یکشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۶

کدخدا و کردستان!




یک روز پس از انتشار یادداشت جان کری در «واشنگتن پست» پیرامون توافق هسته‌ای، نخست‌وزیر اسرائیل از مواضع خود در قبال «اقلیم کردستان» عقب‌نشینی کرد و حمایت از استقلال کردستان را به حساب «ملت یهود» گذاشت:‌

«[...] اسرائیل هیچ ارتباطی با همه‌پرسی کردستان عراق نداشته و هر آنچه بوده اعلام همبستگی عمیق ملت یهود با کردها و خواسته‌هایشان بوده است [...]»
منبع: پیک ایران،‌  مورخ اول اکتبر 2017 ،  کد مطلب: 138227   

خلاصه نخست وزیر اسرائیل،  از جایگاه واقعی اجتماعی‌اش به عنوان  رئیس منتخب و مسئول قوة مجریه کشور اسرائیل خارج شد و به جایگاه  غیررسمی «سخنگوی ملت یهود» اسباب‌کشی کرد.   درست مانند مقامات لات‌سالاری جمکران که هرگز در جایگاه واقعی اجتماعی‌شان قرار نمی‌گیرند،  و سخنگوی امت‌ مسلمان و «مردم» و مستضعفان و غیره هستند!
 
از سوی دیگر،   پیروزی نیم‌بند آنجلا مرکل در انتخابات جرمانی،‌   به سقوط یک فروند «تایفون» در دریای مدیترانه منجر شد،   و چوب حراج را بر زیرساخت‌های صنعتی فرانسه زد! شرکت آلستوم با زیمنس ادغام شد و شبکة راه آهن فرانسه تحت قیمومت کمپانی آلمانی قرار گرفت و  صنایع کشتیرانی‌‌اش نیز افتاد به دست ایتالیا!   اینچنین بود که شیئی نورانی در آسمان بجنورد مشاهده شد و آتلانتیست‌ها هول‌هولکی،  هم بمب هیدورژنی کرة شمالی را پس گرفتند  ـ  فیگارو،  ‌مورخ 25 سپتامبر سالجاری ـ  و هم موشک بالیستیک جمکرانی‌ها را:   

«[...] دو مقام آمریکائی به شبکه فاکس‌نیوز گفته‌اند،  تصاویری که ایران از یک آزمایش موشکی نشان داد،  متعلق به گذشته است و نشانه‌ای مبنی برای این که ایران اخیراً یک آزمایش موشکی انجام شده باشد، در دست نیست [...]‌»
منبع:  رادیوفردا،‌  مورخ 26 سپتامبر 2107

به عبارت دیگر،  کارفرمایان فاکس‌نیوز به نیابت از سوی کدخدا عقب نشستند و موشک خیالی جمکرانی‌ها را گذاشتند توی جیب‌شان.    جالب اینجاست که حکومت قدرقدرت زال‌ممد هم خفقان گرفت،  و پذیرفت که باید با توهم آزمایش موشک بالیستیک «خرمشهر» وداع کند!  آورده‌اند که بنیامین نتانیاهو پس از اشاره به پرسوناژ موهوم «ندا آقاسلطان» در مجمع عمومی سازمان ملل ـ این اشاره در واقع به معنای ابراز عشق نتانیاهو به ریش‌وپشم موسوی و کروبی بود ـ  این موشک خیالی را هم داده بود به دست حسن فوتبال تا اگر سناریوی جنگ‌سازی در کردستان عراق «موفق» ‌شد،   مسکو از منظر «رسانه‌ای» در تیررس شاخک اسلامی طویلة مک‌کارتی قرار داشته باشد!   

در اینصورت دیگران می‌توانستند به روسیه موشک شلیک ‌کنند و آن را به حساب طویلة مشروعه بگذارند و  ... و یک‌بار دیگر نان تفنگ‌فروش‌های لندن و واشنگتن در روغن فراوان شناور ‌می‌شد!   ولی به دلایلی این سناریو ناکام ماند.   در نتیجه،‌  حسن فوتبال جلسة هیئت دولت جمکران را به مجلس روضه و زوزه برای حسین عین تبدیل کرد و به نیابت از سوی ارباب «غلط کردم» را چند بار تکرار نمود؛   البته از زبان پرسوناژهای موهوم بی‌بی‌گوزک‌‌های شیعی‌مسلکان:

«[...]رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت [...] تصریح کرد [...]‌امام حسین(ع) نه تنها مظهر ایستادگی، شجاعت، شهامت و ایثار بلکه امام صلح و فتوت هم بود [...] زمانی که لشکر حر مقابل کاروان امام حسین(ع) قرار گرفت و حتی مانع از این شد که امام حسین(ع) راه دیگری غیر از راه کوفه را برگزیند،   زهیر به امام پیشنهاد کرد که [...] امروز جنگ را شروع کنیم [...] امام(ع) فرمود "زهیر من کسی نیستم که آغازگر جنگ باشم"[...]»
منبع: ایسنا،‌  مورخ 5 مهرماه سالجاری،  کدخبر: 96070503144

معلوم نیست 1400 سال پیش جزئیات این گفتگوها را کدام خبرگزاری در صحرا به ثبت رسانده که اینک به دست حسن‌فوتبال افتاده.  به استنباط ما حسن روحانی زمانیکه به عنوان نمایندة مجلس جمکران حقوق و مزایا می‌گرفت،   و همزمان در ده‌کوره‌های انگلستان به عنوان «دانشجو» به کسب «علم» مشغول بود،‌   «علم» بازگشت به گذشته را هم کسب کرده باشد.  ایشان آموخته‌اند که هر لحظه اراده کنند مرز زمان و مکان را در هم بشکنند،  به دوران بی‌بی‌گوزک‌ها بروند و از نزدیک شاهد گفتگوی حسین عین و «زهیر» باشند!  همانطور که دیدیم،   امت را هم در جریان جزئیات این وراجی‌ها قرار می‌دهند.    این بود خلاصه‌ای از اظهارات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز حسن روحانی در جلسة «هیئت دولت!»  در این اظهارات،   ترجیع‌بند «من آغازگر جنگ نخواهم بود»،‌   به نقل از پرسوناژهای موهوم حسین و علی،  چند بار تکرار شد.

ولی این جملة خاص بی‌دلیل از زیر سبیل حسن‌فوتبال درنیامده.   جریان از این قرار است که پس از اعلام آمادگی مادر الیزابت برای جنگ جهانی سوم،  ‌ و همزمان با وعظ و خطابة‌ کدخدا و  4 فرزندش که از قضای روزگار با جنگ زرگری کدخدا و کرة شمالی تقارن زمانی داشت،   ‌«علی کوچیکه»،   ‌رئیس «مچلیس» جمکران در پوست شیر رفت؛‌   لباس نظامی برتن کرد و خود را به  «نقطة‌صفر مرزی» ایران و عراق در ارومیه رساند و با نظامیان جمکران چند عکس «سکسی» گرفت!   و باز هم از قضای روزگار دکان خر در پوست شیر،  با پشتیبانی بنیامین نتانیاهو از برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق و تخلیة سلاح و تجهیزات اسرائیل در این منطقه همزمان شده بود!   خلاصه علاوه بر نتانیاهو،  پاسدار علی کوچیکه نیز برای جنگ‌افروزی و بازگشت به «دوران نورانی امام روشن ضمیر» میرحسین موسوی شکم‌اش راصابون مفصلی زده بود و حتی برای زد و بند،  برادر کشتزارش را هم در راس یک «هیئت فرهنگی» به پاریس فرستاده بود و ... و دردسرتان ندهم،   اینبار اگر عملة آمریکا ـ جمکرانی،  اسرائیلی،  عراقی و کرد و ترک ـ  می‌توانستند جنگ به راه بیاندازند،  کل منطقه آتش می‌گرفت و دست مسکو هم در پوست گردو می‌افتاد!  به همین دلیل بوق‌های آتلانتیسم هم یک موشک بالیستیک با برد 2000 کیلومتر به عنوان «کادوی جنگ» در لیفة تنبان حکومت ملایان انداختند،  و حسن فوتبال نیز در بازگشت از نیویورک با همین پیت حلبی به مسکو حسابی «پز» داد!   در راستای اعلام آمادگی جمکرانی‌ها برای جنگ آمریکائی،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمکران،   نقاط مرزی کردستان عراق را گلوله باران کرد.    این عملیات «خداپسندانه» خشم خدایان را برانگیخت و باعث شد،  همزمان با  برگزاری انتخابات جرمانی،  یک فروند «تایفون» نیروی هوائی ایتالیا در دریای مدیترانه  سقوط کند!

اما خشم خدایان به این مختصر محدود نماند؛  رفراندوم «استقلال» کردستان هم نتایج پیش‌بینی شده را به بار نیاورد!   در پی اعلان نتایج این رفراندوم،  خرید نفت کردستان توسط حکومت ملایان،  و آموزش نیروهای پیشمرگة کرد توسط ترکیه متوقف شد!   ایالات‌متحد نیز اعلام داشت این رفراندوم را به رسمیت نمی‌شناسد و ... و جالب اینجاست که دو سال پس از تهاجم نظامی آتلانتیست‌ها به عراق،   قانون اساسی نوین اینکشور،  برای اقلیم کردستان در عمل «استقلال» قائل شده بود! 

بله،   این منطقه ارتش و نظام اداری و آموزشی خود را داشت،  و رأساً بر مرزهایش نظارت نظامی اعمال می‌کرد.   همچنین دولت خودمختار که در عمل دولت مستقل بود،   با دو طویلة اسلامی ترک و عجم که در کشتار کردها و سرکوب اقلیت‌های مذهبی «مهارت» فراوان نشان داده‌اند و در مرزهای جنوبی روسیه حافظ منافع لندن و واشنگتن شده‌اند،   روابط زیرجلکی و گرمی برقرار کرده بود.  ترکیه،  هم به پیشمرگه‌های کرد آموزش نظامی می‌داد،  هم به مزدوران داعش؛   طویله مشروعه شیعی نیز برای فروش نفت کردستان «خودمختار» دلالی می‌کرد!
            
با توجه به اینکه برگزاری رفراندوم استقلال کردستان،  ‌به این روابط زیرجلکی پایان داده و    یک اجماع جهانی بر علیه استقلال کردستان عراق ایجاد کرده،  به صراحت می‌توان دریافت که مخالفت ترکیه و جمکران و دولت دست‌نشاندة عراق با برگزاری این رفراندوم،  در واقع از تمایل اینان برای «حفظ وضع موجود» حکایت داشته.   و زمانیکه سخن از حفظ وضع موجود‌ به میان می‌آوریم،  نه تنها کردستان که کل منطقه،   و به ویژه عربستان سعودی مورد نظر است!

فراموش نکنیم که،  عربستان سعودی در مقام حکومت «مسجد ـ  روسپی‌خانه» و بازار مکارة خنزرپنزرهای غرب،  الگوی الهی و ایده‌آل حکومت جمکران به شمار می‌رود.  ولی الگوی کذا،  در فردای رفراندوم کردستان با انتساب یک زن فاقد نماد بردگی به عنوان سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن،   و صدور «فرمان» ملک سلمان در مورد زنان عربستان فروریخت و اینچنین بود که کاخ آرزوهای حکومت زال‌ممد نیز ویران شد!  حکومت ملایان پس از این ضربة هولناک بالاجبار به کفن «حججی» دخیل بست!

«حججی»،  اگر چنین فردی موجودیت واقعی داشته باشد،  همان کسی است که بر اساس تیز و آروغ سازمان سیا در جمکران،   «سرش رفت تا روسری بماند!»   و اینک که در عربستان،   نماد بردگی زن رسمیت خود را از دست می‌دهد،   دکان «مرگ در راه نماد بردگی» هم بس کساد شده!   و برای جبران این کسادی است که یورونیوز با هدف اسلام فروشی به حاجیه شیرین عبادی تریبون می‌دهد،   و در طویلة مشروعة شیعی‌مسلکان کاروان خردجال مرگ بر آمریکا و اسرائیل به راه می‌اندازند،  و دامنة روضه و زوزه و عرعر را هر چه بیشتر گسترش می‌دهند.   

همانطورکه می‌دانیم در پی برگزاری رفراندوم استقلال کردستان،  حکومت زال‌ممد «جسد حججی» را بازگرداند!  این جسد در واقع یک جعبه بود؛   ابتدا به خراسان رفت،   تا کوکائین و دیگر محتویات آن به دست صاحبان‌اش برسد،   سپس جعبه را آوردند به تهران تا به قول علی خامنه‌ای «غوغا» بپا شود!

می‌دانیم که مبهم‌بافی و پوچ‌گوئی و ستایش و نکوهش پایه و اساس ادبیات محفل جنایتکار «احترام به ادیان» است و علی خامنه‌ای هم مانند دیگر مقامات طویلة مشروعه از خادمان همین محفل به شمار می‌رود.   خلاصه «غوغا بپا شد»،   هر چند نتیجة معکوس به بار آورد؛   زنان عربستان از حق رانندگی و ورود به استادیوم ورزشی برخوردار شدند!  سپس روابط زیرجلکی دو طویلة مشروعة ترک و عجم با «بابا بارزانی» در اقلیم کردستان متوقف شد و ... و اینچنین بود که حسن روحانی از طرف حسین و علی و حکومت زال‌ممد به «غلط کردم» گفتن افتاد.   روحانی ابتدا از زبان حسین سخن گفت،  سپس وی را در صحرای کربلا تنها گذاشت،  و به عنوان شاهد عینی در گفتگوی علی عین و یارانش شرکت کرد:‌

«[وی افزود] این رفتار امام حسین(ع) مشابه رفتار پدر بزرگوار ایشان [...] در جنگ صفین بود که ماه‌ها منتظر آغاز جنگ از طرف مقابل شدند:   وقتی یاران امیرالمومنین علی (ع) نیز به ایشان می‌گفتند که چرا شما دستور حمله نمی‌دهید،  فرمود من آغازگر جنگ نخواهم بود[...] و این نکات برای ما بسیار مهم است[...]»
همان منبع

بله این «نکات»،‌   یعنی «تکرار راه پدر» برای حکومت زال‌ممد خیلی مهم است!   ولی عقب‌نشینی بنیامین‌نتانیاهو در کردستان عراق و «شات‌آپ» رسمی جان کری،  وزیر سابق امور خارجة آمریکا به مم‌جواد ظریف به این جفنگیات هیچ ارتباطی ندارد!  همانطور که شاهد بودیم،   طی هفتة گذشته وزیر امورخارجة حکومت زال‌ممد،  چندین بار بالای منبر رفت و به عنوان پامنبری دونالد ترامپ،   تهدید کردکه «اگر آمریکا از برجام خارج شود،‌  ما هم خارج می‌شویم!»   البته مم‌جواد مطالبات محافل فاشیست غرب را تکرار می‌کرد،  همان مطالباتی که طی یکصدسال گذشته حمایت از بحران و جنگ و شیطان‌سازی را در جامعة ایران به ارزش گذاشته!  از اینرو به مصداق «سکوت علامت رضاست»،  وق‌وق ساهاب‌های ناتو در برابر عربده‌جوئی وزیر امورخارجة کنیزمطبخی کدخدا سکوت کرده بودند!   ولی پس از تصمیم پکن جهت پایان دادن به همکاری با کرة شمالی ـ  از 38 شرکت فعال در این کشور،  33 شرکت چینی، و بقیه ژاپنی و فرانسوی هستند ـ  این سکوت با انتشار یادداشت جان کری در «واشنگتن‌پست»،  رسانة حاکمیت آمریکا شکسته شد:

«[در این یادداشت جان کری تاکید می‌کند که] محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم ایران تا سال 2030 ادامه دارد، اما نظارت‌ بر برنامه هسته‌ای این کشور هرگز پایان نمی‌یابد[...]»
منبع: سپوتنیک، مورخ 30 سپتامبر2017  

در دومین سالگرد جنگ روسیه بر علیه تروریسم در سوریه،   وزیر سابق امور خارجة‌ آمریکا ضمن هشدار به دستگاه ترامپ،  به حکومت ملایان نیز تفهیم کرد که نظارت بر برنامة هسته‌ای دائمی است،  و جای چانه‌زنی نمانده.

جشن مهرگان بر شما خجسته باد.