جمعه، آذر ۰۱، ۱۳۸۷



چنج‌الله!


...
پیرامون وبلاگ «مرگ دقیانوس» تکرار می‌کنیم که با چارچوب سخنان رضاپهلوی در مورد تدوین قانون اساسی بر مبنای اعلامیة جهانی حقوق بشر و استقرار یک حکومت دمکراتیک در ایران کاملاً موافق‌ایم، ولی این تغییر را در چارچوب حقوقی و قانونی می‌خواهیم. به عبارت دیگر از هیچ جنجال و تظاهرات به اصطلاح خودجوش در خیابان و دانشگاه و ... و کودکستان‌ها حمایت نخواهیم کرد.

بررسی متن کامل سخنان رضاپهلوی را به زمان دیگری موکول می‌کنیم، چرا که اینکار به مطالعة دقیق متن اصلی سخنرانی به زبان انگلیسی نیاز دارد. به تک،‌ تک واژه‌ها از نظر «حقوقی» می‌باید پرداخته شود. این سخنرانی از نظر محتوی با سخنرانی‌های دیگر ولیعهد ایران تفاوت دارد، و به همین دلیل بررسی آن دقت بیشتری می‌طلبد. پس وبلاگ امروز را به اعلام مواضع ایالات متحد از زبان رهبران شاخة اسلامی سازمان سیا، «شاس» اختصاص می‌دهیم.

در شرایطی که حاکمیت انگلستان به دمکراسی و حقوق بشر در ایران علاقمند شده، حاکمیت ایالات متحد به دلیل شکست در سیاست آشتی رسمی با «شاخة اسلامی سازمان سیا»، رجوع به اصل کرده، به آغوش کوکلوکس‌کلان‌ها باز می‌گردد، البته به کمک «شاس»!

هر گاه پنتاگون شرایط اسفبار خود را به یاد می‌آورد، به تهدید اتمی روسیه متوسل می‌شود. به این ترتیب که ادعا می‌کند، پس از فروپاشی اتحادجماهیر شوروی مقدار قابل توجهی سلاح‌های اتمی روسیه در سال‌های1990 ناپدید شده‌! مفهوم سیاسی چنین ادعاهائی این است که ایالات متحد می‌تواند سازمان تروریست القاعده را به سلاح اتمی مجهز کرده، بگوید اینان به همان سلاح‌های مفقود شده دست یافته‌اند! به گزارش سایت نووستی، مورخ 31 اکتبر 2008، رابرت گیتس در تاریخ 28 اکتبر باز هم چنین ادعائی را مطرح کرده. البته هر بار وزارت امور خارجة روسیه ادعای پنتاگون را تکذیب می‌کند، ولی آمریکا دست بردار نیست. چرا که سیاست این کشور بر محور جنگ دروغین و یا آشتی رسمی با القاعده جهت تهدید روسیه استوار شده.

مراسم سوگواری و زوزه و روضة مایکل هایدن برای بن‌لادن «غمگین» و «تنها»، و پاسخ منفی روسیه به آشتی آمریکا با القاعده را هنوز به یاد داریم. پس از رد تقاضای ایالات متحد برای عفو بن‌لادن،‌ این کشور ناچار شد به نانوائی سنتی بازگردد و تنور «مبارزه با تروریسم» را همچنان گرم و داغ نگاهدارد تا نان‌ «وال‌ستریت» آجر نشود. در نتیجه، روز بیستم نوامبر، سازمان سیا سگ وفادار خود ایمن الظواهری را دوباره از قفس بیرون کشید، تا ایشان همزمان جنگ زرگری «شاس» با گورکن‌ها و ایالات متحد را رونق بخشند.

وقتی آمریکا به رهبران القاعده اجازة سخنرانی می‌دهد، یا بهتر بگوئیم زمانیکه سازمان سیا این سگ‌های هار را از قفس خارج می‌کند، واکنش اینان دقیقاً به واکنش سگ‌های خانگی‌ می‌ماند. سگ‌هائی که همیشه در یک فضای بسته زیسته‌اند و به محض خروج از فضای مأنوس دچار اضطراب و هراس شده، حالت تهاجمی به خود می‌گیرند. در مورد بن‌لادن‌ها و الظواهری‌ها موضوع کمی متفاوت است، اینان را آموزش داده‌اند که مانند همان سگ‌خانگی به محض خروج از قفس پریدن به این و آن را آغاز ‌کنند. در حالیکه عکس‌العمل سگ خانگی یک واکنش طبیعی و از روی ترس است، رفتار رهبران القاعده «شرطی» و منطبق بر واکنش سگ دست آموز و فرمانبرداری است که از مهتر خود اطاعت می‌کند.

بله، در پی مخالفت روسیه با سیاست نوین ایالات متحد، رابرت گیتس در قفس آنحضرت را باز کرد تا «پیام» پر مهر و محبتی برای اوباما ارسال کند. مسلم است که چنین پیامی علاوه بر ظهور روی خطوط اینترنت، در تمام رسانه‌های «آزاد» و نانخور سازمان ناتو، از جمله رسانه‌های گورکن‌ها انتشار خواهد یافت. متن پیام الظواهری به اوباما در روزنامة لوموند، مورخ20 نوامبر 2008 منتشر شد. الظواهری با ارجاع به چرندیات «مالکولم ایکس»، که از نژادپرستان سیاه پوست ایالات متحد بود، اوباما را مانند کالین پاول و کاندی رایس، «بردة سیاه» در خدمت سفیدپوست‌ها خوانده می‌گوید، شما عزت و کرامت سیاهانی همچون مالکولم ایکس را خدشه‌دار کرده‌اید.

هدف پیام الظواهری همچنانکه می‌بینیم در واقع تأکیدی است بر پیوند میان «جهان اسلام» با افراط‌گرایان مسلمان و سیاه‌پوست آمریکا. به عبارت دیگر، هدف سازمان سیا، از یکسو، «مرزشکنی» و ایجاد «اتحاد فرامرزی» میان سیاهان مسلمان آمریکا با جهان موهوم اسلام است، و از سوی دیگر، طرد مسلمانان رنگین پوست از جامعة آمریکا. ساده‌تر بگوئیم هدف اتاق‌فکرهای کذا، گسترش تعصبات نژادی، قومی و مذهبی در داخل و خارج مرزهای ایالات متحد است. بی‌دلیل نیست که پیام ابلهانة الظواهری نه تنها بر خطوط جهانی اینترنت که در رسانه‌های نانخور غرب چنین بازتاب گسترده‌ای می‌یابد.

الظواهری، در پیام کذا، خطاب به اوباما می‌گوید، جوان! تو که پدرت مسلمان بود، چرا به اسلام و مسلمین حقه زدی و از اسرائیل حمایت کردی! یادآور شویم که سگ دست‌آموز سازمان‌سیا، در پیام خود از «امت» سخن می‌گوید، ولی روزنامة لوموند به به «ملت مسلمان» اشاره دارد! به عبارت دیگر بخشی از سازمان سیا همچنان بر ایجاد «اتحاد جماهیرنوکری» تأکید دارد، و تا زمانیکه لگد دیگری «پوزة مقدس‌‌‌اش» را خونین نکند، دست از سیاست فرسودة انسداد بر نخواهد داشت. دلیل ظهور «ملت مسلمان» در پیام الظواهری در واقع اشتیاق گروهی از گاوچران‌ها به تداوم و گسترش سیاست‌های سه دهة اخیر است. به همین دلیل «امت مسلمان» که با امام سیزدهم پای به «ادبیات سیاسی» گذارد، در روزنامة لوموند کمی «چنج» شده، جای خود را به «ملت مسلمان» سپرده. بله! لوموند متعلق به گروه «لاگاردر»، به دلیل ارادت به ادیان به ویژه دین اسلام،‌ به پیروی از پیام نوروزی رهبری «نوآوری» کرده! این است همان «چنج» کذا که «وی‌نید» داشتیم.

الظواهری در پیام خود پیرامون جنگ در عراق و افغانستان نیز اظهار نظر کرده! می‌دانیم که نوکران آمریکا مانند امام سیزدهم در همة امور صاحب‌نظراند. در این راستا، الظواهری از آمریکا می‌خواهد تا بجای ترک عراق و ورود به افغانستان، در عراق بماند و افغانستان را به طالبان واگذارد، تا در کمال آرامش، پای منقل با انگلستان مذاکره کنند، و بازار تریاک و برده فروشی را گسترش دهند.

پیام الظواهری در واقع جهت پروپاگاند برای دو شاخة سنتی سیاست آمریکا به جهانیان مخابره شده. این پیام شامل دو بخش است. بخش نخست سیاست داخلی آمریکا را در بر می‌گیرد، و بخش دوم به سیاست خارجی ینگه دنیا می‌پردازد. اما این سیاست‌ها اگر شانسی برای پیروزی ‌داشت، از امروز آن‌ها را در چنتة الظواهری نمی‌گذاشتند. سیاست‌های مذکور از اینرو به دست الظواهری سپرده شده که حتی اربابان‌ جنگ افروز آمریکائی‌اش نیز دیگر امیدی به پیروزی آن‌ها ندارند. آرزوی بازگشت به دوران طلائی جیمی‌کارتر را دولت آیندة آمریکا به گور خواهد برد. امروز ایالات متحد و شرکاء، خارج از یک بازنگری اساسی در سیاست‌های اقتصادی، استراتژیک و مالی، هر سیاستی در چارچوب روند گذشته در پیش گیرند، شکست خواهند خورد.





نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ اسپیس

...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت