پنجشنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۸۶

آهو و «یاهو»!
...

امروز پس از مطالعة قسمت دوم مقالة جناب نیکفر متوجه شدم که ایشان قصد دارند سیمون دوبووار را به پست مدرنیته هم وصله کنند! البته ما پیشتر هم از مهارت و زبردستی فاشیست‌ها در زمینة پیوندهای شکمی آگاه بودیم، ولی پیوند سیمون دوبووار به پست مدرنیته، بیش از حد شکمی است! اگر آقای نیکفر به این ترتیب ادامه دهند، اگزیستانسیالیسم را به اگزیستانسیالیسم حسینی تبدیل خواهند کرد، و «اگزیستانسیالیسم» بیچاره بالاجبار از دست ایشان به «ضامن آهو» پناه می‌برد! اما پیش از پرداختن به حکایت «ضامن آهو»، بهتر است بازگردیم به شیخ بی‌دستار خودمان، شهاب‌الدین صدر! در وبلاگ «اثبات و اسقاط»، به بررسی «فرازهائی» چند از سخنان نغز و پرمغز دبیر اجرائی جبهة متحد اصولگرایان پرداختیم. اما به دلیل غنای بیش از حد سخنان پربار ایشان، خصوصاً در زمینة لیسیدن چکمة عموسام، امروز نیز قسمت‌های دیگری از دم‌جنبانی‌های سرنوشت‌ساز صدر برای تداوم اربابی ایالات متحد را بررسی خواهیم کرد. البته دم‌جنبانی‌های ایشان به شیوة معمول حجج اسلام صورت گرفته: زدن «نعل وارونه»!

صدر، در کمال بلاهت، ادعا کرده، جرج بوش با «نظام اسلامی» مخالف است، حال آنکه شاهدیم سازمان سیا نه تنها جهت استقرار نظام دینی در سال 1357 در کشورمان کودتا به راه انداخت، که مشابه همین نظام منفور را با لشکرکشی، و به زور سر نیزه به مردم عراق و افغانستان حاکم کرده. در واقع وقتی کسی در ایران مدعی شود، جرج بوش با حکومت اسلامی سرستیز دارد، با یک تیر دو نشان می‌زند. از یکسو، حاکمیت آمریکا را به دروغ مخالف جیره‌خواران‌اش در جمکران معرفی می‌کند، و از این طریق برای یانکی‌ها کسب محبوبیت می‌کند. چرا که امروز اکثریت مردم ایران از حکومت اسلامی نفرت دارند. در نتیجه، شهاب‌الدین صدر تلاش دارد «ارباب» را «مخالف» جلوه دهد، تا شوت‌و پرت‌ها به آمریکا روی‌خوش نشان دهند. در صورتیکه می‌دانیم، حاکمیت آمریکا و شرکای‌اش در سازمان ناتو، تنها عامل فرو افتادن کل منطقه در لجنزار حکومت اسلامی به شمار می‌روند. و از سوی دیگر، با چنین سخنان سراپا دروغ، امثال شهاب‌الدین صدر، وانمود می‌کنند که «اصلاح طلبان» هم با نظام اسلامی مخالف‌اند، چون آمریکا، از اینان پشتیبانی کرده! بله، به این ترتیب «مخالفان» واقعی حکومت جمکران باید بدانند، که آمریکا دشمن گورکن‌ها است و همین آمریکا، حامی «اصلاح طلبان» نیز هست. اصلاح طلبانی که می‌دانیم مانند اصولگرایان و نهضت آزادی، پادوهای وفادار و سنتی عموسام در ایران‌اند. جالب اینجاست که شهاب‌الدین صدر برای اثبات «دشمنی» دروغین آمریکا با حکومت اسلامی به سخنان شخص جرج بوش تکیه می‌کند. به عبارت دیگر، اگر جرج بوش در سفر اخیر خود به امارات، حمایت از اصلاح طلبان را مطرح نکرده بود، شهاب‌الدین صدر و دیگر نوکران آمریکا، هیچگونه دلیل و برهان «مستدلی» برای اثبات دشمنی آمریکا با حکومت اسلامی در دست نداشتند! می‌بینیم که هر چه حاکمیت آمریکا استفراغ می‌کند، خوراک تبلیغاتی پادوهای‌اش در حکومت اسلامی است. ولی مهم‌ترین قسمت سخنان صدر، آنجاست که در رابطه با کشف حجاب، «روشنفکری» را از نو برایمان تعریف می‌کنند.

صدر می‌گوید، کشف حجاب، هیچ اقدام روشنفکرانه‌ای نیست، چون این کار را یک فرد بیسواد انجام داد! می‌بینیم که در روند کرنش در برابر آنگلوساکسون‌ها، صدر، کشف حجاب را به شخص کلنل رضاخان نسبت می‌دهد، و با اینکار عامل اصلی این کودتا، کلنل آیرون‌ساید را، از ‌ما پنهان نگاه می‌دارد! «صدر»، در امر نوکری چنان راه گزافه می‌رود، که حتی فراموش می‌کند، ‌ کشف حجاب را همان سیاستی بر ایران تحمیل کرد، که در سال 1358 خواهان حجاب اجباری شده:

«کشف حجاب[...] اقدام روشنفکرانه‌ای نیست چرا که این کار را یک فرد بیسوادی که خواندن و نوشتن نیز بلد نبود در کشور انجام داد.»

بله، و بر اساس این استدلال مضحک، هر حماقت و جنایتی هم که باسوادها مرتکب شوند، روشنفکرانه خواهد بود! البته با کمی دقت در سخنان شیوای دبیر اجرائی جبهة اصولگرایان که، به زبان کلاه‌مخملی‌های بازار تسلط کامل دارند، می‌توان دریافت که حاج آقا، «روشنفکری» و «سواد» را در ترادف قرار ‌داده‌اند! و هرچند خودشان کوره سوادی دارند، ولی نه تنها با تاریخ معاصر بیگانه‌اند،‌ که از شعور نیز بکلی بی‌بهره! چرا که، ایشان نمی‌دانند بر اساس چنین منطق ابلهانه‌ای، دین اسلام نیز در تقابل با «روشنفکری» قرار می‌گیرد! چون پیامبرگرامی اسلام نیز مانند کلنل رضاخان بیسواد تشریف داشتند! با این تفاوت که، کلنل رضاخان، از طریق ازدواج با یک زن میانسال و ثروتمند به قدرت و مکنت هم نرسید! زبان آهوان را نیز نمی‌شناخت! در حالیکه پیامبر اسلام، ضمن تحصیل در دانشکدة دامپزشکی صحرای حجاز، زبان آهوان را فرا گرفته بودند، و امام سجاد و امام هشتم نیز آشنائی با زبان کذا را از جد بزرگوارشان گویا به «ارث» برده‌اند.

بله گورکن‌ها، در تاریخ 27 تیرماه 1386 بر شبکة مجازی نوشته‌اند، پیامبر هم «ضامن آهو» بوده! و روایت می‌کنند که روزی محمد از جائی می‌گذشت و آهوئی را دید که در خیمه و خرگاهی بسته شده بود. آن حیوان به آنحضرت عرض کرد، من مادر دو بچه‌ام، از شما تقاضا دارم چند ساعتی مرا رها سازید تا پس از شیردادن به آن‌ها باز گردم و همینجا در بند بنشینم! پیامبر پس از آنکه از آهو قول شرف می‌گیرند، او را رها می‌کنند. و آهو پس از مدتی باز می‌گردد، و پیامبر او را در همان مکان محکم با ریسمان می‌بندند. بعد هم به قصد آزاد کردن آهو، سراغ صیادی می‌روند که این حیوان را صید کرده بود. این «ضامن آهو» داستان مفصلی دارد، پرویز کیمیاوی هم، پیش از پرداختن به فیلم مستند از روح‌الله خمینی، یک مستند در باب ضامن آهو ساخته بود. و مقام معظم رهبری هم بر سایت معظم‌شان تأئید می‌کنند که امام هشتم شیعیان نزد یک شکارچی، «ضامن آهو» شده، و شکارچی را از کشتن آهو منصرف کرده. و اما افسوس که پیامبر گرامی و امام هشتم شیعیان در هزارة سوم زندگی نمی‌کنند، تا ضامن «یاهو» شوند! که مایکروسافت به قصد شکارش، بیش از 44 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده. شاید آقای نیکفر در آینده بتوانند، با ارائه توضیحات «فلسفی»، پیرامون ارتباط سیمون دوبووار با «یاهو»، نقش «ضامن یاهو» را در مستند آیندة آقای کیمیاوی عهده‌دار شوند! ولی از آنجا که مرتبط کردن دوبووار با «یاهو»، حتی برای روشنفکر فرهیخته‌ای چون جناب نیکفر هم «بعید» به نظر می‌رسد، ما پیشنهاد می‌کنیم،‌ آقای نیکفر با پیوند پست مدرنیته به حاج شهاب‌الدین صدر، حداقل «ضامن یابو» شوند.


0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت