یکشنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۴


نماینده ملت ایران
...

پنینسولا هوگز، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور عمومی، (منظور از امور عمومی را باید از وزارت امورخارجه آمریکا پرسید، که در امور غیر عمومی هم مضحکه خاص و عام است)، اکبر گنجی را به عنوان نماینده مردم ایران تعیین کرده. خوشبختانه دیگر احتیاجی به نظرخواهی و رای‌گیری و غیره نیست. بازجوی آزادیخواه ساواک، نماینده مردم ایران است. معلوم نیست این آزادیخواه کبیر، چگونه و در چه تاریخی بر مسند نمایندگی تکیه خواهد زد، ‌ مانند عبدالعزیز حکیم، خالد مشعل یا ژنرال آعون؟ هر سه دست‌پرورده استعمار غرب، خواهان استقلال میهن و جنایتکار‌.

"قهرمان" ملت ایران ، به گفته خانم عبادی، که از بدو تولد سایت سردار سازندگی، به عنوان ترجیع بند بحران‌های ساختگی ایران، جانش به خطر بود و اعتصاب غذا کرده بود، اخیرا از آب برای وضو هم محروم شده و به گفته همسرش، اجازه حمام هم به او نمی‌دهند، همان کسی است که پس ازسال‌ها تحصیل "علم" در مکتب سروش، از حافظ ایراد گرفته بود که "فاشیسم را نقد نکرده چون فاشیسم را نمی‌شناخته!" صحبت‌هائی از قبیل، "کوروش سلطنت طلب بوده، فردوسی فئودال بوده و بابک مخالف جنبش کارگری بوده، و ..."

نماینده انتصابی پنینسولا هوگز، حائز همه شرایط لازم برای نمایندگی مردم ایران از سوی آمریکا‌ست. مانند همه "دولتمردان فرهیخته" ایران، از ناکجا آباد ابتذال و توحش برخاسته، هم در مکتب توجیه‌گر سرکوب "علم و دانش" آموخته، هم در ساواک کارآموزی کرده، هم در فارسی بی‌مایگان، "ادیب" است و هم با کسب اجازه از رهبری، "دموکراسی خواه"! و از همه مهمتر، از امدادهای غیبی نیز بهره‌مند است، چون پس از یک‌سال "اعتصاب غذا" قدرت بشین و پاشوی نماز دارد و قادر به حمام رفتن نیز هست!

از سریال گنجی بگذریم، سریال‌های دیگری در راه‌اند. سریال قتل یا خودکشی الهام افروتن مدت‌هاست که تبدیل به ترجیع بند بحران‌های ایران بر سایت‌های فارسی زبان خارج از مرزها شده. با وجود تکذیب پدر نامبرده، با وجود تکذیب مقامات صلاحیت‌دار قضائی ایران، در سایت‌های خارجی، الهام افروتن در کوما‌ است، به قتل رسیده و حالش وخیم است! مورد دیگر، مورد حجت زمانی است که در سایت‌های خارج اعدام شده و در داخل قرار است، سخنگوی قوه قضائیه در مورد وضعیت وی اظهار نظر کند!

در این تقابل، میان اطلاع‌رسانی رسمی‌ایران و ایرانیان مقیم خارج، از همه جالب‌تر، تقاضای معاون وزارت ارشاد از رسانه‌های داخلی، برای ترسیم کاریکاتور احمدی نژاد است! همان کسی‌که رسانه‌ها، بخصوص سایت سردار اکبر، سعی داشتند از او لولوئی بسازند که اگر بیاید، همه را خواهد خورد! در این وانفسای "کاریکاتورستیزی" و تاکید بر "احترام به مقدسات" در سایت‌های خارج از کشور، در داخل، حاکمیت به سوی "کاریکاتور نوازی" گام بر‌می‌دارد.

ولی در این بازی تقابل میان سیاست‌های حاکمیت ایران و سایت‌های فارسی زبان خارج از کشور، نتیجه نهائی، بی‌اعتباری سایت‌های خارج از کشور خواهد بود.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت