شنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۵


چپ نوین
...
می‌خواستم در مورد خبر مورخ 26 اردیبهشت ماه عارف نیوز «تفکر عمیقی» ارائه دهم. عارف نیوز آورده بود که: «شهاب عزیزی، یکی از عوامل شورش‌های 18 تیر کوی دانشگاه، و از فعالان ستاد انتخاباتی اکبر رفسنجانی به سمت معاونت پارلمانی وزارت رفاه منصوب شد [...] پرو بال دادن به این افراد غیر اصول‌گرا و مشارکتی [...] عناصر کاسب و دوم خردادی [...] باعث تضعیف دولت می‌شود.» ولی چشمم به خبر مورخ 26 ماه مه «به وقت گرینویچ» افتاد و دیدم بهتر است به جای اخبار «کلاه مخملی‌ها و طلاب» به اخبار خداوندان‌شان بپردازم.


سایت «به وقت گرینویچ»، مورخ 26 ماه مه خبر داد که، بالاخره تونی بلر، نخست وزیر انگلستان، پس از ورود به آمریکا، در دانشگاه جرج تاون، متوجه شد که دیگر نمی‌توان به سیاست‌های قدیم ادامه داد! نخست وزیر انگلیس که رهبر حزب کارگر نیز هست، همان کسی است که با شعار «مارگارت راهت ادامه دارد»، حزب کارگر را به حزب «لیبرال دموکرات فاشیست» تبدیل، و «چپ نوین» را عملاً بنیانگذاری کرده! «چپ نوین» که موجودیت خود را مرهون اربابان تاچر و ریگان است،‌ در واقع همان «چپ پسامدرن» یعنی «راست افراطی مدرن» است،‌ که همزمان هم به ابزار سرکوب چپ مسلح است و هم به ابزار سرکوب راست!

ابزار سرکوب چپ، یعنی قرار دادن مردم در مرز فقر، که اگر نانی به کف آوردند، به غفلت نخورند و خداوند، یعنی «نان آور دست راست» را شکر کنند. ابزار سرکوب راست یعنی، اگر نانی نیست که بخورید، خواست خدا بوده و با تقدیر الهی نمی‌توان جنگید که، «محارب و مفسدفی‌ا‌لارض» شناخته می‌شوید و جایتان در جهنم است! یعنی نه تنها در این دنیا جهنم «چپ نوین» شامل حالتان خواهد شد، که در آن دنیا «خداوند» که از شرکای خودمان است، حسابتان را خواهد رسید. به همین دلیل هم تونی بلر قضاوت در مورد تهاجم نظامی به عراق ـ کشتار و چپاول، تصفیه‌های قومی و بمب‌هائی که مردم کوچه و خیابان نوش‌جان می‌کنند ـ را به «خداوند» واگذارده، چون از رای «قاضی» اطمینان دارد. چرا که خداوندی در کار نیست. و آنکه صحبتش می‌شود، همان صاحبان صنایع نظامی و چند ملیتی‌ها هستند: خداوندان تونی بلر و شرکاء. این خداوندان نسبت به «بندگان»، بخشنده و مهربان و مهربان هستند، ولی برای آنان که سر به بندگی فرود نمی‌آورند، «درهم کوبنده ستمگران» می‌شوند، یعنی برای «آزادیخواهان»، که همانند شیطان، در قرآن «کریم» هم مورد لعن و نفرین قرار گرفته. و بعضی صاحب‌نظران فلسفه «کشکیسم»، شیطان را «نخستین فاشیست» خوانده‌اند، چرا که شغل شریف بازجوی ساواک را نپذیرفت، و به سیستم سرکوب «الهی» اعتراض کرد. و آورده‌اند که «شیطان به موسیقی و هنر» هم تمایل داشته. به همین دلیل، صافی گلپایگانی، اخیراً احادیث چارشنبه سوری را رها کرده، به احادیث موسیقی پرداخته و گفته، «امتی که در میانشان موسیقی و آلات آن باشد، رستگار نمی‌شوند.» البته خداوند برای یافتن امتی که «میانشان موسیقی و آلات آن باشد»، خیلی باید وقت بگذارد، و جستجو کند. و شاید ناچار شود از صاحبنظران «کشکیسم» هم کمک بخواهد. چون یافتن امتی با چنین خصوصیاتی، به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. و بدون کمک «چپ نوین»، چنین مشکلی آسان نشود.

از دیگر محاسن «چپ نوین» این است که، معایب استالینیسم را به «محاسن» لیبرالیسم آراسته و فاشیسم را لیبرال دموکراسی می‌نامد! به عبارت دیگر، در بهشتی که لیبرال دموکرات‌ها یا «چپ نوین» ساخته‌اند، تامین خدمات اجتماعی، آموزش و بهداشت و مسکن به دولت ارتباطی ندارد و هرکس هرجور می‌تواند باید فکری به حال خود کند. دولت کارهای مهم‌تری دارد که باید به آن‌ها بپردازد. مانند تامین منافع صاحبان صنایع نظامی و شرکت های نفتی و ... به همین دلیل هم یکی از روضه خوان‌های ایران فرموده، «مردم توقعات بی‌جا از دولت نداشته باشند که حرام است!»

چند سال پیش که سوسیالیست‌های فرانسه در «سلطنت» بودند، صنایع میشلن، که یکی از سیاستگذاران اصلی کشور است، تصمیم به اخراج تعدادی از کارگران گرفت. و کارگران هم، با اتکاء به سلطنت حزب سوسیالیست‌، شدیداً اعتراض کردند. بلافاصله، یکی از فلاسفه بزرگ ـ که قرار است در دهه آینده به افتخار سخنرانی در دانشگاه لندن نائل آید ـ به آنان گفت که «به نام حق، مسیح پیروز است و کانت در کتاب آشپزی، آنان را نخستین فاشیست‌ها خوانده.» و بلافاصله، «لیونل ژوسپن»، نخست وزیر «سوسیالیست» فرانسه فرمود: «وظیفه دولت، دخالت در امور شرکت‌ها نیست!» و صافی گلپایگانی در همین راستا حتماً ابراز ‌داشت، اعتراض به کارفرما، «جایز نیست و از مصادیق لهو و اسراف است.» بله، همین صنایع میشلن که با وجود سود فراوان کارگران را اخراج کرد، دیروز صاحبش، «ادوارد میشلن»، هنگام ماهیگیری در آب غرق شد!!! یعنی این جناب که از خداوندان بزرگ دولت فرانسه بوده، محافظ نداشته، تنها هم به ماهیگیری رفته که دست هر کسی به او برسد! حتما این «ادوارد میشلن» هم جزو همان امتی بوده که رستگار نمی‌شوند ... یا ماهی بزرگی به تورش خورده که زورش از او بیشتر بوده!!!

از زمانی که اتحاد جماهیر شوروی، بیرحمانه و بدون در نظر گرفتن احساسات لطیف غرب، فروپاشید. مرگ‌ها و خود کشی‌های عجیبی را شاهدیم. مثل مرگ «روبرت ماکسول». این سلطان بزرگ رسانه‌ها را، متفقین از ته سطل زباله جنگ دوم بیرون کشیده و به سلطنت رسانده بودند. وقتی هم وجودش لازم نبود، گفتند وقتی روی عرشه کشتی خصوصی خود ایستاده بوده سکته کرده، در آب افتاده و غرق شده!!! این نخستین بار بود که کسی سکته کرد و از فراز نرده عرشه کشتی به داخل آب هم پرید!!! حتماً او هم مانند ادوارد میشلن تنهائی لب آب رفته بوده!!!

این لب آب رفتن، آن هم به تنهائی، خطرهای فراوانی دارد. از سه روز پیش، شش فروند فانتوم ناتو، در دریاهای اژه و مدیترانه سقوط کرده‌اند، و پریروز، هواپیمای سفیر انگلیس در هلمند هم نزدیک بوده سقوط کند. ولی چون در آن حوالی «آب» نبود، به خیر گذشت!!! به عنوان «صدقه»، «نظرقربانی» و «بلاگردان»، تونی بلر خواهان تغییرات در سازمان ملل، شورای امنیت، صندوق جهانی پول، بانک جهانی و خلاصه همة تشکیلات سرمایه‌داری غرب شده که شاید «خداوندان» را که در حسرت جنگ آه می‌کشند، از ورشکستگی نجات دهد.

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت