جمعه، فروردین ۲۵، ۱۳۸۵


ایرنا و استخارة علمی!
...
امروز روز بزرگی است، روزی است که آرزوهای بسیاری از فاشیست‌ها بر باد رفت. پس از اینکه در مسکو اعلام شد «رومانو پرودی» برنده انتخابات ایتالیاست، خبرپراکنی‌های اروپا، پاچة شلوار سیلویو را به دندان گرفته، رها نمی‌کردند. ایرنا هم که بندگی خود را تاکنون به اثبات رسانده، برای خود شیرینی، روز 24 فروردین، گزارشی از تبریکات نخست وزیر اسپانیا به رومانو پرودی منتشر کرد، و در آن با گوشه و کنایه و پوزخندی «بازاری»، نوشت: از همين رو، تاكنون كمتر كسي از رهبران اروپا و جهان حاضر شده است بطور رسمي به پرودي تبريك بگويد اما زاپاته‌رو كه در تبريك گفتن‌هاي زود هنگام به رهبران همفكر خود سابقه دارد، اين بار هم "شجاعانه"، پيروزي چپگراها را در انتخابات ايتاليا تبريك گفته است.

خبرگزاری بازار تهران افزود که، پیشتر «زاپاته‌رو»، به شرویدر تبریک گفته و آنجلامرکل برنده شده، و در آمریکا هم از جان کری حمایت کرد، در صورتی که بوش برنده انتخابات شد! ایرنا بر اساس این «براهین علمی» ‌تلویحا به خود وعده داده بود که این بار هم زاپاته‌رو اشتباه کرده و دوست و همکار عزیز بازار، سیلویو، که جدیداً چاقوی جراحی هم به سر و صورتش خورده، و از همه مهمتر، متحد فاشیست‌ها به سرکردگی نوة موسولینی، هم هست، برنده انتخابات خواهد شد. ظاهراً استخاره هم خوب آمده بود و قرار بود این «سوسیالیست‌های نجس و کافر» بازنده انتخابات باشند ...

ولی چه ‌می‌شود کرد؟ دنیا، دنیای زور است. فاشیست‌ها، پس از نیم قرن حکومت و «لولوسازی»، رو به افول دارند و هرچه خادمان تشکیلات «متدین» تبلیغ کنند، فایده‌ای ندارد. سران اروپا هم همگی پیروزی رومانو پرودی را تبریک گفتند، و ناگهان پلیس ایتالیا یکی از سران مهم مافیا را هم، که گویا اصلا ارتباطی با «سیلویو» نداشت، دستگیر کرد! و امروز بالاخره وزارت کشور ایتالیا به سیلویو و شرکا حالی کرد، «کار تمام است!» و همین امروز، بی‌بی‌سی، سینه زنان و مویه‌کنان، در حالی که پرچم سیاه زده بود، در ساعت شانزده و سه دقیقه به وقت گرینویچ، به نقل از وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد:

وزارت کشور ايتاليا گفته است که بررسی آرای مورد مناقشه در انتخابات اين کشور نشان می دهد که تعداد چنين آرايی کمتر از آن است که باعث محروم شدن رومانو پرودی از پيروزی در اين انتخابات شود.
البته، هر چند رومانو پرودی، سوسیالیست خوانده می‌شود، ولی در داخل، سیاست چندان متفاوتی از سلفش نمی‌تواند داشته باشد و کسی هم توهم اعمال سیاست‌های چپ در کشور مافیازدة ایتالیا، مرکز کشیش و کلیسا را ندارد. ولی آنچه اهمیت دارد، این است که جبهة حامیان جنگ عراق در اروپا، در منطقه استراتژیک ساحل جنوبی مدیترانه، تضعیف شد، و این تنها نکته مثبت شکست برلوسکونی در انتخابات بود. شکستی که نوید دهنده شکست‌های سنگینتری برای اردوگاه مذهبیون جنگ‌پرست خواهد بود.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت