرگذشت حاجی بابای اصفهانی»،  انتشارات 25 شهریور،  تهران،  1344،  صفحات 53ـ 46.

 

به گزارش سایت نووستی،  ‌مورخ 8 ژوئیه 2013،‌  بان کی‌مون،  دبیرکل سازمان ملل به احترام «رَمَدان» ـ  رمضان ـ  خواهان اعلام آتش بس در سوریه شده.  در واقع حضرات در پی «روزنه»‌ می‌گردند تا برای اسلام‌گرایان زمان بخرند و از فروپاشی غیرقابل اجتناب سنگر استعماری «اسلام سیاسی» ممانعت کنند!  و برای حفظ این سنگر توحش است که بعضی‌ها به سنت‌های اسلامی ابراز ارادت می‌کنند.

 

همزمان با انتشار تبریکات صمیمانة باراک اوباما به مناسبت ماه «رمدان»،  بمبی نیز در حومة‌ شیعه‌نشین بیروت منفجر کردند!   یکوقت فکر نکنید رئیس جمهور یانکی‌ها در لبنان بمب منفجر کرده،  به هیچ عنوان!  باراک اوباما هرگز چنین‌کاری نمی‌کند؛  این کارهای ناشایست را سگ‌های‌  مومن و متعهد آمریکا انجام می‌دهند،   تا شکست‌ همه جانبة ارباب را در سوریه،  لبنان و ... و به ویژه در کشور مصر جبران کرده باشند.   در کشور مصر،   حضرات برای نشاندن البرادعی بجای  محمد مرسی خیز برداشته بودند تا با یک تیر به حساب خودشان چندین و چند نشان بزنند؛   «اخوان‌المسلمین» را از بن‌بست خارج کنند؛  ارتش را در کنار مردم قرار دهند؛  ‌از طریق البرادعی راه تاراج و سرکوب دارودستة حسنی مبارک و اخوان‌الجاهلین را هموارتر سازند و ... و از همه مهم‌تر محور استعماری «تهران ـ قاهره» را استحکام بخشند.   ولی پای‌شان چنان روی پوست خربزه لیز خورد که پتة پاسداران و اربابان  یانکی‌شان بر آب افتاد و معلوم شد عموسام به نوکران واژگون‌نمای‌اش ابزار فیلترینگ هم می‌فروشد!   البته روابط سگ‌های‌ هار با عموسام،   روابطی است «سنتی ـ تاریخی» و اصلاً تازگی ندارد،  هر چند رادیوفردا مات و مبهوت مانده که  ابزار فیلترینگ چگونه از بساط سپاه پاسداران سر درآورده:

 

«[...]‌دستگاه‌های نظارت اینترنتی ساخت آمریکا علی‌رغم تحریم‌ها به‌ دست سازمان فناوری اطلاعات ایران [از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران] افتاده.[...] رئیس آزمایشگاه سیتی‌زن لب،‌ [...] می‌گوید [...] این دستگاه‌ها در جاهایی ردیابی شده‌اند که قرار نبوده باشند[...]»

منبع:  رادیوفردا،‌  مورخ 9 ژوئیه 2013

 

همین روزهاست که ملایان جمکران ادعا کنند،  این ابزار را «دشمن» در بساط سپاه جاسازی کرده بود تا سپاه اسلام را «بدنام» کند!  از ملایان به ویژه در ماه مبارک «رَمَدان»،  ‌هیچ کاری بعید نیست:             

 

«[...] ملاها و عمامه به سرها [در ماه  رمضان] هار می‌شوند[...]»   

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی، ص. 73

 

با توجه به شرایط فعلی باید بگوئیم،   به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر حکومت جمکران،  مرض هاری «پاترنوس» و سگ‌های‌ جمکرانی‌اش پیش از ماه «رَمَدان» آغاز شده.  بوق‌های پاترنوس،  به ویژه در محور «لندن،  برلن،  تل‌آویو» تلاش می‌کند حسن روحانی را مخالف خامنه‌ای جلوه دهد:

 

«[...] از زمان پیروزی حسن روحانی [...] بسیاری می‌پرسند چطور شد که رهبر ایران اجازه داد نامزدی که مورد علاقه‌اش نیست انتخاب شود[...]»

منبع:  اطلاعات نت،  ‌مورخ 8 ژوئیه سالجاری

 

حال این پرسش مطرح می‌شود که قلم‌زن «گاردین» این اطلاعات «موثق» را از کجا به دست آورده؟!   از یک‌سو، خامنه‌ای بارها تأکید کرده بود که رأی مخفی دارد؛  از سوی دیگر اسناد و شواهدی برای اثبات ادعای گاردین ارائه نشده!  در نتیجه،   به  سهولت می‌توان دریافت که «گاردین» مزخرف می‌بافد!   ولی مزخرف‌گوئی به گاردین محدود نمی‌شود،  دبیرکل شورای روابط خارجی آلمان و سفیر پیشین اینکشور در جمکران نیز برای فوت کردن در آستین پارة «حسن فوتبال» دست به قلم برده و ضمن پیشگوئی آینده،   از «قُلدری» روحانی و  «نگرش مترقی» وی داستان‌ها سر هم کرده:‌

 

«[...] حسن روحانی را می‌توان یک اصولگرای مترقی و اصلاح‌طلب خواند[...]نگاه باز شیخ نسبت به جهان او را از احمدی‌نژاد [...] متمایز می‌سازد [...] روحانی نسبت به محمد خاتمی [...]  قلدرتر است و [...] در مقابل مقاومت‌های داخلی [...] مقاوم‌تر ظاهر خواهد شد.  او لحن اعتدال‌گرایی خواهد داشت [...] سیاست‌های بسیار محتاطانه‌ای را دنبال خواهد کرد[...] تهران هر آنچه در توان دارد را به کار خواهد بست تا روابط خوبی با دمشق داشته باشد،  حتی اگر اسد سقوط کند[...]»

منبع:  ایران دیپلماسی،  ‌مورخ 8 ژوئیه سالجاری 

 

می‌بینیم که دبیرکل شورای روابط خارجی کشور اشغال شدة آلمان پس از بزک چهرة کریه روحانی،   در گوی بلورین نگریسته و ما را از «آینده» هم با خبر کرده.   حال که به آلمان رسیدیم،  یادآور شویم،   ادوارد سنودن «نظارت» سازمان امنیت ملی آمریکا بر ارتباطات شهروندان آلمان را بر ملا کرد و دولت قدرقدرت ژرمانی که تاکنون ژست اعتراض به جاسوسی و تهاجم به حریم خصوصی گرفته بود،  در پی اظهارات سنودن دست وپای‌اش را جمع کرد،  و به گزارش فیگارو،   مورخ 8 ژوئیه 2013‌ اعلام داشت:

 

«[...] دولت آلمان با سازمان امنیت ملی آمریکا همکاری می‌کند[...]»

 

اتفاقاً همه می‌دانستند که در آلمان اشغال شده چه می‌گذرد،  ولی تقیه می‌کردند.  خوشبختانه ماجرای سنودن نه تنها به این بساط پایان داد که یکجانبه‌گرائی و قانون‌شکنی مدعیان دفاع از حقوق‌بشر را هم به اثبات رساند و این تازه اول کار است!

  

گرچه آدم‌صورتان سگ‌صفت مستولی‌اند

 

حضور «ادوارد سنودن» در مسکو،   نقاب نیرنگ و فریب را آهسته و پیوسته از چهرة‌ پاترنوس و سگ‌های دست‌آموزش بر می‌گیرد،   و چهرة واقعی اینان را آنچنان که هستند و نه آنچنان که می‌نمایانند ـ  نشان می‌دهد.   از آنجمله است،  افتخار ویلیام هیگ،  وزیر امور خارجة بریتانیا به همکاری با آمریکا در تهاجم سازمان یافته به حریم خصوصی جهانیان و سکوت اتحادیة اروپا در برابر «نظارت» آنگلوساکسون‌ها بر ارتباطات نهادهای رسمی‌ اتحادیة‌کذا در بروکسل و دیگر نقاط!   از اعتراض نمایشی رئیس جمهور فرانسه هم صرفنظر می‌کنیم، ‌ به چند دلیل.   نخست ‌اینکه جاسوسی آنگلوساکسون‌ها در اوائل دهة نود در رسانه‌های معتبر فرانسه از جمله در «لوموند دیپلوماتیک» مطرح شده بود.  دیگر آنکه دولت فرانسه هم به جاسوسی شهروندان‌اش اشتغال دارد.   برای دریافت ابعاد این تهاجم سازمان یافته به حریم خصوصی،  نیم نگاهی به مقالة «جاسوسی، سیستم اشلون» در سایت «لو.گران. سوار»،  مورخ اول ژوئیه 2013 کفایت می‌کند.   خلاصه بگوئیم،  «سنت» و «عادت» و «اقتضای طبیعت» اعضای ناتو،  تهاجم به «حریم خصوصی» است.   چرا که،   اینان خود را در «جایگاه برتر» تصور می‌کنند و برتری فرضی حضرات در واقع میراث حضرت قواد خلیل الله،  ‌ بنیانگزار «خانوادة  ‌بدون مرز» است که با تغذیه از «شیر مادر» ارتباطی ناگسستنی دارد:

 

«[...]‌ پژوهشی جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که نوزادانی که شیر مادر مصرف می‌کنند،  در بزرگسالی بیشتر شانس صعود اجتماعی دارند[...]»

منبع:  دویچه وله،‌  مورخ 29 ژوئن سالجاری      

 

این کشفیات کشکی دانشمندان بریتانیائی‌ است که نان‌شان در گرو گسترش روابط یک‌سویه یا بهتر بگوئیم،  پیشرفت خشونت و توحش حکومت‌های «طبیعی» از قماش حکومت‌ اسلامی افغانستان،  پاکستان و ... و به ویژه پیشرفت حکومت جمکران افتاده.  پیش از ادامة ‌مطلب یک مینی‌پرانتز،   ویژة پیشرفت محفل «شیخ‌وشاه» در عرصة توحش باز ‌کنیم.  در زمینة ادبیات، شیخ‌الله «اهل‌قلم»،   زبان به بدگوئی از سعیدی سیرجانی و ناتل خانلری گشوده و آنان را با شاه و هویدا در ترادف قرار داده.   در عرصة زبان،  اوباش جمکران از قماش «پروفسور» ابهری ـ  از تعلقات محفلی پدرشان حرفی نمی‌زنیم  ـ  «زبان برتر»‌ رویت کرده،  و می‌خواهند شیوة‌ گفتگوی افراد خانواده را هم بر پایة الگوی توحش مطلوب‌شان تنظیم کنند.  در عرصة سیاست،  اراذل بی‌دستار،‌  زبان به تحسین «انتخابات» جمکران گشوده و ادعا می‌کنند،  «ایران» این انتخابات آبرومند را به میرحسین موسوی «مدیون» ‌است که بر علیه «تقلب» قیام کرد!  

 

بله،‌  به قول زنده یاد میرزاده عشقی،   «وه از ذکاوت توله سگان!» که وقاحت و بیشرمی‌شان،  مانند «ادیان» حد و مرز نمی‌شناسد!  به عنوان نمونه،   بعضی‌ها اعتقاد‌سنج و سنت‌سنج به دست گرفته و راهی مصر شده‌اند تا بساط توحش «سنت» را توجیه کنند.   بد نیست به این مفاخر عرصة خوش‌رقصی یادآوری کنیم که مخالفان حسنی مبارک با شعار منطقی،‌  «نان،  صلح،‌ آزادی» در میدان تحریر قاهره تجمع کرده بودند.  بر خلاف اوباش جمکرانی، ‌ تظاهرکنندگان مصری خواهان «بازگشت به گذشته» نبوده و نیستند.  در هر حال،  جنبش مصر با «انقلاب اسلامی» در ایران ترادفی ندارد.  تحریم انتخابات توسط اکثریت مصری‌ها نمونة بارزی است از این عدم ترادف.

 

و اما در این عرصة وقاحت شاید کمتر کسی به پای مصباح یزدی برسد.   این جانور وحشی به جوانان با استعدادکشور افتخار کرده؛  ‌توگوئی استعداد جوانان نیز هدیة الهی و دستاورد آخوند و «انقلاب» است:‌

 

«[...] خداوند آنچنان استعدادهای خوبی در جوانان کشور ما قرار داده که ما می توانیم به این استعدادها در مقابل دیگر کشورهای جهان مباهات کنیم[...]»

منبع:  مهرنیوز،  ‌مورخ 6 ژوئیه سالجاری.  

 

به نظر می‌رسد سفر صالحی،  وزیر امور خارجة مرده‌شویان به «نامیبی» و «کومور»‌ هم برای مباهات به استعداد جوانان کشور باشد،  نه برای جا انداختن پیزی ارباب.   ارباب که شرایط ویژه را در تونس تمدید می‌کند،   چرا که،  در مصر به افلاس افتاده و نمی‌تواند «اخوان‌المسلمین» را از مرگ حتمی نجات دهد!   ارباب که با افشاگری‌های سنودن نه تنها پرستیژ «مدافع حقوق بشر» را از دست‌ داده،   که پتة نوکران جمکرانی‌اش هم بر آب افتاده.

 

حکومت جمکران آنچنان در افلاس فرو رفته که امکان لاف و گزاف و خودنمائی را از دست داده و شاهد بودیم که حکومت مرده‌شویان از ترس آمریکا جرأت نکرد به ادوارد سنودن یک بفرمای خشک و خالی هم بزند.   در حالیکه کشورهای آمریکای جنوبی با حمایت رسمی رائول کاسترو،‌   تقاضای پناهندگی ادوارد سنودن را پذیرفتند.  

 

درگیرودار سوگواری محافل احترام به ادیان برای فروپاشی سنگر استعماری «اسلام سیاسی» در مصر،‌  و همزمان با جشن‌های استقلال آمریکا،‌   سایت فرانسه زبان  «لو.گران. سوار»، مورخ  4 ژوئیه 2013،   مطلبی منتشر کرد تحت عنوان «سگ‌های حقیر عموسام.»   در این مطلب به نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت‌های فرانسه،  اسپانیا،  ایتالیا و پرتقال اشاره شده. دولت‌هائی که به هواپیمای حامل «ئه‌وو مورالس»،‌   رئیس جمهور بولیوی،‌  اجازة عبور از حریم هوائی‌شان را ندادند.   این نخستین بار است که سایت «لو. گران. سوار» از متحدان آمریکا، به عنوان سگ‌های حقیر عموسام یاد می‌کند.   در چنین شرایطی است که بوق‌های ارتش ناتو می‌کوشد از حکومت مفلوک جمکران و رئیس‌ مفلس قوة مجریه‌اش تصویر «قدرقدرت» و «مستقل» ارائه دهد.     

 

«[...] کتاب حاجی بابا وضع اجتماعی ایران را در یک قرن و نیم پیش چنان توصیف می‌کند که [...] بسیار آموزنده است و نشان می‌دهد که [...] پس از انقلاب صنعتی [...] ایرانیان در چه حال بسر می‌بردند،   و ما چه راه پر نشیب و فرازی را به پشت سر گذاشته‌ایم تا [...] در راه ایران صنعتی و آباد و ترقی اجتماعی گام نهاده‌ایم.»         

منبع:  مقدمة ناشر بر رمان «سرگذشت حاجی بابای اصفهانی.»