جمعه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۸


نعلین و نابوکو!
...
با شکست طرح احداث خط لولة‌ «نابوکو» موقعیت اربابان حکومت اسلامی در منطقه به شدت متزلزل خواهد شد. بزودی شاهد «تجمعات خودجوش» و تظاهرات «آزادیخواهانة» فعلة ساواک و دانشجونمایان جمکران خواهیم بود! پس به هوش باشیم که نارضایتی ما از حکومت منفور اسلامی یک بار دیگر به ابزار براندازی استعمار تبدیل نشود. ما خواهان تغییر این حکومت از طریق تظاهرات خیابانی نیستیم.

یکروز پس از اعلام مخالفت صریح روسیه با اعمال تحریم‌های یکجانبه بر ایران، و همزمان با ملاقات وزیر امورخارجة روسیه با هیلاری کلینتون و باراک اوباما، جان کری، رئیس کمیتة روابط خارجی سنای آمریکا در گزارش «رادیوفردا» مجوز ساخت سلاح هسته‌ای را برای گورکن‌ها صادر کرد! کمیتة‌ کذا به این نتیجة «منطقی» رسیده که ساختن سلاح هسته‌ای در ایران هیچ ارتباطی با قوانین و مقررات و تعهدات بین‌المللی این کشور نداشته و فقط به «خواست» رهبران ایران بستگی دارد!

در نتیجه هر گاه منافع آمریکا اقتضا کند رهبر مفلوک فرزانه می‌توانند «احساس تکلیف» کرده «تغییر عقیده» بدهند و ساختن سلاح هسته‌ای را «وظیفة شرعی» دولت امام سیزدهم به شمار آورند. روشن‌تر بگوئیم بخشی از حاکمیت ایالات متحد در هم‌سوئی کامل با حاکمیت انگلستان همچنان می‌کوشد گورکن‌ها را نیز مانند پاکستان به سلاح اتمی مجهز کند. و چنین به نظر می‌رسد که در مورد این سیاست بین سنای آمریکا و کاخ سفید شکاف افتاده! بخشی از حاکمیت آمریکا که بیشتر از دیگر جناح‌ها از جنگ تغذیه می‌کند خواهان تداوم سیاست بحران و تنش در خاورمیانه و آمریکای لاتین شده،‌ حال آنکه کاخ سفید می‌کوشد روابط نوینی را پایه ریزی کند. در همین چارچوب است که رئیس جمهور آمریکا رسماً خواهان ملاقات با وزیر امور خارجة روسیه می‌شود.

هر گاه آمریکا و متحدان‌اش به هچل می‌افتند، شبکة تلویزیونی «یورونیوز» مصاحبه‌ای با مقامات روسیه ترتیب می‌دهد! این عمل مسلماً حکمتی دارد که ما از آن بی‌خبریم. سال گذشته نیز پس از جنگ قفقاز، «یورونیوز» با «ایوانف»، وزیر دفاع روسیه مصاحبه کرد. امسال که مسائل صرفاً سیاسی و پشت پرده است، «یورونیوز» مصاحبة خود را با سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجة روسیه تنظیم کرده. این مصاحبه یک روز پیش از سفر لاوروف به ایالات متحد صورت گرفت و نویسندة این وبلاگ شاهد پخش مستقیم آن بود. لاوروف در گفتگوی خود با شبکة خبری اتحادیة اروپا در مورد ایران صریحاً تأکید کرد که پس از حصول اطمینان از غیرنظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، این کشور می‌تواند مانند تمام کشورهای عضو «پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» در این زمینه فعالیت صلح‌آمیز داشته باشد. ظاهراً گروه‌های جنگ‌طلب در ایالات متحد و اروپای غربی ترجیح می‌دهند روضه‌خوان‌ها از زیر بار مذاکره با گروه 1+5 شانه خالی کنند و مانند سه دهة اخیر همچنان به «نبرد با آمریکا و اسرائیل»، البته در خیابان‌های تهران ادامه دهند. وقوقیة امروز در دانشگاه سابق تهران نیز در همین چارچوب تدوین شده بود.

آخوند جنتی که روخوانی وقوقیة این هفته را بر عهده داشت به امت همیشه در صحنه نصیحت کرد به کسی «رأی» دهد که در برابر «توهین به مقدسات» و «آمریکا» «بایستد.» همچنانکه در وبلاگ «جاهل و جنتلمن» گفتیم، ‌ آمریکا در ایران نقش کمکی انگلستان را ایفا می‌کند. به همین دلیل است که همة گورکن‌ها خواهان نبرد با آمریکا، یا همان «جاهل‌محل» می‌شوند، و هیچ نامی از حاکمیت انگلستان به میان نمی‌آید. حال آنکه حضور استعماری بریتانیا در منطقه، به ویژه در ایران به مراتب از حضور آمریکا ریشه‌دارتر است. و طرح «بازگشت سلطنت» نیز از پیشنهادات هیئت حاکمة انگلستان بود.

به همین دلیل شاهدیم که پروپاگاند «بازگشت سلطنت» به کیهان و اطلاعات محدود نمی‌شود،‌ این پروپاگاند در رسانه‌های رسمی حکومت جمکران از جمله در «ایرنا»، بر محور «تقدس روحانیت» تمرکز یافته. چرا که سلطنت همزمان حامل سه «تقدس» است، که شامل «خدا، شاه و میهن» می‌شود. در نتیجه رسانه‌هائی که برای «تقدس روحانیت» یا «لباس مقدس روحانیت» سینه چاک می‌دهند در چارچوب طرح انگلستان به پخش پروپاگاند «بازگشت سلطنت» مشغو‌ل‌اند. نادیده گرفتن انگلستان در خطبه‌های نماز جمعة گورکن‌ها دلیل دارد! به عنوان نمونه می‌توان به مقالة ابلهانة فردی به نام «روح‌الله جمعه‌ای»، در سایت حنازرچوبه مورخ 17 اردیبهشت‌ماه سالجاری اشاره کرد. داش روح‌الله در مقالة «عمیق» خود می‌نویسد:

«دشمنان انقلاب اسلامی با درک صحیح از جایگاه روحانیت سعی دارند ضمن گسستن رشته‌های پیوند میان مردم و روحانیت، شبکة سراسری و منسجم توحید خواهی و ظلم ستیزی را منهدم کنند.»


این سخنان بیشرمانه بخش دیگری است از پروپاگاند استعماری «بازگشت سلطنت» که با کدخبر: 454797 در سایت‌ حنازرچوبه تحت عنوان «ضرورت پاسداشت حریم روحانیت» انتشار یافته. نگارندة این چرندیات قائم ‌مقام مدیرعامل و معاون خبری «ایرنا» است! انتشار این مهملات در شرایطی صورت می‌گیرد که مردم ایران سی سال است با چهرة پلید روحانیت شیعه بخوبی آشنا شده‌اند، و می‌دانند این تفاله‌ها جیره‌خواران سنتی کارخانة رجاله‌پروری‌اند. ولی بهتر است بدانیم این مقالة شیوا و مضحک در آستانة سفر لاوروف به واشنگتن انتشار یافته و در هم‌سوئی کامل با سیاست انگلستان جهت ایجاد تقدس برای نعلین‌ها قرار می‌گیرد. استعمار بریتانیا می‌کوشد با دور کردن آخوند جماعت از صحنة سیاست، «تقدس» از دست رفته را برای اینان تأمین کند، و قلم به مزدهای الیزابت دوم هم پنداشته‌اند در بر پاشنة سابق می‌چرخد و هر چه انگلستان بخواهد همان خواهد شد. یا شاه بر می‌گردد؛ یا «حضور مردم» در شبیه‌سازی انتخابات، نزد افکار عمومی در غرب برای حکومت مفلوک تأمین «مشروعیت» کافی خواهد کرد!

به همین دلیل است که آقای اعلمی، رئیس سابق کمیسیون «دوستی» ایران و انگلیس در مجلس جمکران سخنرانی‌هائی «آتشین» و عوامفریب ایراد می‌کنند و می‌فرمایند، هیچکس حتی رهبر نمی‌تواند‌ «آزادی‌های مشروع» مردم را سلب کند! حال آنکه در چارچوب قانون اساسی حکومت توحش جمکران،‌ مردم بنده‌های خداوند به شمار می‌روند و باید مطیع فرامین «ولی فقیه» باشند. اگر هیچکس این مطلب را نداند آقای اعلمی که خود به نمایندگی این «مجلس شوربا» منصوب شده، و به قانون اساسی جمکران و پیروی از «ولی‌فقیه» در این حکومت «سوگند» یاد کرده‌اند، بخوبی می‌دانند که پریشان می‌گویند. به عبارت دیگر در این قانون‌اساسی، «آزادی‌های مشروع» مردم در اطاعت از احکام تحجر اسلام خلاصه خواهد شد. اگر سخنان عجیب آقای اعلمی را در کنار مقالة‌ داش روح‌الله در حنازرچوبه بگذاریم، خواهیم دید که تلاش‌هائی مخملین برای راندن نعلین‌ها به پشت پرده در جریان است، تا اینان را در هر حال از پاسخگوئی به مطالبات صنفی مردم ایران معاف دارد. به همین دلیل است که ناگهان می‌شنویم، نعلین‌ها هیچ سهمی از قدرت نمی‌خواهند و به هیچ گروهی هم وابسته نیستند! پس می‌باید نتیجه گرفت که طی سه‌ دهة اخیر چپاول اینان فقط در راه خدا بوده! روحانی‌جماعت می‌خواهد موضع خود را به روزهائی باز گرداند که امام سیزدهم زیر درخت سیب به ملت ایران نیش‌خند می‌زدند. از اینرو داش روح‌الله جمعه‌ای دست به قلم برده می‌نویسند:

«روحانیت هیچگاه وامدار دستجات سیاسی و قدرتمدار نبوده است و هیچ سهمی نیز جز تقویت دینداری و خدامحوری از دولتمردان نخواسته[...]»

این سخنان مقدمة عقب‌نشینی دستاربندان مزدور استعمار از صحنة سیاست است، چرا که اربابان‌‌شان در دو سوی آتلانتیک تضعیف شده‌اند. به همین دلیل روحانیت که با تکیه بر استعمار به چپاول ثروت‌های ملی و سرکوب مردم ایران مشغول شده،‌ امروز دیگر وامدار هیچ دسته و گروهی هم نیست! امکانات مالی را خداوند از آسمان برای‌ این «روحانیت» ارسال‌ کرده، و اینهمه برای اینکه دکان پر برکت خدامحوری و انسان‌ستیزی در ایران کساد نشود.

اتفاقاً گزارش کمیتة روابط خارجی سنای آمریکا نیز در همین راستا تنظیم شده، تا ملت ایران را به ابزار تأمین منافع گاوچران‌ها در برابر روسیه تبدیل کند. در این راستاست که از «رادیوفردا» می‌شنویم، برخلاف گزارش کمیتة ملی اطلاعات ایالات متحد در سال 1384، گورکن‌ها کار طراحی کلاهک هسته‌ای را به این دلیل متوقف کرده‌اند که به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته بودند! و خلاصه فقط یک گام با سلاح هسته‌ای بیشتر فاصله ندارند! و این یک گام هم در گرو همان «ارادة» رهبران جمکران خواهد بود. البته کمیتة روابط خارجی هنگام انتشار این گزارش مضحک و مسخره نمی‌دانست که پوزة مبارک‌اش می‌رود تا شکسته شود، و این واقعیت تلخ دیگر به «خواست رهبران جمکران» اصلاً مربوط نخواهد شد!

در پی ملاقات لاوروف با اوباما، برنامة ورد خواندن و صلیب کشیدن و «آوه ماریا» سردادن در صحن کاخ سفید نیز تعطیل شد! و اوباما اعلام کرد ترجیح می‌دهد در تنهائی نیایش کند. به این ترتیب دکان «نماز جماعت» حداقل در کاخ ریاست جمهوری آمریکا بسته شد. از این مهم‌تر، امروز در شهر «پراگ» یک تیر خلاص به پروژة نابوکو نیز شلیک شد. به گزارش «فرانس‌پرس» و «نووستی»، نمایندگان ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان که می‌بایست گاز مورد نیاز نابوکو را تأمین می‌کردند از امضای بیانیة سیاسی که تحقق این پروژه را امکانپذیر می‌کرد خودداری ورزیدند. در عوض عبدالله گل، ساکاشویلی و الهام علی‌اف، روسای جمهور محور «تفلیس ـ باکو ـ جیهان» و وزیر انرژی مصر بیانیة کذا را امضا کرده‌اند تا اتحادیة اروپا یا بهتر بگوئیم حاکمیت انگلستان بیش از این سنگ روی یخ نشود!

شهادت جانگداز طرح «نابوکو» را به ناخداکلمب و نوکران‌اش در جمکران از صمیم قلب تسلیت می‌گوئیم، امیدواریم که غم آخرشان نباشد! همچنین برای کمیتة روابط خارجی سنای آمریکا، به ویژه شخص «جان‌کری» که یک پا هم در فرانسه دارد آرزوی صبر و شکیبائی داریم. البته آنهنگام که به یکباره 7 میلیارد یوروی ناقابل در بانک «سوسیته ژنرال» فرانسه ناپدید شد، ما در همین وبلاگ گفتیم که مخارج احداث خط لولة نابوکو برباد رفت! امروز هم می‌گوئیم، آرزوهای ناخداکلمب برباد رفت. شکست پروژة نابوکو، آغازی است بر پایان سیاست جنگ سرد در کل منطقه.

آنهمه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود
عاقبت در قدم باد بهار آخر شد




...

0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت