دوشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۸۶

شیر و «شوالیه»!
...

اگر این روزها همة مخالف‌نمایان حکومت جمکران، شیفتة جمال بی‌مثال «لائیسیته» شده‌اند، ‌به این دلیل است که ارتش دین پرور ناتو، در منطقه تضعیف شده، و دیگر قادر به دفاع از اسرائیل هم نیست. مهم‌ترین دلیل «ابراز عشق» بعضی اسرائیل‌پرستان به «فلسطین»، در همین نکتة پیش‌پاافتاده قرار گرفته! بعضی اسرائیلی‌های ساکن بلاد فرنگ، اخیراً خواستار تابعیت فلسطینی شده‌اند! بله، جهت باد تغییر کرده!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ فاشیست‌ها، این است که به صورتی کاملاً بی‌اراده جذب «قدرت» می‌شوند. بهتر بگوئیم، «شیفتگی» فاشیست‌ها در برابر قدرت، می‌باید بیشتر یک «واکنش غریزی» تحلیل شود،‌ تا یک عکس‌العمل «منطقی»! به زبان ساده‌تر، رفتار فاشیست‌ها در اجتماع به رفتار حیوانات وحشی در جنگل شباهت دارد، با یک تفاوت عمده! ‌حیوانات وحشی، در برابر «زور» عقب‌نشینی می‌کنند، تا موجودیت خود را حفظ کنند، حال آنکه فعلة فاشیسم در برابر زور دست به کرنش و اطاعت زده، به ستایش و تمجید هم می‌پردازد! این است یکی از برتری‌های «اشرف مخلوقات» به حیوانات: زورپرستی و تملق‌گوئی! و بی دلیل نیست که آخوندجماعت، از قول خدواند ابراهیم، چنین موجودی را «اشرف مخلوقات» می‌خواند. حال آنکه حیوان اگر در برابر زور عقب‌ می‌نشیند، هرگز «زورپرست» نخواهد شد! به عنوان نمونه، وقتی ماده شیر در برابر گلة کفتار قرار می‌گیرد، طعمة خود را رها کرده، دور می‌شود. ولی هرگز به لیسیدن پای کفتاران نمی‌پردازد،‌ و از «سخاوت» و «عدالت» کفتارها ستایش به عمل نخواهد آورد. یا به طور مثال، بر ضد کفتارها، با یوزپلنگ متحد نمی‌شود. و هنگامی که دست از پا درازتر به گلة خود باز می‌گردد،‌ نمی‌گوید،‌ امروز هیچ جنبنده‌ای در دشت ندیدم، یا دلم به حال کفتارها سوخت و شکار امروز را در راه خدا به آن‌ها واگذار کردم. اما در مورد «اشرف مخلوقات»، که بهتر است آن را «اشرف مفلوکات» بخوانیم، اوضاع کاملاً متفاوت است. آنهم در کشور استعمارزده‌ای چون ایران که،‌ صد البته به نکبت حکومت «اسلام استعماری» هم آراسته شده! در نتیجه، حکومت کذا مرتب باید دم از «استقلال» بزند، و پادوئی برای سازمان سیا را هم «استقلال» بخواند.

ولی در حکومت جمکران،‌ شرایط برای شیپورهای رسمی استعمار، از قبیل اطلاعات و کیهان، به مراتب دشوارتر از پادوهای آمریکا در وزارت امور خارجه شده. به طور مثال، کسانی که در رأس این رسانه‌ها قرار می‌گیرند، نمی‌توانند مانند منوچهر متکی، ادعا کنند که، «مطالب ما بد تفسیر شده!» به یاد داریم که منوچهر متکی در بلغارستان، جهت دم جنبانی برای شرکت «توتال» از مشارکت ایران در خط لولة «نابوکو» خبر داد. و گفتیم که این مواضع، نه جهت حفظ منافع ملی ایران، که در واقع جهت حفظ منافع آمریکا، در برابر روسیه اتخاذ می‌شود. نمی‌دانم امروز چه پیش آمد، که منوچهر متکی در تهران به خبرنگاران اعلام داشت، اظهاراتش در بلغارستان بد تعبیر شده! به گزارش سایت نووستی، مورخ 28 ژانویه 2008، جناب متکی فرموده‌اند، شرکت ما در خط لولة «نابوکو» برضد کشور دیگری نیست! البته متکی تا حدودی حق دارد! چون وزارت امور خارجة ایران در واقع حافظ منافع حاکمیت آمریکا است، و هرچه گاوچران‌ها فرمان دهند بی‌چون و چرا اطاعت خواهد کرد، بعد هم در صدد «توجیه» نوکری و مزدوری خود بر می‌آید. ولی همانطور که گفتیم، اوضاع برای ژنرال شریعتمداری در کیهان به مراتب دشوارتر است. چون باید بر خلاف طبیعت خود، که شیفتگی در برابر «زور» و «قدرت» است، به دفاع از جبهة ضعیف «همت» گمارد!

جبهة ضعیف، امروز جبهة ناتو و متحد آن دولت اسرائیل است، که حاکمیت جمکران نیز قسمتی از آن به شمار می‌رود. در مورد آمریکا و اسرائیل مشکلی برای «تیمسار» شریعتمداری و شرکاء پیش نمی‌آید، چون همانطور که می‌دانیم، حکومت دست نشاندة سازمان سیا، 28 سال است که به نبرد با آمریکا و اسرائیل مشغول شده! «اشکال» وقتی بروز می‌کند که، مسائل داخلی مطرح می‌شود و روزی‌نامه کیهان ناچار است، جهت حقنه کردن شبه اصلاح طلبان شیاد به ما ملت، آن‌ها را «شوالیة ناتو» خوانده، و به «مدرنیته»، «لائیسیته» و «صادق هدایت» پیوندشان دهد! البته در «لائیسیتة» محمدرضا خاتمی، ابراهیم یزدی یا سحابی نمی‌باید تردیدی داشت! به ویژه ابراهیم یزدی که، برپائی نماز جماعت را، یکی از تجلیات «مردم‌سالاری» به شمار آورده، و در راستای فرمایشات «مقام معظم» رهبری، شرکت در «انتخابات» را هم از جمله «حقوق شهروندی» در نظام جمکران می‌داند. ولی تبلیغات پاسدار شریعتمداری، جهت ارائة «تصویر دلپذیر» از دارودستة خاتمی، بر سازمان ناتو و رامین جهانبگلو متمرکز شده.

در مورد رامین جهانبگلو پیشتر توضیح داده‌ایم، و گفتیم که ایشان «فیلسوف» بارگاه خاتمی، و در واقع به تبلیغ فلسفة الهی مشغول‌اند! هدف اصلی جهانبگلو از فلسفه‌بافی،‌ جایگزین کردن سراب «حقیقت» با «واقعیت» است. در هر حال، همانطور که پیشتر هم اشاره شد، جهانبگلو را می‌باید تبلیغاتچی استعمار دانست، در غیراینصورت، همچون داریوش شایگان، سر از خیمة محمدخاتمی به در نمی‌آورد. البته سابقة جناب شایگان از امثال جهانبگلو به مراتب درخشان‌تر است. ایشان در دورة پهلوی، از مقربان دستگاه بودند، و به محض مشاهدة نشانه‌های تغییر مسیر باد، «مخالف» شدند، و وقتی نان‌شان در حکومت اسلامی کمی تا قسمتی «آجر» شد، در فرانسه کتابی قلمی کردند و تمجید فراوان از کودتای «آیرون ساید» به عمل آوردند! چون بر اساس محتویات این کتاب، «استاد» شایگان، در جمال کودتای کذا «مدرنیته» مشاهده فرموده بودند! پیشتر گفتیم که شیپورهای استعمار سعی دارند، سنت شکنی استعماری و «مدرنیزاسیون» را در ترادف با «مدرنیته» قرار دهند، تا به این ترتیب سنت شکنی و گسست استعماری را در ایران «توجیه» کنند.

و اما بازگردیم به پاسدار شریعتمداری خودمان که تلاش دارد ارتش ناتو را مدافع «لائیسیته» معرفی کند! آنهم در شرایطی که، این ارتش جنایتکار، با اشغال نظامی افغانستان و عراق، به زور سرنیزه در این کشورها «حکومت اسلامی» به راه انداخته، و یک قانون اساسی، مشابه قانون اساسی توحش جمکران نیز بر مردم این کشورها «حقنه» کرده! به همین دلیل است که می‌گوئیم کار پاسدار شریعتمداری زار است! چون امروز اگر کسی ادعا کند سازمان ناتو مدافع «لائیسیته» است، همه در سلامت عقل‌اش شک خواهند کرد. ولی چه می‌شود کرد، «ژنرال» شریعتمداری، مامور است و معذور، و از آنجا که مأمور استعمار است،‌ به افتخار مزدوری نیز نائل می‌شود.

در شرایطی که ایالات متحد سخت تضعیف شده‌، و اسرائیل نیز قادر نیست با جنگ افروزی از منافع غرب در منطقه حمایت کند، رسالت کیهان در این خلاصه شده، که اصلاح طلبان دست پروردة غرب را به عنوان «اوپوزیسیون» به خورد ما ملت بدهد! به همین دلیل است که شورای نگهبان با رد صلاحیت گستردة شرکای جنایتکار حکومت جمکران، زمینه ساز اعتراض گستردة گروه بهزاد نبوی، مشارکتچی‌ها و دیگر هوچی‌های آبدارخانة سازمان سیا شده، و باعث می‌شود که خاتمی، کروبی و رفسنجانی ملاقات‌های «هیجان‌ا‌نگیزی» نیز با مقام معظم رهبری داشته باشند، ‌تا «انتخابات آزاد» داشته باشیم! چون این سه شیخ شیاد، باز هم می‌باید نقش اوپوزیسیون دروغین حکومت جمکران را بازی کنند. ولی سه شیخ کذا می‌باید به یک سئوال پاسخ دهند، سازمان ناتو که در عراق و افغانستان زمین‌گیر شده، تا کی می‌تواند از این نمایش مسخره و تکراری حمایت کند؟



0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت