جمعه، آبان ۱۱، ۱۳۸۶

کدوی شکسته!
...

امسال ایام «مبارک» هالوین مصادف است با ضربت خوردن کدوی عموسام! همانطور که دیدیم، کدوی عموسام با خروج بی‌نظیر بوتو از پاکستان به شدت ترک خورد! و هر چه سعودالفیصل دست و پا زد، تا شکست در پاکستان را با پیروزی در«خلیج فارس» جبران کند، موفق نشد! چون یک هفته قبل از پیشنهاد «اعلیحضرت» پادشاه عربستان، روسیه مخالفت خود را با طرح آیندة حضرت‌والا اعلام کرده بود! اما پیش از ادامة مطلب، در این ایام «مبارک»، جهت پایان دادن به هیاهوی دموکراسی طلبی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که گوش فلک را کر ‌کرده، بهتر است یادآور شویم، متن رسمی مخالفت این سازمان فاشیستی با دموکراسی، در «آفتاب نیوز»، مورخ 6 مردادماه سال 1385 منتشر شده. بنابراین سایت‌های «مستقل» که سازمان بهزاد نبوی و محسن آرمین را مدافع دمکراسی معرفی می‌کنند، ‌بهتر است نگاهی به مطلب «آفتاب نیوز» در این تاریخ «میمون» بیاندازند، تا ما هم فرصت کنیم، و بپردازیم به «پیشنهاد انقلابی» سعودالفیصل!

پس از گذشت 20 سال، بالاخره پادشاه عربستان افتخار شرفیابی به کاخ «باکینگهام» را یافت، البته علیاحضرت ملکة عربستان همسر تاجدارشان را همراهی نمی‌کردند، چون خرج شام و ناهارشان در باکینگهام کمر الیزابت دوم را می‌شکست. طی 20 سال اخیر، حاکمیت انگلستان، گویا به دلیل «تعهد شدید به اسلام»، ترجیح می‌داد که، «بن‌لادن» را به عنوان پادشاه عربستان به رسمیت بشناسد. و امروز که منافع «بریتیش پترولیوم» در منطقه تهدید می‌شود، حاکمیت «علیاحضرت» ملکة انگلستان، به ناچار، «تعهد» خود به «اسلام طالبانی» را با «تعهد» به اسلام «سلطنت طالبانی» جایگزین فرمود، و دعوت از «سعودالفیصل» را در این چارچوب می‌توان بررسی کرد. شیخ سعودی، پس از ملاقات با الیزابت دوم، گویا به دلیل صرف «پودینگی» بسیار انگلیسی، از شلغم پخته، نبوغ‌شان جرقه زده و پیشنهادی داده‌اند که کارساز ایالات متحد و نوکران‌اش، به ویژه سازمان «القاعده» باشد!

در عمل، پیشنهاد استعماری ایشان، یعنی ایجاد کنسرسیوم غنی سازی اورانیوم در کشور سوئیس، تهدید مستقیم «صلح» در کشورهای حاشیة خزر است. در برابر مخالفت روسیه با تجهیز حکومت جمکران به سلاح اتمی، آنگلوساکسون‌های دو سوی آتلانتیک، به زعم خود خیلی زرنگی کرده‌اند، و از زبان «خادم» تاجدار خود، که همان «خادم‌الحرمین» باشد، طرحی ارائه داده‌اند، که اگر امروز نتواند روضه‌خوان‌ها را چون پاکستان به سلاح اتمی مجهز کند، در دراز مدت از طریق کشور سوئیس این مهم را به انجام خواهد رساند! و در صورت اجرای این طرح «جادوئی»، هیچیک از اعضای دائم شورای امنیت، مسئولیت تجهیز گورکن‌ها به سلاح هسته‌ای را بر دوش نخواهند داشت! اینچنین است که، بعضی‌ها می‌خواهند روسیه در برابر عمل انجام شده قرار دهند. گام بعدی در این طرح حکیمانه این است که ایالات متحد و نوکرانش در اروپای شرقی، بلافاصله از تهدید موشکی جمکران احساس خطر کرده،‌ خواستار نصب سپردفاعی در کشورشان می‌شوند! البته این همان طرح سابق آمریکا است، و پیشتر هم با مخالفت روسیه روبرو شده بود. و باعث شد در آستانه سفر ولادیمیر پوتین به ایران، کاندی رایس و رابرت گیتس را، نیم ساعت سرپا در انتظار ملاقات با ولادیمیر پوتین معطل کنند!

بله، از وقتی استعمار غرب کنترل بر بهای نفت را از دست داده، غربی‌ها در صدد بر آمده‌اند که سازمان اوپک را با «کنسرسیوم تولید سوخت هسته‌ای»، در کشور سوئیس جایگزین کنند. از‌آنجا که در این کشور، اخیراً یک حزب فاشیستی به قدرت دست یافته، در نتیجه، محل امنی جهت تأمین منافع ایالات متحد به شمار می‌رود. سوئیس به عنوان مرکز پولشوئی و تجارت‌اسلحه گروه‌های وابسته به مافیای غرب، ‌میزبان شرکت‌هائی است که معاملات غیرقانونی نفت کشورمان را نیز بر عهده دارند. در ضمن بهتر است بدانیم که چند شرکت تجاری متعلق به برادر بن‌لادن، در همین کشور به ثبت رسیده‌اند، این شرکت‌ها بدون کوچک‌ترین مزاحمتی به «فعالیت‌های» خود همچنان ادامه می‌دهند!

از نظر تاریخی نیز، سوئیس سابقة بسیار درخشانی دارد! این کشور ضمن اعلام بی‌طرفی در جنگ دوم جهانی، محل عبور نظامیان ارتش هیتلر بود، و پس از پایان جنگ، بانک‌های سوئیس اموال نازی‌ها را کاملاً از گزند روزگار محفوظ داشتند. در عین حال کشور سوئیس به خاطر رفتار غیرانسانی با یهودیان آواره محکوم شده. ولی مهم‌ترین ویژگی کشور به اصطلاح «بی‌طرف» سوئیس این است که بانک‌های‌اش در برابر دولت پاسخگو نیستند! و پولشویان جهان می‌توانند، پس از فروش بردگان، تجارت مواد مخدر، و دیگر فعالیت‌های مختلف غیرقانونی و غیرانسانی، پول‌های‌شان را با خیال راحت بدهند دست این بانک‌های «متمدن»! بله با در نظر گرفتن چنین سابقة فعالیت‌های درخشان اقتصادی می‌توان حدس زد که، جهت ایجاد کنسرسیوم غنی‌سازی اورانیوم، کشور سوئیس خیلی ایده‌آل است! به عنوان نمونه، ممکن است روزی تشکیلات القاعده که مستقیماً از سازمان سیا دستور می‌گیرد، بدون اینکه مسئولان بسیار «بی‌طرف» دولت سوئیس در جریان باشند،‌ اورانیوم غنی شده به دست آورده، به بهانة «مبارزه» با آمریکا، و تحت حمایت سازمان سیا، در سطح جهانی دست به باجگیری از بسیاری دولت‌ها و ملت‌ها بزند! و دلیل «استقبال» شایان توجه نوکران سنتی ایالات متحد، از به اصطلاح «پیشنهاد» شیخ عربستان فقط همین «جزئیات» بی‌ارزش است. برای روشن‌تر شدن مطلب می‌باید ببینیم پیامد دستیابی القاعده به سلاح هسته‌ای چه خواهد بود؟

پیامد دستیابی مترسک سازمان سیا ـ که فعلاً آنرا «القاعده» می‌نامند، به سلاح هسته‌ای،‌ مانند جنگ ایران و عراق، تأمین همه‌جانبة منافع اردوگاه ناتو است. به این ترتیب که از یکسو، تمامی کشورهای حاشیة خلیج فارس ناچار خواهند بود به نیروگاه اتمی مجهز شوند، و سوخت هسته‌ای را بنا بر اقتضای منافع آمریکا و متحدانش دریافت کنند، یا دریافت نکنند ـ‌ در عمل این کشورها از وابستگی کامل به منابع نفتی که در داخل مرزهایشان قرار گرفته، به مرحلة وابستگی به سوخت هسته‌ای گام بر می‌دارند، که اینبار در خارج از مرزهای‌شان تولید می‌شود! به زبان ساده‌تر اگر، ملت‌های منطقه تاکنون یک در میلیون امکان اعمال فشار بر چند ملیتی‌های غارتگر را داشتند، از لحظه‌ای که وابستگی به سوخت اتمی پیدا کنند، در برابر استعمار غرب بکلی خلع سلاح خواهند شد!

و از سوی دیگر، در دست دیپلماسی غرب، همین کشورهای خلع سلاح شده، ابزار اعمال فشار بر کشورهای چین، هند و روسیه خواهند بود. به این ترتیب که، سازمان «القاعده»، به اوپوزیسیون رسمی حکومت‌های حاشیة خلیج فارس تبدیل می‌شود. و آیندة کشورهای منطقه، شرایط کشور افغانستان در دوران حکومت «ملاعمر»، یا در بهترین شرایط،‌ کشور افغانستان در دوران کرزای خواهد شد. می‌بینیم که سازمان سیا، آیندة بسیار روشنی برای همه‌مان ترسیم کرده: تبدیل کل منطقه به اتحادجماهیر طالبان! و در راستای چنین سیاستی است که روزی‌نامة گاردین، در نقش مددکار نماز علفزار «ظاهر» شده، به بلبل زبانی در مورد طرح پیشنهاد «سازندة» عربستان مشغول می‌شود.

روزی‌نامة گاردین، همان رسانه‌‌ای ‌است که با توسل به محبوبیت آرامگاه کوروش کبیر، پروپاگاند ارائه «تصویردل‌آزار» از سدسیوند را آغاز کرد، و هنوز هم پامنبری‌های‌اش در ایالات متحد،‌ به طبل زدن و هیاهو بر ضد آبگیری سدسیوند مشغول‌اند. و مسلم است که در شرایط فعلی، مردم ایران به دلیل نفرت از حکومت اسلامی، بر ارزش‌های ایران باستان متمرکز شده، چنین پروپاگاندهائی را چشم بسته می‌پذیرند. و به همین دلیل، شاخة دوم پامنبری‌های گاردین، به طبل زدن برای «میهن پرستی» می‌پردازد. و ما هم در اینجا به «برادران» میهن‌پرست و مقیم ایالات متحد یادآور می‌شویم که، «پرستش» در هرحال با «لائیسیته» در تضاد قرار می‌گیرد، چه پرستش خدا باشد، چه پرستش میهن! بله بازگردیم به گاردین، که مانند دیگر شیپورهای چپ‌نمای اروپا، با ایجاد هرگونه ساختار زیر بنائی در کشورمان به کلی مخالف‌ است.

چپ اروپا،‌ ایران را مانند عربستان، و در مقام یک بازار مصرف می‌خواهد و بس. و شاهدیم که حکومت اسلامی در ایران، دقیقاً در همین مسیر گام برداشته. به این ترتیب که با سازمان دادن یک تخریب همه جانبه از طریق جنگ، و نابود کردن تدریجی مراکز تولید که در دوران پهلوی ایجاد شده بود، کشورمان را گام به گام به الگوی عربستان نزدیک می‌کند. و ایجاد کنسرسیوم سوخت هسته‌ای در کشور سوئیس، در عمل می‌تواند تداوم همین سیاست تخریب به شمار آید. و به همین دلیل بعضی‌ها، از جمله اربابان گاردین، شکم‌شان را برای تأسیس این کنسرسیوم خیلی صابون زده‌اند، و طبیعی است که نوکران ضدامپریالیست آمریکا در منطقه نیز با طرح اربابان موافقت خواهند کرد. اما این روزها بخت از اربابان گاردین روی برگردانده، و روزگار با حاکمیت اسلام پناه انگلستان سر ستیز دارد. هنوز سایت «بی‌بی‌سی» جرأت نکرده، خروج خانم بوتو از پاکستان را «منعکس» کند! و هنوز مرکب ترهات «شیخ ال سعود» در گاردین خشک نشده بود که، نخست وزیر روسیه فریاد زد: «نی‌یت»! فکر ایجاد کنسرسیوم در سوئیس را از سر به در کنید! ظاهراً در این ایام «مبارک» هالوین، اگر بچه‌ها مشت، مشت آب‌نبات و شکلات می‌خورند، نصیب عموسام جز تو سری هیچ نخواهد بود!


0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت