چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۹


سفر آینه‌ها!
...

هر که در حافظة‌ چوب ببیند باغی
صورت‌اش در وزش بیشة شور ابدی خواهد ماند

به مناسبت سی‌امین سال درگذشت سهراب سپهری، به یک مقالة شیوا در سایت نووستی لینک خواهیم داد. نویسندة این مقاله که خود را «ب. ر» معرفی کرده، در رابطه با انتشار به اصطلاح «پاسخ» آقای «مجتبی مقدم» به نویسندة این وبلاگ در سایت «نووستی»، تحلیل بسیار جالبی هم از چند سرودة سهراب سپهری ارائه داده. از آنجا که «بی‌بی‌سی» جهت تزریق مقدسات به عرصة ادبیات معاصر ایران به یاد سهراب سپهری افتاده، مطالعة مقالة «ب. ر» می‌تواند بساط مغلطة شیادان «حق‌طلب»، عشاق «عدالت» و همة شارلاتان‌های «باورمدار» و مدافع «اسلام خوب» و در رأس آن‌ها دکان‌داران «بی‌بی‌سی» را تعطیل کند. باشد که این تعطیلی خجسته به فروپاشی دکه‌های دیگر باورسالاران جنایتکار منجر شود.

سایت بی‌بی‌سی، مورخ 20 آوریل 2010، برای حفظ جایگاه قانون‌شکنی دستاربندان شیاد در کشورمان، این جنایتکاران جیره‌خوار هیز‌اکسلنسی را به عنوان «مدافعان حقوق زندانیان سیاسی» به فروش گذاشته. بله، سایت کذا از سوی زندانیان سیاسی یک نامه خطاب به سگ‌های‌هار استعمار منتشر کرده. زندانیان فرضی از جلادان کهنه‌کاری همچون صانعی، بیات زنجانی، دستغیب، سبحانی، موسوی اردبیلی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی خواسته‌اند نسبت به رفتار با زندانیان سیاسی «واکنش» نشان دهند! این زندانیان که از اوین نامه نوشته‌اند نام و نشانی ندارند، دلیل اینکه «بی‌بی‌سی» برای رساندن پیام لندن به آیات‌ عظام نیازمند «زندانیان سیاسی» بوده. روشن است که زندانیان کذا باید همچون نوری‌زاد محصول طویلة استعماری کیهان باشند و از جمله دل‌نگران‌های آبروی اسلام! در غیراینصورت به جلادانی همچون موسوی اردبیلی و صانعی که دست‌شان به خون هزاران جوان این مرز و بوم آغشته است متوسل نمی‌شدند.

تردیدی نداریم که زندانی سیاسی در ایران از هیچ حق و حقوقی برخوردار نبوده و نیست. تردیدی نداریم که در یک حکومت دینی، هیچ جایگاهی برای انسان در نظر گرفته نشده و نخواهد شد. همچنین تردید نداریم آن‌ها که برای احقاق حقوق زندانیان سیاسی دخالت و «واکنش» جلادان دستاربند را می‌طلبند، هدفی جز کسب وجهه برای دستاربندان ندارند. پس لازم است به اربابان حکومت اسلامی در لندن و واشنگتن پیام روشنی ارسال کنیم. خواست ما به هیچ عنوان جایگزینی احمدی‌نژاد با موسوی‌جلاد نیست، ما خواهان استقرار دمکراسی پارلمانی در ایران هستیم و به هیچ عنوان «نظارت» روحانی‌جماعت بر تدوین و اجرای قوانین و دخالت این جماعت را در سیاست نخواهیم پذیرفت.

اینروزها برای «باورفروشان» جنایتکار ناتو دوران سوگواری است، اگر چه خشم آن آتشفشان ایسلندی کمی فروکش کرده! بله، همچنانکه پیشتر گفتیم به محض سقوط دولت باکی‌یف، امنیت از آسمان روسیه گریخت. هواپیمای حامل مقامات بلندپایة لهستان و یک فروند هلیکوپتر با 10 سرنشین از جمله 5 تبعة آلمان سقوط کرد. و این رخداد در پس پردة جنجال شیپورهای غرب پیرامون حادثة «سمولنسک» پنهان ماند. در هر حال، بر اساس اصل «امنیت غیرقابل تفکیک» بعضی‌ها دریافتند که امنیت «دوسویه» است و اگر امنیت یک طرف تهدید شود، طرف مقابل نه تنها نمی‌تواند از امنیت برخوردار باشد که تمام ارتباطات اقتصادی‌اش در هم خواهد ریخت. خلاصه طی این هفته جنگ‌فروشان دین‌پرور چند قطره از طعم شیرین «سیاست انسداد» را چشیدند و برخلاف ترهات رسانه‌های بلاد «زیگفرید»، ‌ نشست خلع سلاح هسته‌ای در ایران به هیچ عنوان «بی‌نتیجه» نبود!

سر هر کوه رسولی دیدند
ابر انکار به دوش آوردند
باد را نازل کردیم
تا کله از سرشان بردارد

برپائی این نشست در تهران ارسال پیام روشنی برای اسرائیل و اربابان‌اش در غرب بود. اگر کسی کور و ابله نباشد مسلماً می‌تواند پیام حضور «ریابکف»، معاون وزیر امورخارجة روسیه در این نشست را دریافت دارد. اما از آنجا که یهودستیزان اسرائیل‌پرست ولایت جرمانی، و به ویژه کارفرمایان «شپیگل»، همچون سیلور‌سلطنة خودمان «باورمدار» و باورفروش‌اند، جهت برآورده شدن حاجت‌شان یعنی «وقوع جنگ» همچنان از شیوة قضای‌حاجت بر تل‌خاک پیروی می‌کنند، بدون اینکه نشانه‌های فروپاشی «شبکة پنهان» را ببینند. این شبکة پنهان همان است که از زمان ریاست جمهوری جیمی‌کارتر تحت نظارت سازمان سیا، با شعار «نبرد با آمریکا» زمینة سرکوب و کشتار و چپاول در منطقه را فراهم ‌آورده. پیشتر گفتیم این شبکه از اتحاد شوم واتیکان با کلیسای آنگلیکن و اسلام‌گرایان با چین مائوئیست ایجاد شده و شاخک‌های‌اش در عربستان، امارات و پاکستان فعال‌اند. اما «ستارت 2» کاسه کوزه‌شان را حسابی در هم ریخت، و اینان از ترس تغییر ماهیت داده‌اند.

خانه‌هاشان پر داوودی بود
چشم‌شان را بستیم
دستشان را نرساندیم به سر شاخة هوش
جیب‌شان را پر عادت کردیم
خواب‌شان را به صدای سفر آینه‌ها آشفتیم

بله ترس را دست‌ کم نگیریم! ترس قادر است خروس را به مرغ تبدیل کند. حداقل «جیانی»، یکی از خروس‌های منطقة توسکان در ایتالیا از ترس روباه به چنین سرنوشتی دچار شده، نه تنها تخم‌ می‌گذارد که تمام کوشش و همت مردانة خود را برای تبدیل تخم‌خروس به جوجه به کار می‌بندد. به گزارش مهرنیوز، مورخ اول اردیبهشت‌ماه سالجاری، «جیانی» در پی حملة یک روباه به محل زندگی‌اش ترسیده و تخم می‌گذارد:

«گفته می‌شود [این خروس] پس از آنکه روباه تمام مرغ‌های اطراف را کشت [...] هم اکنون تخم می‌گذارد [...] جیانی بر روی تخم‌هائی که می‌گذارد می‌نشیند و می‌خواهد از آن‌ها جوجه در بیاورد[...]»

می‌بینیم که ترس چه معجزاتی دارد! مهرنیوز می‌افزاید، طبق گزارش سایت «اکسپرس» در بریتانیا، سازمان‌ کشاورزی و غذا، «اف. آ. ئو» به مطالعه در احوالات جیانی مشغول است تا ببیند بر این خروس چه گذشته که تبدیل شده به یک مرغ «خوب فرمانبر پارسا»؟!

به گزارش سایت فرانسه زبان نووستی، مورخ 21 آوریل 2010، امروز نیروهای امنیتی عربستان با دستگیری 195نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر، موفق به کشف3 تن حشیش، 20 کیلو هروئین و 8 میلیون قرص «کپتاگون» شدند! می‌بینیم که پهلو‌گرفتن رزمناو موشک‌بر «مسکو» در سواحل مسقط چه پیامدهائی می‌تواند داشته باشد. حاکمیت عربستان ناچار شده تیشه به ریشة خود بزند! مگر شبکة قاچاق خارج از نظارت شیوخ و ارتش یانکی‌ها می‌تواند در کشور عربستان فعالیت کند؟ به هیچ عنوان. باری در وبلاگ «سیلورسلطنه» هم گفتیم، باز هم می‌گوئیم به محض رویت رزمناو کذا در دریای عرب، پادشاه عربستان در حالیکه فریاد می‌زدند، روباه! روباه! سرآسیمه وارد بحرین شدند. پس پادشاه بحرین که به دلیل همجواری با پارسیان والاتبار به زبان ما آشنائی داشتند، ملک را گفتند، «آرام باش!» سپس از مرفین مرغوب اهدائی کشیش «ماسی‌یل» به میهمان خود تعارف کرده و طبق احکام الهی هر دو در «خرمائی» به «تفکر» نشستند.

بله، «تفکر در میوه» نیز در سایت مهرنیوز مطرح‌شده. خلاصه امروز این سایت سنگ تمام گذاشت:

«حجت‌الاسلام حسن‌رضا رضایی، پژوهشگر قرآنی و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر [...] گفت نام برخی میوه‌ها و گیاهان [نظیر موز، خیار، پیاز، سدر، ریحان، انار و زیتون] با اهدافی چون خداشناسی، معادشناسی و تعقل و تفکر در قرآن آمده [...] خرما بیش از همه در قرآن مورد اشاره قرار گرفته [قرآن از این میوه‌ها و سبزیجات] نام می‌برد تا مردم در این میوه ها تعقل و تفکر کنند.»


آری، و اینچنین بود که پادشاهان بحرین و عربستان به پیروی از احکام الهی در خرما «تفکر» فرمودند. البته فکر نکنید هر کس می‌تواند در میوه و سبزی تفکر کند! نویسندة این وبلاگ امروز هر چه تلاش کرد نتوانست در یک گلابی تفکر کند! پس از ساعت‌ها تفکر «برون‌گلابی» به دلیل ناکامی خود پی بردیم؛ در قرآن به گلابی اشاره نشده! چرا که در زبان عربی حرف «گاف» وجود ندارد! در نتیجه هیچ‌کس نمی‌تواند در گلابی تفکر کند! پس بازگردیم به سفر شیخ عربستان به بحرین و ماجرای تفکر در خرما.

ساعاتی گذشت و اثر مرفین اهدائی کشیش «ماسی‌یل» زائل شد. پس پادشاه عربستان از عالم هپروت به درآمده و ضمن تبادل «اهلاً و سهلاً»، پادشاه بحرین را گفت، «هلپ می، یا اخی! روباهه ایز کامینگ!» پادشاه بحرین چون این بشنید، فریادی زده برزمین افتاد. و خداوند هم به ناچار جبرئیل را فرستاد تا رهنمودهای لازم را ارائه دهد. اینچنین بود که امروز رسانه‌های عربستان به نقل از ژنرال «منصور ال‌ترکی»، سخنگوی وزارت کشور از دستگیری 195 قاچاقچی موادمخدر وابسته به شبکة القاعده خبر دادند!

به گزارش نووستی، 87 تن از دستگیرشدگان خارجی‌اند. البته وزارت کشور عربستان تابعیت اینان را فاش نکرده! پس اگر کمی «در میوه» تفکر کنیم می‌توان حدس زد که این 87 نفر ممکن است شامل عفو ملوکانه شوند. همچنانکه گفتیم بین‌الملل «مک‌کارتیست‌ها» سوگوار است و می‌دانیم که سنگ همیشه به پای لنگ می‌خورد، چرا که ارادة الهی اقتضا می‌کند که در «نظام‌ توحش»، یعنی در نظام مردمی و الهی «طبیعت»، ضعیف پایمال باشد. به همین دلیل بعضی‌ها در قدیم می‌گفتند، «برو قوی شو، که در نظام طبیعت...» بله در نظام کذا برای «انسان» جائی پیش‌بینی نشده.

هرکه با مرغ هوا دوست شود
خوابش آرام‌ترین خواب جهان خواهد بود
آنکه نور از سرانگشت زمان برچیند
می‌گشاید گره پنجره‌ها را با آه
(سهراب سپهری)




0 نظردهید:

ارسال یک نظر

<< بازگشت