جمعه، فروردین ۲۸، ۱۳۸۸

«سیا» بازی!
...

ایالات متحد به عنوان فرماندة ارتش ناتو، ‌ پس از شصت‌سال حمایت بی‌قید و شرط از توحش فاشیسم در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه اینک با توسل به افشاگری‌های ابله‌فریب سازمان سیا قصد ارائة تصویر دلپذیر از خود دارد. و جای تعجب نیست که آنگلوساکسون‌های این‌سوی آتلانتیک نیز میمون‌وار به تقلید از «برادران» خود در ینگه‌دنیا قیام کرده مأموریت ارائة تصویردلپذیر از ارتش جنایتکار بریتانیا را به روزنامة گاردین محول کنند. به ادعای گاردین، سیاست‌مداران،‌ افسران شریف بریتانیا را در مورد سلاح‌های کشتارجمعی در عراق فریب داده‌اند! بله، ارتش انگلستان که خیلی ساده‌دل و زودباور است مانند کودکان فریب خورده! البته به ادعای گاردین، سخنگوی محافل یهودستیز و اسرائیل‌پرست غرب! در این گیرودار نقش حاکمیت فرانسه هم دچار تغییر و تحولات شده. فرانسه از زمان ژنرال دوگل نقش «حاکمیت مستقل» و طرفدار «آزادی» را ایفا می‌کرد، ولی در چارچوب سیاست ایجاد «محور موازی»، نیکولا سرکوزی نقشی بر عهده گرفته که از بسیاری جهات به نقش «هنجارگریز» کلنل «هوگو چاوز» آمریکائی شباهت دارد.

به گفتة‌ فیگارو، مورخ 17 آوریل سالجاری، نیکولا سرکوزی پس از نشست گروه 20 در لندن ضمن ستایش از شخص خود و برلوسکنی، از اوباما، مرکل و زاپاته‌رو هم انتقاد کرده! البته فیگارو توضیح نمی‌دهد به چه دلیل نیکولا سرکوزی به گوردون براون بالاتر از گل نگفته؟ در هر حال این سیاست نوین اعضای ناتو است که به پیروی از فرمایشات رهبر فرزانه در دانشگاه افسری، برای «جبران عقب ماندگی‌های خود» تحت رهبری ایالات متحد به «میان‌بر»‌ زدن مشغول شده‌اند. البته این تلاش‌ها در همان «تونل‌باد» صورت می‌پذیرد.

«میان‌بر» زدن در «تونل‌باد» حکایت تئاتر «افشاگری»‌ اخیر سازمان سیا و پند و اندرز پرزیدنت اوباما در مخالفت با شکنجه است! سازمان سیا دست به «خودافشائی» زده تا بتواند هم گلیم خود را از آب بیرون کشد، هم نانی برای پرزیدنت اوباما به تنور بچسباند. به اینکار می‌گویند ارائة همزمان دو تصویر دلپذیر از سازمان سرکوبگر سیا و ریاست ‌جمهور حاکمیت استعمارگر آمریکا!

البته ارائة تصویر دلپذیر از پرزیدنت اوباما، در مقام مدافع آزادی‌بیان و حقوق بشر با استفاده از انتشار یک پروندة کشکی و بسیار محرمانه از سازمان سیا،‌ طرحی است سرشار از نبوغ! و ما هم باور کردیم! طبق مطالب پروندة کذا، سازمان سیا فقط بین سال‌های 2002 تا 2006 به شکنجه‌های وحشیانه متوسل شده، آنهم به فرمان جرج بوش و به دلیل وقایع 11 سپتامبر! پیش از این تاریخ و پس از آن سازمان سیا بسیار دمکراسی و حقوق بشر بوده! این سازمان شریف با حلقة فرانکفورت، اوباش وابسته به حلقه‌های «مک‌کارتیست»، سانسور، ارعاب و به ویژه کودتا در شیلی، قتل عام در نیکاراگوئه، هندوراس، کلمبیا و ... و اینجور مسائل کاملاً بیگانه است! ریچارد هلمز، سالیوان و جان‌نگروپونته را هم اصلاً نمی‌شناسد. باور نمی‌کنید از شهید «هربرت مارکوزه» بپرسید که یک پا در حلقة فرانکفورت و یک‌پا در سازمان سیا داشتند.

بله سازمان سیا هرگز دست‌های مقدس‌اش به شکنجه و سرکوب آلوده نشده. این سازمان یک مرکز «علمی» است. به همین دلیل بود که ساواک در دوران پهلوی، و پس از استقرار حکومت جمکران، مأموران امنیتی خود را برای آموزش «علوم» شکنجه به آمریکا، اسرائیل و سوئیس ارسال می‌کرد! بله ما در «علم» شکنجه «عقب‌ماندگی‌هائی» داریم که برای جبران‌شان به فرمودة رهبری باید «میان‌بر» بزنیم. برای میان‌بر زدن کافی است ارز حاصل از چپاول نفت را در دست‌های مقدس سازمان سیا قرار دهیم که کارشناسان خبرة خود را برای پیشرفت علم در جهان اسلام بسیج کند و ضمن آموزش علم «شکنجه»، همزمان کانون‌های آشوب و بحران به راه بیاندازد تا کارآموزان محترم بتوانند تمرین کنند و کارآزموده و خبره شوند.

حکومت خودمختار طالبان در درة سوات به همین منظور ایجاد شده! در این منطقه طالبان پاکستان بیکار نمی‌نشینند و با طالبان درة سوات مبارزه خواهند کرد تا حوصله‌شان سر نرود. بله، این «حکومت» درة سوات از حکومت پاکستان «طالبانی‌تر» است. تشکیل یک حکومت «طالبان‌تر» در داخل مرزهای کشور طالبان‌پرور پاکستان فقط فروپاشی این ‌کشور را شتاب می‌بخشد، و یک منطقة آشوب در مرزهای هند و چین ایجاد می‌کند که باید گسترش یافته و بجای اتحاد جماهیر اسلامی قرار گیرد.

«محور موازی» به همین منظور ایجاد شده بود. این محور که در وبلاگ «تونل معنوی» به آن اشاره کردیم با رسوائی پاپ و افشاگری‌های ابله‌پسند سازمان سیا پیرامون «شکنجه» به مرز رسوائی کامل نزدیک می‌شود. مشاوران پرزیدنت اوباما شاید می‌پندارند هنوز می‌توان با توسل به «پروپاگاند»، فاشیسم را بجای دمکراسی و طرفداری از آزادی‌ بیان به مردم دنیا حقنه کرد. سازمان سیا به اصطلاح یک «گزارش محرمانه» منتشر کرده! از این گزارش فقط چند صفحة مختصر در دسترس عموم قرار گرفته و بلافاصله باراک اوباما از این کارهای وحشیانه ابراز تأسف می‌کند! ولی تأکید دارد که شکنجه‌گران مجازات نخواهند شد! چرا که از دستورات مافوق‌ اطاعت کرد‌ه‌اند!

البته ما هم می‌دانیم که در هر «سازمان» اطاعت از دستورات مافوق لازم است، چرا که در غیراینصورت هیچ نظم سازمانی استقرار نخواهد یافت. ولی ما همچنین می‌دانیم که شیوه‌های وحشیانة سازمان سیا دهه‌هاست که در ایالات متحد و کشورهای جهان سوم به مورد اجرا گذاشته می‌‌شود و اعمال وحشیانة این سازمان مخوف هیچ ربطی به وقایع 11 سپتامبر و فرمان جرج بوش مفلوک نداشته! اما پیش از ادامة‌ مطلب چند کلمه هم با «اهالی مرزپرگهر» در داخل و خارج مرزها درد دل بکنیم!

هم‌میهنان گرامی! مرده‌پرستی، روضه‌خوانی و «نقل خاطره» از زبان مردگان را فراموش نکنید که ممکن است در مسابقة مرگ‌پرستی و دروغ‌بافی و به ویژه در مسابقة لجن‌پراکنی به فروغ فرخزاد و صادق هدایت از حکومت گورکن‌ها عقب بمانید و نتوانید مانند رهبر فرزانه در تونل باد «میان‌بر» بزنید. آری! میان‌بر زدن خیلی خوب و شیرین است و سازمان سیا متخصص میان‌بر در همة زمینه‌‌ها به ویژه در زمینة سیاسی در همة کشورهاست. به طور مثال کودتای 28 مرداد نوعی میان‌بر بود که در 22 بهمن سال 1357 به یک «میان‌بر مقدس» و منطقه‌ای تبدیل شد، و پیامدهای نکبت‌بار آن را هنوز در ایران، افغانستان و عراق شاهدیم. از پاکستان نمی‌گوئیم چرا که این شبه‌کشور اصلاً خودش یک میان‌بر است، و سرچشمة نکبت و ادبار و توحش اسلام در کل منطقه به شمار می‌رود. برای تداوم همین شرایط است که قرار شده چند میلیارد دلار «کمک» در اختیار دولت قدرقدرت اسلام آباد قرار گیرد تا با «تروریسم» مبارزه کرده، «امنیت» در سراسر «ملک اسلامی» استقرار یابد!

به گزارش فیگارو مورخ 17 آوریل 2009، امروز نمایندگان ایالات متحد، ژاپن و اروپا و نوکران‌شان در توکیو دور هم جمع شدند تا در پاکستان با «تروریسم» مبارزه کنند! به گزارش فیگارو، 16 سازمان و نمایندگان 27 کشور در نشست توکیو حضور یافتند که تحت نظارت بانک جهانی و ژاپن برای پاکستان، تنها حکومت اسلامی مجهز به سلاح اتمی «پول» جمع کنند و به صورت قرض در اختیار اسلام‌آباد قرار دهند! چرا که پرزیدنت اوباما و شرکاء گویا افغانستان را از دست رفته می‌بینند، و به همین دلیل ایالات متحد پاکستان را مرکز استراتژی نوین خود قرار داده.

بله این است آخر و عاقبت کشوری که بر اساس سیاست اسلام نوازی استعمار بریتانیا و با هدف بحران آفرینی در کل منطقه ایجاد شد. به گفتة کارشناسان امروز 40 درصد از 160 میلیون جمعیت پاکستان با مبلغی مساوی یا کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند. و می‌دانیم که حکومت اسلامی پاکستان در چنین شرایطی خواهان استقلال کشمیر از هند نیز می‌شود! ارتش پاکستان تاکنون بر سر این مسئله دو بار با کشور هند وارد جنگ شده و در دورة ریاست جمهوری بیل‌ کلینتون، با حمایت گاوچران‌ها در ارتفاعات هیمالیا حتی وارد خاک هند هم شده بود! در ظاهر برای ممانعت از فروپاشی این مرکز بحران و توطئه است که ایالات متحد و بانک جهانی اینهمه خیرخواهی می‌کنند. چون هدف واقعی از این نشست‌ها جز جنگ‌افروزی هیچ نیست.

از اینرو ریچارد هولبروک از نشست توکیو ابراز رضایت فراوان کرده. چون کمک‌های اهدائی صرف ایجاد نیروهای مسلح خواهد شد که با تروریست‌های ساخته و پرداختة سازمان ناتو بجنگند! روشن‌تر بگوئیم کمک‌های اهدائی به پاکستان مستقیماً به جیب تفنگ‌فروش‌های غرب سرازیر خواهد شد. در این نشست، منوچهر متکی، نماینده گورکن‌ها نیز حضور داشت، ولی مسلماً حرفی نزده چون اگر وزیر امورخارجة حکومت گورکن‌ها دهان بگشاید، مسلما فیگارو ما را بی‌نصیب نخواهد گذاشت! و اما سخنان «پیر لولوش»، نمایندة ویژة سرکوزی در این نشست بسیار جالب و «آموزنده» بود! «لولوش» که مانند برنار کوشنر، از مدافعان تهاجم نظامی به خاک عراق بود،‌ ضمن اشاره به ماجرای درة سوات به خبرنگار «فرانس‌پرس» می‌گوید، این خیلی نگران کننده است که دولت پاکستان بخشی از خاک خود را در اختیار طالبان می‌گذارد که هیچ تعهدی به «قوانین» پاکستان ندارند! صحنه‌سازی از این بهتر ممکن نیست. نه اینکه قوانین پاکستان با قوانین طالبان خیلی تفاوت دارد؟ در واقع «لولوش» از اینکه قوانین توحش پاکستان در منطقة سوات به نوع دیگری اعمال ‌شود سخت دل آزرده و پریشان شده! پس از شیرین‌زبانی «لولوش»، میزبان نشست کذا،‌ نخست وزیر ژاپن زبان به ستایش از نقش سازندة پاکستان در مبارزه با تروریسم گشوده!

گویا نوع جدیدی از طالبان در منطقه ساخته و پرداخته شده که آمریکا و متحدان‌اش باید با آن بجنگند تا «دمکراسی» در پاکستان، جمکران و عربستان صدمه نبیند. بله، فجایعی که توسط ایالات متحد به مردم منطقه تحمیل می‌شود، جنایاتی که در کلمبیا، مکزیک، آرژانتین و دیگر مناطق نفوذ آنگلوساکسون‌ها صورت می‌گیرد در قاموس گاوچران ها دمکراسی نام دارد! و همین قماش دمکراسی است که آمریکا سال‌هاست برای حاکم کردن آن بر کشور کوبا اصرار دارد. و برای گسترش همین نوع خاص از حاکمیت است که سازمان منفور سیا امروز دست به خودافشائی زده.

از هنگامی که اوباما به کاخ سفید پای گذاشته، سرکوب در ترکیه، ایران، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه شدت گرفته. در ترکیه دستگیری کردها به جرم توطئه همچنان ادامه دارد. در افغانستان قانون «هر 4 شب یکبار» می‌گذرانند، در عراق شیخ جاسم‌المطیری، از پیروان آخوند مقتدی‌صدر به تهدید همجنس‌گرایان قیام کرده و بیانیه صادر می‌کند. گهگاه هم افرادی را به عنوان همجنسگرا به قتل می‌رسانند. در جمکران هم که دیگر روند مسائل نیازمند توضیح نیست. «روزآنلاین» و فارس نیوز دست در دست یکدیگر به ارعاب، و سرداران هم به سرکوب مردم مشغول‌اند!

و اما در اروپا این سرکوب، ارتباطات اینترنتی را نشانه گرفته. نخستین تهاجم رسمی به ارتباط آزاد از سوئد آغاز شد. و قوة قضائیة «مستقل» کشور سوئد مسئولان «پیرات بی» را به یکسال حبس غیر قابل خرید و پرداخت بیش از دو میلیون یورو محکوم کرد!

البته ما نمی‌خواهیم در امور جهان فضولی کنیم! ولی این خیمه شب‌بازی حاکمیت آمریکا و شرکاء را از هم اکنون می‌باید شکست خورده بدانیم. چرا که به محض انتشار پروندة به اصطلاح محرمانة سازمان سیا و واکنش پرزیدنت اوباما، روزنامة واشنگتن پست هم ناچار شد از خیمه‌شب بازی حاکمیت در کمال احتیاط ایراد مختصری بگیرد و تلویحاً بگوید، اینکارها کافی نیست.





نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ آدردرایو

نسخة پی‌دی‌اف ـ داک‌ستاک

نسخة پی‌دی‌اف ـ ایشیو

نسخة پی‌دی‌اف ـ مدیافایر

...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت