سه‌شنبه، تیر ۲۵، ۱۳۸۷



توتال «نابغه»!

...
گویا بعضی‌ها هنوز رؤیای آشوب‌های سال 1357 را در سر می‌پرورانند. 30 سال پیش، همزمان با تظاهرات «آزادیخواهان داخلی» که آزادی را در نعلین و دستار ریزه‌خواران کلمبستان جستجو می‌کردند، فاشیست‌های چپ‌نما و اعضای انجمن‌های اسلامی هم در فرنگستان آزادیخواه شده بودند! و امروز که ساواک مفلوک جمکران ناچار شده بساط تظاهرات طلاب و دانشجونمایان را برچیند، توله‌آخوندها و توله‌پاسداران مقیم فرنگستان یک زندانی کرد را بهانه کرده‌اند، تا آخوند شاهرودی زبان نفهم را به «اشغال» سفارتخانه‌های حکومت اسلامی تهدید کنند! همانطورکه پیشتر هم گفتیم مزدوری پیشه‌ای است «موروثی»! از اینرو، نام‌های لاریجانی، خاتمی، موسوی خوئینی‌ها، و ... در این «تهدیدنامه» به چشم می‌خورد.

اگر توله‌آخوندهای ساکن فرنگ نمی‌دانند به آنان یادآور شویم که در بلاد غرب، از یکسو بدون تأئید وزارت کشور و همکاری پلیس کسی نمی‌تواند سفارتخانه اشغال کند، و از سوی دیگر فعالیت سیاسی اتباع بیگانه بر علیه کشور متبوع‌شان بر اساس قوانین مدون غیرقانونی و جرم است! پس اگر بعضی‌ها تهدید به هیاهو می‌کنند، حمایت «از ما بهتران» را هم دارند، فکر نمی‌کنم بیش از این نیازی به توضیح باشد!

پیش از پرداختن به وبلاگ امروز، یادآور شویم تا زمانی که حزب دمکرات کردستان رسماً اظهارات احمد باطبی را تأئید نکرده، ادعاهای نامبرده را در سایت «روزآن‌لاین»، فقط لجن پراکنی مرسوم فعلة فاشیسم تلقی خواهیم کرد. ارادت آخوند جماعت به فاشیسم و حمایت حاکمیت ایران از هیتلر و حضور مستشاران نظامی آلمان نازی در ایران را به یاد داریم و می‌دانیم که علاقة کلنل رضاخان به مستشاران نظامی آلمان در واقع بازتاب عشق ناخدا کلمب به فاشیسم و نازیسم بود.

در وبلاگ دیروز گفتیم که بازیگران عرصة سیاست ایران مانند پرسوناژهای شیاد، لوده و ابله در ادبیات، هرگز «راست» نمی‌گویند، چرا که آنچه می‌نمایند نیستند. کل حاکمیت ایران که اوپوزیسیون را نیز شامل می‌شود، بازتابی است از موجودیت استعمار، و اگر حضور استعمار نباشد این حاکمیت حتی یک لحظه دوام نخواهد داشت. بنابراین شرکت در انتخابات مضحک چنین حاکمیتی از یکسو نشانة «تأئید» حاکمیت، و از سوی دیگر، نشان ساده‌لوحی شرکت‌کنندة محترم خواهد بود، چرا که در «حکومت الهی»، به راه انداختن انتخابات در واقع مضحکه کردن «انتخابات دمکراتیک» به مفهوم شرکت مردم در تعیین سرنوشت خود به شمار‌می‌رود. همچنانکه بر اساس «شبیه‌سازی» که از شیوه‌های «مقدس» فاشیسم است، «جمهوری اسلامی» نیز فقط با هدف آلوده کردن «جمهور» به لجن فاشیسم استقرار یافت.

«شبیه سازی»، در عرصة سیاست، در راستای مخدوش کردن «اصل»، و با هدف عوامفریبی صورت می‌پذیرد. به همین دلیل است که ریزه‌خواران سازمان سیا در داخل و خارج کشورمان مرتباً مفاهیم مدرن را در قرآن یا در نهج‌البلاغه «کشف» کرده، ادعا می‌کنند «حقوق بشر»، «دمکراسی»، «عدالت» و... و خصوصاً «حقوق زن» در اسلام وجود دارد! و البته شاهدیم که سازمان رسوای ملل به رهبری حاکمیت ایالات متحد در مسیر فاشیستی «حقوق بشر اسلامی» گام‌های بلندی برمی‌دارد. نوآم چامسکی در «چتر قدرت»، صریحاً به این امر اشاره کرده و می‌گوید،‌ بهترین راه برای نقض حقوق بشر، «نسبی» کردن آن است. چامسکی در این کتاب به تلاش‌های حاکمیت ایالات متحد برای نسبی کردن حقوق بشر اشاراتی دارد، و امروز می‌توان به صراحت دریافت که حکومت‌های اسلامی در ایران، پاکستان و ترکیه برای نقض آشکار حقوق بشر از حمایت آمریکا برخوردار می‌شوند.

البته ما فراموش نکرده‌ایم که حکومت اسلامی از بدو استقرار به «نبرد با آمریکا» مشغول شده. و دلیل «دادوستد» پاسدار رحیم صفوی و شرکاء با آمریکا در واقع مبارزه با همین امپریالیسم بوده! و همین چند روز پیش عموسام ناچار شد دکان پرسود این «دادوستد» را تعطیل کرده، موشک‌هائی به نوکران‌اش در جمکران اهداء کند که بیش از 2000 کیلومتر برد نداشته باشد. به عبارت دیگر، پادوهای آمریکا در جمکران نمی‌توانند به موشک‌هائی مجهز شوند که پایتخت روسیه در تیررس‌شان قرارگیرد. البته همین موشک‌ها، پاسدار احمدی نژاد را چنان ذوق‌زده کرد که خواهان برقراری روابط با ارباب شده. و به دلیل هرج‌ومرج حاکم بر ایران، روزی‌نامة «جمهوری اسلامی»‌ بلافاصله به سخنان رئیس جمهور منتخب و مردمی اعتراض کرد! و در این گیرودار بود که «فارس نیوز» خبر بهجت اثر بازگشت «توتال» به حوزة پارس جنوبی را انتشار داد! البته بدون آنکه مقامات «توتال» از بازگشت خود به ایران اطلاعی داشته باشند! بله، حضور یا عدم حضور توتال در ایران، به توافق میان آمریکا و روسیه بستگی دارد، نه به تمایل دارودستة سردار اکبر!

در واکنش به خروج توتال، دوباره بعضی‌ها پاسخ منفی ایران به بستة پیشنهادی را شنیدند! «رادیو فردا»، و «بی‌بی‌سی» خبری را انتشار دادند مربوط به یازده روز پیش! بدون اینکه بگویند خبر کذا در کدام نشریه منتشر شده! در واقع خبر کذا امروز از آستین پایگاه مجازی متعلق به هفته نامة «نوول اوبسرواتور»، رسانة جنگ‌پرست فرانسه خارج شده،‌ که سی سال پیش هم خمینی را به «مرد قدرتمند» تبدیل کرده بود. طبق این «خبر موثق» و «محرمانه» ، منوچهر متکی در تاریخ 4 ژوئیه، یازده روز پیش، به سولانا گفته،‌ ول معطلید! و یک کپی هم از این «پاسخ رسمی» به دست «ونسان ژو ور» گزارشگر نوول‌اوبسرواتور رسیده که ایشان این پاسخ سرنوشت ساز، محرمانه و «دست اول» را تا امروز فاش نفرموده‌اند! این خبر چنان «محرمانه» بوده که با تصویر سعید جلیلی و سولانا در سایت کذا انتشار یافته! باید بگوئیم این «خبر» بیشتر به آخرین آرزوی یک محکوم به مرگ شباهت دارد که در فیلم‌های هولیوودی به خوردمان می‌دهند! با این تفاوت که صحنة سیاست با تخیلات و آرزوهای خام فاشیست‌های محتضر هیچ ارتباطی ندارد.

اما همانطورکه گفتیم تضعیف ارباب بیشتر بر دوش نوکران سنگینی خواهد کرد، و به همین دلیل حکومت اسلامی متحمل ضربة سنگین‌تری خواهد شد. مهرورزی در هر حال رفتنی است و آمریکا برخلاف حکومت گورکن‌ها که مرده‌پرستی را همزمان با زنان اندرون به عرصة سیاست وارد کرده،‌ نمی‌تواند روی مرده حساب باز کند. آمریکا اگر از مرده‌پرستی و سوگواری در ایران حمایت می‌کند، به این دلیل است که زمینة چپاول بیشتری داشته باشد. می‌دانیم که مرده‌پرستی، یا «تقدیس گذشته» همچون «شبیه‌سازی» و «بازنویسی تاریخ» از ارکان فاشیسم‌اند.

امروز رئیس جمهور فدراسیون روسیه در نشستی با سفرای این کشور خطوط اصلی سیاست خارجی روسیه را ترسیم کرد. و «مهرنیوز» هم بخشی از سخنان دیمیتری مدودف را که شامل حمایت از حل بحران هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک بود، انتشار داد. اما، قسمت اصلی سخنان مدودف در رسانه‌های جمکران منتشر نشد. خصوصاً آنجا که رئیس جمهور روسیه نسبت به «تحریف تاریخ» از سوی برخی کشورها، صریحاً به دولتمردان آنان در مورد اعطای نقش آزادیبخش به نازیسم «هشدار» داده بود. به گزارش سایت نووستی، مورخ 15 ژوئیه 2008، امروز دیمیتری مدودف در جمع سفرای روسیه اظهار داشت:

«روسیه هرگز ستایش رسمی بعضی کشورها از مأموریت تمدن‌ساز و آزادی‌بخش نازی‌ها و پادوهای‌شان را نخواهد پذیرفت. این بازی کردن با آتش است [...] باید تاریخ را محترم شمرد. نباید آنرا با سوء‌نیت تعبیر و تفسیر کرد [...] اخیراً گرایش بسیار خطرناکی بروز کرده، سیاستمداران به جای پرداختن به وظائف آشکار خود، ایجاد هماهنگی در روابط بین‌المللی [...] ترجیح می‌دهند با منزوی کردن محققین، برای دستیابی به اهداف خودخواهانة خویش تاریخ را به دلخواه تحریف کنند. [...] ما باید پیوسته تاریخ را مد نظر داشته باشیم، و به جای بازنگری در آن برحسب شرایط سیاسی، از آن درس بگیریم، در غیر اینصورت شاهد بروز فجایع سهمگینی خواهیم بود.[...]»

به گزارش «نووستی»، دیمیتری مدودف به عنوان نمونه به حمایت بعضی کشورها از استقلال «کوسوو» اشاره کرده می‌گوید، ویژگی این کشورها گرایش ناسیونالیست، نقض حقوق اقلیت‌های قومی و اقلیت‌های غیربومی است.

بله این بخش از صحبت‌های رئیس جمهور فدراسیون روسیه به این دلیل در رسانه‌های حکومت اسلامی منتشر نشده که از نظر تاریخی، حکومت دست‌نشاندة استعمار در ایران همواره در همین مسیر حرکت کرده. صادق هدایت در رمان «حاجی آقا»، به طرفداری پرسوناژ حاجی‌آقا از «نظم نوین» هیتلر اشاراتی دارد:

«خوشبختانه امروز سرنوشت ملت به دست قائد عظیم‌الشانی [...] سپرده شده، اما حیف یک نفره! تمام اطرافیانش دزد و دغل و مغرض هستند. مثلاً همین قلع‌وقمع اشرار[...] لازمه. باید نسل همة ایلات و عشایر را از میان برداشت، تا بتوانیم نفس راحت بکشیم [...] امروز دو میلیون سرنیزه پشت سرمانه [...] می‌توانیم از یک طرف قفقاز و از طرف دیگر ترکستان روس را تسخیر بکنیم. باور کنید ما پشت دنیا را به لرزه درآورده‌ایم [...] چیزی که تاکنون مانع پیشرفت اقتصاد و تجارت دنیا شده همسایة شمالی ماست [...] دیشب توی رادیو برلن هیتلر نطق می‌کرد[...] آقا او هم نابغه‌ است می‌خواد دستگاه پوسیدة سیاست رو عوض بکنه و نظم جدید بیاره. تا یکی دو هفته دیگر کلک روسیه کنده است[...] می‌گند هیتلر مسلمان شده و روی بازوش لاالله الا‌الله نوشته[...]»

طبق یک «خبر محرمانه» و «دست اول»، از پایگاه اینترنتی نوول اوبسرواتور، می‌گویند از چهارم ژوئیه «توتال» مسلمان شده و روی بازوش لاالله الا‌الله نوشته!


نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت