پنجشنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۸۷



جنگ و صلح!


...
در تاریخ 14 ماه اوت 2006، دو روز پس از تصویب قطعنامة 1701 در شورای امنیت سازمان ملل، اسرائیل ناچار به پذیرش ترک مخاصمه شد. در تاریخ 12 ژوئیة همان‌سال، پس از قتل هشت سرباز اسرائیلی و اسارت دو تن از آنان توسط حزب‌الله، اسرائیل با حمایت پنتاگون تهاجم نظامی «هوائی ـ دریائی» را به لبنان آغاز کرده بود. نخست وزیر وقت اسرائیل، اهود اولمرت ضمن رد هر گونه مذاکره با حزب‌الله که تبادل اسرا با زندانیان را پیشنهاد داده بود، فرمان بمباران بیروت و جنوب لبنان را صادر کرد. جنگ لبنان 33 روز به طول انجامید. و پس از اعلام آتش بس توسط اسرائیل گفتیم که این جنگ آغاز سیر قهقرائی ارتش جنایتکار ناتو در منطقه است.

البته ساده لوحی است‌که بپذیریم حزب‌الله توانست ارتش ناتو را وادار به عقب نشینی کند. همانطورکه گفتیم، یک «جبهة نامرئی» در برابر ارتش ناتو قرار داشت. اما سعدالله زارعی، یکی از کارشناسان زبدة مسائل خاورمیانه در حکومت‌گورکن‌ها ادعا دارد که اسرائیل از یک «گروه مقاومت کوچک» چنین شکستی خورده، ‍ و در«چشم آمریکا» بسیار «کم قیمت‌» شده! «وظیفة» امثال زارعی در نظام تبلیغاتی جمکران این است که شکست ارتش ناتو را شکست اسرائیل، آنهم در برابر حزب‌الله قلمداد کنند، تا ضمن حفظ آبروی ارباب، «مقام و منزلت» او هم در چشم «اتحادجماهیر نوکری» تثبیت شود! می‌دانیم که حکومت‌گورکن‌ها یک حکومت بازاری است که ابتذال بازار را به عنوان «معنویت» به عرصة اجتماع کشانده، ولی عمله و اکرة همین حکومت به «قیمت» و «هزینه» نیز توجه فراوان دارند،‌ چون همه چیز، حتی افراد و ملت‌ها در ذهن علیل اینان مانند کالا خرید و فروش می‌شود. مسلماً حاج سعدالله زارعی می‌پندارند اکنون که «قیمت» اسرائیل «در چشم آمریکا» کم شده، «قیمت» حکومت گورکن‌ها «در چشم» عموسام افزایش یافته! و خلاصه بگوئیم برای کارشناس کذا زمان مناسب جهت «خودفروشی سیاسی» و «نبرد با اسرائیل» فرا رسیده. تحلیل عمیق «برادر» زارعی در فارس‌نیوز، ‌ مورخ 13 اوت سال‌جاری انتشار یافته.

دو سال پس از جنگ لبنان شاهدیم که ارتش ناتو در منطقة گرجستان نیز ناچار به عقب نشینی شد اما اینبار تقابل نظامی به صورت مستقیم بین نیروهای ناتو و ارتش روسیه صورت پذیرفت. ظاهراً سازمان ناتو هر دو سال یکبار برای محک زدن توانائی ارتش روسیه به تحریکات نظامی از سوی نوکران‌‌اش متوسل می‌شود! و خلاصه اینبار «همای بخت» بر سر ساکاشویلی نشست! سه روز پس از آغاز جنگ، به مصداق «چوب را که برمی‌دارند، گربه دزده فرار می‌کنه»، پادوهای ایالات متحد در منطقه آمادگی خود را برای جانفشانی در راه ارباب اعلام کردند. اردوغان بلافاصله یک «طرح قفقاز» پیشنهاد داد،‌ که پیش از آغاز جنگ هم در برنامة ایالات متحد بود! حکومت اسلامی نیز بلافاصله در گرجستان «صلح طلب»، و در خلیج فارس «جنگ‌طلب» شد. چون در گرجستان شعار «جنگ نعمت الهی است» کاربردی نداشت، ولی جنگ در خلیج فارس همچنان نعمت الهی است. چرا که «جنگ» وقتی منافع آمریکا را تأمین کند، همیشه «نعمت الهی» است و به قول علی خامنه‌ای باعث «پیشرفت» خواهد شد!

بله گورکن‌ها در گیرودار جنگ ارتش ناتو با روسیه ضمن هارت و پورت‌ و تهدید به بستن تنگة هرمز، خواهان خروج ارتش آمریکا از عراق شدند تا شاید آمریکا بتواند همزمان با خروج از عراق، جهت مبارزه با تهدید دروغین فرماندهان مزدور سپاه تهاجم نظامی به ایران را هم سازمان دهد. از سوی دیگر منوچهر محمدی، معاون متکی پس از استخاره به خط‌ونشان کشیدن برای رژیم‌های سلطنتی منطقه پرداخت و سخنگوی وزارت امورخارجة گورکن‌ها، در تأئید چرندیات محمدی گفت، «ما مواضع خودمان را داریم»! البته مواضع اینان از «ملی ـ مذهبی» تا اصلاح‌طلب و اصولگرا همانطورکه طی سه دهة اخیر شاهدیم، در نوکری برای آمریکا و اسرائیل خلاصه می‌‌شود. دلیل جنجال نمایندگان مفلوک مسجد جمکران پیرامون اظهارات رحیم مشائی نیز جز این نیست.

کار به آنجا رسید که دیروز ساواک گورکن‌ها درهای قفس چند دانشجونما را گشود تا به بهانة اعتراض به رحیم مشائی در واقع «تظاهرات» ضداسرائیلی به راه اندازند. به گزارش فارس‌نیوز، مورخ 13 اوت 2008، «جنبش عدالت‌خواه دانشجوئی» با تکرار ترهات مقام رهبری بر ضد اسرائیل، که چند روز پیش در همین «فارس نیوز» انتشار یافته بود به عربده‌جوئی و هتاکی در برابر سازمان میراث فرهنگی پرداخت. همانطورکه بارها در این وبلاگ گفته‌ایم دانشجویانی که بدون مزاحمت نیروهای انتظامی «تظاهرات» به راه می‌اندازند یا سفارت اشغال می‌کنند، مستقیماً از سوی ساواک رهبری می‌شوند و مسلم است که عده‌ای ساده اندیش هم در چنین «تجمعاتی» حضور به هم رسانند.

اصولاً قدرت سازمان استعماری ساواک با تعداد گوسفندانی که جذب «تظاهرات» به ظاهر مردمی می‌شوند نسبت مستقیم دارد. هر چه تعداد گوسفندان بیشتر باشد، قدرت استعمار برای اعمال سیاست‌های‌اش بیشتر خواهد بود. سرکوب پیوستة مردم توسط سگ‌های‌هار حکومت به همین منظور صورت می‌گیرد. چون همانطور که گفتیم «واکنش طبیعی» ـ نه واکنش منطقی ـ به «سرکوب» فقط «شورش» است. براندازی 22 بهمن سال 57 با تکیه به همین اصل کلی سازمان یافت. امروز هم مردم از سرکوب‌ها به تنگ آمده در مرز شورش قرار دارند، منتهی کسی به صفوف تظاهرکنندگان حکومتی نمی‌پیوندد، چون تجربة شوم براندازی از یادها زدوده نشده. از مطلب دور افتادیم بازگردیم به «جنبش دانشجویان عدالت‌خواه» یا لباس شخصی‌های حکومت جمکران که امروز نشست برگزار کردند و به دلیل پس بودن هوا، رهبر فرزانه تلویحاً از آنان خواستند فعلاً از معلق زدن برای ارباب خودداری کنند!

به گزارش حنازرچوبه مورخ 24 مردادماه سالجاری، مقام رهبری در پیامی به جنبش کذا فرمودند، جوانان عزیز مراقب باشید، این روزها مسجد اصلاً جای گ..زیدن نیست:

«مراقبت شود [...] به نام عدالت‌طلبی حرکتی غیرمنصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد»

رهبر فرزانه پس از ملاقات با محسنی اژه‌ای، پیام کذا را ارسال کردند. اژه‌ای متخصص کشف استعدادهای پنهان استعمار و معرفی آنان به ملت ایران از طریق «شو» تلویزیونی است. وی تاکنون «فلاسفه» و «دانشمندان» طرفدار «دمکراسی» همچون جهانبگلو و هاله اسفندیاری را به پیشگاه ملت ایران تقدیم کرده. و مقام رهبری دیروز از وی خواستند وزارت اطلاعات «فعالیت‌های الهی» خود را همچنان ادامه دهد! اما گویا پاسخ اژه‌ای به مقام رهبری باعث شد که علی خامنه‌ای امروز گوشی را بدهد به دست «عدالتخواهان»! همچنانکه پاسدار شریعتمداری هم به ناچار در کیهان امروز به اکبر بهرمانی تفهیم کرد که دست از شاخ و شانه کشیدن برای دولت نهم بردارد. اما ببینیم دلیل تحولات اخیر چیست؟

سه روز پس‌از آغاز جنگ در گرجستان، در تاریخ 11 اوت 2008، اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل از آتش بس در نوار غزه ابراز خشنودی کرد! و بنگاه خبرپراکنی ناخدا کلمب، اظهارات باراک را انتشار داد. سپس نوبت به سفیر پاکستان در تهران رسید که بر حسن نیت دولت خود در مورد احداث خط لولة صلح تأکید کند. به گزارش «فارس‌نیوز»، شفقت سعید، سفیر پاکستان امروز گفت اگر هند هم در این پروژه شرکت نکند، ما حاضریم به میزان گاز موردنیاز هند از ایران گاز بخریم! البته ما هم فراموش نکرده‌ایم که به دلیل مخالفت ناخداکلمب و آمریکا با خط لولة صلح، حکومت‌های اسلامی جمکران و پاکستان به رهبری بنگاه خبرپراکنی «بی‌بی‌سی»، تمام کوشش خود را برای کارشکنی در احداث خط لولة صلح به خرج دادند. دلیل ابراز ارادت سفیر پاکستان به هند را مسلماً می‌باید از جمله پیامدهای جنگ پنج روزة قفقاز بدانیم. چرا که پیش درآمد این جنگ انفجار در خط لولة «باکو، تفلیس، جیهان» بود.

به این ترتیب، پروژة غرب برای مسیر صادرات گاز به ترکیه و اروپا تغییر یافت. و یکی از اهداف سفر احمدی نژاد به ترکیه نهائی کردن قرارداد صادرات گاز به این کشور اعلام شد. با این وجود شرایط اجازه نخواهد داد که ایران در این میان نقشی پایه‌ای بر عهده گیرد. هر چند ترکیه علاقمند است که ضمن شرکت در توسعة میدان گاز پارس جنوبی، گاز ترکمنستان را نیز از ایران به اروپا صادر کند. در این راستا به گزارش حنازرچوبه، مورخ 23 مردادماه سالجاری، ایران و ترکیه قراردادهای همکاری در زمینة صنایع و تجارت گاز منعقد خواهند کرد! و در پی تحولات جدید در منطقه، اسرائیل اعلام داشت، آمریکا مانع حملة ما به ایران می‌شود! بله! به گزارش لوموند، مورخ 14 اوت 2008، آمریکا تلاش می‌کند اسرائیل را از حمله به ایران باز دارد! ولی برای روشن‌تر شدن مطلب باید نگاهی به شرایط در ایالات متحد بیفکنیم.

دیروز جرج بوش، از کاخ سفید به روسیه هشدار داد که تمامیت ارضی گرجستان را باید به رسمیت بشناسد. سپس اعلام شد که آمریکا از راه هوا و دریا برای گرجستان «کمک‌های انسانی» می‌فرستد و از روسیه خواستند مانع از ارسال کمک‌ها نشود. خلاصه پس از سخنرانی تهدیدآمیز جرج بوش، ساکاشویلی که از حمایت ارباب ذوق کرده بود رسماً اعلام کرد، آمریکا تأمین امنیت تمام بنادر و فرودگاه‌های گرجستان را بر عهده خواهد گرفت! به گزارش فیگارو، مورخ 13 اوت، پس از این جاروجنجال، پنتاگون در بیانیه‌ای رسمی اعلام داشت، ما برای ارسال کمک‌های مذکور نیازی به کنترل هیچ فرودگاه و بندری نداریم! و به این ترتیب مشخص شد، همانطور که ما هم حدس می‌زدیم، در آمریکا تصمیم نهائی با پنتاگون است، و کاخ سفید در واقع نقابی است بر چهرة تشکیلات خود مختار نظامی. تشکیلاتی که طی دو سال، دوبار در مقابلة نظامی با روسیه شکست خورده، نخست در اسرائیل و سپس در گرجستان. مسلماً اگر پنتاگون نتواند درسیاست‌های ماجراجویانة خود تجدید نظر کند، فروپاشی سهمگینی متحمل خواهد شد. و در هر حال با تکیه بر امثال خامنه‌ای، اولمرت و ساکاشویلی، آمریکا برای اعمال سیاست‌های خود به اشکالات جدی برخورد خواهد کرد.




نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة‌ پی‌دی‌اف ـ اسپیس

...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت