جمعه، تیر ۱۶، ۱۳۸۵


بیکینی دینی و سیرک نیویورک!
...
امروز نیایش بانوی پارس، آغاز می‌شود. هر سال، زرتشتیان در محلی به نام «زرجو»، واقع در 112 کیلومتری شهر یزد، گرد هم آمده، به مدت پنج روز به نیایش می‌پردازند. می‌گویند، پارس بانو، همسر یزدگرد در این مکان پناه گرفته بوده. امروز، هنگام پرسه زدن روی سایت بی‌بی‌سی، به دنبال ویدیوی جشن 60 سالگی بیکینی رفتم، تا ببینم آن روزها که ما نبودیم، و هنوز اسلام مبارزات ضدامپریالیستی‌اش را شروع نکرده بود، بیکینی و بیکینی پوش‌ها چگونه بوده‌اند؟ افسوس، هرچه به اکران خیره ماندم از بیکینی اثری نبود، ولی روی سایت تاکید می‌شد که تصاویر در حال پخش شدن هستند!

به نظر می رسد بی‌بی‌سی، آنقدر راهش را به دیگران درس داده که نهایتاً خودش هم یاد گرفته! و «بیکینی‌دینی» نمایش می‌دهد! یعنی فقط «می‌گوید» که بیکینی نشان می‌دهد، ولی در واقع از بیکینی خبری نیست! «دینی» بهترین صفت دنیاست. چرا که صفتی است جادوئی! صفتی که ویژگی سلاح‌های کشتار جمعی را دارد. همانطور که حتماً، در دستورزبان خوانده‌اید، صفت، حالت و چگونگی اسم را بیان می‌کند، ولی «دینی»، صفتی است که در کنار هر اسمی قرار گیرد، آنرا نابود کرده خود به جایش می‌نشیند! مثلاً وقتی می‌گوئیم مردمسالاری دینی، یعنی «دینی» را به عنوان «سیلی نقد» داشته باشید، و مردمسالاری را هم به عنوان «حلوای نسیه» فراموش کنید. و به همچنین است در مورد «روشنفکر دینی»، «فیلسوف دینی»، حق و «حقوق دینی» و ...

ولی فراموش نکنیم که حوزة فعالیت‌های بی‌بی‌سی به بیکینی محدود نمی‌شود! سایت «به وقت گرینویچ» از ضدامپریالیست بودن مقتدی صدر هم فراوان می‌گوید. و تأکید می‌کند که مقتدی صدر، با حضور ارتش آمریکا در عراق مخالف است! و تکرار می‌کند که مقتدی صدر،‌ با آمریکا در حال نبرد است. البته از همان نبردهائی، که 27 سال است میان روضه خوان‌های ایران و ارتش آمریکا به راه افتاده، یعنی کشتار و سرکوب غیرنظامیان، ایجاد وحشت، و ایراد خطابه‌هائی گنده‌تر از دهان! و چون مقتدی صدر هم، مانند دستاربندان ایران، با حضور نظامیان انگلیس در عراق، مخالفتی ندارد، در سایت بی‌بی‌سی، از وی به عنوان روحانی تندرو شیعه یاد می‌شود که «با حضور نظامی ايالات متحد در عراق مخالف است!» مقتدی صدر هم از نوع ضدامپریالیست‌های دینی است. چرا که شبه نظامیان سپاه مهدی که مانند سپاه بدر، شعبة سپاه پاسداران و بسیج ایران در عراق‌اند، در شهرک شیعه نشین صدر، با بمبگذاری و باج‌گیری، جو «انقلاب پرشکوه بهمن» را همه جا حاکم کرده‌اند. و طبیعی است که این امر به مذاق بی‌بی‌سی بسیار خوش آید! مگر در این 27 سال که روضه خوانان ایران با امپریالیسم جهانی «مبارزه» می‌کنند، استعمار گزندی دیده؟

نه! اصلاً بد نبوده! این «مبارزات» چنان به دهان اربابان بی‌بی‌سی خوش آمده که به هیچ قیمتی، حاضر به دست کشیدن از ریش و پشم «روحانیت تندرو شیعه» نیستند. و در همین راستا، در صدد بزک کردن چهرة کریه حکومت ایران هم بر‌آمده‌اند. «مخالفانی» دست‌ساز وارد صحنة مبارزات سیاسی کرده‌اند! مخالفانی از همه‌رنگ، عین شهر فرنگ! و خصوصاً در اطراف و اکناف جهان! گروهی در مراکز «علمی» انگلیس و کشورهای مشترک‌المنافع! گروهی در ایران، و گروهی هم در مستعمرة سابق‌شان: آمریکا!

مخالفان دست‌ساز در انگلیس‌، فعلاً خفقان گرفته‌اند. چون نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند. گروه کشور‌های مشترک‌المنافع، خصوصاً در کانادا بسیار فعال است و می‌پندارد، تنورش گرم است. دولت «مستقل» کانادا هم از کمک به این گروه هیچ دریغ نمی‌کند. البته تا وقتی آمریکا اجازه دهد! در آمریکا، که مستعمرة سابق انگلیس بوده، حضرت والا، رضاپهلوی نیز به جمع «تحکیم وحدت» و دیگر مبارزان آزادیخواه! پیوسته، و با صدور بیانیه، از کودتای ناکام 18 تیر حمایت به عمل آورده‌اند! حلقة رابط «سیرک آزادیخواهی» نیز همان استاد اکبر گنجی خودمان است، که گویا قصد دارد باز هم دست به اعتصاب غذا زده، مانند گذشته، به قول ابراهیم نبوی، با «عکس لاغر و بیجانش» اشک وی را در آورد! ولی اینبار تئاتر لوطی و اکبرش، در نیویورک اجرا خواهد شد.

و در تأیید خلوص نیت استاداکبر، فاطمة حقیقت‌جو، نیز وارد صحنه شده، تأکید کرده که این جنبش اصلاً به خارج و سازمان امنیت وابسته نیست! این خانم، همانطور که می‌دانیم، قبلاً نمایندة مجلس ششم جمهوری اسلامی بودند، و شورای نگهبان هم «صلاحیت‌شان» را تایید کرده‌اند، در نتیجه، در مورد صداقت و شرافت‌شان هیچکس نباید تردیدی داشته باشد! به ویژه که نام مبارک‌شان «فاطمه» است، و نام خانوادگی‌اشان هم «حقیقت‌جو»! حقیقت‌جو، پس از تعطیلی خیمه شب بازی خاتمی، در جستجوی «حقیقت»، راهی آمریکا شده، و به تحقیق در انستیتوی تحقیقات ماساچوست پرداخته! یعنی همان جائی که نوآم چامسکی هم تدریس می‌کند! اگر چه خانم «حقیقت‌جو» انگلیسی را حتماً به «خوبی» دکتر ولایتی صحبت می‌کند، ولی، جای نگرانی نیست، ندانستن زبان به «تحقیقات» ایشان در آمریکا خدشه‌ای وارد نخواهد کرد. چرا که برای جستجوی «حقیقت»، اصولاً نیازی به زبان نیست!

مراکز علمی آمریکا و اروپا، به منظور پرورش «حقیقت جویان» جهان سوم، همگی چند تا صندلی شکسته درآبدارخانه‌شان آماده دارند، تا «جویندگان حقیقت» بتوانند در آن نانی به کف آرند و پیش پای استعمار را با مژگان چشم، آب و جارو کنند! خانم «حقیقت جو»، در امور آش کشک «پژوهش» می‌کنند، و رامین جهانبگلو هم، اتفاقاً از مریدان «حقیقت» و «آش» بوده، به همین دلیل در زندان اوین به «پژوهش» مشغول شده. لازم به تذکر است که، «حقیقت» اسم است، و هیچ ربطی به صفت ندارد، ولی «حقیقت» هم مانند صفت «دینی» همان ویژگی جادوئی را داراست. همه چیز می‌تواند «حقیقت» داشته باشد، هنگامی که در جهت منافع محافل استعمار قرار گیرد. و هر چه در تخالف با این منافع باشد نیز، «خلاف حقیقت» خواهد شد! مهم تأکید بر موجودیت «حقیقت»، و لزوم اعتقاد به آن است که به استعمار امکان می‌دهد، «توحش دینی» را با «حقیقت» جایگزین کرده، سلطة خود بر ملت ایران را تحکیم بخشد. و اگر 27 سال قبل برای تحکیم پایه‌های سلطه، به «انقلاب پرشکوه»، روح‌الله و سردار اکبر متوسل شد، اینبار با توسل به خدمة هم اینان، «سیرک آزادی» در نیویورک به راه انداخته!

1 نظردهید:

At ۶:۰۳ بعدازظهر, Blogger saye said...

har che hadr bishtar matalebetun ro mikhnam, bishtar mabhut misham. manzuretun az in harfa chiye? neahetun be hame chiz hamin toriye?

man jame 1994, fekr mikardam GARARE Berzil gahraman beshe wa hich ki ham nemitune jelosho begire. mogeye penalti-ye Bagio ham motma'en budam ke gol nemikone, chon dastur ine! alan pirtar shodam, in tor fekr kardan har chi ke bashe, ye jur jab-gera yi ro tabligh mikone ke dagigan babe meyle bozorgan ast.

inke fek mikonin hame be dome ham waslan, che komaki be behbud-e oza mitune dshte bashe?

 

ارسال یک نظر

<< بازگشت