سه‌شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۴

تروریسم ابراهیمی!




سرانجام خبر «توافق هسته‌ای» در تاریخ 14 ژوئیه سالجاری ـ  چند ساعت پس از توافق کشورهای حوزة یورو با یونان ـ  انتشار یافت و همانطور که انتظار می‌رفت،  واکنش مرداب احترام به ادیان به ایندو خبر «جانگداز» منطق‌ستیز بود!   طبق معمول،   «همه» صاحب‌نظر و کارشناس امور یونان و ایران و ... و جهان از آب در آمدند؛  و بساط «نشخوار گذشته» و تحمیل دوقطبی‌های کاذب بر فضای رسانه‌ای رونق گرفت.   اینچنین بود که حسن روحانی و بنیامین نتانیاهو در جایگاه الهی نشستند و «شورای امنیت»،  ‌ تنها نهاد حقوقی بین‌المللی را به زیر سئوال بردند.  یورونیوز،   برای «تثبیت و توجیه» خشونت به «صادق زیباکلام» تریبون داد و ... و موش‌های مرداب سکون نیز،   برای پیوند گوز به شقیقه و نشخوار گذشته،  ‌ قلم‌ها را به دم بسته،  به میانة میدان دویدند.   و اینچنین بود که ارتباط توافق هسته‌ای با واقعیت در زمان و مکان مشخص گسسته شد.   

این گسست با واقعیت،‌  ‌مم‌جواد ظریف را از جایگاه واقعی اجتماعی‌اش ـ ‌  وزیرامور خارجه حکومت ملایان ـ  بیرون انداخت و او را با «امیرکبیر» و سپس با «آرش کمانگیر»،  پرسوناژ ‌ اسطوره‌ای ایران به قیاس کشید!    نیازی نیست که بگوئیم در عرصة سیاست،   «پیوند گوز به شقیقه» با هدف صیقل زدن ماتحت آخوند و تخریب پرسوناژ‌های اسطوره‌ای ایران صورت می‌گیرد.   در واقع مقایسة جواد ظریف با قهرمان اسطوره‌ای ایران،   نسخه برداری از سناریوهای بهرام بیضائی و همپالکی‌های‌اش در محفل «احترام به چادر و روسری مادر» است. خلاصه در طویلة اسلام سیاسی،   «اطلاع رسانی» با روایت و قصه و بی‌بی‌گوزک‌های حسین درکربلا ترادف یافته و دلیل هم روشن است.

بدون این چرندبافی‌ها امکان روضه‌خوانی و «ذکر مصیبت» جهت «بازنویسی تاریخ» و ارائه تصویر دلپذیر از تروریست‌های فدائی اسلام وجود ندارد.   به همین دلیل روزنامه‌ای که به مصداق «به عکس،‌   نهند نام زنگی کافور»،   نام «‌قانون» را یدک می‌کشد،   توافق هسته‌ای را به ابزار پیوند زدن اسطوره به تاریخ تبدیل کرده؛   از آرش کمانگیر به سرداران مشروطه،  و سپس به محمد مصدق و پاسداران «شهید» جمکران رسیده،   تا ضمن توجیه بیشرمانة‌ «ملی کردن نفت» و جنگ استعماری با عراق،   از مصدق و صالحی و ظریف و همراهان «قهرمان» بسازد:

«[...] از امامقلی و ستارخان و باقرخان و صوراسرافیل‌ها [...] از مصدق و فاطمی که در مقابل زیاده‌خواهی‌های بیگانگان ایستادند[...] تا هشت سال دفاع جانانه فرزندان این سرزمین[...] و هزاران ایرانبان جاویدنام وطن[...] و اکنون که نوبت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران رسیده، همگی آرش‌هائی برای این سرزمین بودند[...]»
منبع: رادیوفردا،  ‌مورخ 14 ژوئیه سالجاری،  ‌ به نقل از روزنامة قانون

 «پیام» سطور فوق این است که سرداران مشروطه که برای جدائی دین از سیاست جنگیدند،  با تروریست‌های فدائی اسلام که سیاست‌شان عین دیانت‌شان است،  ‌هیچ تفاوتی ندارند،  و ... و از همه جالب‌تر اینکه فدائیان اسلام نیز با آرش کمانگیر ترادف پیدا کرده‌اند!   بله،‌  روزنامه «قانون» را از دست ندهید که از پیروان «مکتب گوبلز» است و در زمینة ترادف کلی،‌   تکرار دروغ،  مرزشکنی و به ویژه تهاجم به ایرانیان مهارت فراوان دارد.   همین ورق‌پاره چندی پیش،   به هتاکی و فحاشی به «ملتی که برای 60 لیتر بنزین صف می‌کشد» پرداخته بود،  البته در قالب طنز!  بعد هم خودش این «شبه‌طنز» متعفن را حذف کرد.   زبان لات و آخوند،   چه در قالب جدی و چه در قالب طنز همواره زبان نفی مادیات و مادی‌ات انسان است.   طنزپرداز «قانون» هم از اینکه «ملت» به 60 لیتر بنزین نیاز دارد،   خشمگین شده بود! در نتیجه،   هرچه لیچار و فحش چارواداری از طویلة‌ اسلام سیاسی به چنته‌اش ریخته بودند،  ‌ نثار «ملت» کرد.   امروز هم فحاشی و هتاکی به «ملت» را به صورت دیگری پیگیری می‌کند.  و ساواک جمکران و وزارت ارشاد زال‌ممد هیچ مانعی در برابر آزادی بیان این «روزی‌نامه» ایجاد نمی‌کند.   البته دیگر بوق‌های جمکران هم در همین مسیر «توجیه خشونت»، ‌ تکرار دروغ،  ایجاد ترادف کلی،   و خلاصه در راه دفاع از «روابط یک‌سویه و غیرحقوقی» گام برمی‌دارند.   بالاخره رسانة حکومت تروریست،   می‌باید حامی تروریسم و یکجانبه‌گرائی باشد!   و جالب اینجاست که یورونیوز،  ‌بوق اروپائی بریتانیای «کبیر» هم از همین خشونت و یکجانبه‌گرائی پشتیبانی می‌کند.

به این منظور بوق کذا،   به صادق زیباکلام تریبون داد تا چند دروغ شاخدار به مخاطب حقنه کند.   نخست اینکه،  ‌حکومت پوشالی ملایان طی 36 سال،   با غرب سرستیز داشته و اینک پس از توافق هسته‌ای می‌خواهد دشمنی را کنار بگذارد و با غرب آشتی کند!   بله،‌  اینهم تداوم نبرد علی خامنه‌ای با «استکبار» باید باشد!   یعنی عربدة مرگ بر آمریکای حکومتی که سیل سرمایه و دانشجوی بورسیه را به حوزة نفوذ آمریکا سرازیر می‌کند!   در واقع «یورونیوز» با تریبون دادن به زیباکلام از جفنگیات علی خامنه‌ای استقبال می‌کرد،   جای تعجب هم نیست.   سفله‌پروری و تشویق حماقت و توحش،   به ویژه در مرزهای روسیه،   محور سیاست برتری‌طلبان غرب بوده و هست.    و جهت بررسی این سیاست نیازی نداریم به کودتای آیرون‌ساید در ایران بازگردیم؛‌   ‌آشوب‌سازی و سپس کودتای سوم اسفند اوکراین در برابر ماست.   کودتائی که زمینه‌اش،   از قضای روزگار با توافق ژنو ـ  24 نوامبر2013  ـ تقارن یافت و جنگ داخلی را بر مردم  اوکراین تحمیل کرد.   هر چند شرایط اوکراین موضوع این وبلاگ نیست،   ولی امیدواریم توافق هسته‌ای به پایان جنگ در اینکشور نیز کمک کند.   حال بازگردیم به عادی‌سازی هول‌هولکی و ناشیانة خشونت در یورونیوز.

بوق حماقت‌گستری بریتانیا از زبان صادق زیباکلام به همگان تفهیم کرد که در پی توافق هسته‌ای،   انتظار بهبود شرایط اجتماعی را نداشته باشند،   چرا که حاکمیت در دست نهادهای انتخابی نیست و دولت حسن روحانی اختیارات چندانی ندارد!   به عبارت دیگر،   «پیام» ابله‌نواز یورونیوز این بودکه قدرت در دست تندروها است و حسن روحانی که مقام انتخابی است،‌   با تندروها هم‌خور و دم‌خور نیست و خارج از دایرة قدرت قرار گرفته!   بله،‌  یورونیوز همچنان پشت دخل همان دکانی ایستاده که 36 سال پیش برای شیخ مهدی بازرگان افتتاح کرده بودند تا این جانور وحشی را در جایگاه «مخالف خمینی» قرار دهند.   و اینک حسن «فوتبال» می‌باید این نقش استعماری را ایفا کند تا مطالبات دمکراتیک ایرانیان در حاشیه قرار گیرد.   و با توجه به عربده‌جوئی و پریشان‌گوئی‌های حسن فوتبال،   به ویژه طی روزهای اخیر،  می‌باید اذعان کنیم که رئیس دولت تف و تکفیر،   در زمینة خوش‌رقصی و دمجنبانی و جفنگ‌بافی،  گوی سبقت از شیخ مهدی ربوده!

رئیس دولت «تف و تکفیر» پس از گلایة تلویحی از عدم‌ کارآئی زور برای تحمیل حجاب ـ بی بی سی،  مورخ 13 ژوئیه 2015 ـ   به محض انتشار خبر توافق هسته‌ای،  صلاحیت  شورای امنیت را رسماً به زیر سئوال برده.   البته از آنجا که آخوند و اوباش بنابرتعریف،‌  مسئولیت‌گریزند،  ‌ حسن روحانی جفنگیات‌اش را به حساب پرسوناژ غیرحقوقی «ایران» گذاشته و می‌گوید،   از «دید ایران»،  قطعنامه‌های شورای امنیت غیرقانونی است:

«[...]ایران [...] در 23 ماه گذشته [...] مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت جهانی را دنبال کرده و در این مذاکرات به دنبال آن بوده که [...] تحریم‌های «غلط، ظالمانه،  و غیرانسانی» علیه ایران لغو شود،   قطعنامه‌های شورای امنیت که از دید ایران «غیرقانونی است» برچیده شود و پرونده هسته‌ای ایران از شمول فصل هفتم منشور ملل متحد و شورای امنیت خارج شود[...]»
منبع:  ‌رادیوفردا،  ‌مورخ 14 ژوئیه 2015  

 بله حکومت زال‌ممد،‌   شورای امنیت سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسد،   چرا که،  این شورا یک نهاد حقوقی است،  ‌ و حکومت جمکران نیز یک تشکل تروریستی و غیرمسئول!   به همین دلیل رئیس دولت تف و تکفیر شهامت ندارد در جایگاه واقعی اجتماعی‌اش قرار گیرد و به عنوان رئیس قوة مجریه ایران،  ‌ اظهار نظر کند!  شیخ حسن در برابر نام «ایران»،  ‌جاخالی داده تا مسئولیت شکرخوری‌های‌اش را به گردن نگیرد.  همین فرد،  پیش از اینهم مسئولیت را به لاشة پرسوناژ موهوم حسن سپرده بود.   ولی جالب اینکه،   شبکة یورونیوز هم حاضر نیست «مسئولیت» تبلیغات‌اش را بر عهده گیرد و مطالبات‌اش را از زبان صادق زیباکلام مطرح می‌کند!   خلاصه وجه مشترک شبکة‌ یورونیوز و تروریست‌های جمکران «مسئولیت‌گریزی» است.   البته یورونیوز،  مسئولیت‌گریزی‌اش  از نوع انگلیسی و «شسته ـ رفته» و به قول معروف اطو کشیده و عوام فریب و خر رنگ کن است،‌   حال آنکه بساط اوباش جمکران،   نوع  مسخره و مندرس شدة «یورونیوز» را به نمایش می‌گذارد.   

نیازی نیست چرندیات و هیبت تمامی مقامات جمکران را مورد بررسی قرار دهیم؛‌   همین حسن روحانی کفایت خواهد کرد.   موجود مبهمی که با یک خروار ریش و پشم،   لباس زنانه برتن دارد،  و موهای‌اش را با دستار پوشانده!   چنین موجودی که گویا با «آراء مردم» به ریاست قوة مجریه برگزیده شده،   شهامت ندارد به عنوان رئیس قوة مجریه موضع گیری کند!  از اینرو یا از طرف تل موهوم مردم امرونهی می‌کند؛‌‌ یا به تکرار ترهات «پدر» و پیامبر می‌نشیند،   و یا همچون امروز،   سخنگوی مکان جغرافیائی ـ  ایران ـ می‌شود،   و قطعنامه‌های شورای امنیت را «غیرقانونی» می‌خواند!   خلاصه حسن فوتبال،  همان «کُنچیتا وورست»  از نوع جمکرانی است،  که بدون ریمل و روژ لب،   به صحنة سیاست ایران پای گذاشته و در زمینة گزافه‌گوئی و چرندبافی و نفی روند حقوقی،   از بنیامین نتانیاهو عقب افتاده!

بله،    امروز نتانیاهو موفق شد،‌   در جایگاه برتر لنگر اندازد و توافق هسته‌ای را «اشتباه تاریخی» بخواند ـ   فیگارو،   مورخ 14 ژوئیه سالجاری!   به عبارت دیگر،   اعضای دائم شورای امنیت ـ آمریکا،  بریتانیا،  چین، ‌ روسیه و فرانسه ـ  که نهایت امر می‌باید این توافق را به تصویب برسانند و تحریم‌های ایران را لغو کنند،‌  مرتکب «اشتباه» شده‌اند!  ولی در واقع،   اظهارات نتانیاهو،  شکرخوری‌های حسن فوتبال را تکمیل می‌کند.  اولی اعضای شورای امنیت را «خطاکار» می‌شمارد،   دومی قطعنامة این شورای «خطاکار» را «غیرقانونی» می‌خواند!   به عبارت دیگر نتانیاهو و حسن روحانی اعضا و احکام «شورای امنیت» را هدف تهاجم قرار داده‌اند.  چه بگوئیم که تخم و ترکة قواد خلیل‌الله،  اصولاً ضداجتماعی است،‌   از تخریب و تجاوز و مرگ تغذیه می‌کند،   و دقیقاً به همین دلیل روابط حقوقی معاصر را نیز به هیچ روی برنمی‌تابد.