یکشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۶

افتضاح و استعفا!
...
باز هم یکی از «نخبگان» حکومت اسلامی، به دلیل فرهیختگی بیش از اندازه، ناچار شده صحنة فقر فرهنگی حوزه علمیه را ترک کند. «حوزة علمیه» مصداق واقعی نام بی‌مسما شده! چرا که، آنچه در این حوزه وجود ندارد، همان علم است! این حوزه، در واقع مرکز تولید مشتی اراذل روانپریش است که با حمایت استعمار،‌ 28 سال است بر ملت ایران تحمیل شده‌اند. اینان، یا همانند اکبر هاشمی، به دلیل فقر، از سنین پائین به حوزه علمیه «ارسال» می‌شوند، یا مانند خاتمی حوزه «ارث» پدر مبارک‌شان است، و یا صرفاً به دلیل سوابق درخشان در نفس‌کش طلبی و تیغ‌کشی به درجات رفیعی از «علم» در این حوزه‌ها نائل می‌آیند. بله، حوزة علمیه، به ویژه حوزة علمیه قم، مرکز تولید علمای بزرگی چون رفسنجانی و غروی است. رفسنجانی را همه می‌شناسیم، اما کمتر کسی از سوابق دقیق ایشان اطلاع دارد. اکبر رفسنجانی مانند دیگر قهرمانان دست‌ساز ساواک ناگهان «جرقه» می‌زند و گذشتة روشنی هم ندارد، هر چند که اکثر ایرانیان می‌دانند فردی به نام اکبر رفسنجانی از کودکی نان حوزه علمیه را می‌خورده. و اینکه کودکان چگونه در حوزة علمیه زندگی می‌کنند، آنهم مشخص نیست. تنها می‌توان گفت که محیط حوزة علمیه، مسلماً جهت تعلیم و تربیت کودکان نمی‌تواند مکان مناسبی باشد، حوزة علمیه در ایران، یک بنیاد استعماری است که عملکرد آن بر «سرکوب» همه جانبه استوار شده، تا از این طریق بتواند مشتی «زورپرست» به جامعه تحویل دهد. و با توجه به دستاربندان تولیدی‌اش باید اذعان داشت که تاکنون در این امر بسیار موفق بوده. حال اکبر هاشمی را رها می‌کنیم، چون اخیراً به شمال رفته، تا شاهد «جرقة» دیگری باشد،‌که در وبلاگ دیگری به آن می‌پردازیم. پس بهتر است برویم به سراغ سیدمحمد غروی.

غروی، تا امروز سخنگوی جامعة مدرسین حوزة علمیه قم بود، و پس از مصاحبه با خبرنگار «آفتاب نیوز»، از این سمت استعفا داد! دلیل واقعی استعفای این عالم گرانقدر را نمی‌دانیم، ولی بهتر است به محتوای مصاحبه‌اش در آفتاب نیوز مورخ 16 تیرماه 1386، نگاهی بیاندازیم. محمد غروی در تأئید سخنان مصباح یزدی، به محیط مختلط دانشگاه‌ها اعتراض کرده، و گفته «اختلاط» عامل فساد است! و برای این امر باید فکر اساسی کرد. همانطور که بارها در این وبلاگ گفتیم، دستاربندان به دلیل زندگی در جهان معنویت، با واقعیت‌ها بیگانه‌‌اند، و به همین دلیل از ارائة راهکار برای تحقق رهنمودهای گرانقدرشان عملاً عاجز! اینان فقط فرمان دادن و فرمان بردن می‌شناسند، یا نقش خداوند بازی می‌کنند، یا بنده‌اند! ‌ و در هر دو صورت هیچ ارتباطی با انسان و جهان انسانیت ندارند. به عنوان نمونه، سید محمد غروی، زنان را فاقد احساس می‌داند، و می‌پندارد همة مردان با مشاهده جنس مخالف عنان اختیار از کف می‌دهند! چون به زعم ایشان زنان با مردان «تفاوت» دارند:

«وی با دفاع از جداسازی دختران و پسران در دانشگاه ها گفت[...] لزوم جدا سازی را آقایان بیشتر می‌توانند درک کنند[...] اختلاط دانشجویان بر دختران و زنان تأثیر چندانی ندارند [ندارد]»


بله و باز هم رسیدیم به همان قصة «بی‌بی‌گوزک» اصلی که پایه و اساس ادیان ابراهیمی است: زنان باعث می‌شوند مردان از راه راست منحرف شوند! ‌و اگر آقایان زن نبینند، «فساد» از میان خواهد رفت! البته منظور از فساد همان ارتباط زن و مرد است! اما اگر استدلال مضحک جناب غروی را ادامه دهیم به این نتیجه می‌رسیم که تمایلات جنسی درونی نیستند! به عنوان نمونه اگر مردی چشمش به زن نیفتد، هرگز تمایلی به جنس زن نخواهد داشت! یا اگر انسان چشمش به غذا نیفتد هرگز گرسنه‌ نمی‌شود، و بنا بر همین «منطق» حماقت و بلاهت که در حوزة «علمیه» تدریس می‌شود، نابینایان هرگز تمایل جنسی و گرسنگی را تجربه نخواهند کرد! بله، جهت مبارزه با «فساد» بهتر است، یکی از صدها هزار آیات عظام مورد تأیید کارخانة رجاله پروری، ‌ فتوی دهند که مردان ایران همه باید کور شوند، تا نبینند در ایران چه می‌گذرد. و مستحب است، اگر زنان نیز کور شوند، تا به این طریق فساد و بی‌بندوباری و چپاول و غارت از ایران زمین رخت بربندد!

سیدمحمد غروی پس از ایراد چنین سخنان فقیهانه‌ای ، ‌شمه‌ای از آخرین اکتشافات خود در زمینة جامعه‌شناسی و شکوفائی اقتصادی را نیز به این شرح بیان کرده، که مخالفان جدا سازی به دلایل دیگری به دانشگاه می‌آیند، و هرچه اختلاط جوانان مجرد کمتر شود، زمینة رشد و توسعه کشور بیشتر خواهد شد:

«در دانشگاه قم دختران و پسران جدا هستند. ممکن است عده‌ای که انگیزه دیگری از دانشگاه آمدن دارند، موافق جداسازی نباشند[...] هرچه اختلاط زن و مرد[...] کمتر شود، زمینه بی‌بندوباری نیز کمتر می‌شود و در مقابل زمینه برای رشد و توسعه کشور بیشتر خواهد شد[...]»

کد مطلب 62935

حضرت سیدمحمد غروی کاملاً حق دارند! امروز وقتی به کشور پیشرفتة عربستان می‌نگریم می‌توانیم درک کنیم دلیل پیشرفت و توسعه اجتماعی در این کشور چیست! و هنگامی که به کشور سوئد یا آلمان نظری بیفکنیم مشاهده خواهیم کرد که به دلیل مختلط بودن دانشگاه‌ها است که این دو کشور از نظر رشد و شکوفائی نمی‌توانند حتی به گرد عربستان برسند. و چرا راه دور برویم؟ همین افغانستان به برکت حکومت ملا عمر چنان رشد و پیشرفتی کرده بود که رشک جهانیان شد. و اصلاً آمریکا از شدت حسادت به افغانستان حمله کرد، تا کرزای را بجای ملاعمر بنشاند و در رشد و توسعة افغانستان سهیم شود! و هنگامی که مزایای جداسازی را درک کرد، خودش به عراق حمله کرد تا بی‌بندوباری عراق نتواند به افغانستان سرایت کند!

سید محمد غروی، جهت ریشه کن کردن «فساد» دستور داده تا صدا و سیما هم در برنامه‌های خود بازنگری کند. به احتمال قریب به یقین،‌ ایشان به صدا و سیمای جمکران رهنمودهائی ارائه خواهند داد مبنی بر اینکه اگر فیلم می‌سازد، همة هنرپیشه‌ها یا مرد باشند،‌ یا زن! و یک ستاد نظارت هم ایجاد شود تا به یک، یک خانه‌هائی که ساکنانش از بخت بد ناچارند صدا و سیمای جمکران را تماشا کنند، سر زده تذکر دهد، فیلم زنان را فقط زن‌ها می‌توانند تماشا کنند و ... و مسلم است که تنها به این ترتیب ریشة «فساد» کنده خواهد شد! به زعم امثال غروی!

سیدمحمد غروی، در حوزة علمیه قم «تدریس» هم می‌کند، ولی قادر به درک این‌مطلب نیست که همة زنان و مردان گرایش به جنس مخالف ندارند! و همه در محیط ناسالم حوزة علمیه رشد نکرده‌اند که از جنس زن وحشت داشته باشند. و یا همه در اندرونی حاج‌آقا زندگی نمی‌کنند که از مردان بهراسند! و ازهمه مهمتر حاج آقا نمی‌دانند که غریزة جنسی طبیعی‌ است، ولی تمایلات جنسی، ریشه در ضمائر انسان دارد، که ارتباط چندانی با «مشاهدات و ارتباطات» نمی‌تواند داشته باشد. و نتیجة مستقیم «جداسازی» از نظر جامعه شناسی، باعث ایجاد گروه‌هائی با «خلقیات مردانه» در میان زنان و گروه هائی با «خلقیات زنانه» در جمع مردان خواهد شد. پدیده‌ای که مستقیما به افزایش خشونت در جامعه منجر می‌شود. بله در کمال تاسف، آقای غروی با این مسائل به کلی بیگانه‌اند. و از حوزه علمیة جهان سوم است که شخصیت‌های بزرگی چون غروی و رفسنجانی برمی‌خیزند!

ولی همین حجت‌الاسلام و المسلمین آیت الله غروی، امروز از مقام سخن‌گوئی استعفا دادند و «آفتاب نیوز» در مطلبی تحت عنوان «پشت پرده استعفای غروی» نوشت، وی به دلیل طرفداری از اکبر رفسنجانی و انتقاد از فاطمه رجبی تحت فشار تندروها قرار گرفته! یک منبع آگاه، و طبق معمول ناشناس به «آفتاب نیوز» گفته:

«مصاحبه‌های آقای غروی مثل حمایت ایشان از احضار احمدی نژاد به مجلس[...] و رد انتقادات یکی از روحانیون نسبت به رفسنجانی از دلایل فشار و انتقاد به ایشان بود[...] این منبع آگاه همچنین محدود کردن غروی در مصاحبه و اظهار نظر را از سوی برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه[...] دلیل دیگر استعفای وی دانست.»
کد مطلب: 62993

اگر برخی از اعضای جامعة مدرسین حوزه بالاخره متوجه شده‌اند که، سخنان سیدمحمد غروی آبروی نداشته حوزه را بیش از پیش خواهد برد، باید گفت، این امر خود فی‌نفسه نشانة رشد و توسعة حوزه به شمار می‌رود.


0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت