دوشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۷



از پهلوی تا «اشرف»!

...


ما با تحرکات براندازانة سازمان سیا همگام نخواهیم شد. جبهة لائیک در هیچیک از تظاهرات و تجمعات فعلة ساواک در ایران شرکت نخواهد کرد، و از همة مدافعان دموکراسی و آزادی بیان می‌خواهد که از پیوستن به تظاهرکنندگان حرفه‌ای ساواک منفور خودداری کنند. این آخرین فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته تا نقطة پایانی بر کودتای آخوندپرور کلنل آیرون‌ساید بگذاریم و خود را از بند یک سده حکومت استعماری شیخ و شاه آزاد کنیم.

سازمان سیا که سه دهه پیش جهت سازمان دادن «جنگ مقدس» بر علیه اتحادجماهیر شوروی حکومت پهلوی را با حکومت آخوندی جایگزین کرد، امروز رویای بازگشت به شرایط جنگ سرد در سر می‌پروراند، در نتیجه لازم آمده که حکومت دست نشاندة آخوندی جای خود را به سلطنت دست نشاندة پهلوی بسپارد، تا دامنة سرکوب و چپاول گسترش یابد. به همین منظور سازمان سیا جهت مطرح کردن مطالبات خود «فارس نیوز» را برگزیده. می‌باید این حسن انتخاب را به سازمان سیا تبریک گفت، چرا که «فارس نیوز» به سپاه پاسداران بسیار نزدیک است. همان تشکلی که توسط سازمان مقدس سیا در ایران ایجاد شد، تا با عربده‌های «مرگ بر آمریکا» و سرکوب و کشتار مردم ایران زمینه‌ساز اعمال سیاست آمریکا در کل منطقه شود.

آمریکا به دلیل شکست سیاست‌های‌اش در عراق و افغانستان، از جمله انحلال قریب‌الوقوع «سپاه المهدی»،‌ چماقداران مقتدی صدر، قصد تحمیل شرایط جنگ سرد بر کشورهای منطقه را دارد. و جهت اعمال چنین شرایطی رضاپهلوی و تشکل‌های فاشیست چپ و راست افراطی بهترین گزینة سازمان سیا هستند. فریب پیام «دموکراسی پرور» رضاپهلوی در «فارس نیوز» را نخوریم! رضا پهلوی در همان طیف سیاسی قرار گرفته که محمد خاتمی، اکبر رفسنجانی و داریوش همایون. اینان همگی نگهبانان منافع ایالات متحد در کشورمان‌اند. و خصوصاً فراموش نکنیم که «خودبراندازی» ویژه‌گی حکومت‌های دست نشانده است، و به همین دلیل در ایران پیام‌ها و مطالبات استعمار از طریق رسانه‌های حکومتی پخش می‌شود. در سال 1357، در آغاز نخست وزیری شریف‌امامی منفور، مسعود بهنود، برای نخستین بار در برنامة تلویزیونی خود تصویر روح‌الله خمینی را برای ایرانیان «پخش» کرد، و آنروزها بسیاری از ایرانیان نمی‌دانستند مسعود بهنود پادوی کارخانة‌ رجاله پروری در ایران است. ولی امروز همه می‌دانند «فارس نیوز» متعلق به سپاه منفور پاسداران حکومت اسلامی، نوکر مسلح سازمان سیا است. همین «فارس نیوز»، مورخ هفت آوریل، تصاویر رضاپهلوی را به همراه «پیام» وی انتشار داده!

بله امروز پیام رضا پهلوی خطاب به «اصلاح‌طلبان» شیاد و مجاهدین خلق در «فارس نیوز» انتشار یافته! ایشان در این پیام، از فاشیست‌های مخالف‌نمای حکومت رمالان یا همان اصلاح طلبان می‌خواهند تا در ایران بمانند و به «انقلاب» مخملین بپیوندند! رضاپهلوی همچنین تأکید کرده که در حکومت خود مجاهدین خلق را نیز شرکت خواهد داد. البته برای ما هیچ تعجبی ندارد که طرفداران رضاپهلوی، فدائیان اسلام راستین، مجاهدین خلق، مشروطه طلبان محمدی و کارگر پرستان اسلام پرور، همگی جبهة مشترک تشکیل دهند. همانطور که «مک‌فال» در پروژة گذار به دموکراسی برای ایران تأکید کرده بود، ما ملت بین سه گزینة فاشیستی حق انتخاب داریم: سلطنت، حکومت دینی و فاشیسم! گفتیم که هدف استعمار حفظ تقدس‌ها است، چرا که بدون «تقدس»، ‌ سرکوب و چپاول ما ملت امکانپذیر نخواهد شد. دلیل ارائة طرح «مشروطة محمدی» توسط داریوش همایون، لباس شخصی حکومت پهلوی نیز در همین امر نهفته. حفظ تقدس در حاکمیت ایران برای تأمین منافع استعماری غرب الزامی است. و جبهة فاشیسم یا «پاسداران تقدس‌ها»، همانطور که گفتیم در سیاست ایران پیوسته از اتحاد چپ و راست افراطی تشکیل می‌شود. نیازی به توضیح نیست که اعضای جبهة کذا، به دلیل الزامات ارباب، امروز همگی از جایگاه واقعی خود خارج شده، مطالباتی در تضاد کامل با اهداف واقعی اربابان خود مطرح می‌کنند. و همین امر وابستگی اینان به قدرت‌های بیگانه را آشکارتر کرده.

در مورد رضا پهلوی،‌ که خود را «دموکرات ـ سکولار» خوانده، پیشتر توضیح داده‌ایم. گفتیم که سلطنت، بنابرتعریف نمی‌تواند سکولار باشد، ولی دولتی که در یک حاکمیت سلطنتی تشکیل می‌شود، می‌تواند سکولار باشد، چرا که دولت جزئی از حاکمیت است، نه کل حاکمیت! نمونة حکومت‌های سلطنتی در ژاپن، انگلستان یا هلند برای دریافت این نکتة پیش پا افتاده کفایت خواهد کرد. اما در مورد سلطنت در کشور استعمارزدة ایران دچار توهم نشویم. اگر در ایران حاکمیت سلطنتی استقرار یابد همان روال سلطنت کلنل رضاخان را شاهد خواهیم بود: تضاد دروغین بین شیخ و شاه که حکومت شیخ را تنها آلترناتیو ممکن در برابر حکومت استبدادی شاه خواهد کرد. ساده‌تر بگوئیم، تداوم یک دور باطل که در آن از تقدس «خدا، شاه، میهن» به تقدس «خدا، آخوند، امت» خواهیم رسید.

بله ویژگی آخوندجماعت این است که ضمن جیره‌خواری «مبارزه» هم می‌کند. دوران «مبارزات» آخوند مطهری و خمینی را بسیاری از ایرانیان به یاد ندارند، و نمی‌دانند که مبارزان بزرگی چون آیت الله مطهری و استاد دکتر شریعتی، تحت نظارت ساواک در حسینیة ارشاد به شستشوی مغزی جوانان کشور مشغول بودند، و همزمان ساواک شایع کرده بود که اینان مغضوب «دستگاه» و درباراند، تا از اینراه ترهات‌شان بهتر به فروش برود! دقیقاً همانطور که امروز ساواک منفور، از سراسر جهان فیلم‌های صدمن یک‌قاز را در بازار سیاه به فروش می‌رساند، چون این فیلم‌ها «ممنوع» شده‌اند. بله، «ممنوعیت» همیشه باعث رونق تجارت «مافیا» و بازار سیاه ‌است. و کافی‌است نگاهی به ممنوعیت‌ها و اجناس ممنوعه در حکومت اسلامی بیافکنیم تا ببینیم در سایة بسیج و سپاه، چگونه تجار محترم فیلم، موسیقی مبتذل، مشروبات الکلی، زن و مواد مخدر ارکان اساسی حکومت ضدامپریالیست اسلامی را تشکیل داده‌اند. حکومتی که سه دهه ‌است در شعار، با آمریکا مبارزه می‌کند، و تجهیزات نظامی و بنزین خود را هم از دست همین آمریکا دریافت می‌دارد. و از همه جالب‌تر اینکه، امروز به گزارش حنازرچوبه،‌ «جهاد دانشگاهی» گورکن‌ها برای مزدورالله، باقرپرهام در دانشگاه تهران مراسم بزرگداشت هم برپا کرده! و از قضای روزگار، این همان مبارزاتی است که مقتدی صدر جنایتکار هم در عراق به آن مبادرت می‌ورزد.

می‌دانیم که مقتدی صدر پس از اشغال کشور عراق توسط ارتش ناتو، یک لشکر«شخصی» برای خود پایه‌ریزی کرده. این لشکر شامل ده هزار عضو مسلح و آموزش دیده ‌است که علاوه بر تجهیزات و مهمات، «حقوق» هم دریافت می‌کنند! می‌باید دید آخوند مفلوکی چون مقتدی صدر از کدام منبع هر ماه به ده هزار نفر «حقوق» می‌دهد، و سلاح و تجهیزات یک لشکر را از کدام «بازار» ابتیاع، و با کدام بودجه تأمین می‌کند!‌ و از همه مهم‌تر اینکه، می‌باید ببینیم ارتش‌های اشغالگر آمریکا و انگلستان به چه دلیل به مقتدی صدر اجازه داده‌اند زیر دماغ‌شان، یک لشکر خصوصی به راه بیاندازد؟ مگر نه اینکه آخوند صدر ادعا می‌کند با اشغالگران مخالف است؟ پس نتیجه می‌گیریم که این اشغالگران «مخالف نواز» و دشمن دوست‌اند! و آنها که راهی ابوغریب شدند، کسانی بودند که حاضر به شرکت در «سپاه» امثال مقتدی صدر نمی‌شدند، و نمی‌‌پذیرفتند که در اماکن عمومی غیرنظامیان را با بمب منفجر کنند!

بله اگر مبارزات مقتدی صدر را به دقت دنبال کنیم، خواهیم دید که به مبارزات گورکن‌ها شباهت فراوان دارد. و امروز همین مقتدی صدر به دلیل اصابت خمپاره‌های الهی به منطقة سبز در بغداد، ناچار است از سپاه کذا صرفنظر کند. به گزارش «فرانس پرس»، که در فیگارو مورخ 7 آوریل 2008 نیز انتشار یافته، امروز آخوند مقتدی صدر گفته، اگر «مراجع شیعه» فتوی دهند سپاهیان مهدی سلاح‌های خود را تحویل خواهند داد! بله، تصمیم خلع سلاح سپاه کذا با دیگران است. همان‌ها که در شهر قم توافقنامة آتش بس را با نیروهای عراقی به امضاء رساندند!

به گزارش روزنامة لوموند، مورخ سوم آوریل سالجاری، در تاریخ 30 مارس 2008، توافقنامة آتش‌بس میان سپاه مهدی و نیروهای دولتی عراق در شهر قم و با حضور قاسم سلیمانی، فرماندة «لشکر قدس» به امضاء ‌رسید. اکنون بهتر می‌توان به «استقلال» مقتدی صدر و اهداف مبارزات‌اش پی برد. البته گویا آتش‌بس کذا کفایت نمی‌کند، چرا که امروز پس از شلیک خمپاره به منطقة سبز بغداد، نخست وزیر عراق ضمن مصاحبه با «سی‌.ان.‌ان» خواستار خلع سلاح مزدوران شیعه در عراق شده. با در نظر گرفتن این مسائل می‌باید دید، شعارهای «کربلائی» مسعود رجوی، دال بر «مبارزه» و «مقاومت» در برابر جهانیان ریشه در کجا دارد؟

همزمان با «مشروطة محمدی» و «سلطنت سکولار»، برادر مسعود رجوی هم گویا از شهرک اشرف پیام «دمکراسی» صادر فرموده‌اند! متن کامل پیام این رهبر «دمکراسی پرور» در سایت «خبرگزاری کوروش» موجود است. اگر فراموش نکرده باشیم چندی پیش هم مریم رجوی در همایشی از «اسلام دمکراتیک» سخن‌ها گفته بود، و تا آنجا که ما می‌دانیم مریم و مسعود رجوی هر دو جزو «مقدسات» سازمان مجاهدین خلق به شمار می‌روند! حال «دمکراسی» پیشنهادی رجوی، و «اسلام‌دمکراتیک» مریم رجوی را چگونه می‌توان «تحلیل» کرد؟ چرا که این «عبارات» مفاهیمی کاملاً متفاوت و متضاد دارند. در ضمن برادر رجوی در پیام خود سخن از «بیست و هفتمین بهار سرخ‌فام و سرسبز مقاومت» به میان آورده‌اند، و تا آنجا که ما به یاد داریم از استقرار حکومت گورکن‌ها 29 «بهار» می‌گذرد، پس مبداء تاریخ «مبارزات» آقای رجوی نامعلوم است! حتماً از دورة «هجرت» ایشان ‌به پاریس آغاز شده! بگذریم!

شایعات شاه‌اللهی‌های ساکن غرب پیرامون رژیم «دموکراتیک» رجوی در شهرک اشرف را نادیده می‌گیریم، و از مسعود رجوی که زیر علم «امام» و «پدر طالقانی» سینه‌ می‌زد، می‌پرسیم خرج و مخارج مقاومت سرسبزشان از کدام منبع تأمین می‌شود؟ در شهرک محاصره شدة اشرف که هفته‌ای یکبار آب و برق شما را هم قطع می‌کنند، تا از نظر تبلیغاتی در شرایط حسین در کربلا قرار بگیرید، سلاح و تجهیزات مجاهدین خلق از کجا فراهم می‌آید، از آسمان؟ و از همه مهم‌تر اینکه چگونه ارتش ایالات متحد اجازه می‌دهد مجاهدین ضدامپریالیست «خلق»، در عراق مسلح باشند؟ ولی همة این مسائل به کنار، سازمان مجاهدین خلق با آن آیة کذائی قرآن که بالای همة نشریات‌اش چسبیده، و با آیات موجود در پیام اخیر برادر رجوی، چه نوع دموکراسی می‌خواهد مستقر کند؟ دموکراسی محمدی، یا سلطنت سکولار؟



0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت