شنبه، فروردین ۲۷، ۱۴۰۱

شهرفرنگ ابراهیمی!

 

  

شهر،  شهر فرنگه،   رنگ و وارنگه،

از همه رنگه،

بادوم تلخه،  برای جنگه! 

 

در تاریخ 11 آوریل سالجاری،  کارل نهامر،  ‌ صدراعظم کشور بی‌طرف اطریش برای دیدار با ولادیمیر پوتین راهی مسکو شد.  پس از آغاز آنچه عملیات ویژۀ روسیه در اوکراین خوانده می‌شود،   این نخستین سفر رهبر یک کشور عضو اتحادیۀ اروپا به روسیه بود.   یک روز پس از این دیدار که بدون حضور مترجم و پشت درهای بسته صورت گرفت،  دفتر صدراعظم اطریش اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه،   پیام اصلی صدراعظم اطریش به رئیس فدراسیون روسیه،   پاسخگوئی مسئولان جنایات جنگی ارتش روسیه در اوکراین و پایان دادن به جنگ بوده،   چرا که این جنگ برنده نخواهد داشت:  

 

«این جنگ باید پایان یابد چرا که در جنگ هر دو طرف فقط می‌توانند بازنده باشند.»

 منبع:‌ رادیوفردا،‌  مورخ 12 آوریل 2022

 

بله «جنگ بدون برنده» از آن حرف‌هاست که فقط در پستوی خاله‌زنک‌ها و چاهک پروپاگاند آنگلوساکسون‌ها یافت می‌شود!   تاکنون همة جنگ‌ها،  هم برنده داشته و هم بازنده!  و این جنگ،  یا عملیات ویژه نیز تا همین لحظه برنده‌های بسیاری داشته!   در جایگاه نخست،   تفنگ‌فروش‌ها و مراکز سرمایه‌داری آنگلوساکسون نشسته‌اند که یکصدسال است از تخریب و کشتار ملت‌ها و چپاول ثروت‌های‌شان تغذیه می‌کنند،  ‌ و تاکنون دو جنگ جهانی به راه انداخته‌اند.   به عبارت دیگر،  حاکمیت انگلستان و مستعمرة سابقش،  ایالات متحد برندگان اصلی فاجعة اوکراین‌اند.   نیازی نیست که بگوئیم دیگران نیز از این «خوان نعمت» بی‌نصیب نمانده‌اند!   کافی است نیم‌نگاهی به پایتخت اوکراین بیاندازیم که پس از جنگ،   تبدیل شده به «شهرفرنگ» ابراهیمی!

 

می‌گویند،   مظفرالدین شاه قاجار،  طی دیدار از نمایشگاه جهانی پاریس،‌‌  «جهان» را در دستگاه شهرفرنگ تماشا کرد.   پس به وزیر امور خارجه‌اش فرمان داد تا این دستگاه جادوئی را به ایران وارد کند؛  قبلۀ عالم مایل بودند رعایا هم بتوانند عکس‌های قدیمی و اماکن تاریخی جهان را از پشت دربچه‌های این دستگاه تماشا کنند!   گویا مردم «همیشه در صحنه» از این جعبة جادو استقبال چشمگیری به عمل آوردند و به متصدی جعبه که او را «عمو شهر فرنگی، یا شهر فرنگی» می‌خواندند،  احترام بسیار می‌گذاشتند.       

 

اما جعبة ‌شهرفرنگ ابراهیمی حکایت دیگری است!   در این جعبه تصاویر هولناک مرگ و ویرانی و آوارگی است که با سرعت نور در سراسر جهان پخش می‌شود و نه یک نفر، ‌ که چندین و چند «شهر فرنگی» آن را 24 ساعته و به صور متناقض برای عوام تفسیر می‌کنند!   برخلاف دستگاه سنتی شهرفرنگ،  شهرفرنگ ابراهیمی هر روز فیلم جدیدی به مشتاقان ارائه می‌دهد.   فیلم‌های هولناکی که نقش اول آن را ملیجک دربار انگلستان و نورچشم پرزیدنت زین‌العابدین فایزر،   یعنی «امام» زلنسکی ایفا می‌کند.   لب‌ولوچۀ آویزان و ریخت غمناک و موذی،  و یک ته ریش کثیف و لباس‌ زلنسکی انسان را بی‌اختیار به یاد پاسداران «انقلاب هولیوودی»‌ دلار می‌اندازد.  بیانات‌ا‌ش هم در همان حد مزورانه و بی‌پایه است.   البته برخورد پاشنه‌آهنی‌های آنگلوساکسون با پاسداران دلار و زلنسکی یک‌سان نیست؛   پاسداران دلار به «نژاد سفید» تعلق ندارند!  در نتیجه «بابا» بایدن‌‌شان حاضر نیست ‌اینان را به عنوان «فرزند دلبند» به رسمیت بشناسد؛   43 سال است زیرجلکی برای‌شان پدری می‌کند!   در صورتی که بابا زین‌العابدین هیچ مشکلی با زلنسکی ندارد؛   او را به فرزندی پذیرفته و مثل همة پدرهای سنتی آمریکا،   و به شیوة فیلم‌های هولیوودی،  یک مربی انگلیسی،   چند هم‌بازی اروپائی و یک دده‌ سیاه هم به عنوان له‌له برایش استخدام کرده.

 

نقش مربی را بوریس جانسون،   نخست وزیر بریتانیا بر عهده گرفته؛   جوزف بورل و اورسولا فن‌درلاین و مقامات لهستان و کشورهای بالت افتخار دارند که هر از گاه برای دیدار با همبازی‌شان راهی کی‌یف شوند و با او عکس یادگاری بگیرند،   و لیندا گرینفیلد،  نمایندة دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل هم له‌‌لۀ زلنسکی شده!  ایشان با همراهی و همدلی دبیرکل سازمان ملل،  بچه را حسابی لوس کرده‌اند؛   «امام» زلنسکی کوچولو برای سازمان ملل و شورای امنیت و ... و رئیس جمهور فرانسه و خلاصه کل جهان تعیین تکلیف می‌فرماید.

 

ارتش روسیه هم به شدت مراقب است ـ  یا حداقل تا پیش از غرق شدن ناو «مسکوا» مراقب بود ـ   تا زبان‌مان لال،  بمب و موشک و جنگ اخلالی در بازی و آموزش بچه ایجاد نکند!   دیدیم زمانی که ارتش اوکراین به افتخار ورود فن‌درلاین و بورل،   دست اندرکار برگزاری «ضیافت الهی» ‌شد و حدود 60 غیرنظامی را در ایستگاه راه‌آهن شهر کراماتورسک قتل‌عام ‌کرد،  ارتش روسیه به زلنسکی فرصت داد تا بتواند با انتساب عملیات ارتش اوکراین به نظامیان روسیه، از «نسل‌کشی پوتین» به بابا بایدن شکایت کند!   پرزیدنت زین العابدین بیمار هم که از برندگان خوشبخت جنگ یوگسلاوی و عراق و لیبی و ... و خصوصاً اوکراین است،   بلافاصله فضولات فرزندش را به عنوان «فرمان الهی» به جهانیان اعلام داشت.  حال نیم‌نگاهی بیاندازیم به حضور «اورسولا فن‌درلاین و جوزف بورل» در پایتخت اوکراین.    

 

از عجایب «شهر فرنگ ابراهیمی» یکی اینکه،  در جریان سفر اینان،  «شهر امن و امان بود!»  به همین دلیل نخست‌وزیر بریتانیا هم هوس کرد سری به اوکراین زده،  دلقک دربار انگلستان را نوید دهد که،   «ما در کنار شما ایستاده‌ایم!  ملت اوکراین شیر است،  شما هم غرش شیر!»   به عبارت دیگر،   «عزیزجان در راه تأمین منافع ما،  تا می‌توانی غرش کن؛  کوکائین مرغوب و پورسانتاژت هم محفوظ است!»

 

بله،  اشتباه نکنیم،‌   زلنسکی هم یکی از برندگان همین جنگ به شمار می‌رود.   البته «بچه» را در جریان نگذاشته بودند،  و طفلک تا ورود تانک‌های روسیه به اوکراین از اوضاع بی‌خبر بود.    نمی‌دانست جنگی در راه است،  مرتب هم از بابا بایدن‌که زوزة جنگ سر داده بود،‌   اسناد و شواهد می‌طلبید!   ولی حدود یک هفته پس از آغاز جنگ «بی‌برنده»،   به یک‌باره سروکلۀ زلنسکی به همراه هم‌بازی‌های نازی‌اش در پارلمان‌ کشورهای «جهان آزاد» پیدا شد،   از جمله در پارلمان اسرائیل!   

 

به عبارت دیگر دولت اسرائیل اصلاً «هولوکوست» و این حرف‌ها را به دست فراموشی سپرد!  «جایزۀ بزرگ» را داد به زلنسکی و همچون ایشان در جایگاه ابراهیمی ـ  برتر از شورای امنیت سازمان ملل ـ  قرار گرفت!  اینچنین بود که وزیر امورخارجۀ دستگاه بایدن عاجزانه از درگاه مقدس نفتالی بنت درخواست نمود تا برای توافق هسته‌ای با ایران «طرح جایگزین» ارائه دهد!

 

نفتالی بنت هم گفت،   «حکومت اسلامی ایران را هم مثل فاکستان به سلاح هسته‌ای مجهز کنید،   بعد نوبت می‌رسد به شیخک‌های عرب و ... و ما هم می‌توانیم از نیل تا فرات،   دیوار ندبه بسازیم و همچون ابراهیم قواد، کلیۀ رجل را از دم ختنه کنیم!»   گویا پیشنهاد کذا پنتاگون را چنان شیرین‌کام کرد که به ارادۀ «یهوه»،  ارتش اسرائیل به ناگاه به سلاح لیزری نیز مجهز شد!    

 

به عبارت دیگر «بی‌خیال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در تأئید توافق‌های مینسک و توافق هسته‌ای و ...!»   نفتالی بنت باید طرحی بدهد که از یک‌سو،  علاوه بر جمکرانی‌ها، شیخک‌های خلیج فارس هم به سلاح هسته‌ای مجهز شوند.  و از سوی دیگر،  فنلاند و سوئد به عضویت سازمان آدمخوار ناتو درآیند و هسته‌ای باشند،  و خلاصه مسئولیتی هم متوجه لندن و واشنگتن نگردد!                          

 

همانطور که در وبلاگ «اوکراین‌ستان» هم گفتیم،  عوام‌الناس می‌پندارد،   از آنجا که زلنسکی یهودی است،  نمی‌تواند فاشیست باشد!   ولی در بسیاری از موارد،  فاشیست‌‌ها برای اعمال سیاست‌های جنایتکارانه‌شان با صورتک «یهودی» به میدان آمده‌اند،   و چرا راه دور برویم؟  در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه،  آفتاب آمد دلیل آفتاب!  حمایت «اریک زمور» از مارین لوپن ـ  نامزد ویشی‌ست‌ها ـ  برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شاهدی است بر این مدعا.   جونم براتون بگه،  حالا فهرست برندگان جنگ «بدون برنده» طویل‌تر شده،   چرا که ویشی‌ست‌های فرانسه هم یکی از برندگان خوشبخت جنگ اوکراین‌ به شمار می‌روند!  حال نگاهی بیاندازیم به حکومت «مسجدـ روسپی‌خانه» شیعی‌ها،  یعنی ثمرة جفت‌گیری محفل «کارتر ـ برژینسکی» با محفل نفرت‌فروش«شیخ‌وشاه.»

 

نئاندرتالی که اینک 44 ساله شده و علیرغم شعارهای پدرستیزانه ـ  نبرد با آمریکا ـ‌   ضخامت بندنافش با آتلانتیسم روز به روز افزایش یافته!  چهار برابر شدن بهای دارو ـ   به دلیل حذف ارز داروئی ـ  به کنار،   صدور نفت رایگان ایران به چین جهت تولید خنزرپنزر با سرمایه‌های آمریکائی و اروپائی در اینکشور،  به صورت تصاعدی رو به فزونی دارد.   شیعیان «مبارز»،   از آغاز ریاست جمهوری جوزف بایدن،   حدود 400 میلیون بشکه نفت به ارزش تقریبی 22 میلیارد دلار به صورت «زیرمیزی» به چین صادر کرده‌اند،   و «خدا گواه» است که ارتش آمریکا روحش هم از این بده ـ بستان ابراهیمی خبر ندارد:       

 

«[...] این صادرات نفت با استفاده از ۱۸۲ فروند نفتکش تحت مالکیت و پرچم کشورهای دیگر انجام شده [...] با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با وجود عدم تغییر در شرایط تحریمی ایران،   صادرات نفت بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده [...] افزایش صادرات نفت،  افزایش درآمدهای نفتی را به دنبال داشته [...]»

منبع:‌   ایرنا،   مورخ 24 فروردین‌ماه سالجاری، کدخبر: 84714737

 

و از عجایب روزگار،   بوق رسمی حکومت «مسجد ـ روسپی‌خانه» کشف فرموده که افزایش صادرات نفت،  به افزایش درآمدهای نفتی نیز منجر شده است!   حال باید پرسید چرا این «افزایش درآمد»،  هر روز دامنۀ فقر را گسترده‌تر کرده،  و به سرکوب اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی در ایران وسعت بخشیده؟   بله فضائل دین مبین اسلام را دست‌کم نگیریم و در پایان نگاهی بیاندازیم به واکنش‌ حکومت و امت شیعی به شهرفرنگ ابراهیمی.

 

چهار روز پس از آغاز عملیات ویژۀ روسیه در اوکراین،  پاسداران دلار وارد صحنه شدند و انگشت اتهام را به سوی مدیریت «هنرپیشه» گرفتند:

 

«روزنامه جوان تهاجم نظامی اخیر روسیه به اوکراین را ناشی از مدیریت یک «کمدین و بازیگر» به ‌عنوان رئیس‌جمهور [...] دانسته [...]»

منبع:  رادیوفردا،‌  مورخ 28 فوریه 2022

 

پس از تلاش مضحک شیپور پاسداران دلار برای سلب مسئولیت از حاکمیت آمریکا و اتحادیۀ اروپا در کودتای نازی‌ها‌،   نوبت رسید به «رهبر معظم!»   ایشان پس از آغاز عملیات ویژۀ روسیه در اوکراین،  چند روزی از ترس غش کرده و بیهوش شده بودند.   ولی وقتی به هوش آمدند،   از آنجا که گیج و منگ بودند یادشان رفت که سال‌ها و سال‌ها از کودتای میدان حمایت کرده‌اند؛   انگشت اتهام را اشتباهاً به سوی صاحب‌شان گرفتند:  

 

«علی خامنه‌ای [...] در اولین اظهارنظر رسمی‌اش [...] گفت:  «اوکراین قربانی سیاست‌های آمریکا است.»

منبع:  ‌رادیوفردا،   ‌مورخ اول مارس 2022

               

بله 8 سال پیش که نئو‌نازی‌ها با حمایت آنگلوساکسون‌‌ها در اوکراین کودتا کردند و با الهام از فدائیان اسلام در آتش زدن سینما رکس،   بهار‌آزادی‌شان را با آتش زدن بیش از چهل نفر در ساختمان سندیکای کارگران اودسا جشن گرفتند،  علی روضه خوان به علامت رضا سکوت کرده بود!  همچنین،   طی 8 سالی که کشتار غیرنظامیان شرق اوکراین به «جرم» مخالفت با فاشیسم ادامه داشت،  ‌ خفقان شیعی‌ها و صاحبان غربی‌شان را شاهد بودیم!  باری به محض آغاز جنگ،   سفارت اوکراین در تمام کشورها از جمله در ایران،  برای استخدام مزدور فراخوان داد.  وزارت امور خارجه سنگال در اعتراض به این فراخوان،  سفیر اوکراین را احضار کرد ـ  منبع ایرنا،  ‌مورخ 4 مارس 2022 ، کد خبر 84670036  ـ  ولی وزارت امورخارجۀ نئاندرتال‌های شیعی،   حتی در حد سنگال هم نبود!   دولت شیعی،   به صورت زیرجلکی،  از سیاست «کارآفرینی» نازی‌های اوکراین در ایران راضی و خشنود هم بود! 

 

حال بپردازیم به واکنش «امت شیعی» به جنگ اوکراین.   از روزی که خبر عملیات ویژه روسیه در اوکراین انتشار یافت،   در بسیاری از کشورها،   از جمله در روسیه،  شاهد تظاهرات مخالفان جنگ بودیم.   ولی فقط در حکومت نئاندرتال‌های شیعی بود که گلۀ وحش به بهانۀ مخالفت با جنگ،   به شعار «مرگ بر...» متوسل شد؛   شعار سنتی فاشیست‌ها.

 

شهر، شهر فرنگه،

گرگ بیابون،  میون هامون،  داره می‌گرده،  حیرون و ویلون،

خوب تماشا کن،

بازار بلخه،  بادوم تلخه توی طبق‌ها،  برای جنگه،

[گوشۀ میدون، تو شهر تهرون،  عنتر رقصون ...]