دوشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۸

بیست ژوئن و گروه بیست!



در تاریخ 18 ژوئن سالجاری،   در آستانة سفر برایان هوک به کشورهای منطقه،   سرگئی لاوروف،  وزیر امورخارجة روسیه طی مصاحبه با خبرگزاری تاس خواهان «روابط مسالمت‌آمیز منطقه‌ای و کاهش تنش میان حکومت اسلامی و ایالات متحد» شد.   هشت روز طول کشید تا ترجمة تقریبی یک سطر از این مصاحبه در سایت یورونیوز منعکس شود:

«‌وزیر [امور] خارجة روسیه:  آمریکا و ایران را قانع می‌کنیم از این خط هولناک عقب بنشینند [...]‌»
منبع:  یورونیوز،  مورخ 26 ژوئن سالجاری

دلیل این تأخیر 8 روزه هم روشن است؛‌   کارفرمایان یورونیوز از شنیدن خبر سقوط «گلوبال هاوک» و انصراف دونالد ترامپ از تهاجم نظامی به ایران،  درکوما فرو رفته بودند!  البته  شکست سناریوی جنگ خیلی‌ها را در کوما فرو برد.  از جمله همة‌ آن‌هائی که قتل میترا استاد را به سوژة لودگی و مسخرگی تبدیل کردند؛‌  و همچنین علی روضه‌خوان و حسن روحانی!       

طی دو سال اخیر،  هر بار سناریوی آشوب‌سازی و جنگ‌افروزی لندن و واشنگتن در ایران  ناکام مانده،   حسن روحانی با رئیس‌جمهور فرانسه «گفتگوی تلفنی» داشته!   اینبار هم حسن فوتبال با چشم گریان و لب‌ولوچة آویزان،   امانوئل ماکرون را در جریان ناکامی جنگ‌فروشان لندن و واشنگتن قرارداد و از اینکه نتوانسته برای سفر ارباب به اوزاکا توشة راه کافی فراهم آورد فراوان عذرخواهی نمود.   حسن فوتبال همچنین از اینکه در عذرخواهی تأخیر داشته نیز معذرت‌خواهی کرد!

جونم براتون بگه!   پس از شنیدن خبر شهادت جانگداز گلوبال هاوک،   حسن روحانی آنقدر گریست که بیهوش شد و همة اطباء از او قطع امید کردند.   پس «آندرو موریسون» را به تهران فرستادند تا هم دستی به سر وگوش حسن هولو بکشد و دربار ناپلئون بناپارت و شبکه فرنچ کانکشن را از نگرانی بیرون آورد،‌  و هم دامنة بحران‌وتنش را در داخل گسترش دهد.   

 «موریسون» به محض ورود به تهران،   فرمان داد تا آخوند ذوالنوری را بجای فلاحت‌پیشه بنشانند.  چرا که،   فلاحت پیشه، بی‌خبر از همه‌جا،   خیلی دم از رفع تنش و پایان تحریم‌ها می‌زد و خلاصه تهدیدی شده بود برای منافع دربار انگلستان و اوباش آنگلوساکسون در واشنگتن!  موریسون در گام بعد،   یک مشت پشک اعلا،  تولیدی کاخ باکینگهام را زیردماغ رئیس‌جمهور شیعی‌ها گرفت؛‌  حسن فوتبال جان دوباره یافت،   بالای منبر پرید و با وراجی در مورد سقوط گلوبال هاوک رسوائی نظام «ضدامپریالیست» را جمع‌وجور نمود!   البته ایشان بدون آنکه تجاوز نظامی آمریکا به مرزهای کشور را محکوم کنند،   به توضیح واضحات مشغول شده،   طبق معمول در سنگر ابهام نشستند:
   
«[حسن روحانی] در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران گفت که تجاوز آمریکا آغاز تنشی جدید از سوی آن‌ها در منطقه است [...] این نخستین بار است که حسن روحانی درباره مسئله سرنگونی پهپاد آمریکا اظهارنظر کرده است [...]»
منبع:  رادیوفردا،  مورخ 2 تیرماه 1398  

بله «تجاوز نظامی آمریکا آغاز تنش در منطقه است!»   ولی عنترشیعی نگفت که برای این   «تجاوز» عین سگ صحرای کربلا له‌له می‌زد،  و از شما چه پنهان هنوز هم همچنان له‌له می‌زند!   باری پس از سه روز لال‌مانی،  این نخستین بار بودکه رئیس به اصطلاح قوه مجریة حکومت ملایان در مورد شهادت جانگداز «گلوبال هاوک»،   گل سرسبد تکنولوژی نظامی واشنگتن،   و انصراف ترامپ از صدور فرمان حمله اظهار نظر می‌فرمود!   البته لال‌مانی به حسن روحانی محدود نمی‌شود.   حال و روز رهبر و دیگر مقامات جمکران هم چندان تعریفی نداشت!   از علی روضه‌خوان به عنوان مشت نمونه خروار بگوئیم؛  یک هفته تمام، ‌ عین امام زمان‌اش، معلوم نیست ته کدام چاه «غیب» شده بود!

باری از آنجا که «فرض محال،  محال نیست» فرض کنیم گلوبال هاوک را پاسداران دلار ساقط کرده بودند،  در اینصورت علی خامنه‌ای به عنوان «فرماندة کل قوا» می‌بایست بلافاصله بالای منبر می‌رفت و در مورد قدرت پاسداران اسلام،  هارت‌وپورت مفصلی می‌کرد،  ولی در کمال تعجب چنین نشد!  «فرماندة کل قوا» از شدت غصه زبان‌اش بند آمد!  ناکامی سناریوی جنگ افروزی لندن و واشنگتن، ‌ درکنار رسوائی و ضعف ارتش آمریکا علی روضه‌خوان را سخت افسرده کرده بود!   از همه مهم‌تر،  علی روضه‌خوان نتوانسته بود سفرة جنگ برای ارباب پهن کند،  و از شدت شرمندگی روی منبر رفتن نداشت.   ایشان از اینکه علیرغم خوش‌خدمتی‌های مم‌جواد ظریف،   نتوانسته بودند مطالبات محفل «دایان فاینشتاین» را برآورده کنند،  نگران بودند که مبادا «پیمان فینکنشتاین» مامانی از دست برود و روح ناپلئون آزرده شود!   پیش از ادامة مطلب بد نیست نیم نگاهی بیاندازیم به پیامدهای شرفیابی مم جواد ظریف به بارگاه «فاینشتاین!»

در پی این شرفیابی،   زوزة جان بولتون به آسمان برخاست و «یو. اس.  نیوی» را در رسانه‌ها وارد خلیج فارس کردند!   و هر چند ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن هنوز در دریای مدیترانه چرت می‌زند،   بوق‌ رسمی حکومت شیعی‌ همچنان اصرار دارد علاوه بر «یو. اس. اس.آبراهام لینکلن»،  چند ناو دیگر ارباب را نیز در خلیج فارس رویت نماید:

«آمریکا یک کشتی دیگر را وارد آب‌های خاورمیانه کرد[این] کشتی به دو کشتی جنگی "یو. اس. اس. جان. پی. مورتا" و "یو.اس‌. اس. هارپرز فری" پیوسته [...] ‌ناو هواپیمابر "یو. اس. اس آبراهام لینکلن" و کشتی‌های همراه آن پیشتر وارد منطقه شدند[...]‌»
منبع: ایرنا،  مورخ 3 تیرماه،‌ سالجاری، کد خبر: 83368017  

بله عنتر شیعی با ردیف کردن ناوهای جنگی لوتی در آب‌های خاورمیانه،  احساس امنیت می‌کند!  و برای گسترش همین قماش امنیت بودکه پیش از نفس‌کش‌طلبی‌های جان بولتون و ارسال «یو. اس.  نی‌وی»،  احیاء نسل شیر ایرانی در دستور کار لندن قرارگرفته بود!  بله،  یک شیر نر را از باغ وحش بریستول ـ  بخش آنگلیکن ـ به ایران فرستادند تا کشتزارش هم از باغ وحش دوبلین  ـ  بخش کاتولیک ـ  از طریق جرمانی و پس از دریافت تأئیدات «ریچارد گرنل» به ایران بیاید و به همت آنگلیکن‌ها و کاتولیک‌های بریتانیا و با اجازة سفیر آمریکا در برلین،   نسل شیر ایرانی که از سال 1939 منقرض شده بود دوباره در ایران احیاء شود!

البته فکر نکنید که بساط احیاء نسل،  به معنای احیاء شرایط ایران در دوران نورانی هیتلر ـ اعلام بی‌طرفی در جنگ جهانی دوم،  همزمان با دعوت از مستشاران نظامی آلمان نازی ـ  به راه افتاده بود!   همچنین فکر نکنید که سفر برایان هوک به منطقه و اسکورت «گلوبال هاوک» توسط یک هواپیمای نظامی با احیاء نسل شیر ایرانی ارتباطی داشته!  یا اینکه بعضی‌ها قصد داشتند پس از 80 سال برای مسکو یک 22 ژوئن دیگر به ارمغان بیاورند،  و ... و خلاصه قرار نبوده که نان گورستان‌پرستان غرب در روغن فراوان شناور شود،  به هیچ عنوان!  از همه مهم‌تر یکوقت فکر نکنید که سقوط گلوبال هاوک نقطة عطفی است در روابط شرق و غرب و تاریخ معاصر!               

ولی به استنباط ما رخداد 20 ژوئن،   ضربة‌ مرگباری به 200 سال جفتگیری مداوم استعمار با آخوندشیعی وارد آورده.  از اینرو‌ لکنت‌زبان «رهبر شیعیان جهان»،   آنهم طی یک‌هفته کاملاً قابل درک است.   به ویژه که پس از سقوط گلوبال هاوک و انصراف ترامپ از تهاجم نظامی، ‌ همزمان با نشست سران گروه 20 در اوزاکا،  مشکل مثلث «لندن،‌  برلن،  پاریس» برای اجرائی کردن اینس‌تکس هم به صورتی «جادوئی» برطرف شد!  گویا یک قطعه از گلوبال هاوک بر فرق مثلث کذا فرود آمده بود!

بله،   برخلاف تابستان  1939 که ارتش «شکست‌ناپذیر» آلمان نازی به شوروی حمله کرده بود و علاوه بر ترک‌ها و محفل نفرت‌فروش شیخ‌وشاه،  چمبرلن و شرکا در دو سوی آتلانتیک با دم‌شان گردوها می‌شکستند،  در  تابستان  2019،‌  سقوط گلوبال هاوک، دست وپای گورستان پرستان و در رأس‌شان حزب دمکرات آمریکا و نوچه‌های اروپائی‌اش را در پوست گردو گذاشت.            

در پی همین رخداد خجسته بود که نامزد اروپائی‌ها نیز در رقابت برای ریاست سازمان «فائو» از نامزد چینی شکست خورد؛  جرزنی اخوان‌المسلمین در انتخابات شهرداری‌ استانبول پایان یافت،   و شهرداری‌های ترکیه از طریق انتخابات و نه از طریق کودتای ارتش ناتو به دست طرفداران لائیسیته و دمکراسی افتاد.   در اسرائیل هم بنیامین نتانیاهو پس از دیدار با جان بولتون و نیکولای پاتروشف،   ناچار شد دکان «دولت یهود» را که با هزار ترفند و دسیسه و دروغ تأسیس کرده بود تعطیل کند.  «بی‌بی» ـ  اسرائیلی‌ها به نتانیاهو می‌گویند بی‌بی ـ  جهت پوشش تبلیغاتی به عقب‌نشینی‌اش جز پائین تنة همجنسگرایان هیچ نیافت!  بله،‌  وقتی کار و کاسبی اوباش با ابزار ضداجتماعی «دین و تعلقات دینی» کساد می‌شود،  آناً به پائین‌تنة همجنسگرایان دخیل می‌بندند.   البته همة همجنسگرایان نمی‌توانند ابزار کاسبی سیاسی باشند؛   فقط آن‌هائی که حریم خصوصی برای خود و دیگران قائل نیستند وگرایش جنسی نامتعارف‌شان را در کوی و برزن جار می‌زنند و به آن افتخار می‌کنند،   مورد پسند بی‌بی و حزب دمکرات ایالات متحد قرار می‌گیرند.   برای کسب اطلاعات بیشتر،   مشتاقان می‌توانند به گزارش فیگارو، در مورد تحولات اسرائیل،   مورخ 23 ژوئن سالجاری مراجعه فرمایند تا ما هم بپردازیم به تحولات ایالات متحد.     

با اوفتادن گلوبال هاوک،  ماه‌عسل جمهوریخواهان با دمکرات‌ها در ایالات متحد به بن‌بست رسید.   سناتورهای جمهوریخواه ناچار شدند به پیشنهاد ابلهانة دمکرات‌ها ـ آغاز جنگ با موافقت نمایندگان ـ  رأی مخالف بدهند و از جایگاه قانونی رئیس‌جمهور حمایت کنند.  به همین دلیل علیرغم عدم موجودیت اسناد و شواهد برای اثبات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا،  پدرمعنوی فدائیان اسلام،  جیمی‌کارتر «فتوی» داد که ریاست‌جمهوری ترامپ نامشروع است!   دونالد ترامپ نیز پس از شرکت در نشست گروه 20،  عازم کره شد و به عنوان نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحد پای به خاک کرة شمالی گذارد!   خلاصه به نظر می‌رسد که رهبران چین و روسیه به مصداق «چو اِستاده‌ای دست افتاده گیر» جهت ترمیم جراحات ناشی از ضربة 20 ژوئن زیر دست کازینونژاد را گرفته‌اند تا در انتخابات آیندة ریاست جمهوری آمریکا روسفید شود!   باید ببینیم دونالد ترامپ در صورت پیروزی با طرح «احیاء نسل شیر ایرانی» همراهی می‌کند یا همچنان به پرورش روبهان ادامه خواهد داد!