جمعه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۶


گوسفند و «معنویات»!
...

روزنامة لوموند مورخ 9 سپتامبر 2007، از فرمایشات اخیر پاپ در اطریش گزارشی تهیه کرده. روز هفتم سپتامبر حضرت پاپ در شهر وین و در مقابل رئیس جمهور اطریش، سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی شدیداً از جوامع غربی انتقاد کرده‌اند. پاپ گفته، زندگی برپایة پیشرفت اقتصادی و عدالت اجتماعی شایستة انسان نیست، باید به «ارزش‌های اساسی و جاودان» اهمیت داده شود. بله، آخوندهای کاتولیک می‌پنداشتند که پس از فروپاشی اتحادجماهیر شوروی، مردم کشورهای اروپای شرقی همگی کار و زندگی را رها کرده، دم در کلیسا‌ها صف می‌بندند، زانو می‌زنند، صلیب می‌کشند، و از این مسیر نان کلیسا در روغن خواهد افتاد! افسوس و صدافسوس که چنین نشد! حتی در کشور عقب افتاده‌ای چون لهستان، دکان «لخ والساها» تعطیل شد، و رمالان کاتولیک که از اردوگاه فاشیسم، پرچم مبارزه با مارکسیسم و ماتریالیسم برافراشته بودند، امروز از زندگی ملت‌ها به شدت آشفته خاطر شده، همه را به «بازگشت به ارزش‌ها» فرا می‌خوانند. البته جماعت آخوند در اروپا با مردم کاری ندارد، بیشتر روی سخن‌اش با حاکمیت‌ها است. حضرات بسیار مایلند که در حکومت شریک شده، دوران شیرین تفتیش عقاید را دوباره زنده کنند. البته این «آرمان انسانی» را بر زبان نمی‌آورند، شعار خادمان کلیسا فعلاً «دفاع» از حقوق بشر است! ولی بشر در ذهن اینان بشری نیست که موجودیت دارد و زندگی می‌کند، مقصود اینان بشری است که هنوز به صورت جنین در شکم مادر قرار دارد. و از اینرو است که به تشویق چماقداران مخالف سقط جنین می‌پردازند، تا آن‌ها با به قتل رساندن پزشکان، و با تهاجم به کلینیک‌هائی که عمل سقط جنین در آن‌ها صورت می‌گیرد، قانون و مقررات «لائیک» را نقض کرده، از «حقوق بشر» دفاع کنند!

بله، دفاع از حقوق بشر در قاموس اصحاب کلیسا، با نقض قوانین مدنی و تجاوز به حریم دیگران توأم است. جالب اینجا است که آخوندهای کلیسای کاتولیک در دفاع از «حقوق بشر کلیسائی»، ‌گوی سبقت را از همپالکی‌های پروتستان، مسلمان و یهودی ربوده‌اند. این جماعت که در ظاهر دنیا را ترک کرده و ازدواج را نیز نفی می‌کنند، می‌گویند، حتی اگر بارداری جان مادر را به خطر اندازد، سقط جنین ممنوع است! اینان در ضمن استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری را نیز مردود می‌شمارند. ولی از همه مهمتر مبارزة همه جانبة کلیسا با آزادی بیان است. و در این راستا، برای ایجاد فضای دو قطبی کاذب در جامعه، خلق آثار «ضدمسیح» و «مسیح‌پرستانه» را به شدت تشویق می‌کند. کلیسا، علیرغم دنیاستیزی‌های نمایشی، و شنا کردن در استخر «معنویت»، خود از سهامداران بزرگ صنایع تولید و فروش اسلحه است. و هرچه دامنة جنگ گسترده‌تر شود، آخوندهای مسیحی فربه‌تر خواهند شد. و هرچه ثروت کلیسا افزایش یابد،‌ پشتیبانی آخوندهای مسیحی از فاشیسم اسلامی بیشتر می‌شود. چرا که فاشیست‌های مسلمان در واقع روی دیگر سکة فاشیسم سنتی و مسیحی‌اند. در این چارچوب،‌ شرفیابی محمد خاتمی به درگاه آخوندهای آنگلیکان و کاتولیک را بهتر می‌توان بررسی کرد. بله، همچنان که محمد خاتمی امروز برای دفاع از اسلام در کشور ایران سینه چاک می‌دهد، پاپ هم به دفاع از مسیحیت در اروپا برخاسته، و به همان ترتیب که خاتمی، با نفی گذشتة پیش از اسلام ایران، و نفی اقلیت‌ها و غیرمذهبی‌ها، ملت ایران را محدود در چارچوب ذلت و حقارت اسلام می‌خواهد، پاپ هم با نفی تداوم تاریخی ملت‌های اروپا، موجودیت تاریخی آنان را خارج از زنجیر اسارت مسیحیت نفی می‌کند.

در سخنرانی اخیر خود، پاپ اعتراض کرده که چرا در مقدمة پیش‌نویس قانون اساسی اروپا، بجای «اروپای مسیحی»، از مجموعة‌ میراث «مذهبی»، «اومانیست» و «فرهنگی» یاد شده! چرا که به زعم اصحاب کلیسا، پیش از توحش مسیحیت،‌ در اروپا هیچ وجود نداشته، و پس از استقرار مسیحیت در اروپا نیز هیچ تفکری نمی‌تواند به رسمیت شناخته ‌شود! به زبان ساده‌تر آخوندهای مسیحی همان می‌گویند که رمالان حکومت اسلامی: تاریخ ملت‌ها با اسلام یا مسیحیت آغاز شده، و هیچکس حق ندارد توحش ادیان ابراهیمی را به زیر سئوال برد. می‌بینیم که،‌ وجه مشترک رمالان ادیان ابراهیمی، همان نفی تداوم تاریخ، و در نتیجه نفی عامل انسانی است. در قاموس اینان، بر روی زمین، بجز بندگان هیچ موجودی نمی‌تواند زندگی کند. چرا که در غیر اینصورت تعداد گوسفندان «گلة گمشده»‌کاهش یافته، درآمد «شبانان» نیز تقلیل خواهد یافت! هر چه تعداد گوسفند بیشتر شود، درآمد مسجد و کلیسا هم بیشتر خواهد بود. در نتیجه، هر چه در اروپا از تعداد گوسفندان کاسته شود، اصحاب کلیسا از روضه‌خوانان جهان اسلام بیشتر حمایت خواهند کرد. با توجه به سرسپردگی حکومت‌های اسلامی به کشورهای غربی، گوسفند مسلمان نه تنها برای آخوندهای جهان اسلام که برای دعانویس‌های مسیحی هم سود فراوان به دنبال خواهد آورد. و هر چند اصحاب کلیسا، به ویژه اهالی کلیسای کاتولیک، مردم را از گرایش به دنیا و مادیات منع می‌کنند، مادیات برای‌شان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کلیسای کاتولیک در فرانسه، املاک فراوانی در اختیار دارد ولی تاکنون دیده نشده که اصحاب کلیسا یک خانه در اختیار بیخانمان‌ها قرار دهند، کسانی که هر سال از گرما یا سرما جان می‌سپارند. چرا که آخوند جماعت فقر را «خواست خداوندگار» و «مشیت الهی» می‌داند! بنابراین ثروت افراد هم «خواست خداوند» و مشیت الهی تلقی می‌شود، هر چند از راه جنایت، قاچاق مواد مخدر، تجارت انسان و اسلحه به دست آمده باشد. از اینرو، آخوندهای ادیان ابراهیمی هرگز به نفع فرودستان حرکتی نخواهند کرد، هر چند که در ترهات‌شان همه را به ترک دنیا تشویق می‌کنند، خود بیش از همه به مادیات دنیا وابسته‌اند. به همین دلیل هنگامی که اتحادیة اروپا از واتیکان خواستار پرداخت مالیات بر درآمد شد، نخست وزیر واتیکان به اتحادیة اروپا نصحیت کرد، بجای پرداختن به مادیات، «ارزش‌های معنوی» را رعایت کند!

بله، کمیسیون اقتصادی اتحادیة اروپا اخیراً از دولت «سوسیالیست» ایتالیا خواسته تا در مورد اعطای امتیازات مالیاتی به واتیکان توضیح دهد. و روز چهارشنبه 5 سپتامبر، روزنامة «لارپوبلیکا»، به نقل از نخست وزیر «دولت معنوی» واتیکان نوشت:

«حمله به کلیسا کافی است! [...] این صحبت‌ها چهرة ایتالیا را تخریب می‌کند و به فقرا هم ضربه‌ می‌زند [...] کلیسا همواره در کنار مصیبت دیدگان است! ماموریت جهانی کلیسا، توزیع منابع میان فقرا است! بعضی گروههای شناخته شده قصد بی‌اعتبار کردن کلیسا را دارند!»

با در نظر گرفتن اینکه، سه روز پس از «بی‌اعتبار کردن کلیسا»، حضور حضرت پاپ در وین تنها 7000 گوسفند را بسیج کرده بود،‌ و بسیاری‌ از آن‌ها هم «توریست» بودند، باید به دکانداران واتیکان بگوئیم که، «فروپاشی»، به اتحاد جماهیر شوروی محدود نمی‌ماند، و «خواست خداوند» ابراهیم، در برابر «جبرتاریخ»، محکوم به شکست خواهد بود!

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت