یکشنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۸۷



راه جنگ!

...
به نظر می‌رسد که سیاست آیندة حاکمیت آمریکا، ‌ در صورتیکه «شهید» حسین اوباما راهی کاخ سفید شود، بر تشکیل محور «تبت ـ هند ـ ایران» در تقابل با چین، روسیه و کشورهای عربی پای خواهد فشرد. و گویا نام سیاست فوق «راه سوم» باشد، چرا که علی‌کوچیکه، پس از ملاقات با متکی، امروز در نشست مسجد جمکران به آن اشاره داشته. غلامبچة سفارت، امروز به حاکمیت آمریکا هشدار دادند که «راه سوم» را بپذیرد! اصرار جان‌ مک‌کین به حضور در عراق، و مخالفت «شهید حسین» با ماندن ارتش آمریکا در این کشور موضع‌گیری محافل مختلف آمریکا در برابر همین سیاست «راه سوم» است. چرا که سیاست مذکور، سه کشور چین و هند و روسیه، سه قدرت بزرگ را که در سازمان ناتو عضویت ندارند، در تنش و تقابل مداوم با ناتو قرار خواهد داد.

می‌دانیم که تبت تحت اشغال نظامی است، و این کشور با هند و چین مرز مشترک دارد. از طرف دیگر دالائی‌لاما، رهبر تبت به هندوستان پناهنده شده. همچنین به یاد داریم که جرج بوش چندی پیش با دالائی‌لاما در کاخ سفید ملاقات کرد و یک مدال طلای یک کیلوئی هم به گردن وی آویخت! در نتیجه امروز وقت بهره برداری از این هدیة زهرآگین فرا رسیده. انعقاد قرارداد هسته‌ای بین هند و آمریکا گام نخست در راستای چنین سیاستی بود، و انفجارهائی که دیروز و پریروز در شهرهای بنگلور و احمدآباد به وقوع پیوست، واکنش مخالفان بود به سیاست نوین ایالات متحد در ایجاد محور فوق! فواید ایجاد چنین محوری اعمال فشار همزمان از یک‌سو بر اعضای پیمان شانگهای و در رأس آنان چین و روسیه است، و از سوی دیگر بر کشورهای عرب. این سیاستی است که انگلستان مسلماً برآن مهر تأئید زده، چرا که کشور هند در زمرة کشورهای مشترک‌المنافع به شمار می‌رود.

پس از ملاقات «پیتر ریکت» با منوچهر متکی و پس از ملاقات متکی با علی کوچیکه، اولی در نشست غیرمتعهدها به سخنرانی پرداخته، و مطالبات کلمبستان را به عنوان خواسته‌های ملت ایران مطرح کرد! علی‌کوچیکه هم به عنوان صدای دوم منوچهر متکی در جلسة علنی مسجد شورا سخنرانی شیوائی ایراد فرمودند. بله! بالاخره بخشی از محتوای پیام حاکمیت انگلستان به حکومت گورکن‌ها مشخص شد. گورکن‌ها باید همچنان بر مطالبات یهودستیزان طرفدار اسرائیل در غرب پافشاری کنند و به سرکوب و ارعاب ما ملت ادامه دهند! به این ترتیب، حکومت اسلامی خواهد توانست نقش ژاندارم منطقه یا نوکر اصلی آمریکا را عهده‌دار شود. پس شکم‌مان را برای صلح صابون نزنیم، صلحی در کار نیست. چون ده بانک آمریکائی اخیراً ورشکسته شده‌اند، ‌ و در روسیه، مدیرعامل انگلیسی شرکت مختلط «بریتیش پترولیوم ـ تی .ان.کا»‌ به اشکال برخورد کرده. و خلاصة مطلب از یک‌سو تنش مداوم بین هند و چین بر سر مسئلة تبت، و از سوی دیگر دکان اسلام می‌باید در کل منطقه نان آنگلوساکسون‌ها را در روغن فراوان شناور کند.

اهمیت حفظ حکومت‌های اسلامی تا آنجا است که نه تنها اتحادیة اروپا به دادگاه قانون اساسی ترکیه هشدار می‌دهد، که روزنامة لوموند، شیپور صنایع نظامی «لاگاردر» نیز در کمال بیشرمی به دادگاه قانون اساسی ترکیه گوشزد می‌کند، اگر تخلفات حزب رجب اردوغان را در نظر گرفته و فعالیت این حزب را ممنوع کند، پیوستن ترکیه به اتحادیة اروپا دچار اشکال خواهد شد. بله، این است نشان بارز «استقلال» کشوری به نام ترکیه که بالاترین مرجع قضائی‌اش از سوی رسانه‌های غربی آشکارا تهدید می‌شود. پس جای تعجبی نیست که حنازرچوبه، مورخ 27 ژوئیه 2008 در کمال حماقت مقالة لوموند را منتشر کند! حتماً فعلة فاشیسم پنداشته حزب رجب اردوغان حزبی است «پیشرفته» و به همین دلیل مورد تأئید روزنامة لوموند قرار گرفته! یادآور شویم حزب اردوغان که به مصداق مثل «به عکس نهند نام زنگی کافور»، نام «عدالت و توسعه» بر خود گذاشته، به اتهام نقض آشکار قانون اساسی ترکیه تحت پیگرد قانونی است! و از آنجا که حمایت بی‌قید و شرط از «قانون شکنی» در کشورهای جهان سوم پایة اصلی سیاست‌های استعماری غرب را تشکیل می‌دهد، کمیسیون اروپا در کمال وقاحت به دادگاه قانون اساسی ترکیه هشدار داده که اگر طبق قوانین جاری این کشور، حزب اسلام‌گرایان از فعالیت محروم شود، «آزادی‌های‌مدنی و مردم‌سالاری» نقض خواهد شد!

بله این است چهرة «آزادی‌پرور» غرب! ماهیت واقعی حمایت‌های‌ غرب از آزادی و مردم‌سالاری در کشورهای جهان سوم، به ویژه در کشورهای منطقه دفاع از قانون‌شکنی است. ما ایرانیان نیز در آغاز ریاست جمهوری جیمی کارتر منفور حمایت غرب از آشوب‌های خیابانی را در کشورمان شاهد بودیم. و اما در پی دخالت‌های آشکار اروپا، به ویژه دولت انگلستان در ترکیه، رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور صدور حکم در مورد حزب فاشیست‌های مسلمان را به تعویق انداخته! قرار بود روز 28 ژوئیه سالجاری دادگاه مذکور حکم خود را صادر کند، ولی به گزارش مهرنیوز، مورخ 27 ژوئیه، به نقل از روزنامة «حریت»، رئیس دادگاه قانون اساسی ترکیه، هاشم کیلیک، تأکید کرده که تاریخ قطعی صدور حکم برای حزب اردوغان مشخص نیست! ولی مشخص است که حاکمیت انگلستان همچنان بر ایجاد مرکز تولید سوخت هسته‌ای در ایران پافشاری می‌کند.

امروز، همزمان با اعدام سی‌نفر «ناشناس» در زندان اوین، نشست غیرمتعهدها هم در تهران افتتاح شد تا مشخص شود «عدم تعهد» حکومت اسلامی در واقع نسبت به رعایت حقوق انسان‌ها است! در آغاز این «نشست»، منوچهر متکی ضمن مهمل‌گوئی‌های رایج گورکن‌ها در باب «استقلال» حکومت اسلامی ادعا کرده که کشور ما چندین هزار سال «تاریخ» دارد! همانطورکه بارها و بارها در این وبلاگ تکرار کرده‌ایم، مخدوش کردن «تاریخ» از شیوه‌های شناخته شدة فاشیست‌هاست. اگر به «خبرهای» رسانه‌های حکومت اسلامی دقت کنیم خواهیم دید، این خبرها فاقد «زمان» و «مکان» است. و می‌دانیم که «تاریخ»، پویائی انسان در زمان و مکان مشخص تعریف شده! پس جای تعجب نیست که وزیر امورخارجة گورکن‌ها در سخنرانی افتتاحیة نشست غیرمتعهدها مدعی چندین هزار سال «تاریخ» برای کشور ایران شود. با این وجود آنچه از گزافه گوئی‌های متکی در مورد «تاریخ» ایران مضحک‌تر است، تأکید بر این دروغ بزرگ است که جنگ با عراق به «استقلال» و «آزادی ملی» ایران نیز منجر شده! می‌دانیم که وزارت امورخارجة ایران از دیرباز در واقع شاخه‌ای فرعی از وزارت امورخارجة ایالات متحد و شرکاء بوده،‌ در نتیجه طبیعی است که جنگ و تحریمی که به همراه سرکوب بر ما ملت تحمیل شد، و دامنة فقر را گسترش داد، از سوی اربابان حکومت اسلامی در ترادف با «استقلال» و «آزادی ملی» قرار گیرد. به زعم اینان استقلال و آزادی‌ «غیرملی» هم وجود دارد! ولی عجله نکنیم، هنوز به اوج مضحکة سخنرانی وزیر امورخارجة گورکن‌ها نرسیده‌ایم!

متکی در ادامة سخنان ابلهانة خود ادعا کرده حکومت گورکن‌ها سال‌هاست‌ که در راه آزادی به نبرد مشغول است! آنهم با بعضی گرایش‌ها! البته ما بخوبی می‌دانیم که حکومت اسلامی جمکران از بدو استقرار با برخورداری از پشتیبانی غرب با کدام گرایش‌ها در نبرد بوده! و فراموش نکرد‌ه‌ایم که سازمان جنایتکار ناتو این حکومت منفور را چگونه برای تجزیة ایران و استقرار طالبان در کل منطقه بر ما ملت تحمیل کرد. و شاهد بودیم که این «مهم»، با همکاری صمیمانة فاشیست‌های «چپ‌نما» یا همان «چپ‌الله» صورت گرفت، جماعتی که امثال قوچانی و پاسدار شریعتمداری می‌باید مرتباً بر «چپ» بودن‌شان تأکید کنند! این عمل ضدبشری وسیله‌ساز و نان‌دانی برای «مخلصان» فاشیسم بین‌الملل شد، و «چپ‌الله» در هر موقعیتی توانست با واژگون‌نمائی از خود «تصویر دلپذیر» ارائه دهد. از مطلب دورافتادیم بازگردیم به اوج واژگون‌نمائی در سخنان متکی.

وزیر امورخارجة گورکن‌ها ادعا کرده، «غیرمتعهدها» از ملل مستقل و آزادة جهان تشکیل شده! البته اگر امروز دمکراسی هند و کشور کوچک کوبا را از مجموعة غیرمتعهدها حذف کنیم، بجز نوکران آمریکا در این پناهگاه «آزادی» هیچ باقی نخواهد ماند. در هر حال بد نیست نگاهی به چکیدة سخنان حضرت متکی داشته باشیم:

« ایران به عنوان یک کشور باستانی با تمدن درخشان چند هزارساله، به اعتراف تاریخ همواره در راه [...] صلح، عدالت و پیشرفت بشریت گام برداشته [...] مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی عدم تعهد در تهران فعالیت خود را آغاز کرده [...] کشور من در راه استقلال خود هزینه‌های زیادی پرداخته [...] هشت سال دفاع در برابر جنگ تحمیل شده [...] و تحمل سال‌ها تحریم اقتصادی از آن جمله‌ است[...] نتیجة این مقاومت دستیابی ملت ایران به استقلال و آزادی ملی بوده است [...] جمهوری اسلامی ایران [...] سال‌هاست که در خط مقدم نبرد با برخی گرایش‌های موجود [...] برای محدود ساختن آزادی‌ و استقلال قرار داشته [...] شاید جمعی که ما اکنون درآن به سر می‌بریم از جمله معدود پناهگاه‌های ملل مستقل و آزادة جهان باشد[...]»

منبع: حنازرچوبه، مورخ 27 ژوئیه سالجاری.

و اما آنچه از حلقوم وزیر امورخارجة جمکران بیرون پریده، در واقع بخش کوچکی از همان مذاکرات «پیتر ریکت» با وی است. «جناب» وزیر، بخش دیگر مطالبات حاکمیت انگلستان را در پنجمین گردهمائی مخاطبان شبکة جهانی جام جمکران مطرح کرده‌اند. متکی در این سخنرانی با تکیه بر این امر که «ما تضمینی برای دریافت سوخت هسته‌ای نداریم»، باز هم خواستار تولید سوخت هسته‌ای در ایران شده! البته می‌دانیم که حکومت‌گورکن‌ها اگر تجهیزات و فناوری‌های لازم را از غرب دریافت نکند، فقط زمانیکه آن «حضرت» از جمکران ظهور کنند قادر به غنی‌سازی خواهد شد!

گفتیم که فناوری تولید سوخت هسته‌ای و بازیافت زبالة آن در ایران وجود ندارد، و می‌دانیم که حتی کشور چین سوخت هسته‌ای خود را از خارج وارد می‌کند. از این گذشته، روسیه نمی‌پذیرد که آمریکا برای نوکران‌اش در مرزهای روسیه مرکز تولید سوخت هسته‌ای به راه اندازد. در نتیجه، باید جنجال پادوهای سازمان سیا در جمکران را زمینه سازی برای فراهم آوردن «تسهیلات» جهت ایجاد مرکز تولید سوخت هسته‌ای در کشور هند، و تحت نظارت آمریکا بدانیم. ایجاد چنین مرکزی به نظارت انحصاری روسیه بر تولید سوخت هسته‌ای ایران پایان خواهد داد. و از این نظر باید بگوئیم که ایجاد چنین مرکزی در هند به زیان ملت ایران نخواهد بود. ولی اشکال اینجاست که چنین طرحی در واقع تنش را در منطقه افزایش می‌دهد. و هدف حزب دمکرات‌ ایالات متحد در عمل نه «غنی‌سازی»، که گسترش تنش است. نیازی به توضیح نیست که اگر نوکران آنگلوساکسون‌ها در جمکران بر تولید سوخت هسته‌ای در ایران پافشاری کنند تنش‌ها به مراتب می‌تواند تشدید شود، و از سخنان متکی که در ایسنا، مورخ 27 ژوئیه 2008 منتشر شده چنین بر می‌آید:

«ما چگونه [...]اطمینان داشته باشیم که شما به ما سوخت می‌دهید؟ ما باید حتماً سوخت مطمئن داشته باشیم.»

بله منوچهر متکی «حتماً» باید «سوخت مطمئن» داشته باشد تا اربابان‌اش هم بتوانند یک حکومت اسلامی «مطمئن» داشته باشند. اتفاقاً «بی‌بی‌سی» هم این بخش از سخنان متکی را خیلی پسندیده! چون اربابان گورکن‌ها فقط با جنگ افروزی و گسترش دامنة جنگ خاطر جمع و «مطمئن» می‌شوند. امروز برژینسکی اعلام کرده، اگر مک‌کین رئیس جمهور شود، جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد! ولی تا آنجا که ما به یاد داریم دارودستة برژینسکی با جنگ مخالفت ندارند، چون بدون جنگ، امثال برژینسکی از سق‌زدن بیگ‌مک‌های مهوع مک‌دونالد هم محروم خواهند شد. البته پادوی لهستانی‌الاصل سازمان سیا از این امر نیک آگاه است، و چنان از وقوع جنگ ذوق‌زده شده که در «سخنرانی‌اش» جنگ سوم جهانی را نیز از رخدادهای گذشته به شمار آورده! مهرنیوز مورخ 27 ژوئیه، به نقل از برژینسکی می‌نویسد:

«نقطه نظرات مک‌کین شبیه اظهاراتی بود که در زمان جنگ جهانی سوم به کار برده می‌شده است.»

بله می‌بینیم که در ذهن مشاور امنیت ملی جیمی‌کارتر جنگ سوم جهانی رخداده! ظاهراً برژینسکی خرفت شده و هذیان می‌گوید، چون در ادامة سخنان‌اش «ژوزف لیبرمن»، سناتور دمکرات را هم در جایگاه وزارت امورخارجة دولت جمهوریخواه مک‌کین قرار داده می‌گوید:

«اگر مک کین رئیس جمهور شود و جوزف لیبرمن وزیر خارجه [...] ما به سمت جنگ جهانی سوم حرکت خواهیم کرد.»

کاملاً صحیح است! بر اساس این «اظهارات» در ایالات متحد تشکیلات نظامی تصمیم گیرندة اصلی نیست! در آمریکا با «اگر» و «مگر» سیاست تعیین می‌شود! و جوزف لیبرمن مفلوک با تکیه بر همین «اگر» در سخنان برژینسکی، می‌آید و جنگ جهانی سوم به راه می‌اندازد. «مهرنیوز» هم موظف است این ترهات را به خورد مخاطبان بدهد، تا پس از آن بتواند «نگرانی» یک سناتور دمکرات به نام «دایان فاین‌ستاین» از تداوم حضور آمریکا در عراق را به حساب مخالفت دمکرات‌ها با اشغال نظامی عراق بگذارد. حال آنکه حزب دمکرات هرگز با تهاجم نظامی به عراق مخالف نبوده، و «مهرنیوز» با انتشار چنین ترهاتی نمی‌تواند برای حزب دمکرات آمریکا تأمین وجهه کند.

اگر برژینسکی خرفت شده، ما فراموشی نگرفته‌ایم! نیک آگاه‌ایم که حزب دمکرات آمریکا از حامیان اصلی فاشیسم مذهبی و پیرو سیاست «یک کشور، یک مذهب» و تجزیة ایران است و در هر حال تصمیمات نهائی در مورد آغاز و پایان جنگ بر عهدة چند نفر و یک حزب نیست. برخلاف پریشانگوئی برژینسکی، حتی اگر مک‌کین رئیس‌جمهور آیندة آمریکا باشد، و «حاج» جوزف لیبرمن دمکرات را هم به وزارت امورخارجة آمریکا بگمارد، پیامد آن فقط فروپاشی در داخل مرزهای ایالات متحد است، نه جنگ سوم جهانی! ولی از همه مهم‌تر اینکه در عرصة سیاست خواستن اصلاً توانستن نیست! هنوز دیگر طرف‌های مربوطه نسبت به تعیین محور «تبت، هند، ایران» واکنشی نشان نداده‌اند؛ چند روز دیگر موضع‌گیری‌های روشن‌تری را شاهد خواهیم بود.



نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

..

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت