جمعه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۵

استعمار در سوگ

...

نزاویسمایا گازتا مورخ 27 دیماه 1384، می‌نویسد، «نیروهای امنیتی روسیه توضیح دادند که ژنرال‌های پنتاگون، سالانه حدوداً 70 نقشه عملیات جنگی آماده می‌کنند، که بسیاری از آنان محرمانه است، و در این نقشه‌ها طرح‌های مختلف حمله به ایران و سایر نقاط جهان بررسی می‌شوند. این مقامات می‌افزایند، در پنتاگون برنامة دفاع از اسرائیل تحت عنوان، نقشه 4305 به ثبت رسیده که هرساله بازبینی می‌شود.

گازتا در تاریخ اول بهمن همان سال، به نقل از روزنامه هاآرتز، اشاره به حضور یک هیئت اسرائیلی در مسکو دارد. این هیئت برای متقاعد کردن دولت روسیه به حمایت از طرح تحریم‌ها علیه ایران به مسکو آمده بود، ولی با دست خالی به اسرائیل بازگشت.

در وبلاگ‌های قبلی در مورد حاکمیت اسرائیل، به عنوان شعبة پنتاگون در خاورمیانه، مطالبی نوشته بودم. و با اشاره به کتاب «فرهنگ رضایت طلبی»، به قلم «جان کنت گالبرایت»، یادآور شدم که پنتاگون، به عنوان تشکیلات مستقل و «درون محور»، تعیین کنندة سیاست‌های دولت آمریکا است. و تاکنون اصل بر این بوده که با افزایش پیوسته بودجه نظامی، از بودجه خدمات اجتماعی، بهداشت، آموزش و پرورش کاسته شود. همچنین گفته شد که پنتاگون، بزرگ‌ترین کارفرما در ایالات متحد است. به عبارت دیگر، اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آمریکا، مستقیم یا غیر مستقیم، کرکس‌وار از جنگ تغذیه می‌کنند. بخصوص استودیو‌های فیلمبرداری، که به عنوان بازوی تبلیغاتی پنتاگون، فیلم‌های مبتذل را به خورد «تماشائیان» شوت و پرتی می‌دهند، که تا خرخره در قسط، قرض و وحشت تروریسم فرو افتاده‌اند.

می‌گویم تماشائی، چون دیدن قیافة این حضرات، «تماشائی» هم هست. اینان،‌ خروس خوانان از گاراژهای خانه‌های چوبی، «مجلل» و یک‌لائی‌شان در ایالات متحد، اتومبیل را بیرون کشیده، 2 تا 3 ساعت،‌برای رسیدن به محل کار رانندگی می‌کنند، و شب، به اکران تلویزیون‌ها خیره می‌شوند تا «اخبار» فاکس‌نیوز و سی‌ان‌ان را مانند آیات الهی به خاطر بسپارند. اخبار بمباران تروریست‌ها در عراق، و خطر انفجار بمب هر روزه برای شما، بینندگان عزیز! (اخیراً، روزنامة ایتالیائی «کوریره دلا سرا» کشف کرده که حوادث 11 سپتامبر، یک بگومگوی مختصر میان دو جناح داخلی بوده!!! نمی‌دانم چرا ارگان مافیای سیسیل، تا امروز سکوت اختیار کرده بود؟ حتما برلوسکونی اجازه نمی‌داده اخبار را پخش کند!) البته قبلاً وحشت «کمونیسم» بود که جهان «متمدن» را تهدید می‌کرد و امروز، خودشان برای شما بمب می‌گذارند ـ همانطور که در اوکلاهما و دیگر شهرها گذاشتند ـ تا فراموش نکنید که بدون ایجاد وحشت بر شما نمی‌توان حکومت کرد: وحشت از بمب، وحشت از بیکاری، وحشت از خشونت‌های رایج در جامعه! قابل توجه اطلاعات، ارگان آنگلوساکسون‌ها و دیگر رسانه‌های «مستقل»، که گهگاه با آب و تاب فراوان، شرح حال «نخبگان» ایرانی در ناسا و دیگر تأسیسات وابسته به پنتاگون را منتشر کرده، دل «نخبگان» مقیم ایران را حسابی «آب» می‌کنند.

بله امروز که جنگ منتفی شده، احمدی نژاد، نوچة سردار اکبر، اعلام کرده به نامه‌نگاری ادامه می‌دهد! چون دیگر کاری ندارد و می‌تواند به نوشتن مشق سیاه مشغول شود. ژنرال‌های پنتاگون هم، حتی اگر سواد خواندن و نوشتن ندارند، امروز باید نامه نگاری کنند، یا مثل اکبر گنجی ـ که چند وقت پیش «عکس‌های لاغر و بیجانش!» اشک از چشمان آقای نبوی سرازیر می کرد ـ برایشان «مانیفست» بنویسند! (البته با ایمیل، از آقای نبوی، معنی «عکس لاغر و بیجان» را پرسیدم، هنوز پاسخی نداده‌ا‌ند!) در ضمن، کروبی هم می‌تواند شعار «خط امام عین مردمسالاری است» را، برای روز مبادا، در چنبرة دستار سردار سازندگی پنهان کند که بیش از این افتضاح به راه نیفتد!

بله با منتفی شدن تهاجم نظامی به ایران، دکان عبادی، گنجی، «ملی ـ مذهبی‌ها»، اصلاح طلب‌ها، فرصت‌‌طلب‌ها و نوارهای ساخته و پرداخته ساواک، تعطیل شده. ماشاالله قصاب، «گرین کاردش» را گرفته،‌و جانشین تازه نفسش، ‌آماده برقراری جامعه عدل علی، بر «اساس تاریخ» است. نگرانی‌های شیخک‌های کازینو‌نشین خلیج فارس هم، از نیروگاه بوشهر ـ که روس‌های کمونیست می‌سازند و «ناپاک» است ـ باید پایان گیرد! سریال اسلام عزیز، ساخت آمریکا نیز، به همچنین! با منتفی شدن تهاجم نظامی به ایران، تهاجم استعمار باز هم از «حسینیة ارشاد» آغاز شده. در حجرة استعمار نوین، «مارکسیسم بدون ماتریالیسم» برای فروش عرضه می‌شود، دانشجویان «انقلابی»، گروه‌های «آشوب پرست ساواک»، عزیزان آماده شهادت، برای براندازی بشتابید.

با منتفی شدن تهاجم نظامی به ایران، که آرزوهای دستاربندان مزدور و اربابان غربی‌اشان را به باد داد، البته مبارزات بی‌امان «هیرسی‌های» متعدد ایرانی، در نشست‌های «دانشگاه» لندن و دیگر مراکز استحمار جهان سومی‌ها را نباید نادیده گرفت. ولی، به هر حال با منتفی شدن تهاجم نظامی آمریکا، بازار پوچ فروشان از توکیو تا وال‌ستریت و از بورس کلاه مخملی‌ها تا امارات، رو به سقوط گذارده، قیمت طلا نیز به همچنین. و با کشته شدن الزرقاوی، بدیل بن لادن،‌که عموسام اینهمه برایش زحمت کشیده بود، قیمت نفت هم سقوط کرد. ظاهراً، سایة آدم نیست در جهان، الزرقاوی بوده، که قیمت نفت را «تعیین» می‌کرده است!
Posted by Picasa

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت