چهارشنبه، مرداد ۱۷، ۱۳۸۶


چرتکة عموسام!
...

نخستین پیامد «مذاکرات» حکومت «ضدامپریالیست» دستاربندان، با اربابان آمریکائی در بغداد، این بود که آخوند «محتشمی‌پور» نیز به یاد «منافع ملی» و «مردم محروم» افتاده، و با احداث خط لولة صلح مخالفت می‌کند! البته، «فتوای» محتشمی‌پور فقط شامل «صدور گاز» می‌شود، با نفت هیچ کاری ندارد! در چارچوب خوش‌خدمتی به ایالات متحد، سایت «نوروز» مورخ 8 اوت 2007،‌ از خط لولة «غیرشرعی»، آخرین اختراع آخوند محتشمی‌پور، ‌ خبر می‌دهد! این میرزای شیرازی هزارة سوم، ناگهان به این نتیجه رسیده که صادرات گاز به هند، مردم ایران را در تنگنا قرار می‌دهد! البته اگر همین گاز به اروپا صادر می‌شد، امثال محتشمی‌پور «خفقان» گرفته بودند، ولی از آنجا که اینبار، صدور گاز به هند،‌ منافع اربابان در غرب را به خطر می‌اندازد، محتشمی‌پور هم از خواب 28 ساله بیدار شده و مانند میرحسین موسوی و نژادحسینیان به یاد «منافع ملی» و «مردم محروم» ایران افتاده! در وبلاگ «گاز پرافتخار» گفتیم که پادوهای ایالات متحد، هر گاه امکان صلح در منطقه فراهم شود، متحمل خسارات فراوان خواهند شد، و به همین دلیل تاکنون، با حمایت آمریکا، از تمامی امکانات بهره گرفته‌اند، تا احداث «خط لولة صلح» را به تأخیر بیاندازند. البته در تاریخ «پرافتخار» سیاست پیشه‌گان ایران، محمد مصدق در ارائة چنین «خدماتی» پیشگام همگان بود. ولی آنزمان که امثال مصدق و کاشانی با حمایت «اوباش»، نفت «ملی» می‌کردند، تا منافع انگلیس را تأمین کنند، دیگر گذشته! «جنگ سرد» به پایان رسیده، و اعضای دموکراسی‌پرور «ناتو» و ریزه‌خواران‌ سنتی‌شان در منطقه، نمی‌خواهند این واقعیت «تلخ» را بپذیرند! به همین دلیل، محتشمی‌پورها همچنان به عربده‌جوئی‌های «سنتی» خود ادامه می‌دهند!

آخوند محتشمی‌پور، که طی 28 سال خفقان مطلق گرفته بود، فتوی صادر کرده که احداث «خط لولة صلح» باید به تأئید مجلس برسد! می‌دانیم که طرح احداث خط لولة صلح به دورة پیش از ریاست جمهوری احمدی نژاد مربوط می‌شود، و عجیب است که محتشمی‌پور آن‌ هنگام سکوت اختیار کرده‌ بود؟! و امروز نیز فقط در مورد «گاز» فتوی داده، و در مورد قراردادهای خفت‌بار صدور نفت هیچ نمی‌گوید! امروز، آخوند محتشمی‌پور ناگهان از خواب غفلت بیدار شد، و دریافت که هر «قراردادی»، البته‌ نه در مورد صدور نفت، فقط در مورد صدور گاز، می‌باید به تصویب مجلس برسد:

«عقد هر نوع قراردادی در خصوص صدور گاز باید به تائید و امضای مجلس برسد.»

محتشمی‌پور می‌گوید، فتوای فوق، با توجه به «دیدگاه» خمینی صادر شده، و حتماً ایشان هم فقط چارچشمی مواظب مخازن گاز بودند، و به مخازن نفت کاری نداشتند، چون نفت را اربابان غارت می‌کردند و از سوی خداوند «صیانت» می‌شد! ولی مخازن گاز، ‌ توسط «خداوندان خمینی» غارت نمی‌شد، به همین دلیل محتشمی‌پور می‌گوید:

«اینجانب[...] با توجه به دیدگاه امام خمینی [...] بر وجوب صیانت از مخازن، صدور گاز را [...] درست نمی‌دانم.»


و البته، علاوه بر «دیدگاه» خمینی، محتشمی‌پور با استفاده از چرتکة عمو‌سام، همان محاسباتی را کرده که پیشتر، توسط «نژادحسینیان» در سایت رعایای الیزابت دوم مطرح شده بود! و به همان نتیجه هم رسیده: 156 میلیارد دلار خسارت طی 25 سال! البته محتشمی‌پور، مرتکب 2 اشتباه بزرگ شده. چرا که، همانند نژاد حسینیان فراموش کرده، به 10 میلیون نفر ایرانی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند اشاره کند! و در ضمن متذکر شده که این خسارت 156 میلیارد دلاری طی 25 سال به «منافع ملی» و «مردم محروم» وارد می‌آید. در نتیجه آن 1000 دلار کذا برای هر نفر را، در طول 25 سال می‌توان بین 10 میلیون نفر تقسیم کرد! و به این ترتیب انگیزة «مردم محروم» برای «شورش» فروکش کرده، شبه اصلاح طلبان برانداز به نتایج مطلوب نمی‌رسند!

پیشتر گفتیم که بهای گاز یا نفت صادراتی را کشور فروشنده تعیین نمی‌کند، ‌همچنین یادآور شدیم که به دلیل عدم حضور حامیان اصلی طالبان در منطقه، «بریتیش پترولیوم» و «داچ شل» در احداث این خط لوله، حکومت «مستقل» ایران و شبه کشور پاکستان، جهت حفظ منافع اربابان خود در غرب، احداث خط لوله صلح را با اشکال مواجه کرده‌اند. اما تا امروز هیچ‌کس، بهانه‌ای ابلهانه تر از «غیرشرعی» بودن این خط لوله ارائه نکرده بود! خوشبختانه محتشمی‌پور موفق به احراز رتبة نخست در بلاهت «علمی» و «مستدل» شد! بله، اینگونه «براهین» فقط می‌تواند از سوی دستاربندان مزدور استعمار ارائه شود. همانطور که «میرزای شیرازی» نیز، جهت خوش خدمتی به انگلیس فتوای معروف را صادر کرد. می‌بینیم که مسیر مبارزات ضداستعماری غلامان سفارت، که به زیور نعلین و دستار نیز آراسته‌اند، از «قضای روزگار» درست در جهت تأمین منافع استعمار قرار می‌گیرد!

همچنین پیشتر اشاره کردیم، که سیاست ایالات متحد جهت ایجاد «اتحادجماهیراسلامی»‌ در منطقه شکست خورده، و از اینرو، ‌جهت اعمال فشار بر چین، هند و روسیه، آمریکا سعی دارد، «هرج‌ومرج» را در منطقه گسترش دهد. و یکی از مهم‌ترین موانع در راه اعمال چنین سیاستی، همین خط لوله صلح است! چرا که منطقة انتقال انرژی، الزاماً منطقه‌ای امن خواهد بود، و چنین امنیتی در منطقه، مستقیماً تهدیدی برای منافع غرب است. از اینروست که عربده‌های محتشمی‌پورها در سایت «نوروز» به هوا برخاسته! آن‌هم جهت حفظ منافع مردم محروم ایران! گویا اگر ایران گاز را صادر نکند، آنرا به «مردم محروم ایران» خواهد داد! می‌دانیم که چنین نیست! ولی محتشمی‌پورها و شرکاء نمی‌دانند که مردم ایران نیک می‌دانند، و دیگر فریب این مهملات را نخواهند خورد. محتشمی‌پور نیز، مانند نژادحسینیان، قیاس به نفس کرده و مخاطب را ابله پنداشته، چرا که دقیقاً همان مهملات نژادحسینیان را تکرار می‌کند. محتشمی‌پور که سوابق درخشان‌اش مانند میرحسین موسوی و نژادحسینیان، شرکت فعال در 28 سال جنایت و چپاول حکومت اسلامی در ایران است، می‌گوید، اگر گاز به هیچ جا صادر نشود، مردم کمبود گاز در داخل را به حساب کمبودهای دولت می‌گذارند، ولی اگر در داخل کمبود گاز باشد، و گاز به هند صادر شود، دیگر کسی باور نخواهد کرد که دولت امکانات ندارد! ایشان، که مانند دیگر همپالکی‌های‌اشان در حوزه، به دلیل آن دستار و نعلین‌ کذا، خود را مجاز به دروغگوئی، در تمامی زمینه‌ها می‌بینند، گویا به دلیل شتاب بیش از حد جهت ارائة خدمات به ارباب، فراموش کرده‌اند که این شبه دولت ایران نیست که امکانات فنی صدور گاز را فراهم می‌کند، بلکه شرکت‌های هندی و روسی این امکانات را فراهم می‌آورند! از قدیم گفته‌اند، عجله، کار شیطان است! و می‌بینیم که محتشمی‌پور تا چه حد در ابراز نظرات کارشناسانه‌اش، شتاب به خرج داده! نظراتی که آن‌ها را جزو «اعتقادات» خود نیز به شمار آورده، می‌گوید:

« معتقدم[...] اینکه قبل از تامین نیاز داخل، گاز کشور صادر شود[...] نه شرعی است و نه با قانون مطابقت دارد.»

سایت نوروز در ادامة فتوای مضحک محتشمی‌پور، به این «قرارداد ننگین» و «خیانت‌بار» اشاراتی کرده! ولی همین سایت فراموش می‌کند که، «ننگین‌ترین» و «خیانت‌بارترین» قراردادها، همان «قرارداد طبیعی» و نانوشته‌ای است که سرسپردگی بنیاد مذهب را به استعمار تضمین کرده و می‌کند. این سرسپردگی که با فتوای میرزای شیرازی متبلور شد، به فاجعه «ملی‌شدن نفت»، و بعدها به براندازی 22 بهمن انجامید. ولی امروز، دیگر برای محتشمی‌پور و جیره‌خواران استعمار، امکان سوء استفاده از«‌اعتقادات شرعی» وجود ندارد! بنابراین اگر علی‌خامنه‌ای هم مانند محتشمی‌پورها «معتقد» باشد که «خط لولة صلح» با منافع اربابان هماهنگی ندارد و «اعتقادات» خود را به حساب «مردم محروم» بگذارد، نتیجه‌ای نخواهد گرفت! در ضمن، به شبه اصلاح‌طلبان در سایت «نوروز» یادآور می‌شویم که آن 156 میلیارد دلار خسارت را که با چرتکة عمو سام محاسبه می‌کنند، بهتر است به همراه خود به «بایگانی تاریخچة» استعماری منطقه ببرند!


1 نظردهید:

At ۱۱:۱۴ قبل‌ازظهر, Blogger Unknown said...

با سلام خدمت ناهيد الهه ي زمين در روزگار گسترش ظلم آسمان
حدود 2 ماه ميشود كه مرتب به وبلاگ واقعا غريب شما سر ميزنم و شيفته وار تمامي مطالب شما را دنبال مي كنم .
خانم ركسان از اينكه جدا مرا به راه راست كج نموديد متشكرم دوم اينكه شما چند سال است كه مشغول مطالعه هستيد براي من جالب اين جاست اين همه اطلاعات رو چطور جمع آوري مي كنيد كه از هرگلستان ورقيست و از هر بستان گلي.
و يك سئوال جدي تر ...چه كسي يا چه كساني در اين وانفساي همه چيز قابل اعتنا و قابل تكيه هستند؟
ايا بجز دونان و شوتان كساني چون ركسان هم هستند ؟ آنها چه ويژگي دارند كه متفاوت از دونان و غلامان و فعلگان كدخدايانند؟ هر چه بافتم در عرض دو ماه پنبه شد جدا در شناسايي منابع خوب نازمند راهنمايي هستم بسيار متشكر ميشوم اگر اشارتي شود.
امير از خراسان

 

ارسال یک نظر

<< بازگشت