دوشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۸۸



گلیم و کودتا!


...
پیام مورخ 10 فروردین‌ماه سال 1388 در سایت نووستی، بخش «نامه‌های شما» متعلق به نویسندة این وبلاگ است.

اصولاً این اوباما شانس ندارد! از قدیم گفته‌اند: «گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه، به آب زمزم و کوثر سپید نتوان کرد!» هر چه سازمان سیا و پنتاگون با الهام از صادرکنندگان بیانیة رودة سگ برای ایشان «سعی» و «تلاش» می‌کنند، ناکام می‌مانند. سعی و تلاش حضرات برای جنگ افروزی و کودتا جهت سرکوب مردم است و از این نظر یعنی از جنبة گسترش سرکوب در مسیر مشابه اصحاب روده گام بر می‌دارند. با این تفاوت که بیانیه‌های مضحک لات‌الله و داس‌الله بر محور مطالبات انسان‌دوستانة سازمان سیا تنظیم و تدوین می‌شود. بله، این سازمان «شریف» دست در دست پنتاگون هر چه می‌کوشد برای رئیس جمهور جدید جنگ و کودتا به راه اندازد سرش به سنگ می‌خورد! تابستان گذشته «سعی» کردند یک جنگ در قفقاز به راه بیاندازند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با شادی و نشاط فراوان برگزار شود، ولی نشد! پس از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری «تلاش» کردند جنگ غزه را به ایران بکشانند، به این منظور مخارج بوزینه‌های کفن پوش، نهضت‌عاظادی و مادران صلح را نیز در تهران بر عهده گرفتند، ولی باز هم شکست خوردند. و در گیرودار دو جنگ خواستند یک کودتا در ترکیه سازمان دهند تا شاید حزب اسلامگرای اردوغان هم مانند نهضت‌عاظادی و بنی‌صدر در جایگاه «اوپوزیسیون شهید» بنشیند، که اینجا هم سرشان به سنگ خورد! دیروز هم حزب اردوغان ناچار شد به 40 درصد آراء شوراهای شهر اکتفا کند!

البته 39 درصد این آراء به برکت عیال اردوغان، به صندوق مارگیری سرازیر شده. همسر اردوغان که همان روسری سیمین بهبهانی در سایت رادیوفردا را به سر داشت و آنرا تا زیر چشمش پائین آورده بود، یک متر پشت سر «آقا» حرکت می‌کرد و همچنان که آقای نخست وزیر با مردم خوش و بش می‌‌فرمودند، «مردم» هم محو حجاب اسلامی همسرشان شده، به پرکردن صندوق مشغول بودند. البته دوربین‌ها روی «آقا» متمرکز شده بود تا «حضور فعال زن» در جامعة اسلامی را از چشم جهانیان پنهان دارد. با این وجود دست سازمان سیا در انفجارهای امروز پاکستان از چشم احدی پنهان نماند.

فکر بد نکنید! آن مأمور محترم و بلندپایة سازمان سیا که به مدت پنج روز در پاکستان به سر می‌برد، ‌هیچ نقشی در این عملیات نداشت. بله! امروز بعضی‌ها کوشیدند یک کودتای خوب و تمیز در پاکستان سازمان دهند ولی باز هم مثل خردرگل گیر کردند! و نشست شیخک‌ها و کودتاچی‌های عرب هم زهرمار‌شان شد! قذافی، بوزینة عموسام و بدیل هوگوچاوز با پادشاه عربستان دعوا کرد، چرا که کودتا در پاکستان شکست خورده بود، و پادشاه عربستان که حامی نواز شریف است در ماتم افتاده بود. کلنل قذافی که در جریان نبود به «پادشاه» عربستان می‌گوید، یا اخی! چی شده که اینقدر دلخوری؟ و ایشان پاسخ می‌دهد، «دیگر تمام شد همه چیز از برای من!» کلنل که فارسی نمی‌فهمد، می‌پندارد پادشاه به او فحش ناموسی می‌دهد، از جا بلند شده خطاب به یا اخی می‌گوید، «عرب سوسمار خور!» بعد هم عبای‌اش را جمع می‌کند و جلسه را ترک می‌گوید. وزارت امور خارجة گورکن‌ها هم از فرصت استفاده کرده، «تماس» با هیئت آمریکائی در مسکو را تکذیب می‌کند! و ما متوجه می‌شویم که مفهوم واقعی بیانات شب گذشتة اوباما مبنی بر اینکه «آمریکا در پاکستان حضور نظامی نخواهد داشت» چه بوده!

در واقع رئیس جمهور آمریکا می‌گفت ما ارتش به پاکستان نمی‌فرستیم، کودتا می‌کنیم، که مسئولیتی هم نداشته باشیم. بعد هم می‌رویم سراغ حکومت اسلامی ایران و با بسیج ساواک، شهربانی، پاسدارها، اوباش حوزه،‌ دانشجو نمایان تحکیم وحدت و به ویژه چریک‌های آش‌پرست یک کودتای «مردمی» دیگر در ایران به راه می‌اندازیم. خلاصه تابستان امسال نماز جمعه را هر روز در ساحل «خزر مال ایرانیان است و بس» بر پا می‌کنیم. البته «نماز خزر» به صورت مختلط برگزار می‌شود تا خواهران آش فروش در کنار برادران کشک‌ساب ضمن سجود به درگاه قادر متعال «آش کشک» مفصلی میل کنند و بدانند که ما هم از برابری حقوق آش با حقوق کشک طرفداری می‌کنیم. اصولاً آمریکا مدافع آزادی و برابری است، مثل همة آنگلوساکسون‌ها! به همان سکة جک‌سترا نگاه کنید! روی آن حروف «آر.اف.دی» حک شده. این حروف علامت اختصاری عبارت «آزادی فقیه دیوانه» است!

بله سازمان سیا یک کودتای خوب تدارک دیده بود که با بمب‌گذاری در مسجد و تهاجم به مرکز آموزش پلیس در لاهور آغاز شد، ولی به دلیل نرسیدن امدادهای غیبی و‌ آزمایش موشک‌ براموس و ابراز نگرانی رسمی هند از امنیت منطقه، این کودتا هم به سرنوشت کودتای ناکام 18 تیر اصلاح‌طلبان گرفتار آمد. و دیالوگ نفتی چنین ادامه یافت که برای نخستین بار یک هیئت بلندپایة اماراتی برای گسترش همکاری با روسیه عازم مسکو شد. خبر ورود این هیئت در ساعت 8 و31 دقیقه به وقت مسکو توسط سایت «نووستی» مخابره می‌شود. ولی همزمان با ورود هیئت اماراتی، یکی از تروریست‌های چچن که مدتی در امارات قایم شده بود، شربت شهادت میل می‌فرمایند.

این اماراتی‌ها رسم و رسوم عجیبی دارند! بجای اینک در مسکو پیش پای نخست وزیر امارات گوسفند سر ببرند، تا سنت توحش اسلامی حفظ شده باشد، پشت سر مسافر تروریست اسلامی می‌کشند! و «آل‌مکتوم» نخست وزیرشان به خبرنگار نووستی می‌گوید، هدف از دیدار ما «گسترش همکاری‌های اقتصادی و توسعة دیالوگ فرهنگی و انسانی است!» بله همة نوکران آنگلوساکسون‌ها شیفته و فریفتة «دیالوگ‌» و اینجور چیزها هستند! خاتمی هم خیلی به «دیالوگ تمدن‌ها» چسبیده بود، هر چند عبارت کذا از اثر معروف «روژه گارودی» به سرقت رفته بود. اصلاً بهتر است باز گردیم به «آل‌مکتوم» خودمان که کشورش مرکز خرید و فروش برده، پول‌شوئی و بازار سیاه است. و از آنجا که سده‌هاست خانوادة ایشان این فعالیت‌های اقتصادی را کتمان می‌کنند، اینان را «آل‌مکتوم» خوانند و از دوران شاه عباس اینان نیز «روشنفکر» بوده، افتخار خدمت به امپراطوری بریتانیا را داشتند. قرار است ایشان به عنوان باج، مقداری از درآمد حاصله از «تجارت شرافتمندانه» خانوادگی را نیز در روسیه سرمایه‌گذاری فرمایند:

«محمدبن راشد آل‌مکتوم، نخست وزیر و معاون رئیس امارات [...]‌ اظهار داشت، سفر ما [...] بازتاب دهندة تمایل [قاطع] مقامات، دولت و ملت ما برای برقراری پل ارتباطی و ایجاد کانال‌هائی است که از طریق آنها [بتوان] به افق‌های گسترده‌ای برای ایجاد پایه‌های مستحکم همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری بین امارات متحده عربی و فدراسیون روسیه رسید.»

منبع: نووستی، مورخ 10 فروردین‌ماه سال‌جاری

تصدیق می‌فرمائید که چنین اهدافی برای «نخستین دیدار» خیلی بلند پروازانه می‌نماید، و مسلماً برای اینکه آل‌مکتوم و مقامات و ملت و دولت‌شان چشم نخورند، همزمان با چنین سخن‌رانی غرائی، «ایمادایف»، فرماندة سابق چچن در دوبی به رگبار گلوله بسته شد! اگر نظر ما را بخواهید هر کلمه‌ای از سخنرانی آل‌مکتوم در مسکو تبدیل یک گلوله شد و جنگجوی سابق را در دوبی سوراخ سوراخ کرد. که گفته‌اند، «زبان سرخ،‌ سر سبز می‌دهد بر باد!» و از آنجا که میدان سرخ در مسکو است، مسلماً سر ایمادایف سبز بوده! و اما این سفر نشان از ابراز ارادت غیرمستقیم بریتانیا به روسیه نیز دارد!

پیشتر ابراز ارادت‌ها مستقیم بود. به این ترتیب که الیزابت دوم رئیس جمهور روسیه را برای صرف ناهار به کاخ باکینگهام دعوت می‌کرد. پوتین هم از این ابراز ارادت بی‌نصیب نماند. ولی دیمیتری مدودف، حکایت دیگری است! در واقع باکینگهام می‌ترسد مدودف را دعوت کند و پاسخ منفی را هم سر میز دریافت دارد، چون دعوا بر سر ایران است!

روز یکشنبه 29 مارس 2009، مدودف در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» تکرار کرد که «بر سر ایران با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.» وی افزود سپر دفاعی در اروپا هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد. دیمیتری مدودف به خبرگزاری ناخداکلمب اظهار داشت، «فکر می‌کنم پرزیدنت اوباما نیز همین عقیده را داشته باشد!» و بالاخره در پاسخ به اظهارات رابرت گیتس پیرامون تحریم ایران، ویتالی چورکین، نمایندة روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که هیچ تحریمی علیه ایران در سازمان ملل قابل بررسی نخواهد بود. به عبارت دیگر، آمریکا و شرکاء می‌باید رویای سیرک نشست شورای امنیت برای تحریم ایران را به طور کلی از سر بیرون کنند.

در مورد افغانستان مدودف تأکید کرد که «یک اتحاد [سازمان ناتو] از بیرون مرزها نمی‌تواند افغانستان را اداره کند.» وی همچنین خواهان استقرار دمکراسی در این کشور شد و می‌دانیم که این اظهارات با رویای آنگلوساکسون‌ها برای استقرار حکومت اسلامی در تضاد قرار می‌گیرد.

در واکنش به مصاحبة مدودف، هوپ شفر، دبیرکل ناتو بلافاصله شیون و زاری به راه انداخت که «ما برای صلح به افغانستان آمده‌ایم!» وی می‌افزاید، ما خیلی سازمان صلح دوستی هستیم و هیچوقت به کسی حمله نکرده‌ایم! خلاصه ایشان می‌فرمایند که فقط از خودشان دفاع ‌کرده‌اند. و از این قبیل چرندیات که فقط در چنتة‌ پنتاگون می‌توان یافت. در عوض نمایندة ایالات متحد در سازمان ناتو امروز از اشاعة سلاح اتمی، تروریسم، افراط‌گرائی و شرایط افغانستان ابراز نگرانی فراوان کرده! بله، ایالات متحد زبان تهدید را رها نمی‌کند. تا دیروز برای تهدید روسیه نوکران‌اش در جمکران یک گام بیشتر با سلاح هسته‌ای فاصله نداشتند، امروز تروریست‌ها و افراط‌گرایان و اشاعة سلاح هسته‌ای جهان را تهدید می‌کند. اظهارات «کورت ولکر»، نمایندة آمریکا در سازمان ناتو در سایت نووستی، مورخ 30 مارس 2009 انتشار یافته.

ولکر در مصاحبه با روزنامة «لتون تلگراف» می‌گوید، «روسیه هیچ خطری برای کشورهای بالت ندارد، خطر از روسیه نمی‌آید، خطر واقعی از تروریسم، افراط‌گرائی و اشاعة سلاح هسته‌ای و افغانستان است!» به عبارت دیگر، «خطر» ناشی از پدیده‌هائی است ‌که تماماً ساخته و پرداختة سازمان جنایتکار ناتو هستند.





نسخة پی‌دی‌اف ـ مدیافایر

نسخة پی دی‌اف ـ داک‌ستاک

...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت