چهارشنبه، مهر ۱۱، ۱۳۸۶

پروپاگاند و شفتالو!
...

همانطور که پیشتر گفته شد، «پروپاگاند» عبارت است از «استراتژی ارتباط». و اینکه، ارتباط همواره دو سویه است. به این ترتیب که پیامی فرستاده می‌شود و پاسخی دریافت خواهد شد. «پیام» را حاکمیت، یا «قدرت» مسلط می‌فرستد، در جهت دریافت «پاسخ»، یا پاسخ مطلوب برای تأمین منافع خود. و در کشورهائی که به همت آنگلوساکسون‌ها، حکومت اسلامی استقرار یافته، «پروپاگاند»، به ویژه توسط سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحد و انگلیس هدایت می‌شود، چرا که «قدرت مسلط» بر حکومت‌های اسلامی ریشه در مغرب زمین دارد. از این ‌جهت، فعالیت‌های «فرهنگی ـ مطبوعاتی» در آمریکا و انگلیس اهمیت ویژه‌ای می‌یابد، چون هم در فضای اجتماعی حاکمیت‌های اسلامی بازتاب پیدا می‌کند، و هم به عنوان «پیام» از سوی حاکمیت استعمار، فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی حکومت‌های اسلامی، می‌بایست «پاسخ» به آن‌ها را در بر داشته باشد. «پاسخ»، به مفهوم «انعکاس مطلوب»، جهت تأمین منافع غرب! به زبان ساده‌تر، میزان نفوذ «پروپاگاند» غرب در هر کشور بازتاب وابستگی حاکمیت آن‌کشور به جبهة غرب خواهد بود. در این راستا، زمانی که احمدی‌نژاد، پیرامون «نابود» کردن اسرائیل به بلبل زبانی می‌پردازد، به هیچ عنوان ابتکار عمل را به دست ندارد، بلکه در حال تکرار طوطی‌وار مطالبات یا «پیام» اربابان‌اش در ایالات متحد، و جبهة غرب به طور کلی است. همچنان که سخنان غلامبچة سفارت، لاریجانی، در باب قرار گرفتن اسرائیل بر صندلی چرخ دار، بازتاب مستقیم مطالبات آنگلوساکسون‌های «آتلانتیست» است. لاریجانی اخیراً اربابان را تهدید کرده که، اگر به ایران حمله کنند، اسرائیل را روی «ویلچر» خواهند دید! چون همانطور که شاهدیم ملت ایران بیش از 28 سال است که بر «ویلچر» قرار گرفته، تا امثال برادران لاریجانی بتوانند، با لیسیدن پای نیک براون و سولانا، دم از «استقلال» هم بزنند! البته، نه استقلال واقعی که استقلال الهی، ویراست آتلانتیست‌های خودمان!

بد نیست بدانیم که «آتلانتیست»، مشتق از واژة «اطلس»، نام یکی از شخصیت‌های اسطوره‌ای یونان باستان است. «اطلس» بر ضد خدایان شورش کرد، و زئوس، خدای خدایان، جهت تنبیه او، گنبد آسمان را بر شانه‌هایش قرار داد، و‌ به همین دلیل همواره تصویر «اطلس» را به این صورت ترسیم می‌کنند. در زبان‌های لاتین،‌ زبان انگلیسی و زبان فارسی نیز جهت اشاره به مسئولیت سنگین فرد، یا گروه، از عبارات «بر شانه بودن» و «بردوش داشتن» استفاده می‌شود. آتلانتیست‌های محترم نیز با تکیه بر همین تصویر به ظاهر بی‌اهمیت اسطوره‌ای، از سوی خداوند مأموریت مقدس یافته‌اند، تا بار مسئولیت آسمانی یا تنبیه الهی را بر شانه‌هایشان حمل کنند! و در این راستا طبیعی است که هرچه از آسمان به زمین می‌رسد، مانند فرامین و ماموریت‌های الهی، ابتدا بر شانة آتلانتیست‌ها قرار گیرد، و اینان پیش از دیگران در جریان تصمیمات خداوند قرار داشته باشند! بله، به همین سادگی شعارها و بینش‌های سیاسی از تصاویر اسطوره‌ای الهام می‌گیرد! و از آنجا که از سال 1914، آغاز جنگ جهانی اول، با ورود ایالات متحد به جنگ، جریان آتلانتیست رسماً اعلام موجودیت کرد، متوجه می‌شویم که ایجاد سازمان «فدائیان اسلام» در کشورهای اسلامی، ظهور موسولینی، هیتلر، فرانکو و سالازار، خمینی، بن‌لادن و ملاعمر و دیگر گروه‌های مدعی مأموریت الهی و تقدس، همه و همه مسئولیتی است که از سوی خداوند بر «دوش» آتلانتیست‌ها قرار گرفته. و الحق که از پس اجرای این مسئولیت نیز به بهترین نحو برآمده‌اند. ‌کافی است نگاهی به ایران، افغانستان و پاکستان بیاندازیم، که دهه‌هاست در لجن‌زار مقدسات الهی دست و پا می‌زنند، و هرچه بیشتر تقلا می‌کنند،‌ بر ژرفای لجن‌زار تقدس افزوده می‌شود. حال بپردازیم به نقش «پروپاگاند» به عنوان ابزار ایده‌آل آتلانتیست‌ها جهت فراهم آوردن زمینة جنگ.

به عنوان بهترین نمونه، می‌پردازیم به دعوت رئیس دانشگاه کلمبیا از احمدی‌نژاد. پیشتر گفتیم که این دعوت با هدف تبلیغات برای حکومت اسلامی انجام شد. در نتیجه لازم بود که در پی چنین دعوتی جنجال و هیاهو سراسر فضای رسانه‌ای منطقة ناتو را فرا گیرد، تا نوکران «ضدامپریالیست» آمریکا در حکومت اسلامی،‌ بتوانند در سایة جنجال، باب مذاکره مستقیم با اربابان واقعی خود را باز کنند. و دیدیم که همین امر محقق شد. ابتدا در ایالات متحد جنجال بر سر دعوت از احمدی‌نژاد برخاست. و احمدی نژاد در سازمان ملل، هم خواستار خروج آمریکا از عراق و هم مذاکرة مستقیم با ارباب شد. سپس در حکومت اسلامی هیاهو بر سر هیچ در پی «توهین فرضی» به احمدی‌نژاد به پا شد، تا جنجال «گدائی مذاکره» پنهان داشته شود، و در اروپا و ایالات‌‌متحد نیز، جنجال بر سر پاسخ‌های ابلهانة احمدی‌نژاد به پرسش‌های حاضران به راه افتاد. بعد نوبت به هشت سر نخبة دانشگاه، از جمله لاریجانی، متخصص «امور حقوق بشر» در جمکران اسلامی رسید، که از رئیس دانشگاه کلمبیا «دعوت» کنند، بر غلامان منت گذاشته، به ایران تشریف فرما شوند! و بالاخره یک فقره نخبه از دانشگاه فردوسی خط قرمز حکومت امام زمان را شکست، و جرج بوش را هم رسماً به ایران دعوت کرد!

در این مرحله، «پروپاگاند» وارد فاز دوم شد، ‌ به این ترتیب که غلامبچة دیگر سفارت، برادر لاریجانی، با اقتداء به احمدی‌نژاد خواستار خروج ایالات متحد از عراق شد، و جهت ارائة «کمک» حکومت مستقل اسلامی نیز اعلام آمادگی کرد! سپس نوبت به سخنگوی کاخ سفید رسید که دعوت از جرج بوش را با کمال تأسف رد کند! به ادعای سخنگوی کاخ سفید جرج بوش به این دلیل پای لطف بر سر دستاربندان نمی‌گذارد، که دموکراسی و آزادی بیان در ایران وجود ندارد! بله، این مطلب مضحک، در سایت رعایای الیزابت دوم، مورخ سه شنبه دوم اکتبر، ‌تحت عنوان کاخ سفید دعوت دانشگاه ایرانی از بوش را رد کرد، منتشر شده! گویا در عربستان سعودی دموکراسی و آزادی بیان وجود دارد که جرج بوش این‌چنین با میل و رغبت راهی آن دیار می‌شود! بله، در هر حال آنطور که شایع شده، یک استاد دانشگاه فقرفرهنگی در حکومت ضدامپریالیست امام زمان، که 28 سال است به نبرد خیالی با آمریکا مشغول است، از جان خود گذشته، و رئیس جمهور آمریکا را به دانشگاه فردوسی مشهد دعوت کرده! و می‌بینیم که اراذل و اوباش همیشه در صحنه، که طی دوران جنگ با عراق روزی سه بار به خیابان‌ها می‌ریختند، تا به جهانیان اعلام دارند،‌ جنگ تا پیروزی کامل ادامه خواهد یافت،‌ و راه قدس از کربلا می‌گذرد و صدام باید ساقط شود، مانند علی‌خامنه‌ای و دیگر اراذل در رأس هرم قدرت جمکران، همگی خفقان مرگ گرفته‌اند! تا جناب علیرضا آشوری، از جرج بوش دعوت کنند، جهت شرکت در یک جلسة پرسش و پاسخ پیرامون «هولوکوست» یا به زبان جمکران، «هلوکاست»، یا شاید «شفتالوکاست»، «حقوق بشر» و «تروریسم» بر سران حکومت جمکران منت گذارد!

البته هیچکس به جناب آشوری نمی‌گوید که اگر دانشگاه کلمبیا از احمدی نژاد دعوت کرد، جهت تبلیغ و ارائة تصویر دلپذیر از حکومت اسلامی بود، جرج بوش، که نیازی به تبلیغ نوکران آمریکا ندارد! تصویر جرج بوش در هرحال، و علیرغم تظاهرات دست‌ساز ضد جنگ در ایالات متحد و کشورهای عضو ناتو، تصویری است کاملاً دلپذیر، چرا که در جهان واقعیت‌ها، تکیه بر قدرت نظامی ایالات متحد و تبلیغات فرهنگی ناتو دارد: فیلم‌های سینمائی صدمن‌یک‌قاز هولیوود، فناوری، قرض و قسط و آزادی، که مشوق اعزام دانشجویان مبارز «خط امام» و اعضای «شریف» انجمن‌های اسلامی است! بله، ایالات متحد هیچ نیازی به ارائه تصویر دلپذیر از خود به حکومت ضدامپریالیست جمکران ندارد! هرچند که با سخنان مسئولان‌اش، هر روز بیش از پیش، در چشم ملت ایران تصویر مضحک‌تر و ابلهانه‌تری می‌یابد. خانم «پرینو»، سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به دعوت جرج بوش به ایران و دلایل رد آن، به حکومت مفلوک جمکران می‌گوید اگر تمامی مطالبات آتالانتیست‌ها، که در این 28 سال از زبان خمینی دجال و جانشینان‌اش تکرار شده، وجود نمی‌داشت، شاید جرج بوش می‌توانست در مورد این دعوت «فکر» کند! به ادعای کاخ سفید، جرج بوش به ایران نمی‌رود چرا که، دموکراسی و آزادی بیان در ایران وجود ندارد، و به این ترتیب، باید بپذیریم که در افغانستان و عراق، که ارتش دموکراسی پرور ناتو حضور دارد، ‌هم دموکراسی، و هم آزادی بیان موجود است! و به همین دلیل جرج بوش،‌ بدون دعوت،‌ مرتب به افغانستان و عراق مسافرت می‌کند! و البته سخنان بیشرمانة «دز براون»، وزیر دفاع انگلیس در مورد طالبان در افغانستان را نیز فراموش نکنیم، چرا که صرفاً در راستای گسترش دموکراسی و آزادی بیان ایراد شده! خانم «پرینو» فرموده‌اند:

«اگر ایران جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک بود که مردمش آزادی بیان داشتند، اگر به دنبال سلاح هسته‌ای نبود، و اگر نمی‌خواست اسرائیل را نابود کند، شاید رئیس جمهور [آمریکا] این دعوت را در نظر می‌گرفت.»

می‌بینیم که جرج بوش جز به کشورهای خوب و دموکراتیک به هیچ کجای دیگر مسافرت نمی‌کند. بنابراین اگر در چند ماه آینده، جرج بوش بسیار عزیز ما راهی جمکران شد،‌ به محض اینکه پای مبارک و مقدس‌اش بر خاک ایران فرود آمد،‌ با توجه به سخنان خانم «پرینو»، جهانیان نتیجه خواهند گرفت، که ایران، از این پس جامعه‌ای است آزاد و دموکراتیک، البته با همان قانون اساسی توحش اسلام. و علیرغم حضور «مهرورزی» در مقام رئیس قوه مجریه، و علی خامنه‌ای به عنوان رهبر فرزانة کشور، آزادی بیان و دموکراسی نیز حضور خواهد داشت! در ضمن ایرانی که جرج بوش به آن تشریف فرما می‌شود، دیگر نمی‌خواهد اسرائیل را نابود کند! چرا که نابودی اسرائیل تنها در توهمات فعلة فاشیسم و اربابان‌اش در غرب وجود دارد. مشروعیت اسرائیل به مراتب از پاکستان بیشتر است، و شاهدیم که هیچیک از گروه‌های اوپوزیسیون حکومت منفور جمکران، خارج از نکوهش مهملات احمدی‌نژاد،‌ در رابطه با اسرائیل جهت‌گیری نمی‌کند. چرا که اوپوزیسیون دست‌ساز جمکران در غرب مجاز نیست موجودیت اسرائیل را به عنوان تنها دموکراسی منطقه به رسمیت بشناسد، تا زمینة یهود‌ستیزی در حاکمیت ایران همچنان محفوظ بماند، و هر گاه منافع آتلانتیست‌ها ایجاب کرد، حاکمیت ایران، زبان به تهدید اسرائیل بگشاید، و زمینة «پروپاگاند جنگ» فراهم آید. و البته اگر جنگی هم پیش آمد،‌ هیچ اشکالی نخواهد داشت، جنگ در مرزهای ایالات متحد که نیست، در نتیجه منافع تفنگ‌فروش‌ها همچنان تأمین خواهد شد. جنگ در ایالات متحد تنها به صورت «پروپاگاند» وجود خواهد داشت. «پروپاگاند» مبارزه با تمامی پدیده‌هائی که از ایالات متحد سرچشمه می‌گیرند: تروریسم، القاعده، طالبان، سلاح‌های کشتار جمعی در عراق، و یهودستیزی احمدی‌نژاد و دیگر پادوهای غرب در جمکران. با در نظر گرفتن ابعاد گستردة جنجال رسانه‌ای آمریکا در حکومت جمکران، می‌توان به وابستگی «سیاسی ـ اقتصادی» این حکومت پوشالی به ایالات متحد پی‌ برد. و با توجه به اینکه چنین هیاهوئی در رسانه‌های رسمی روسیه هیچگونه بازتابی نیافت، می‌توان دریافت که افکار عمومی در روسیه، توسط سازمان سیا و اینتلیجنت سرویس هدایت نمی‌شود. روسیه به عنوان یک کشور مستقل تحت نفوذ تبلیغات غرب نیست. بنابراین اگر بخواهیم معیاری برای استقلال کشورها تعیین کنیم، می‌توانیم بر اساس میزان استقلال فضای رسانه‌ای به یک تقسیم بندی نسبتاً مستدل دست یابیم.




نقش فیزیک در پیشبرد فناوری

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت