دوشنبه، آذر ۰۴، ۱۳۹۲

بیست‌وچهارم نوامبر!


 

توافق‌ تاریخی 24 نوامبر 2013 ‌آغازی است بر پایان انزوای استعماری‌ای که در اوج «جنگ سرد» با استقرار حکومت کودتائی اسلامی بر ملت ایران حاکم شد. روشن است که خروج ملت ایران از این انزوای استعماری تهدیدی باشد برای  حکومت پوشالی ملایان جمکران.  حکومت ایران‌ستیزی که «به اصطلاح» قانون اساسی‌اش بر پایة توهمات و باورهای «جمع برتر» یا همان شیعی‌مسلکان تنظیم شده  و در تقابل آشکار با مقررات حقوقی و روابط دوجانبه در عرصة بین‌المللی برای خود «حقوق مسلم» ‌قائل است!   با تکیه بر همین حقوق «ضد حقوقی» است که می‌توان انواع «خشونت»  ـ  روابط یک‌سویه و غیرمنطقی ـ   و به ویژه تحجر پدرپرستی و «یوتوپیا» را توجیه نمود.   یوتوپیائی که در کشورمان نام « اسلام‌ سیاسی» بر خود نهاده.

 

توافق تاریخی ژنو پیامد منطقی بازنگری حاکمیت ایالات‌متحد در حمایت از همین یوتوپیاست. این چرخش استراتژیک که با توافق «روسیه ـ‌ آمریکا» آغاز شد،‌   طی چند ماه فاشیست‌های آلمان را از مجلس قانونگزاری اخراج کرد و زمینة‌ اعمال سیاست فرعی غرب که پس از جنگ دوم جهانی،  تحت عنوان «گلیسم» به فرانسه واگزار شده بود نیز از بین رفت.   در نتیجه،   جمهوری فرانسه از موضع حامی حقوق اعراب در برابر اسرائیل،   به «پارکابی ایالات متحد در اسرائیل» تبدیل شد.   عربده‌جوئی و هتاکی پیامبرگونة اخیر علی خامنه‌ای بر علیه اسرائیل،   آنهم در آستانة برگزاری مذاکرات ژنو،   در واقع بازتاب «درخواست عاجزانة» مقام معظم از وزارت امور خارجه فرانسه بود جهت ممانعت از توافق هسته‌ای!

 

ایشان به زبان بی‌زبانی از  لوران فابیوس،  وزیر امور خارجه فرانسه تقاضا می‌کردند در سنگر «مخالفت با توافق‌ هسته‌ای» باقی بماند!   ولی اوضاع خراب‌تر از آن است که ایشان می‌پنداشتند!   البته فابیوس هم به نوبة خود،   با ابراز نگرانی از «تأثیر» اظهارات خامنه‌ای بر مذاکرات ژنو گوشه‌چشمی به مقام معظم نشان داد،   ولی چه سود!   گذشت آن روزهای خوب که شیپورهای غرب،   وق‌وق نوکران ارتش ناتو را نشان «قدرت و استقلال» حکومت اسلامی «تفسیر» می‌کردند!   این روزها روند دیگری در جریان اوفتاده که راه «اسلام نوازی» را نه تنها بر انگلستان،‌  که بر فرانسه و آمریکا هم سد کرده!  اظهارات  «جان کری» در مورد اخوان‌المسلمین شاهدی است بر این مدعا.

 

جان کری طی سخنرانی در مجمع تقویت ارتباط بین بازرگانان بخش خصوصی و آژانس های دیپلماتیک و امنیتی در واشنگتن،   رسماً از «اخوان‌المسلمین»‌ فاصله  گرفت و آنان را به سرقت «بهار عرب» متهم فرمود.   هر چند،   سایت صدای آمریکا اظهارات جان کری را به «مصر» محدود نمود:

 

«[...] وزیر امور خارجه آمریکا گفت جوانان مصر از طریق توئیتر و فیسبوک با یکدیگر حرف می‌زدند،   و این چیزی است که انقلاب را به حرکت درآورد.  و بعد، یکی از سازمان یافته‌ترین نهادها در کشور،  اخوان‌المسلمین، آن را سرقت کرد[...]»

منبع:  صدای آمریکا، مورخ 20 نوامبر 2013    

 

بله،  آنچه ایشان نفرمودند این بود که،   ارتش و نهادهای امنیتی کشور مصر هم مانند ساواک و ارتش شاهنشاهی تحت حمایت غرب این سرقت را «تماشا» می‌کردند!   وارد جزئیات نمی‌شویم،   آنچه امروز اهمیت دارد تغییر موضع وزارت امور خارجة کشوری است که فرماندهی ارتش اسلام نواز ناتو را بر عهده دارد! واکنش حکومت اسلامی به این تغییر اجتناب‌ناپذیر،  با عربده‌جوئی خامنه‌ای،   رهبر حکومت «الهی» و هتاکی فارس‌نیوز به «شاپور بختیار»آغاز شد،   و با وقوقیة‌ جنتی،‌   زمینه را برای مید‌ان‌داری توله‌های «الهی» که پدران‌شان طرفدار «انقلاب اسلامی»  ـ کودتای ارتش ناتو ـ بوده‌اند فراهم آورد.

 

ولی این جنجال‌ها راه بجائی نبرد.   خروج کشورمان از انزوای سیاسی و اقتصادی‌ که حکومت اسلامی بر آن تکیه کرده،   نوید تحولات مثبتی است که از عرصة جغرافیائی ایران به مراتب فراتر خواهد رفت.