سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۵


کلیسا، فیزیک و فناوری!
...
چندی پیش عالیجناب هابرماس در مورد «دین عقلانی» سخنانی ایراد فرموده بودند و سایت «به وقت گرینویچ» هم بلافاصله متفکر و محققق گرانقدری را که روی سکوی دم در چمباتمه زده بود، احضار کرد تا علمی بودن یکی از معجزات مسیح، «یعنی راه رفتن روی آب» را به اثبات رساند. سپس برای رفع کدورت یهودیان از کلیسای یهودستیز غرب، یک متفکر دیگر را که دو زانو روی سکوی مقابل نشسته بود احضار کردند، تا ثابت کند یهودا در ازای دریافت پول به عیسی خیانت نکرده!
هر دو این متفکران هم به خوبی از عهدة «اثبات علمی» موارد در خواستی برآمدند، البته روی سایت مذکور! امروز هم سایت مهر نیوز، در بخش سوم «گفتگوی علم و دین»، سخنان گهربار عالیجناب «رابرت جان راسل»، مدیر مرکز الهیات و علوم طبیعی ایالات متحد را منتشر کرده. جناب راسل که،‌ مانند همة آخوندها، اشتهای صافی هم دارند، هم بر الهیات چنگ انداخته‌اند و هم بر علوم طبیعی، تا مفری برای رقبا باقی نماند. ایشان در مورد «نقش دین در پیشرفت علم» بیاناتی دارند، که مطالعة آنان خالی از لطف نیست.
عالیجناب که یکی از افتخاراتشان، نگارش کتابی در مورد «حضرت پاپ قبلی» است، معتقدند، «مولفه‌های دینی سهم مهمی در پیشرفت علمی ایفا می‌کنند!» اینکه عاملی «سهمی ایفا» کند، تنها در «ترجمه فاضلانه» کلام علمی و دینی عالیجناب، از طرف مترجم «مهرنیوز» می‌تواند امکانپذیر باشد. این نخستین بار است که «سهم» قادر به «ایفا» کردن شده، ولی اولین بار نیست که آخوندهای غربی، «گذشته درخشان کلیسا!» را فراموش کرده، به گزافه گوئی می‌پردازند.
در مورد عقلانیت و علمیت دین مسیح، که شاخه‌ای است از ادیان سامی (اسلام و یهودیت) همین بس، که به نقل از برتراند راسل، یادآوری شود، «خرگوش در کتاب مقدس جانوری نشخوار کننده است!» گذشته از این، حکایت شیرین «کفرگوئی گالیله» در مورد گردش زمین و دانشمندانی که به جرم جادوگری در آتش دادگاه‌های تفتیش عقاید کلیسا خاکستر شدند، را نیز باید درزمره سهم مهم مولفه‌های دینی در پیشرفت علم به شمار آورد! ولی، چرا به تاریخ معاصر مراجعه نکنیم؟ تصفیه «نژادبرتر» از یهودی‌ها، کولی‌ها، همجنسگراها، معلول‌ها و فراماسون‌ها ـ البته به جز فراماسون‌های محفل نوبل ـ با همکاری صمیمانة کلیسا امکان پذیر شد. چون مسلماً «مولفه‌هایش» در «پیشرفت علم سهم ایفا» کرده! و چرا به همین امروز ننگریم؟ کلیسای کاتولیک به فیلم «آخرین وسوسه مسیح» اعتراض کرد و نمایش این فیلم در ایتالیا ممنوع اعلام شد! در فرانسه نیز، بمب همین کاتولیک‌های «زندگی پرست» باعث مرگ دو تماشاگر فیلم «کفرآمیز» شد! و به این ترتیب بازهم، «در پیشرفت علم سهم مهمی ایفا کردند!»
بازگردیم به سوی عالیجناب «جان راسل» خودمان. ایشان می‌فرمایند: «دانشمند دیندار، مذهبی است و با دانشمندی که دین را به عنوان رشته مورد مطالعه قرار داده فرق دارد!» به عبارت دیگر عالیجناب پنجه را گز نموده می‌فرمایند وجب! ولی گز نکرده جر می‌دهند. چون دانشمند دیندار، در حیطه کار علمی نمی‌تواند دین خود را دخالت دهد، چرا که دین تعبدی است و بر اساس وحی، بنابراین در تخالف با علم قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، یک فیزیکدان مسلمان، در آزمایشگاه نمی‌تواند از علم فیزیک برای پیشبرد اسلام استفاده کند ـ با مهدی بازرگان که از علم هیدرولیک وجود خدا را به اثبات رسانده بود، کاری نداریم ـ یا نمی‌تواند، از اسلام برای پیشرفت فیزیک بهره گیرد. اینکه عالیجناب راسل هم فیزیکدان هستند و هم کشیش، به این دلیل است که، کلیسا قصد اشغال عرصه علمی را نیز دارد، تا از این راه، علم را به اسارت دین در آورده، «عصر طلائی» قرون وسطی را تجدید کند.
به همین منظور، عالیجناب راسل موذیانه به شیوة شناخته شده فاشیسم، یعنی مخدوش کردن مرز علم و دین پرداخته، و می فرمایند: «افرادی می‌گویند با در نظر گرفتن دین نمی‌توانی منطقی فکر کنی، ولی من معتقدم هر فردی می‌تواند هم دین‌دار باشد هم دانشمند.» عالیجناب! به سبک آخوندها، از طریق سفسطه، منطق، علم و دین را به هم چسبانده، و فراموش می‌کنند که اعتقاد مذهبی، مانع آموختن علم نمی‌شود ـ ‌ همچنان که خود ایشان کشیش و فیزیکدان هستند ـ ولی در تخالف با علم قرار می‌گیرد ـ همچنان که علم فیزیک، معجزات مسیح را نفی می‌کند. به عبارت دیگر، عالیجناب راسل برای توجیه معجزات مسیح نمی‌توانند توجیه فیزیکی ارائه دهند. ولی با استفاده از حکایات انجیل و سفسطه می‌توانند ادعا کنند، مسیح، پیش از اینشتین، نسبیت را بیان کرده! همچنان که آخوند ها ادعا می‌کنند، همه علوم در قرآن موجود است!ولی مهمترین بخش فرمایشات عالیجناب راسل، تأکید ایشان بر «اخلاق اسلامی»، به عنوان منبع مناسب برای استفاده مسلمانان از تکنولوژی است! بنظر می‌رسد، مسلمانان، جهت صدور مجوز استفاده از تکنولوژی، باید از عالیجناب راسل سپاسگزار باشند. چون «علم» در انحصار کلیسا و غرب بوده، استفاده از تکنولوژی، بدون رعایت اخلاق اسلامی، یعنی بدون پرداخت «صدقه» به کلیسا، امکان پذیر نیست! به همین دلیل است که سازمان مجاهدین «انقلاب اسلامی»،‌ یعنی فعلة فاشیسم بلاتکلیف و سرگردان شده: "عارف نیوز" می نویسد:
محسن آرمين عضو مركزيت سازمان مجاهدين انقلاب ... در پاسخ به اعتراضات چندعضو تندرو دفتر تحكيم مبني بر بي تحركي اصلاح طلبان در برابر اصولگرايان گفت : پيش بيني و تصوير ما اين بود كه محافظه كاران ( اصولگرايان ) بعد از سه ماه روي كارآمدن ، چنان در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي سخت گيري مي كنند كه موجب اعتراضات عمومي شده و ما هم روي اين موج سوار مي شويم ، اما تاكنون ( اسفند 84 ) هيچ حركتي نكردند و ما هم خلع سلاح شده ايم . وي افزود : حدود 20 پروژه با صدها ميليون تومان هزينه تدوين كرده بوديم تا بعد از به اوج رسيدن اعتراضات مردمي نسبت به سخت گيري ها ، درباره نحوه بهره برداري سياسي از اين وضعيت سرد درگم نشويم ، ولي الان تقريباً همه دوستان ما يك جورهاي بلاتكليف هستند.
این اظهارات شاهدی بر مدعای عالیجناب راسل است. اگر این صدها میلیون تومان نذر کلیسا شده بود، امکان استفاده از تکنولوژی در اختیار اعضای سازمان قرار می‌گرفت که همچنان با تکیه بر منبع «اخلاق اسلامی»، با استفاده از تکنولوژی، چپاول، سرکوب و کشتار را تداوم بخشند و صحنه به دست «مهرورزی» نیفتد!

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت