سه‌شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۸۷


«فرهنگ» و فرعون!
...
روزنامة گاردین باز هم برای دفاع از تجهیز گورکن‌ها به سلاح هسته‌ای قیام کرده. البته چنین دفاعی در واقع برای حفظ زمینة تنش کاذب بین ایران و اسرائیل صورت می‌پذیرد، چون فقط در چنین شرایطی است که اسرائیل می‌تواند از بازگشت به مرزهای سال 1967 خودداری کرده،‌ به اشغال بخشی از سرزمین‌های فلسطین، سوریه ‌و لبنان ادامه دهد. برای روشن‌تر شدن مطلب کافی‌ است نگاهی داشته باشیم به اظهارات اخیر مقامات اسرائیلی و سران جمکران.

اسرائیل می‌گوید، تا زمانی که سوریه با ایران ارتباط دارد، مذاکرات صلح امکانپذیر نیست. گورکن‌ها هم به رهبری کیهان، بوق تبلیغاتی هریتیج کلاب، به سوریه هشدار می‌دهند که اگر با اسرائیل مذاکره کند نمی‌تواند با ایران رابطه داشته باشد! و خلاصة مطلب تمام این هیاهو مجوزی شده برای اسرائیل که اشغال بخشی از فلسطین، سوریه و لبنان را ادامه دهد. همانطور که می‌دانیم گورکن‌ها خیلی به احقاق حقوق فلسطینیان علاقه دارند و همینکه مانع خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی می‌شوند، ثابت می‌کند که حکومت اسلامی به هیچ عنوان نوکر اسرائیل نیست. بعضی‌ گورکن‌ها در تداوم همین خط جنگ زرگری، رؤیای افزایش تنش با مصر را نیز در سر می‌پروراندند، چون اربابان‌شان در ایالات متحد می‌پنداشتند که با بازگشت به نقطة شروع «سیاست انسداد» که از سال 1977 آغاز کرده بودند تداوم چنین سیاستی امکانپذیر خواهد بود.

فیلم به اصطلاح مستند «اعدام فرعون» در همین راستا ساخته و پرداخته شد. شاهد بودیم که چند روز پیش ساواک جمکران باز هم چند دانشجونما را از قفس بیرون کشید تا شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» سر دهند. ظاهراً کار فعلة فاشیسم نگرفته، چرا که «داش» صفار هرندی، که وزارت «فرهنگ» در جمکران را بر عهده دارند و هر کس می‌خواهد کتابی بنویسد یا فیلمی بسازد باید از ایشان و قمه‌کشان بارگاه‌شان «مجوز» دریافت دارد، امروز فرموده‌اند:

«فیلم اعدام فرعون ارتباطی به دولت ندارد. در برخی سایت‌ها عنوان شده که شبکة الجزیره سازندة این فیلم بوده و گروهی غیردولتی هم از آن حمایت کرده.»

بله به همین سادگی! «الجزیره» به نام دولت «مستقل» فیلم مستند می‌سازد، مصر اعتراض می‌کند، ساواک هم گروهی را برای عربده‌جوئی و نفس‌کش طلبی در برابر دفتر نمایندگی حافظ منافع مصر در تهران به خیابان می‌آورد، سپس فارس‌نیوز و مهرنیوز و دیگر نیوزهای گورکن‌ها هم بیانیه‌های اوباش و ترهات محمدی، «مستندساز» بسیار هنرمند جمکران را منتشر می‌کنند، ولی دولت هیچ مسئولیتی در این میان ندارد! مسلم است که وزارت کشور گورکن‌ها نیز در جریان تظاهرات کذا نبوده! متن کامل سخنان «داش» صفار هرندی در «پیک ایران»، مورخ 8 مردادماه با کدخبر: 52084 انتشار یافته، و در نوع خود از جمله «هنرهای مسلح» به شمار می‌رود!

منتهی اینبار هنر کذا «خلع سلاح» شده، و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جمکران ناچار شدند ارتباط دولت با فیلم مستند جام جمکران و پیامدهای آن یعنی تظاهرات سیاسی بر ضد مصر، آمریکا و اسرائیل را در تهران تکذیب فرموده و ادعا کنند که، بعضی‌ها می‌گویند «الجزیره» این فیلم را ساخته! حتماً تظاهرات دانشجونمایان در تهران هم ساخت «الجزیره» بوده! نمی‌دانستیم که شاخک بی‌بی‌سی، «الجزیره» در حکومت «مستقل» اسلامی از چنین اختیارات گسترده‌ای برخوردار است و می‌تواند بدون دخالت دولت جمکران فیلم بسازد و در تهران تظاهرات به راه بیاندازد! نکند «ستیوارت ویلیامز»، معاون انگلیسی «فرانس‌پرس» در ایران نیز به دلیل شکست همین سیاست باید تهران را ترک ‌کند! چقدر پنهان‌کاری می‌کنید «داش» صفار! مگر مردم ایران نباید بدانند چه کسی آشوب و جنجال به راه می‌اندازد؟ مگر ما نباید بدانیم معاون «فرانس‌پرس» در کشورمان یک مقام امنیتی «ام‌آی6» انگلستان است؟ نکند شما هم نمی‌دانید در جمکران چه می‌گذرد! پس حتماً نمی‌دانید چرا «گاردین» با ماسک ضداسرائیلی از تجهیز «دولت» از همه جا بی‌خبر شما به سلاح اتمی حمایت می‌کند!

ولی ما می‌دانیم! می‌دانیم چرا گاردین بر ضد اسرائیل «قیام» کرده، و چرا مطالب‌ رسانة جنگ‌طلبان آنگلوساکسون در حنازرچوبه، مورخ 8 مردادماه سالجاری منتشر شده! دلیل این است که اگر صلح در منطقه استقرار یابد، نان اربابان گاردین و دولت قدرقدرت جمکران آجر خواهد شد. بی‌دلیل نیست که فردی به نام «ژاله وفا»، یکی از مدافعان کودتای ناکام 18 تیر که در واقع باید به امور صنفی دانشجویان بپردازد، از قضای روزگار جزو مخالفان سرسخت «خط لولة صلح» هم از آب در آمده!

بله، احداث «خط لولة صلح» و آزادراه «شمال ـ جنوب» زیان فراوانی به منافع آنگلوساکسون‌ها وارد می‌کند. و لازم است که فعلة فاشیسم در تحکیم وحدت، به پیروی از جنایتکارانی چون میرحسین موسوی و نژادحسینیان، با احداث خط لولة صلح به مخالفت برخیزند. می‌دانیم که دانشجونما مانند طلاب نانخور ساواک در همة امور «صاحب‌نظر» است. به همین دلیل محافل مدعی دفاع از حقوق بشر در غرب، ارادت عجیبی به این نوع فعلة فاشیسم دارند.

ژاله وفا، در «کانون دفاع از حقوق بشر در ایران» در شهر هانور، سخنرانی کرده، و در کامل وقاحت ـ «هنر» وقاحت را اینان در مکتب آخوند جماعت می‌آموزند ـ ‌ فاشیست‌های «تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه» را مدافعان آزادی نامیده! یک دستورالعمل «تفتیش عقاید» هم برای دانشجویان صادر کرده، تا ثابت کند مدافع «آزادی» است، نه نانخور حاج اکبر! متن کامل این سخنرانی تحت عنوان «جنبش دانشجوئی و چالش‌های آن»، در سایت وابسته به «خط‌ بهرمانی»، گویانیوز، مورخ 3 مردادماه سالجاری موجود است. سخنرانی خواهر«ژاله وفا» نه تنها ماهیت سرکوبگر گروه تحکیم وحدت را آشکارتر می‌کند که نشان می‌دهد کانون دفاع از حقوق بشر در شهر هانور در واقع پایگاه تبلیغاتی کدام جناح‌ها در حکومت اسلامی است.

جناح‌هائی که در درجة نخست استعماری بودن این حاکمیت را نادیده می‌گیرند، تا بتوانند درگیری خود را با دولت دست نشاندة استعمار «توجیه» کنند. جناح‌هائی که در به در به دنبال «رهبر» می‌گردند، و بالاخره جناح‌هائی که خود را وکیل مدافع و قیم ملت ایران می‌دانند و خیلی هم اصرار دارند «آزادی» و «دمکراسی» ویراست محافل فاشیست غرب را برای ما ملت «تأمین» فرمایند. در واقع فعالیت این جناح‌ها در تضاد کامل با دمکراسی قرار دارد، چرا که مردم ایران صغیر نیستند، تا تأمین مطالبات صنفی و حقوقی خود را به مشتی دانشجوی نوسواد و ریزه‌خوار محافل استعماری واگذار کنند. به بررسی سخنان «ژاله وفا» نمی‌پردازیم چرا که بیش‌ از آن عوامفریبانه و ابلهانه است که قابل «تحلیل» باشد، ولی به عنوان نمونه، «فرازی» از شعارهای فاشیستی این «جنبش» استعماری را نقل می‌کنیم:

«ویژگی [...] جنبش دانشجوئی ایران ساختار شکنی انقلابی، آزادیخواهی، عدالت‌طلبی و هدفگرا بودن است. ماهیت اصلی این جنبش خلق رهبری است که [...] نیروهای محرکه و دولت را به مهار جامعة ملی درآورد [...] نسل جوان ایران است که در صف اول رهبری جنبش مردم‌سالاری ایران قرار می‌گیرد [...] و همانگونه که جامعه انتظار دارد مطالبات تاریخی خویش را با زبانی گویا از زبان دانشجویان مطرح شوند [البته معنای این جمله را باید از موسوی خوئینی‌ها پرسید] حاملان جنبش دانشجوئی همواره با انتقال آگاهی به خاستگاه‌های اجتماعی خویش [...] امکان برآورده شدن مطالبات‌شان از طریق تغییر روابط بین مردم و دولت در تحقق آزادی، دمکراسی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی بر عهده دارند.»

بله! باز هم فعلة فاشیسم با شعار پوچ و مردمفریب «آزادی»، «دمکراسی» و «عدالت» به میدان آمده، تا با «رهبر»، و به رهبری دانشجونمایان روابط بین «مردم» و «دولت» را تغییر دهد! می‌دانیم که در ایران، روابط بین مردم و دولت توسط استعمار تعیین می‌شود، و دولت در واقع کارگزار استعمار است. همچنانکه از زبان وزیر ارشاد همین دولت شنیدیم که جنجال مخالفت با برقراری رابطه بین ایران و مصر کار شبکة الجزیره بوده! ولی این مهم از چشم تیزبین ژاله وفا، متخصص آزادی، عدالت اجتماعی و حقوق بشر پنهان مانده،‌ چرا که ایشان هم مانند دیگر فعلة فاشیسم در راه دفاع از منافع ارباب بر مسئلة نفت متمرکز شده‌اند.

همین تحفة «جنبش» فقرفرهنگی و فاشیسم، مطلب دیگری درباب مخالفت با احداث «خط لولة صلح» قلمی کرده، که در همان سایت «گویانیوز»، مورخ 29 تیرماه سالجاری انتشار یافته، و نشان می‌دهد گروه تحکیم وحدت در واقع پوزه‌اش را در آخور کدام محفل استعماری قرار داده. چرا که استقرار دمکراسی و آزادی در ایران، با وجود «مناطق آزاد تبهکاری» در مرزها عملاً غیر ممکن است. لازمة دمکراسی، حاکمیت نظم و امنیت «قانونی» است. ژاله وفا، و همپالکی‌های‌اش که مأموریت «مقدس» تأمین آزادی و دمکراسی ویراست فاشیسم بین‌الملل را بر عهده گرفته‌اند، بهتر است دکان خود را تعطیل کنند و به کسب و کار شرافتمندانه‌ای بپردازند. سابقة گروه سرکوب «تحکیم وحدت»، مانند سابقة دستاربندان حکومتی کاملاً شناخته شده ‌است و ارتباط مستقیم این دو گروه سرکوبگر و آخور مشترک‌شان دیگر بر کسی پوشیده نیست. احداث خط لولة صلح برخلاف تبلیغات غرب «باج‌دهی» به هند نیست.

خط لولة صلح، تهدیدی است برای منافع گروه‌هائی که با حمایت ارتش ناتو و ارتش پاکستان در مسیر احداث این خط لوله به قاچاق انسان، اسلحه‌ و مواد مخدر مشغول‌اند و حکومت اسلامی ایران همچون حکومت اسلامی در پاکستان احداث خط لولة صلح را تهدیدی برای منافع اربابان خود به شمار می‌آورد. و به همین دلیل، در توافق کامل با تحلیل کشکی و مزورانة ژاله وفا، تمام تلاش خود را برای کارشکنی در احداث خط لولة مذکور به کار می‌برد. در راستای همین «تحلیل» است که منافع مشترک گروه «تحکیم وحدت» با عمال حکومت اسلامی کاملاً آشکار می‌شود، و به صراحت می‌بینیم که «داش» صفار کاملاً حق داشته، کل «فیلم» را شبکة الجزیره ساخته!




نسخة پی‌دی اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت