یکشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۸

علم و «صافی»!
...
حدود یک قرن پیش دستاربندان با نفوذ در صفوف مشروطه خواهان این جنبش را با حمایت استعمار انگلستان به شکست کشاندند، چرا که اتحاد جماهیر شوروی به دلیل توافق با انگلستان همسایة جنوبی را نادیده ‌گرفت. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روضه‌خوان‌ها می‌پندارند هنوز در بر همان پاشنه می‌چرخد. امروز، پس از سی سال جنایت و چپاول این تفاله‌های اجتماع دیگر نمی‌توانند از سر فریب «در کنار مردم» قرارگیرند، به همین دلیل آشکارا در برابر مردم ایستاده‌اند.

امروز آخوند صافی گلپایگانی در ملاقات با گروهی از فرماندهان سپاه، «بیماری» نادانی را به روشنفکران لائیک نسبت داده و از پاسداران خواسته برای حفظ ارزش‌های دینی به خیابان‌ها بیایند! این شکرخوری‌ها واکنشی است مستقیم به ابلاغ دستور احمدی نژاد در تاریخ 25 بهمن‌ماه 1387 به وزیر کشور برای «رعایت حقوق شهروندی» از سوی نیروهای انتظامی. آخوند جنتی نخستین کسی بود که در برابر دستور کذا موضع گیری کرد. در واقع صافی گلپایگانی در این مسابقة بیشرمی مقام دوم را کسب کرده: ‌

«در روایات اسلامی بر علم و فراگیری آن تأکیدات فراوانی شده [...] حضور در یک جلسه مذاکرة علمی برابر با هزار شب عبادت ذکر شده [...] نادانی و جهالت از بدترین امراضی است که انسان به آن مبتلا می‌شود و در اسلام بر علیه هیچ چیزی به اندازة جهالت مبارزه نشده [...] گروهی خود را روشنفکر می‌دانند در حالی که دستورات اسلام و عمل کردن به آن را چندان مورد اهمیت [مهم] نمی‌دانند که این در واقع جهل است و انسان باید در هر زمان خود را تسلیم خداوند بداند [...]»

منبع: حنازرچوبه، مورخ 30 فروردین‌ماه سال‌جاری

البته ما هرگز از تولیدات حوزة علمیه قم که میرپنج پایه‌گذار آن بوده انتظار درک و فهم نداشته و نخواهیم داشت ولی بین خودمان بماند آخوند صافی در«حوزة وقاحت و حماقت» از مراجع مهم جهانی به شمار می‌رود. پس نگاهی خواهیم داشت به اظهارات اخیر وی که با کد خبر: 443361 در حنازرچوبه انتشار یافته. سخنان آخوند صافی از این نظر اهمیت دارد که بازتاب شکاف بین گروه احمدی نژاد و طرفداران ارتباط پنهان با آمریکا،‌ به رهبری علی خامنه‌ای است. به یاد داریم که رهبر فرزانه چند روز پیش در کمال حماقت فرمودند، ‌ مایل‌اند خارج از «نظام جهانی» قرار گیرند، چرا که عدالت در نظام جهانی وجود ندارد! البته ما ملت سی سال است شاهد شناور بودن «نظام جمکران» در عدالت هستیم؛ نه در عدالت اجتماعی در مفهوم معاصر که در «عدالت خدامحور» که آئینة تمام‌نمای توحش ادیان ابراهیمی است. در هر حال اربابان کیهان در هریتیج کلاب نیز تمایل دارند که رهبر فرزانه در یوتوپیای اسلامی معلق بزنند، چون از این طریق دست استعمار برای تاراج ثروت‌های ملی و سرکوب مردم ایران بازتر خواهد بود.

باری، صافی گلپایگانی در انتهای چرندیات خود می‌گوید، ‌هرکس تقدیری دارد و همه باید سعی کنند با آنچه خداوند برای‌شان «مقدر» کرده زندگی کنند! به عبارت دیگر کشور نیازی به دولت و برنامة اقتصادی و اینجور حرف‌ها ندارد، «خداوند» برنامه‌ریزی کرده مردم هم اجراء می‌کنند. حتماً حضور پاسدار جماعت در خیابان‌های شهر نیز از مقدرات الهی است! این اوهام و خیالات‌خام تراوشات ذهن علیل امثال آخوند صافی و هم‌پالکی‌های‌اش است. اینان از آنجا که زور و زرپرست‌اند می‌پندارند که انسان «بندة خدا» است و باید مانند بنده مطیع صاحب‌اش هم باشد. و چون خدواند «لات‌الله» تاکنون ساکن کارخانة رجاله پروری بوده، اینان می‌پندارند که خداوند کذا جاودان است. به همین دلیل آخوند جنتی و دیگر نعلین‌های مفلوک پشت سر خامنه‌ای صف کشیده‌اند. «ولی‌فقیه» تقلبی جمکران با همین چند سر ملای مفلوک سه دهه است که به طاق طویلة عموسام جفتک «استقلال» و «حفظ هویت اسلامی» می‌اندازند.

به گزارش حنازرچوبه، ‌مورخ 30 فروردینماه سال‌جاری، صافی گلپایگانی ضمن دیدار با گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران می‌گوید، سپاه باید از گسترش فساد و منکرات در جامعه جلوگیری کند، همانطور که ارتش از مرزها نگهبانی می‌کند! به ادعای صافی این «اقدامات» ارزش‌های دینی و هویت اسلامی کشور را حفظ می‌کند. یادآور شویم این آیت‌الله دانشمند و روشنفکر که مانند دیگر جیره‌خواران سفارت انگلستان در وقاحت و بیشرمی به مقام مرجعیت رسیده، همان کسی است که آتش‌بازی در چهارشنبه سوری را نیز از «مصادیق اسراف و تبذیر» شمرده و سنت‌های ایرانی را «خرافه» می‌خواند.

دلیل بلبل‌زبانی‌های امروز صافی‌گلپایگانی این است که دولت آیندة جمکران به دلیل پس بودن هوا، باید در هر حال بساط روضه‌خوانی و سرکوب عمومی را جمع و جور کند و خلاصه اگر «شمشیر بران» پاسدار جماعت نباشد، کاسة‌گدائی لات‌الله، امثال جنتی و صافی‌گلپایگانی و شرکاء خالی می‌ماند. آخوند صافی در ادامة ترهات خود راه رسیدن به «معرفت حقیقی»‌ را نیز به پاسداران نشان داده، و برای مبارزه با تباهی جهان دستورالعمل‌ صادر کرده! وی پس از پرت‌وپلاگوئی مفصل و بافتن آسمان به ریسمان از جهل و نادانی هم انتقاد می‌کند. البته «جاهل» در قاموس لات‌الله جمکران، «روشنفکر لائیک» است. علامت تعجب هم نمی‌گذاریم، چون نفس‌کش‌طلبی و عربده‌جوئی جیره‌خواران ناخدا کلمب بر ضد روشنفکران لائیک سابقة تاریخی دارد و به جنبش مشروطه باز می‌گردد.

البته دستاربندان مفلوک جمکران از آنجا که با تحولات تاریخی بیگانه‌اند، هنوز متوجه نشده‌اند که دوران شیرین تحمیل قوانین توحش «شریعت» در ایران رو به پایان گذاشته. از یکسو به دلیل گذشت سی‌سال از آغاز حکومت اسلامی، تبدیل دین به ایدئولوژی دیگر بازار خود را از دست داده؛ از سوی دیگر شاهدیم که امروز همسایة شمالی ایران، که طی 80 سال گذشته مهم‌ترین پایگاه جهت حمایت استراتژیک از دیکتاتوری در ایران بوده، اینک صریحاً از دمکراسی و آزادی‌ ارتباطات پشتیبانی می‌کند.

حال آنکه ایالات متحد در موضع انفعالی فروافتاده، و دیگر حتی در قالب شعار نیز نمی‌تواند از ادبیات حقوق بشر و آزادی بیان «ابداعی» کاخ‌سفید استفاده کند. به همین دلیل است که می‌کوشد برای ایجاد راه بند در برابر گسترش «دمکراسی» و حمایت از آزادی‌ بیان در روسیه، همزمان با تشویق اوباش در این کشور، مناطق نفوذ خود را به ویژه در مجاورت روسیه به مراکز سرکوب تبدیل کند. در همین راستا شاهدیم که دولت اسلامی ترکیه به قلع و قمع مدافعان دمکراسی پرداخته! ولی در ایران اوضاع متفاوت است؛ روضه‌خوان‌ها صریحاً در برابر احمدی‌نژاد موضع‌گیری کرده خواهان مبارزة پاسداران با «منکرات» شده‌اند. اگر بخواهیم کاریکاتور سیاست گاوچران‌ها را ارائه دهیم می‌توانیم بگوئیم ایالات متحد اکنون آشکارا همان روشی را اجرا می‌کند که طی شصت‌سال گذشته ادعای مبارزه با آنرا داشت! این سیاست در پی موضع‌گیری‌های رئیس جمهور روسیه در دفاع از دمکراسی و ارتباطات اینترنتی شدت بیشتری یافته.

در پی اظهارات اخیر دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه پیرامون گسترش آزادی‌های اجتماعی و رفع محدودیت از سازمان‌های غیردولتی، فاشیست‌ها جهت ابراز وجود در مسکو به دو تبعة کشور تاجیکستان حمله کرده، یکی از آنان را به قتل می‌رسانند! و به این ترتیب به موضع‌گیری دولت روسیه برای گسترش آزادی‌های اجتماعی پاسخ روشنی می‌دهند. به یاد داریم که درآستانة‌ سفر جنجالی ولادیمیر پوتین به تهران نیز فرزند یکی از دیپلمات‌های ایرانی در مسکو با ضربات چاقو به قتل رسید. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دست «الهی» گروه‌های اوباش شهری را در روسیه سریعاً سازماندهی کرد تا از طریق اینان فضای اجتماعی را به خشونت کشانده و سرکوب را در روسیه تشویق کند.

البته آمریکا که هزینة این گروه‌ها را تأمین می‌کند، همچون گذشته شعار حمایت از «آزادی» می‌داد. ولی ما ایرانیان این سیاست را نیک می‌شناسیم. حضور اوباش در فضای شهری برای سرکوب مردم و اعمال فشار بر دولت مرکزی حتی چندین سال پیش از ظهور پهلوی اول در ایران سیاستی شناخته شده بود، و این همان سیاستی است که تاکنون استعمار بریتانیا و سپس سازمان ناتو در کشورهای دیگر اعمال کرده و می‌پندارند که تداوم آن همچنان میسر خواهد بود.

همزمان با اظهارات مدودف، در تاریخ 15 آوریل 2009، دولت اسلام‌گرای ترکیه دامنة سرکوب سکولارهای این کشور را گسترش داد و امروز آخوند صافی گلپایگانی در جمکران برای گسترش سرکوب در ایران رسماً از پاسداران خواست تا برای «مبارزه با منکرات» در جامعه حضور فعال داشته باشند! همچنانکه در وبلاگ «جکی‌چان در جمکران‌» گفتیم، آمریکا، فرماندة ناتو همچنان به تشویق سیاست سرکوب در محدودة «محورموازی»به ویژه در مرزهای روسیه ادامه می‌دهد. البته اوباش‌الله داخل روسیه را می‌باید به این مجموعة دمکراسی‌پرور و پیرو گاوچران‌ها بیافزائیم، چرا که فاشیسم از شبکه‌ای بین‌المللی برخوردار است و ریشه در واتیکان خودمان دارد. هر چند که حضرت پاپ همچنان به «سقوط ‌آزاد» خود ادامه‌ می‌دهند.

ایشان که هنوز به وجود مبارک‌شان برای دیدار از مناطق زلزله زده در ایتالیا زحمت جابجائی نداده‌اند، پیشتر با صدور یک اعلامیه ابراز تمایل کرده بودند که روز اول ماه مه قدم رنجه فرموده، بر مصیبت‌زدگان منت بگذارند! باشد که از این مفر «روز جهانی کارگر» نیز از طریق دیدار کشکی پاپ از زلزله‌زدگان به پشت صحنة سیاسی منتقل شود. عملیاتی از این دست را در ایران نیز شاهد بودیم. به طور مثال فعلة مؤنث فاشیسم در جمکران سعی فراوان داشتند که برای نادیده گرفتن هشتم مارس، روز 22 خرداد، روز زن برای «زنان اندرون» جمکران باشد؛ 8 مارس نیز از تقویم مبارزات زنان به کلی حذف شود! بله فعلة فاشیسم در سراسر جهان فقط یک جنبش جهانی را به رسمیت می‌شناسد: فاشیسم! به همین دلیل همچون موریانه سعی در جویدن ایام و رخدادهائی دارد که در تاریخ بشر یادآور تحرکات «انسان‌محور» بوده، در تضاد با فاشیسم قرار می‌گیرد. حضرت پاپ هم به همین دلیل برای دلجوئی از زلزله زدگان ایتالیا «روز جهانی کارگر» را انتخاب فرموده بودند! ولی از آنجا که بخت و اقبال از فاشیسم بین‌الملل روی برگردانده، واتیکان هم ناچار شد تاریخ سفر بشردوستانة «جرمن‌شپرد» نازنازی را تغییر دهد! به گزارش فیگارو، مورخ 18 آوریل 2009، کاردینال راتزینگر روز 28 آوریل راهی مناطق زلزله زدة ایتالیا خواهند شد! و اما بپردازیم به هیئت حاکمة فرانسه که اینک «رهبری» محور موازی شکست خورده را برعهده گرفته.

یک روز پس از اعتراض گروه‌های لائیک ترکیه به بازداشت‌های گستردة شخصیت‌های لائیک، برنار کوشنر، وزیر امور خارجة فرانسه از حضور ترکیه در اتحادیة اروپا استقبال کرد! به گزارش فیگارو، مورخ 19 آوریل 2009، برنار کوشنر اظهار داشت هیچ مانعی برای حضور ترکیه در اتحادیة اروپا نمی‌بیند! البته می‌دانیم که سیاست رسمی دولت سرکوزی تاکنون مخالفت صریح با الحاق ترکیه به اروپا بوده!‌ به عبارت دیگر آقای کوشنر به جهانیان تفهیم می‌فرمایند که ترکیه‌ای می‌تواند به عضویت این اتحادیه درآید که سرکوب کردها و سکولارها را در دستور کار خود قرار ‌دهد! و در اینصورت ترکیه می‌تواند به عنوان کشور مسلمان به عضویت اتحادیة اروپای «دمکراتیک» درآید. روشن‌تر بگوئیم حضرات خواهان گسترش استبداد اسلامی در ترکیه‌اند، چرا که این کشور، هم در همسایگی ایران قرار دارد و هم در مجاورت روسیه. بنابراین تشویق سرکوب در ترکیه همزمان تشویق سرکوب در روسیه و ایران هم خواهد بود.

در چارچوب همین سیاست است که رسانه‌های برونمرزی گورکن‌ها برای ارعاب مردم ایران، هم‌صدا با فارس‌نیوز به مهملات آخوند اژه‌ای بازتاب می‌دهند. چرا که اینان می‌پندارند این سیاست شکست خورده را می‌توانند همچنان اعمال کنند. در همین چارچوب است که آخوند صافی گلپایگانی نیز در کمال حماقت و بلاهت خواهان حضور پاسداران در خیابان‌ها می‌شود. گورکن‌ها نمی‌دانند که سپاه پاسداران نیز دیگر نمی‌تواند برای‌شان «معجزات» کند، چرا که ولینعمت‌های یانکی این سپاه سرکوبگر خود در موضع تدافعی قرار گرفته‌اند.





نسخة پی‌دی‌اف ـ اسکریبد

نسخة پی‌دی‌اف ـ آدردرایو

نسخة پی‌دی‌اف ـ داک‌ستاک

نسخة پی‌دی‌اف ـ مدیافایر

...

1 نظردهید:

At ۱۰:۴۸ بعدازظهر, Blogger Unknown said...

این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

 

ارسال یک نظر

<< بازگشت