چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۸۴


دمکراسی در مقبره امام هادی
...
پس از توافق‌های بین آمریکا و روسیه، قرار بر این شد که مخارج روزمرة "حماس" را از این پس، بجای اسرائیل و غرب، ایران تأمین کند. به دنبال این امر، روز دوشنبه، پس از اینکه هیئت "هسته‌ای" ایران با پس‌گردنی، راهی مسکو شد و مذاکرات مدل "پشت درهای بسته" را آغاز کرد، ظاهراً پشت در را درست نبسته بودند و بعضی اخبار ناخوشایند به بیرون نشت کرد. از ظواهر امر چنین بر می‌آمد که جنگ بر سر بحران ساختگی هسته‌ای ایران امکان پذیر نیست! به همین دلیل، جک استراو به ‌صورت غیر منتظره وارد عراق شد، کشوری که هنوز بعضی‌ها فکر‌می‌کنند، سرجهازی الیزابت دوم است.

در این گیرودار، که رئیس "جمهور" ایران هنوز اجازه ورود به استان خوزستان را دریافت نکرده، ناگهان، یکی از "مقامات" دولت ایران خواستار، "خروج انگلیس از جنوب عراق"، بخصوص بصره شده!

بصره را که به خاطر دارید؟ همان شهری است که قبل از "دموکراسی" در عراق، نفتش را وقف اتحاد جماهیر شوروی سابق کرده‌ بودند! و هنگامی که سپاهیان جان برکف اسلام به دروازه‌های این شهر رسیدند، پریماکف، وزیر امورخارجه وقت کمونیست‌ها ـ که اکنون رئیس اتاق بازرگانی روسیه است ـ به آنجا مشرف شده و به هم‌پیمانان "ضد امپریالیست" ناتو حالی کرد که خط قرمز همینجاست که من ایستاده‌ام. جنگ پشت این خط باید ادامه یابد! در نتیجه سپاهیان جان برکف اسلام، سال‌ها پشت دروازه‌های بصره به جنگ مشغول شدند و "دفاع مقدس" از منافع امپریالیسم ادامه یافت.

حال که با بصره آشنا شدید، بهتر است این را هم بدانید که قیمت موافقت روسیه با تهاجم نظامی به عراق، هشت میلیارد دلار ناقابل بود که پرداخت شد، ولی با در نظر گرفتن چند برابر شدن قیمت نفت، روس‌ها ظاهراً مطالبات‌شان را افزایش داده‌اند، به همین دلیل وسط "بازی شیرین" کشتار عراقی‌ها و چپاول کشور عراق، روس‌ها شروع به جر زدن کرده و از زبان خادمان جدید، خواستار خروج انگلیس از بصره شده‌اند. البته خلیل‌زاد که از خادمان افغان سیا در منطقه است، به آن مقام محترم ایرانی یادآور‌شد "که بصره جزو خاک عراق است." ولی مثل اینکه صدایش به گوش اصل‌کاری نرسید.

روز سه شنبه، نیکولاس برنز، معاون وزارت امور خارجه آمریکا، عازم مسکو شد، تا بر سر مسائل هسته‌ای با روس‌ها مذاکراتی داشته باشد. چون بین خودمان بماند، ایران که "طرف" مذاکره نیست، این ژست‌ها برای اینست که کمی اعتماد به نفس به این "ناکجا آبادی‌ها" بدهند. آنقدر این عمله اکره حاکمیت جدید ایران "ناکجا آبادی" هستند، که حتی سایت محسن‌رضائی نوشته بود، "احمدی نژاد از طبقه پائین متوسط است!" اینکه "پائین متوسط" چیست، باید از خود تیمسار دکتر محسن رضائی پرسید. ولی از حق نباید گذشت، تیمسار خیلی پیشرفت کرده، اوائل، جملاتش فعل نداشت، تازه یادش داده‌اند جمله با فعل بگوید که در سایتش بنویسند.

بله می‌گفتم، این هیئت جدید چنان بی‌سروپا و "ناکجا آبادی" ‌است، که حتی محسن رضائی و دارودسته سردار اکبر، که همگی گویا از نجبای سلسلة ساسانی هستند، متوجه "طبقه پایین متوسطش" شده‌اند!

بگذریم، علت اینکه نتایج مذاکرات هسته‌ای اعلام نشد، این بود که نتایج در مذاکرات "آمریکا ـروسیه" مشخص می‌شود. و از ظواهر امر چنین بر‌می‌آید که اروپا، و حتی انگلیس، متحد اصلی آمریکا در عراق نیز، از این مذاکرات کنار گذاشته شده‌. علت سفر غیر منتظرة جک استراو به عراق همین امر بود. دوشنبه، جک استراو دستورات لازم را در عراق صادر کرد، سه شنبه، کندولیزا رایس با سنی‌های مصر مذاکره کرد و چهارشنبه با وهابیون عربستان. نتیجه این رفت و آمدها، انفجار اماکن مقدس شیعیان در عراق، و در گیری بین سنی و شیعه شد!

در واقع اگر به "فضل الهی" بتوان آتش جنگ شیعه و سنی را در عراق برافروخت، در کشورهای همسایه هم می‌توان از این "نعمت الهی" استفاده کرده، "دموکراسی‌های" شیعه، سنی، کردِ ‌لائیک، کردِ مذهبی و... را هم می‌توان علم کرد. در اینصورت، برنده واقعی جنگ عراق همه دموکراسی‌های جهان مسیحی! خواهند بود، که به شدت با جنگ مذاهب هم مخالف‌اند!

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت