دوشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۸۷



سام‌الله و لات‌الله!


...
تاکنون جهت رونق بازار انتخابات ایالات متحد، اعمال «لات‌ا‌یسم» یا سیاست لات‌بازی در کشورمان الزامی بود، و در این راستا گروه‌های «سیاست ما عین دیانت ماست»، دست در دست «دا‌س‌الله» و تحت نظارت عالیة ساواک و شهربانی بر علیه دربار پهلوی «بسیج» می‌شدند. اینان خواستار «استقلال» بودند! البته استقلال مطلوب لات‌الله همان استقلالی است که طی سه دهة اخیر حکومت اسلامی از آن بهره‌مند شده: استقلال در نوکری و مزدوری بی‌قید و شرط برای آنگلوساکسون‌های دو سوی آتلانتیک جهت سرکوب و چپاول ما ملت. سی سال پس از استقرار حکومت اسلامی، سیاست لات‌ایسم در سراشیب مرگ افتاده، و به راه انداختن معرکة سنتی ورود رئیس جمهور جدید به کاخ سفید با طبل و دهل در داخل و با جنگ و کودتا در ایران دیگر امکانپذیر نیست. چرا که حاکمیت ایالات متحد از ایجاد صحنة «رقابت سیاسی» فرضی بین دو حزب دمکرات و جمهوریخواه عملاً ناتوان شده. به طور مثال، مک‌کین و اوباما همزمان ناچار به حمایت از جرج بوش و سیاست‌های فجیع اقتصادی وی شده‌اند. و گویا رویاروئی مک‌کین و اوباما در تاریخ 26 سپتامبر 2008 با نتیجة «صفر ـ صفر» به پایان رسیده!

به عبارت دیگر، هر چه اوضاع سیاسی در ایالات متحد وخیم‌تر شود، «رقابت انتخاباتی» بین دو کاندیدای جمهوریخواه و دمکرات به «رفاقت انتخاباتی» بین این‌ دو تبدیل خواهد شد. و از آنجا که حکومت مستقل جمکران دست نشاندة استعمار است، مشابه همین روند تبدیل «رقیب» به رفیق» را می‌باید در جمکران نیز به صورتی آشکارتر مشاهده ‌کنیم. این روزها از آنجا که بازار رقابت داخلی در زمینة سیاست کساد شده، حکومت لات‌الله باید «رقیب» را نیز مانند گوشت و گندم و بنزین از بلاد غرب وارد کند. البته می‌دانیم که رقیب کذا در واقع «رفیق» گورکن‌ها و از مدافعان سرسخت اسلام واقعی است. طیف چنین رقبائی از «شاه‌الله» تا «داس‌الله» گسترده است. فقط کافی است «سام‌الله» ـ همان عموسام خودمان ـ در سازمان سیا فرمان دهد تا «لات‌الله» با شعار «خیانت ما عین دیانت ماست»،‌ حکومت را به «رقیب» واگذارد!

به این دلیل است که مواضع گورکن‌ها چنان به مواضع اوپوزیسیون دست‌سازشان نزدیک شده که خبرگزاری رسمی حکومت مفلوک اسلامی، «حنا زرچوبه»، نقش شیپور «مستر» آجودانی را عهده‌دار شده. و آن قسمت از بیانات گهربار ایشان مبنی بر اینکه «رضاشاه آزادی به مردم ندادند چون ذهنیت مردم آزادی نمی‌طلبید»، مورد توجه «حنازرچوبه» قرار گرفته! این قسمت را عیناً «نقل» کرده‌اند، بدون اینکه تفسیری بر چنین مهملاتی که ساخته و پرداختة پروپاگاندیست‌های «سازمان سیا» است، ارائه داده شود!

می‌دانیم که نقل یک نظریه در هر زمینه بدون موضع گیری در برابر آن در واقع تأئید بیقید و شرط آن به شمار می‌رود. این یک اصل کلی در زمینة ارتباطات است. روال کار بر این است که رسانه‌ها زمانی که اظهارات فرد یا مواضع گروهی را بازتاب می‌دهند مواضع خود را نیز در مورد آن بیان کنند. و اگر رسانة رسمی یک دولت نظریه‌ای را منتشر می‌کند، موظف است بر اساس مواضع سیاسی دولت متبوع خود آشکارا در برابر هر مطلبی «واکنش» نشان دهد. ولی به دلیل فروپاشی «سیاسی ـ اقتصادی» در ایالات متحد، نوکران آمریکا نیز پیامدهای چنین فروپاشی بی‌سابقه‌ای را متحمل شده و در این راستا مزدوران داخلی استعمار به شرکای پنهان خود در غرب نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. در تداوم همین روند نیز «فارس نیوز» از زبان شمخانی، یکی از اوباش‌الله نظامی جمکران دم از دوستی با ابوالحسن بنی‌صدر می‌زند!

شمخانی دیروز به «فارس‌نیوز» اعلام داشته، «بنی‌صدر خائن نبود، در جنگ هیچ خیانتی نکرد ولی وقتی به مجاهدین خلق پیوست خیانت کرد.» البته ما هم می‌دانیم که بنی‌صدر برای فراهم آوردن زمینة جنگ با عراق از هیچ کوششی فروگذار نکرد، ‌چون برنامة ایالات متحد تجزیة ایران بود. به همین دلیل است که در ذهن علیل شمخانی، بنی‌صدر در جنگ خیانت نکرده. به نظر ما بنی‌صدر در جنگ خدمات چشمگیری به اربابان کرد، اما موفق نشد تجزیة ایران را محقق کند و از طرح برژینسکی کنار گذاشته شد تا شاید در آینده به کار آید. اما به ادعای شمخانی همین بنی‌صدر وقتی دخترش فیروزه را به عقد مسعود رجوی در آورد خیانت کرد. و اکنون که ارتباط آشکار بین رجوی و بنی‌صدر مشاهده نمی‌شود، دیگر نمی‌توان بنی‌صدر را هم خائن دانست،‌ البته به زعم امثال شمخانی. چون استقرار حکومت اسلامی در واقع ناشی از خیانت سران ارتش ایران بود که در برابر توطئة‌ براندازی حاکمیت ایران اعلام «بیطرفی» کردند! در نتیجه امثال شمخانی و بنی‌صدر پیامد خیانت سران ارتش ایران‌اند، و نمی‌توانند به «قضاوت» چنین «خیانتی» بنشینند. ساده‌تر بگوئیم با آویزان کردن چند کیلو حلبی و آهن قراضة رنگ و وارنگ به یک لباس کسی خادم به ملت نمی‌شود. بگذریم!

می‌دانیم که ازدواج «سیاسی ـ عبادی» بین رئیس جمهور مردمی و رجوی به طلاق انجامید و فیروزه جان از کربلائی مسعود جدا شدند و اکنون زندگی خوشی را در کنار دکتر مصطفوی می‌گذرانند! و از آنجا که پدرشان هنوز با دکتر مصطفوی اختلافی پیدا نکرده‌اند، در زندگی فیروزه‌جان هم اشکالی پیش نیامده! خلاصه بگوئیم «فارس‌نیوز» تلویحاً آب توبه بر سر ابوالحسن بنی‌صدر ریخته تا شاید حکومت نکبت و ادبار از طریق نخستین «رئیس جمهور مردمی» خود امکان تداوم محتضرانه‌ای داشته باشد.

شاید حضرات می‌پندارند هنوز با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌توان در کشورمان لات‌الله را بسیج کرد و بساط لات‌بازی سنتی را با توسل به اصلاحات کندی یا شعار حقوق بشر جیمی کارتر ادامه داد. البته باید اذعان داشت که «حنازرچوبه» و «فارس نیوز»، نیک ورد آورده‌اند، ولی سوراخ دعا را واقعاً گم کرده‌اند! اینبار دست عموسام در اروپا، عراق و افغانستان زیر سنگ حاکمیت روسیه است. و هر چه نوکران آمریکا در سوریه، لبنان، عراق و افغانستان بمب بگذارند، هر چه جنگ طلبان اسرائیل به ارعاب و تهدید صلح طلبان این کشور بپردازند، و هرچه پیرامون تهدید اتمی حکومت اسلامی جنجال به راه اندازند، هیچ نتیجه‌ای عایدشان نخواهد شد.

از پریشب که خبر درگذشت پل نیومن در سن 83 سالگی پخش شد، ‌ بساط روضه‌خوانی نه تنها در جمکران که در سطح جهانی برپاست. پل نیومن آدم خوش شانسی بود، چون مورد پسند خواص و عوام‌الناس قرار داشت، و رسانه‌ها از بذل و بخشش‌های چندصد میلیون دلاری‌‌اش برایمان «افسانه» هم ساخته‌اند. مسلماً سایت فرهنگی کارگزاران از این چند صد میلیون دلار اهدائی چنان رمانی خواهد ساخت که هیچ ارتباطی با «رمان» نداشته باشد. ولی «بخشش» چند صد میلیون دلاری، در واقع جابجائی یا دست به دست شدن «پول» از یک بنیاد مالی است به بنیادی دیگر که در کشاکش آن چندین میلیون دلار تخفیف مالیاتی هم شامل حال سخاوتمندان ینگه دنیا خواهد شد! چون اختیار چنین مبالغی به دست یک نفر نیست. این مختصر را گفتیم تا کسانی که در جریان اینگونه «کمک‌ها» نیستند بدانند که در جهان غرب این سخاوتمندی‌ها علاوه بر تخفیف مالیاتی جنبة تبلیغاتی هم دارد، که خود نتیجة ملموس مالی به همراه می‌آورد.

در هر حال پل نیومن شانس آورد که رفت و دوران وانفسای آمریکا را ندید. چرا که کار ایالات متحد بجائی رسیده که حتی صدور قطعنامه علیه نوکران‌اش هم به کمدی تبدیل شده. همزمان با پرواز پل نیومن به آسمان، در شورای امنیت یک قطعنامه به تصویب رساندند که از گورکن‌ها می‌خواهد به قطعنامه‌های پیشین عمل کنند! مسلماً هفتة آینده یک قطعنامة دیگر تصویب می‌کنند و از گورکن‌ها می‌خواهند که به قطعنامه‌ای که از آنان خواسته بود به قطعنامه‌های پیشین عمل کنند، احترام بگذارند، و ... و خلاصة مطلب آمریکا با این بساطی که به راه انداخته و هیچ تحریمی بر ما ملت اعمال نمی‌کند، در واقع مانع از «پیشرفت رهبر فرزانه در همة زمینه‌ها» خواهد شد. و به این ترتیب که بورس‌های اروپای غربی و آمریکا سقوط می‌کند، روسیه همچنان فشار را بر عموسام افزایش خواهد داد.

به نظر نویسندة این وبلاگ روسیه در این شرایط فشار را چنان افزایش خواهد داد تا آمریکا نتواند سیاست خود را از طریق مباشران چینی در منطقه اعمال کند. به عبارت دیگر جهت برچیدن بساط طالبان پروری و اسلام نوازی ارتش ناتو، سیاست سنتی چین در افغانستان و پاکستان هم ابتر خواهد شد. و جهت تحقق چنین امری لازم است محور «پکن ـ پاریس» تضعیف و محور «پاریس ـ دهلی‌نو» تقویت شود. سیاستی که در واقع باعث عقب نشینی سیاست دین پروری از منطقه خواهد شد.

نزدیک شدن فرانسه به روسیه در واقع به دلیل تضعیف همین سیاست سنتی انگلستان در منطقه و به ویژه در اسرائیل است. و دلیل تهاجم گسترده به نظامیان فرانسه در افغانستان را می‌باید در همین تغییر اجباری سیاست حاکمیت فرانسه جستجو کنیم. این حاکمیت که متحد دست دوم ایالات متحد به شمار می‌رفت اکنون می‌رود که به متحد روسیه تبدیل شود. و تردیدی نیست که در چنین شرایطی، رئیس جمهور آیندة ایالات متحد با روضه، نوحه و زوزة عزاداران حسینی روانة‌ کاخ سفید خواهد شد. دوران شعار استعماری «سیاست ما عین دیانت ماست» به پایان رسیده، امروز دستاربندان باید تقیه را کنار گذاشته بگویند «خیانت ما عین دیانت ماست».





نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس


پیوند این مطلب در گوگل
...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت