چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۸۵


مرز نوین، جنگ نوین
...
اینست طریق ای دل تا باد نپیمائی

هر مرز جدید در خاورمیانه، نویدبخش چندین و چند جنگ در منطقه است. جنگ‌هائی که منافعش فقط نصیب «دموکراسی‌های غرب» می‌شود. دموکراسی‌هائی که از مرگ دیگران تغذیه می‌کنند. تنها راه مبارزه با کرکس‌های غرب، تلاش برای پی‌ریزی «خاورمیانه‌ای بدون مرز» می‌تواند باشد. نابودی مرزهای منطقه، همان نابودی استعمار است.

به دنبال ملاقات دیروز ژاک شیراک با پدر جرج بوش، نمایندگان جامعة یهودیان آمریکا نیز امروز با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده، خواهان مبارزه با یهودستیزی در فرانسه شدند! جامعة یهودیان آمریکا، مانند «جامعة قوم اسرائیل» در فرانسه، در واقع نماینده و حافظ منافع صهیونیست‌ها‌ست. به این معنا که با تمام قوا از ایجاد کشورهای جدید بر پایة «یک کشور ـ یک مذهب»، حمایت می‌کند. لطف ایجاد مرزهای جدید این است، که هر مرز نوین، حداقل دو برخورد نظامی مستقیم و چندین برخورد نظامی غیرمستقیم را در پی خواهد آورد. به عنوان مثال، و برای ساده‌تر نمودن درک این مطلب، نگاهی به تجزیه بالفعل عراق بیندازیم. می‌گویم بالفعل چرا که عملاً سیاست آمریکا و بریتانیا، از سال‌ها پیش، طی نخستین جنگ خلیج فارس، بر تجزیة عراق تکیه داشت، و هنوز این سیاست از برنامه مهاجمین دموکراسی‌پرور حذف نشده.

عراق به عنوان یک کشور واحد با کشورهای هم مرز خود می‌توانست وارد جنگ شده، بازار اسلحه فروشان ناتو و رقبایش را گرم نگاهدارد. ولی اگر عراق تبدیل به عراق سنی، شیعه و کرد شود، هریک از این واحدهای جدید، که به نسبت کشور واحد عراق، آسیب پذیرتر نیز شده‌اند، در مرزهای خود با تهدید مداوم جنگ روبرو خواهند بود، و از سوی دیگر، کشورهای همسایه را نیز با ناآرامی و تنش گسترده‌تری روبرو خواهند کرد.
در این راستا، کشورهائی که در همسایگی مستقیم اینان نیستند، به نوبة خود، و بنا بر اصل حمایت از قوم و قبیلة خاصی، در گیر این جنگ خواهند شد. به عنوان مثال، مصر می‌تواند حامی یک قبیله در عراق شده، و پاکستان نیز به نوبه خود از قبیلة دیگری حمایت کند. یا کرد‌های عراق می‌توانند با حمایت از کردهای ترکیه، سوریه و یا ایران، هریک از این کشورها را به دخالت نظامی وادار کرده، ایجاد بحران کنند. و در همین راستا، شبه کشور اسرائیل نیز می‌تواند، در چارچوب سیاست کوچ دادن یهودیان به اسرائیل، ادعای حمایت از یهودیان همه کشورهای منطقه را داشته باشد، البته، همچون دیگر حاکمیت‌های منطقه، با اجازه اربابانش.

دیروز «سایت به وقت گرینویچ»، پیام صلح شیمون پرز به ایران را منتشر کرده بود. شیمون پرز که سوسیالیست هم هست! مانند فرانسوا میتران، سابقه درخشانی دارد، که این مقاله به آن نمی‌پردازد، ولی، برای تکمیل کارنامة درخشان «چپ‌های ویترینی»، لازم به یادآوری است که در وبلاگ دیروز، قسمتی از مسیر پر افتخار زندگی سیاسی فرانسوا میتران از قلم افتاده بود: ایشان نخست عضو گروه یهودستیز «صلیب‌های آتش» بودند، سپس، در دولت ویشی افتخار همکاری با نازی‌ها را داشتند، و هنگام کشتار آزادیخواهان در الجزایر اشغالی و در فرانسه، به عنوان وزیر کشور ژنرال دوگل، با دولت راست افراطی، زیر نظر نظامیان همکاری صمیمانه نیز داشتند.

حال دوباره بازگردیم به پیام صلح شیمون پرز! تروریست سابقی که توسط اربابان غربی موفق به «اعاده حیثیت» شده. شیمون پرز، نماینده صهیونیسم غرب است، در تقابل با صهیونیسم شرق. منظور از صهیونیسم شرق، مهاجران یهودی اروپای شرقی‌ هستند، که روابط نزدیک با مسکو داشته و اکثرا از شوروی سابق به سوی سرزمین‌های اشغالی «هی» شده‌اند. این گروه، حافظ منافع غرب نیست. به همین دلیل نیز در اسرائیل، با مهاجران یهودی روسیه چنان رفتاری شد، که در اواسط دهه 90، جمعی از آنان از کشور کانادا تقاضای پناهندگی سیاسی کردند، و با وجود اعتراض «دولت دموکراسی پناه اسرائیل»، کانادا پس از بررسی این تقاضا با آن موافقت هم کرد. ولی نباید از یاد برد که در کانادا نیز، مانند دیگر کشورهای مسیحی غرب، شرایط برای یهودیان چندان مناسب نیست.
یهودیان در غرب، یا باید عضوی از اعضای قبیله صهیونیست‌ها شوند، یا در انزوای کامل قرار گیرند. این سیاستی است که غرب در مورد مسلمانان نیز به اجرا گزارده تا شرایط جنگ «اسرائیل ـ فلسطین» را در کشورهای مسیحی‌نشین نیز ایجاد کند، و با تحمیل تنش خاورمیانه به اقلیت‌های مذهبی از آن برای تشویق یهودیان به مهاجرت به اسرائیل بهره گیرد. چرا که جامعه یهودیان در غرب، آسیب پذیر و شکننده است. در کشور فرانسه، چنان تبلیغاتی به راه انداختند که بسیاری از یهودیان از وحشت مسلمانان، به کاندیدای نوفاشیست‌ها رای دادند! تاریخ طولانی یهودستیزی در غرب و سیاست فعلی غربی‌ها به یهودیان تفهیم کرده که جای آنان در اسرائیل است. ولی همین سیاست، اسرائیل را مکان مناسبی برای یهودیان وابسته به مسکو نمی‌بیند!

پیام «مهرورزی» شیمون پرز به حاکمیت سرسپردة ایران را باید در همین راستا بررسی کرد. نفوذ یهودیان وابسته به مسکو در اسرائیل رو به افزایش است، و این امر مترادف با افزایش نفوذ روسیه در اسرائیل شده. اسرائیلی که 60 سال خادم مطیع و حافظ منافع غرب بوده. در واقع، اگر غربی‌ها دستی به سر و گوش ایران بکشند، پادوهای اسرائیلی آنان نیز آماده صلح و دوستی خواهند بود. به همین دلیل جامعة یهودیان آمریکا خواستار مبارزه ژاک شیراک با یهودستیزی شده. به زبان ساده، تقاضای پادوهای یهودی اسلحه فروشان آمریکا، از رئیس جمهور «ملی ـ مذهبی» فرانسه این است که جو وحشت یهودیان از مسلمانان در فرانسه را دامن زده، تسهیلات جدیدی برای مهاجرت یهودیان فرانسه به اسرائیل فراهم آورد.چرا که اگر نفوذ غرب در خاورمیانه حفظ شده یا افزایش یابد، وقوع جنگ و تجزیه کشورهای منطقه مانند لبنان، ایران و... می‌تواند حداقل تا دو دهه دیگر، کرکس‌های عدالت گستر و دموکراسی پرور غرب را تغذیه کند.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت