شنبه، شهریور ۱۱، ۱۳۸۵


نعلین صورتی!
...
به محض آنکه خبر شرفیابی قریب الوقوع خاتمی به آمریکا منتشر شد، فعلة فاشیسم و نخبگان حکومتی به دو شیوة متفاوت پای به میدان تبلیغات برای خاتمی گذاشتند. گروه اول به روال کیهان، یعنی با زدن نعل وارونة « نبرد با آمریکا»، ‌که اینک 27 سال است مورد استفادة روضه‌خوانان قرار گرفته و از شدت فرسایش دیگر شفاف شده، شروع به تبلیغ برای رهبر «شبه اصلاح‌طلبان» نمودند. و اینبار بی‌بی‌سی نیز، جهت بازار گرمی برای خاتمی، به مهملات همان کیهان متوسل شد، تا ثابت کند که تندروها با خاتمی مخالف‌اند! البته مخالفت تندرو‌ها با خاتمی، فقط مختص خطوط خبری بی‌بی‌سی و کیهان است! در عالم واقعیت، خاتمی ـ که خود مانند شریعتمداری سرپرست همین کیهان بوده ـ دقیقاً همانجائی قرار گرفته که تندرو‌ها قرار دارند. ولی به دلیل آنکه جوانان، اکثریت مردم ایران را تشکیل می‌دهند و واقعیت‌های 27 سال گذشته را شاهد نبوده‌اند، این نکته پنهان داشته شده، تا پیشکار خمینی بتواند از عنوان آزادیخواهی و حمایت از دموکراسی بهره‌مند شود. بله بی‌بی‌سی، برای «اثبات» مخالفت تندروها با سفر خاتمی، ‌به مهملات کیهان متوسل شده، و یک مقالة جانانانه هم به تنور استعمار چسبانده و می‌گوید:

«کیهان با اشاره به عدم صدور رواديد برای مقامهای ايرانی از جانب آمريکا از آقای خاتمی پرسید با وجود اين همه رفتارهای توهين آميز از جانب آمريکا نسبت به مقامات جمهوری اسلامی [...] آقای خاتمی به چه دليل و با کدام توجيه از کنار اين بی حرمتيها به سادگی گذشته و اين گونه فارغ بال قصد سفر به ينگه دنيا دارد؟»

تنها وقتی می‌توان به این «اطلاعات»‌ اهمیت داد که ندانیم موجودیت کیهان، خاتمی و حاکمیت ایران، خود فی‌نفسه بزرگترین بی‌احترامی به ملت ایران است. امروز با روشن شدن مواضع کیهان و سرپرستان رنگارنگ‌اش ـ که همگی از خاتمی تا شریعتمداری ماموران امنیتی بوده، یا بازجوی ساواک‌اند ـ هر چه کیهان بگوید تأثیر عکس در میان مردم خواهد گذاشت و با علم به همین واکنش مردم است که ارگان کوکلوکس‌کلان‌ها در ایران در ظاهر به سرزنش خاتمی پرداخته، به امید آنکه گروهی باز هم مانند دورة شیرین خیمه‌شب‌بازی 2 خرداد، به تلة شیادان و مزدوران استعمار بیافتند و «حماسة» دیگری آفریده شود! به هرحال همانطور که گفته‌اند تا ابله در جهان هست مفلس در نمی‌ماند، ولی حتی بی‌بی‌سی هم به بیرنگ شدن حنای «تندروی‌های» کیهان اذعان کرده:

«اين فرضيه البته در سالهای اخير تا اندازه‌‌ای رنگ باخته است، چرا که به نظر می‌‌رسد کيهان گاهی اوقات به انتقاد از مسائلی می‌پردازد که مورد حمايت رهبران عالی جمهوری اسلامی قرار دارد و چه بسا سفر آقای خاتمی به آمريکا نيز از همان نوع مسائل باشد.»

بله! مسلم است که خاتمی به عنوان شریک حاکمیت «تحجر ـ توحش»، خارج از مصالح اربابان غربی همین حاکمیت قدمی بر نداشته و نخواهد داشت. حال بازگردیم به دومین شیوة عوامفریبی که با اظهار نظر‌های مقامات رسمی یا اظهارات همسر، مادر و خواهر مقامات رسمی مشخص می‌شود!
در این راستا، همسر الهام، سخنگوی دولت ـ حتماً پس از آن که سنگ زیر زبانش گذاشته ـ یک بازار گرمی هم برای سرداراکبر به بازار گرمی خاتمی افزوده و گفته، خاتمی و رفسنجانی طرفدار فرهنگ غرب هستند! اینکه خاتمی و رفسنجانی ـ که موجودیت‌شان خود فرهنگ ستیز است ـ طرفدار فرهنگ غرب هم باشند، ‌ تیزی است که فقط از زیر چادر همسر حاج الهام می‌تواند خارج شود! خاتمی و سردار اکبر نمی‌دانند «فرهنگ» ‌خوردنی است یا پوشیدنی، حال طرفدار فرهنگ غرب شده‌اند؟ نکند همسر الهام، خودش فرهنگ می‌شناسد که فرهنگ غرب و طرفداران آن را هم شناسائی کرده؟ البته، از آنجا که در حکومت «تحجر ـ توحش» تهران، ماشالله قصاب، اکبر پاسدار و سروش، گروه نخبگان را تشکیل می‌دهند، همسر الهام هم فرهنگ‌شناس می‌شود! حال بپردازیم به شیوة دوم بازارگرمی برای خاتمی.
این شیوه جهت رنگ‌کردن طرفداران ابتذال غرب و «احترام به ادیان» است، یعنی همان فعلة خیمة «شبه اصلاح‌طلبی». این شیوه که از سوی خبر پراکنی ایلنا اعمال می‌شود، سعی بر محترم نمائی خاتمی در آمریکا دارد. بنگاه ایلنا می‌نویسد:

«سيدمحمد خاتمی، رئيس‌جمهور سابق کشورمان روز پنج‌‏شنبه [...] وارد فرودگاه "جان اف کندی" نيويورک شد [...] وی به محض ورود [...] بدون سپری کردن قواعد ورود به خاک آمريکا که حتی برای برخی مقام‌‏ها و شخصيت‌های سياسی طراز اول کشورها نيز اعمال می‌شود، با خودروهای تشريفاتی از باند فرودگاه به محل اقامتش در نيويورک منتقل شد.»

پس از اینهمه «عزت و احترام»، معلوم می‌شود که خاتمی، ‌شام را مهمان یکی ا‌ز پسرحاجی‌های حکومت، یعنی نماینده حاکمیت «تحجر ـ توحش» در سازمان ملل است، و میهمانان این ضیافت هم همگی از ته میدان بار فروشان تهران به سازمان ملل ارسال شده‌اند.

«رئيس موسسه بين‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها همچنين در ضيافت شامی که به ‌افتخار وی در اقامتگاه سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل برگزار شده بود، شرکت کرد که در اين مراسم جمعی از کارکنان دفتر نمايندگی ايران در سازمان‌ملل حضور داشتند.»

در هر حال، سازمانی که یک افسر سابق اس اس، یعنی کورت والدهایم، دبیرکل آن بوده، و امروز هم شخصیت درخشانی چون کوفی عنان را در رأس خود دارد، و کارش هم جاده صاف کردن برای کشتار و چپاول آمریکائی‌ها است، باید جلب توجه اهالی ایلنا را هم بنماید! ایلنا در ادامة «به، به‌ها» و «چه، چه‌ها» می‌افزاید که،‌ خاتمی در مسجد وکلیسا و دانشگاه هم سخنرانی خواهد داشت. و گفته می شود که خاتمی شاید افتخار شرفیابی به حضور جیمی‌کارتر جنایتکار را هم پیدا کند. و البته بی‌بی‌سی، ابراز امیدواری کرده که این ملاقات معجزاتی در پی آورده و باعث حل مسائل و مشکلات جهانی شود!
در اینکه جرج بوش و دارودسته‌اش ممکن است کاخ سفید را به دست دموکرات‌ها بسپارند اکثر کارشناسان متفق‌القول‌اند.
فرض کنیم چنین شود و در این راستا جیمی کارتر برای حاکمیت تحجر و توحش تهران دستورالعمل جدیدی صادر کند. در اینصورت وظیفة خاتمی همان است که قبل از حماسة 2 خرداد بود. یعنی سرقت مطالبات مردم و ساختن شعار بر اساس این مطالبات، با هدف مردمفریبی. البته اینبار مردم را با «اصلاح‌طلبی اسلامی» نمی‌توان فریفت. اینبار باید مطالبات صنفی را به «مسلمانی» و «معنویت» پیوند زد. به همین دلیل و با توجه به تحول جامعه ایران خاتمی ناچار است ابتدا یک سرود «انترناسیونال» در حسینیة ارشاد اجرا کند. چون زمینه را قبلا آقای منوچهر آشتیانی با طرح مارکسیسم، منهای تاریخیت علمی، فراهم کرده! گام بعدی شیادان، حضور در یک کارخانة دولتی جهت احقاق حق «کارگران مسلمان» خواهد بود. پس از آن، خاتمی سوار بر اتوبوس شرکت واحد از حقوق «رانندگان مسلمان» نیز دفاع خواهد ‌کرد. محمد خاتمی سپس، در قم حضور خواهد یافت تا از مطالبات «فمینیست‌های جمکران» هم دفاع کند. پس از دفاع از فمینیست‌های جمکران، خاتمی و شرکا، سری به گلزارخاوران زده، اعدام «آزادیخواهان مسلمان» را هم محکوم خواهند کرد! مرحلة بعد مسلماً، دفاع از حقوق «روسپیان و بردگان مسلمان» است! و اگر لازم شود حجت الاسلام خاتمی، با عمامه و نعلین صورتی، مدافع حق و حقوق «همجنس‌گرایان مسلمان» نیز خواهند شد!

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت