پنجشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۶

«رکسان» و بحرین!
...

در پی «اعترافات» بی‌سروته هاله اسفندیاری، تاجبخش و جهانبگلو در سیمای جمکران، وزیر کشور ایتالیا هم ناگهان طرفدار «حجاب اسلامی» شد! «حنا زرچوبه»،‌ مورخ 28 تیرماه 1386، به نقل از«کوریره دلاسرا»،‌ یکی از رسانه‌های فاشیست‌ ایتالیا می‌نویسد، وزیر کشور ایتالیا گفته حجاب، تأثیر مثبتی در حفظ احترام زنان مسلمان دارد! و به عبارت دیگر «مرگ» خوب است،‌ ولی برای همسایه! همانطور که دموکراسی هم بد است، برای ایرانیان!

عاقبت بخش نخست سریال «اعترافات» ساختة سیمای جمکران پخش شد! و مانند همة فیلم‌های ساخته و پرداختة ساواک، مهیج و بسیار ابلهانه بود! و پاسدار شریعتمداری،‌ که اخیراً «ثابت» کرده بحرین متعلق به ایران بوده، با انتشار این «اعترافات» باز همین امر را به اثبات رساند! ما هم با بی‌صبری منتظریم «جمهوری اسلامی»، «انتخاب» و دیگر روزی‌نامه‌های جیره‌خوار استعمار، «ثابت» کنند، کشورهای حاشیه دریای خزر، نه تنها متعلق به ایران بوده‌اند، که اکنون نیز به ایران تعلق دارند، منجمله خود فدراسیون روسیه! از این گذشته، «کرواسی» هم متعلق به ایران است، چون نه تنها کروات‌ها، روزگاری خراج‌گزار امپراطوری هخامنشی بودند که «رکسان»، همسر اسکندر مقدونی و پسرش، در کرواسی به قتل رسیدند، و در همانجا به خاک سپرده شدند. هر چند رکسان مسلمان نبوده، ولی فعلاً کرواسی هم باید «دیة» رکسان و پسرش را به «ما» بپردازد، تا ببینیم بعد چه تصمیمی بگیریم. در واقع تصمیم ما بستگی به بخش دوم سریال «اعترافات» دارد، که هنوز از سیمای جمکران پخش نشده. ولی از حق نگذریم، بخش نخست این «اعترافات» از شاهکارهای سینمائی مک‌کارتیسم، ویراست جمکران است!

از قرار معلوم، هاله اسفندیاری، رامین جهانبگلو و کیان تاجبخش، «اسرار» مهمی را برای ملت ایران فاش کرده‌اند! آن‌ها گفتند که بنیادهای آمریکائی،‌ در پی ایجاد «دموکراسی»، «جامعة مدنی» و تحقق کلیة مطالبات آزادیخواهان ایران‌اند! نیازی به توضیح نیست که در اینصورت، پاسدار شریعتمداری بلافاصله «ثابت» خواهد کرد، «آزادیخواهان» ایران، همگی آمریکائی‌اند! و نگرانی اربابانش در ایالات متحد، از این بابت آناً برطرف خواهد شد! کیهان، ‌ مورخ 28 تیرماه 1386، متن کامل «اعترافات» این سه «ناجی» حکومت اسلامی را به زبان ابتذال خود منتشر کرده، که ترجمه و بررسی آن به زبان فارسی و «آدمیزادگان» چنین است:

هاله اسفندیاری 67 ساله، 44 سال پیش، در 23 سالگی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشتة روزنامه نگاری و تاریخ هنر در دانشگاه وین به پایان رسانده، مستقیماً به بنیاد فرهنگی فرح پهلوی در باغ فردوس رفته، و مسئول امور فرهنگی این بنیاد می‌شود! و البته هاله اسفندیاری در مورد کسی که وی را در بنیاد فرهنگی فرح پهلوی استخدام کرده هیچ نمی‌گوید. و اطمینان داشته باشید که فرد مذکور نیز، که در خارج از ایران ساکن است و در همة موارد به جنجال و هیاهو می‌پردازد، و اخیراً خواستار «بمباران» ایران شده‌ بود، در این مورد خاص هیچ نخواهد گفت! مصلحت نیست! در غیر اینصورت، پیش از این حرف‌ها، نام همة کارمندان مرکز فرهنگی باغ فردوس و همه جیره‌خواران «فرهنگی» این تشکیلات را برای ملت ایران «افشا» می‌کردند، تا همگی با «فرهیختگان» و «نخبگان» دوران پهلوی آشنا شوند! ولی همانطور که اشاره شد «مصلحت» ندیدند! چرا که گروهی از همین «فرهیختگان»، امروز ریزه خواران سفرة حاکمیت ولایت فقیه‌اند، و همانطور که هاشمی شاهرودی، به زبان فارسی «کربلا ـ نجف» می‌گوید، آبروی‌شان باید حفظ شود، چون از «خودی‌ها» هستند! بازگردیم به «اعترافات»!

هاله اسفندیاری در ادامة «اعترافات» مهیج خود می‌افزاید، دو ماه پیش از براندازی پرشکوه انقلابی به لندن رفته و هیچ‌کار نمی‌کرده. ولی از سال 1980، به مدت 14 سال به تدریس زبان فارسی در دانشگاه پرینستون در ایالات متحد پرداخته! و می‌دانیم که هاله جان فارسی زبان است، ‌ ولی به صرف اینکه کسی به زبان فارسی سخن می‌گوید، نمی‌تواند در دانشگاه پرینستون زبان فارسی تدریس کند! می‌بینیم که «امدادهای غیبی» موجود در جبهه‌های جنگ استعماری با عراق، همگی ریشه در ایالات متحد،‌ برندة اصلی جنگ داشته‌اند! بله، و اینچنین است که پس از بهره‌مند شدن از امدادهای غیبی، هاله اسفندیاری در سال 1996، از مرکز «ویلسون» یک بورس مطالعاتی هم دریافت می‌کنند، و سال بعد، به دعوت مسئول برنامة بین‌الملل ویلسون، ‌ مأمور تشکیل برنامة خاورمیانه می‌شوند. هاله اسفندیاری می‌گوید، نقش وی در این مرکز شناسائی سخنرانان و ایجاد ارتباط با آن‌ها بوده تا یک «شبکه» تشکیل دهد. و ما هم به ناچار در همین نقطه سخنان خانم اسفندیاری را قطع می‌کنیم، تا بپرسیم اگر تشکیل «شبکه»، ‌ یک فعالیت «امنیتی ـ سیاسی» است، چگونه کسی که در سازمان‌های امنیتی آموزش ندیده، قادر است به ادعای خودش «شبکه» تشکیل بدهد؟ البته این مسائل در صورتی می‌تواند قابل قبول باشد که اعترافات هاله اسفندیاری از بیخ و بن ساخته و پرداختة ساواک نباشد! پیشتر هم اشاره شد که چنین اعترافاتی، حتی اگر واقعیت داشته‌ باشد، از هر نظر فاقد ارزش خواهد بود. درمورد هاله اسفندیاری پیشتر اشاره شد که وی از نزدیکان قبیلة رفسنجانی است و مأموریت ارائه «تصویر دلپذیر» از حاکمیت ایران در دستورکارش قرار داشته. حال بپردازیم به اعترافات کیان تاجبخش.

کیان تاجبخش 46 سال دارد ولی به یاد ندارد دقیقاً در چه سنی به شبانه روزی در انگلیس رفته! می‌گوید حدود 7 یا 8 سالگی! وی ادعا می‌کند تا 37 سالگی زبان فارسی بلد نبوده و خواندن و نوشتن فارسی را هم نمی‌دانسته، و علاقه‌ای هم به مسائل ایران نداشته. ولی همین فرد ادعا می‌کند «بیژن خواجه پور» به وی توصیه کرده به ایران سفر کند و با مجلة «گفتگو» همکاری نماید! چون در این مجله در مورد «دموکراسی» و «جامعه مدنی» بحث می‌شود. تاجبخش در «اعترافات» خود نمی‌گوید چرا و چگونه، در سن 37 سالگی زبان فارسی آموخته، ناگهان به مسائل ایران علاقمند شده، و...!

هنرپیشة دیگر سریال «اعترافات» رامین جهانبگلو است. وی می‌گوید مدت 19 سال در فرانسه به تحصیل در رشته‌های علوم سیاسی، فلسفه و تاریخ مشغول بوده. رامین جهانبگلو همان کسی است که پیشتر در باره او نوشته‌ایم، از نزدیکان محمد خاتمی است، و گویا حکومت ایران قصد داشته با هیاهو پیرامون وی، یک انقلاب مخملی هم به وی «نسبت» بدهد. و شکست برنامة جهانبگلو به صراحت نشان داد که روضه‌خوان‌ها به دلیل بی‌کفایتی، حتی قادر به «خود براندازی» هم نیستند! استعمارگران گرامی! سفله پروری این عواقب را هم دارد! کسی که سرش به تن‌اش بیارزد، و به قول قدیمی‌ها پدر مادر داشته باشد، با استعمارگر همکاری نخواهد کرد! بنابراین در انتظار معجزه از سوی دست نشاندگان خود نباشید! به ویژه امروز که دیگر اتحادجماهیر شوروی، یار دیرین استعمار در خاورمیانه، از میان رفته! و تنها بهره‌ای که حاکمیت ایران، به زعم خود، توانست از این به اصطلاح «اعترافات» ببرد، این است که هر کس سخن از «دموکراسی»، «جامعه مدنی» و «جنبش زنان» بر زبان آورد، از این پس متهم به عضویت در شبکة «فرضی» هاله اسفندیاری خواهد شد،‌ و پاسدار شریعتمداری، با استناد به اعترافات بی‌سروته هاله اسفندیاری‌ها، تاج بخش‌ها و جهانبگلوها، «ثابت» خواهد کرد که او نیز «جاسوس» آمریکا‌ست، و «بحرین» متعلق به ایران بوده!



0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت