دوشنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۵


«اغفال» و بحران!
...

در ایران، بر اساس قوانین «پیشرفتة» تحجراسلامی، زنان «مهجور و صغیر» به شمار می‌روند، به این معنا که یک زن بالغ، مسئول اعمال خود شناخته نمی‌شود. البته این «احترام به زنان» پیش از ظهور حکومت جمکران نیز رایج بود. به این ترتیب‌که یک دختر 20 ساله، پس از همخوابگی با یک مرد به خود اجازه می‌داد به دادگاه مراجعه کرده، مدعی شود که «اغفال» شده، و از قاضی بخواهد که آن مرد را وادار به ازدواج با وی کند! امروز می‌بینیم که حاکمیت جمکران خود نیز به همان زن‌های «مهجور و صغیر» شباهت یافته؛ حاضر نیست مسئولیت اعمال خود را بپذیرد، دیگران را متهم می‌کند. در این راستا، خبرگزاری «حنا زرچوبة» مورخ 18دیماه سالجاری، شبکة خبرپراکنی «سی‌ان‌ان» را متهم می‌کند که با پخش مکرر مراسم اعدام صدام حسین قصد ایجاد بحران در عراق دارد!

روزی که صدام حسین اعدام شد، نوشتم که این اعدام با هدف «قهرمان‌سازی» در جهان عرب صورت گرفته. پس از اعدام صدام حسین، حاکمیت «تحجر ـ توحش» شیعة جمکران، 3 روز جشن ملی اعلام کرد! البته در بلاهت و حماقت سردمداران جمکران از دیرباز تردیدی نبوده و نیست. ولی جشن گرفتن برای اعدام «صدام حسین» در شرایط فعلی، دیگر به معنای شکستن همة مرزهای بلاهت است! و نه تنها حاکمیت جمکران، که فرهیختگانش در داخل و خارج نیز در این مرزشکنی‌ها سهیم شدند! نه تنها آنان که «انتخابات آزاد» در عراق را تبریک گفتند! بلکه همان‌ها که که مقیم درگاه صدام حسین در شهرک اشرف بودند، از «اعدام دیکتاتور» ابراز شادمانی کردند! بله در راستای حماقت حاکمیت جمکران، که مرگ صدام حسین را جشن گرفت، اعضای سازمان امنیت جمکران در تبعید نیز به پایکوبی‌ پرداختند! چرا که می‌پندارند، واقعیات‌ جنگ ایران و عراق، خیانت‌ها و جنایت‌های‌شان را با صدام حسین به خاک خواهند سپرد، و دیگر شواهدی دال بر استقبال سرداراکبر سازندگی، سردار محمدفرهیختگی و دیگر فعلة آمریکا، از آغاز جنگ با عراق، از نخستین روزهای براندازی 22 بهمن در دست نخواهد بود! بله، به همین دلیل بود که مزدوران جمکرانی، «مرگ دیکتاتور» را جشن گرفتند. و امروز که شبکة «سی‌ان‌ان» می‌پرسد آیا صدام شهید به شمار می‌آید، حجرة خبر پراکنی ایرنا، بر آشفته شده، می‌نویسد:

«شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا با [...] بهانه قرار دادن واکنش[...] نزدیکان و کشورهای حامی حکومت صدام[...] تلاش می‌کند از اعدام او برای ایجاد بحران در عراق بهره گیرد!»

البته، می‌دانیم که در حال حاضر درعراق هیچ بحرانی وجود ندارد! ماموران امنیتی ناتو، طبق تعلیمات نگروپونته، روزی چند بمب در اماکن عمومی منفجر می‌کنند، تا صدای اعتراض کسی به «دموکراسی» مطلوب ناتو شنیده نشود! تا کسی نداند که بر خلاف رهبران شیعه، ملت عراق و هیچ ملتی، مزدوری بیگانه را نمی‌پذیرد. بله در عراق، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود! شهر امن و امان است و فقط به ادعای ایرنا، «بی‌بی‌سی» و «سی‌ان‌ان» تلاش می‌کنند:

«اعدام صدام حسین را یک اقدام سیاسی شیعی جلوه دهند.»

و همین امر بر جمکرانیان گران آمده! چرا که اشغالگران، صدام حسین را اعدام کردند، تا آنرا خواست شیعیان عراق جلوه دهند، و حاکمیت جمکران هم در کمال حماقت، از این عمل استقبال کرده. ولی از آنجا که فعلة استعمار پیوسته از میان احمق‌ترین و ابله‌ترین «برگزیده» می‌شوند،‌ نه تنها قادر به محاسبه عواقب اعدام صدام حسین نبودند، که امروز نیز نمی‌توانند دخالت خود را در این جنایت تکذیب کنند! دلیل واضح است. مزدور وظیفه‌اش اطاعت است و بس! به عبارت دیگر، مزدور، مسئول اعمالش نیست، و مانند همان «دختر اغفال شده»، جهت دریافت حکم ازدواج باید باید به قاضی مراجعه کند! و قاضی هم در چنین مواردی، همواره بر حسب زور و قدرت طرفین تصمیم می‌گیرد! نسبت زور حکومت جمکران به ایالات متحد به هم بر کسی پوشیده نیست: نسبت کاه است به کوه! به همین دلیل، ایرنا کشف کرده که از اعدام صدام حسین مهم‌تر قراردادهای نفتی شرکت‌های انگلیسی و آمریکائی است! البته اشاره به این مهم از این جهت بود که خبرگزاری «حنا زرچوبه»، مانند حکومت جمکران، از مدافعان تهاجم نظامی به عراق بود! آنهم به این دلیل که ایالات متحد اینان را «اغفال» کرده بود و «قول» دموکراسی داده بود! و حال که «دموکراسی» با اعدام صدام حسین برقرار شده، و در واقع صدام حسین می‌رود که تبدیل به «قهرمان شهید» ملت‌های عرب شود، حاکمیت جمکران رعشه گرفته!

در عراق، عبدالعزیزحکیم، مزدورحاکمیت جمکران،‌ که فراموش کرده موجودیتش را مرهون تهاجم نظامی آمریکا به عراق است گفته:

«به سبب سیاست‌های صدام بود که عراق امروز تحت اشغال بیگانگان قرار دارد!»

و از آنجا که «حکیم» نیز مانند شرکای جمکرانیش نادان است، و نمی‌داند در کشور تحت اشغال بیگانه، خواست‌های ملی نمی‌تواند اجرا شود ـ چرا که حضور ارتش اشغالگر، به خودی خود در تضاد با خواست ملی قرار دارد ـ اعدام صدام حسین را نشانة اقتدار دولت «مفلوک» عراق به شمار آورده، و گفته:

«اجرای احکام اعدام بر ضد مسئولین رژیم سابق[...] یک خواست ملی است[...] و نشان داد که عراق دارای یک دولت قوی است که می‌تواند احکام قضائی را از جمله حکم اعدام بر ضد دیکتاتور سابق بعث اجرا کند.»

حکیم پس از این «استدلال» مضحک، به شمارش ناراضیان از اعدام صدام حسین پرداخته، و تعداد آن‌ها را در جهان عرب «اندک» شمرده! ولی به نظر می‌رسد که حکیم مانند «فرهیختگان جمکران» در تبعید، اشتباه کرده باشد، چرا که در ایران، ابطحی، مشاور «فرهنگی» محمد‌خاتمی، ‌در وبلاگش پاچة فلسطینی‌ها را گرفته که چرا برای صدام حسین، مراسم تشییع جنازة سمبولیک برگزار کرده‌اند؟ به نظر می‌رسد، جهت با مسمی شدن نام ابطهی، بجای «ط» شاید بهتر باشد از حرف «ل» استفاده شود! هر چه باشد «مشاور فرهنگی» سردار محمد «فرهیختگی» بوده! ولی در مقام «ترس و لرز»، «مقام رهبری» جمکران سر آمد همگان است! چرا که جدیداً به هذیان‌گوئی افتاده، ابتدا دولت‌های اسلامی را ضعیف دانسته و از آنان خواسته به حکومت جمکران تکیه کنند تا آمریکا نتواند به آن‌ها زور بگوید! سپس،‌ حواسش پرت شده، و به بحث‌های روشنفکرانة «حوزه و بازار» گریز زده و دولت‌های آمریکا و انگلیس را «نجس» خوانده:

«رهبر[...] علت اصلی زورگوئی آمریکا را به کشورهای اسلامی، ضعف[...] دانستند[...]و تأکید کردند[...] همکاری با دو دولت نحس و نجس بر ضد ملتی است که مایة عزت اسلام بوده[...]»

می‌بینید که «مقام رهبری» هم گویا تازه دریافته که چگونه «اغفال» شده؟! آنهم نه توسط یک یا دو نفر، که توسط دو دولت! می‌گویند هرکه بامش بیش، برفش بیشتر! «رهبر فرزانه»، باید از اعضای دو دولت ایالات متحد و انگلیس به دادگاه «دولت مقتدر عراق» شاکی شود، و طبق روال مرسوم اسلام اعضای «دو دولت نجس» باید به دین اسلام مشرف شوند، تا بتوانند «دوشیزة اغفال شده» را به عقد خود درآورند! یا اینکه بر اساس قانون اسلام اعدام شوند!

در واقع، «رهبر فرزانه» یکبار دیگر هم اغفال شده، چرا که دولت‌های منطقه، نه تنها ضعیف نیستند که خیلی هم قدرقدرت‌اند! همین حکومت «آبکی» عربستان، دولت انگلیس را تهدید کرده که اگر در مورد کلاهبرداری قرارداد فروش تجهیزات نظامی تحقیق کند، قرارداد تجهیزات نظامی به ارزش 10 میلیارد پوند را لغو خواهد کرد! و اینبار، بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی،‌ مورخ یکشنبه 7 ژانویه سالجاری است که رهبر را اغفال کرده، می‌نویسد:

«مقامات سعودی تهدید کرده بودند[...] چنانچه این تحقیقات متوقف نشود، خرید 72 فروند جت جنگنده را لغو خواهند کرد[...]»

بله! می‌بینید عربستان سعودی چه قدرتی دارد؟! اربابانش را تهدید می‌کند که اجناس بنجل‌شان را نخواهد خرید! نه اینکه دلارهای نفتی، اختیارش به دست شیخ‌هاست، نه اینکه جهت فروش اسقاطی‌های ارتش انگلیس، موافقت شیخ‌های کازینونشین الزامی است، نه اینکه به زعم سایت بی‌بی‌سی، همه شوت و پرت‌اند! پس اینگونه دروغ‌های شاخدار را هم راحت می‌توان به خورد همگان داد! حال چرا فقط بی‌بی‌سی دروغ بگوید؟ خبرگزاری جمکران، از بی‌بی‌سی چه کم دارد؟ او هم می‌تواند دروغ‌های مبتذل و ادیبانه‌ای تقدیم خوانندگان کند، از نوع ادبیات بازار تهران، که محصول قرن‌ها پژوهش در تاریخ ذلت و حقارت حوزه‌های علمیه در جهان فقر فرهنگی شیعه است، که در «گذرگاه تاریخ»، همانطور که اکبرهاشمی، «کودتای صدر اسلام» یافته بود، «حزب عباسی» و مروج اسلام آمریکائی می‌یابد و در پی آن پرسش‌هائی «بی‌سرو ته» مطرح می‌کند:

«در گذرگاه تاریخ [...] حزب اموی و عباسی و مروجان اسلام آمریکائی[...] چرا پیامبر خدا از انجام دستورات الهی واهمه داشت؟[...] چرا همه امامان ما شهید شدند؟[...]»


ادیب و مورخ خبرگزاری جمکران، پس از چنین اکتشافات تاریخی، پاسخ‌های بی‌سروته «تاریخی» را نیز حوالة خواننده‌گان کرده مدعی وجود سلسلة الهی می‌شود، که مانند آل‌بویه، آنرا «آل‌الله» می‌‌خواند:‌

«نظام رهبری امت اسلام[...] در غدیر استقرار یافت [...] ولایت آل الله در غدیر تا قیامت پی ریزی شد و ولایت حضرت مهدی طرح شد[...] و غدیر بطلانی بر همه توطئه هاست[...]

نمی دانستیم که «الله» هم مانند جرج بوش و شاه حسین «آل» دارد! قدیمی‌ها، «آل» را عامل مرگ زائو می‌دانستند! خبرپراکنی جمکران ادعا می‌کند خداوند هم «آل» دارد! امیدواریم همسرشان از ایشان «آل» نگیرند! چون «آل الله»‌ ایشان نابود می‌شود، و شیعیان می‌مانند و «آل کشک»! بله خبرگزاری جمکران که از پاسخ‌های «عقلانی ـ دکارتی» خود به وجد آمده، یک رباعی کشکی هم ارائه کرده تا به سنی مذهب‌ها حالی کند که «حج‌شان» قبول نیست:

در مدح علی زبان فرو می ماند
خاک در او به آبرو می‌ماند
هر کس که رود به مکه بی حب علی
حجش به نماز بی وضو می ماند

چه رباعی هوش‌ربائی! کجاست خیام تا ببیند رباعی یعنی چه؟! یک رباعی، شامل خاک، آب،‌ حج و نماز بی‌وضو! فقط مانده مشخص شود که چنین رباعی‌ هوش‌ربائی را باید با پای چپ ‌خواند یا با پای راست؟! مسلماً این مهم اگر در «پژوهش‌های علمی» مقام رهبری وجود نداشته باشد، در قرآن هست، چون «همه چیز در قرآن است!» ادیب جمکران به این رباعی دلربا اکتفا نمی‌کند، و به عنوان حسن ختام یک «قطعة ادبی»، ویژه جوجه جاهل‌های بازار تهران هم تقدیم خوانندگان می‌کند:

«دقت در آیات قرآن ذهن و دل آدمی را متوجة تابلوی زیبائی می‌کند که گوئی آدمی می‌تواند همة اسلام و تمامیت بعثت انبیاء و سرنوشت امت‌ها را و فرجام زندگی بشر را در آن ببیند. روشنی آیات[...] آدمی را به وجد می‌آورد و تمام اجزای اسلام و امت اسلامی را به هم پیوند می‌دهد»


با توجه به شرایط کشورهای اسلامی، به راستی که «ذهن و دل» آدمی باید «زیبائی» را هم «ببیند»، چرا که اگر آدمی کور وکر نباشد «زیبائی» چنین فجایعی را هم نمی‌تواند دریابد! و اگر کسی به منطقة خاورمیانه بنگرد، و به‌ وجد آید، مسلماً روان‌پریش است. و اگر کسی سواد خواندن آیات مبهم و اکثراً بی سرو ته قرآن را داشته باشد، تنها چیزی که در آن‌ها نخواهد دید، به قول شاعر «روشنی» است! و به فرض که این آیات «روشنی» هم داشته باشند، چگونه این «روشنی» اجزای اسلام و مسلمین را به هم‌ پیوند می‌دهد، مگر دستگاه جوش اکسیژن است؟! آنچه پس از خواندن این مهملات کاملاً «روشن» می‌شود، همانا علیل بودن ذهن شاعر و ادیب جمکرانی است. که باید مواظب باشد «اغفال» نشود! چون حتی شاهرودی، که زبان فارسی هم نمی‌فهمد، به نفع چنین نماد ابتذالی حکم صادر نخواهد کرد!



0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت